Test — «випробування», «перевірка») або випробування — спосіб вивчення глибинних процесів діяльності системи, за допомогою переміщення системи в різні ситуації і відстеження доступних спостереженню змін в ній. Успіхів!)
Тестові запитання до теми «Іменник» 5 клас
а) сорочка; б) кішка; в) будинок; г) хмара.
2. Знайдіть іменник, який означає неістоту:
а) лелека б) дівчинка в) хата г) комашка
а) (С, с)квер; в) (М, м)ісцевість;
б) (О, о)лександр; г) (П, п)аркан.
а) (К, к)раїна; в) (Д, д)онбас;
б) (П, п)ольща; г) (У, у)країна.
а) готель Україна; в) ріка Волга;
б) сузір’я Риби; г) місто Донецьк.
а) газета Голос України; в) озеро Світязь;
б) крейсер Аврора; г) кінотеатр Космос.
7. Зайдіть загальну назву:
а) (Д, д)ніпро; в) (П, п)етро;
б) (О, о)осана; г) (Р, р)ічка.
а) (О, о)зеро; в) (Д, д)митро;
б) (С, с)обака; г) (М, м)істо.
а) книга; в) дорога;
б) собака; г) суддя.
а) біль; в) Сибір;
б) путь; г) накип.
а) вулиця; в) дівчина;
б) тиша; г) спідниця.
а) зустрічі; б) сумки; в) меблі; г) зошити.
Однорідні члени речення 5 кл.
1. Однорідні члени речення – це:
а) члени речення, що становлять його граматичну основу;
б) усі члени речення, крім головних;
в) члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до
одного й того самого члена речення;
2. Позначте речення з однорідними членами:
а) По дорозі торохтить зима на возі (Т. Коломієць);
б) Стали білі всі доріжки вулиці дахи сади (Н. Мудрик);
в) Умостився Морозенко на столітнім дубі (В. Скомаровський);
3. Позначити речення, в якому однорідні члени з’єднуються між собою
інтонацією переліку:
а) Стерня не завжди золота, але колюча для всіх і завжди (В. Слапчук);
б) Маки там не цвітуть, а горять (В. Василашко);
в) Свіжа зелень розгойдалась, розгулялась, попила (М. Рильський);
4. Між однорідними членами речення, не з’єднаними сполучниками
і, й, та(у значенні і), завжди ставиться:
а) кома; б) тире; в) двокрапка.
5. Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно
поставити кому: а) Працею людина сильна і красива (О. Гончар);
б) З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко);
в) Шукаю вже не щастя а поради (В. Грінчак);
6. У реченні Україна дала світові великих поетів: Тараса Шевченка,
Івана Франка, Лесю Українку узагальнюване слово є:
а) підметом; б) означенням; в) додатком.
7. Після узагальнюваного слова, що стоїть перед однорідними
членами, ставиться:
а) кома; б) двокрапка; в) крапка з комою.
8. Позначте речення, у якому узагальнюване слово стоїть після
однорідних членів речення:
а) Пісні приказки прислів’я все те вражало надзвичайним багатством жарту
гумору практичного розуму (І. Нечуй – Левицький);
б) У слові є все злагода спокій усталеність надія (П. Загребельний);
в) Звучать улюблені слова Держава Тризуб Булава! (Яр Славутич).
9. Слова із загальним значенням щодо перелічуваних однорідних членів
називаються:
а)узагальнюючими; б) вставними; в) допоміжними.
10. У реченні Лелеки клекотали завзято і стурбовано однорідними є:
а) присудки; б) означення; в) обставини.
11. Розставте розділові знаки у реченнях
а) В Україні ростуть такі лікарські трави дев’ятисил звіробій деревій горицвіт м’ята.
б) Поля і ліси гори й болота річки й озера все покрите таємничістю.
Текст 5 кл.
а) декілька частин мови, зібраних в одне речення;
б) група речень, які розповідають про різні події, явища;
в) група речень, об’єднаних між собою темою, головною думкою та граматично.
а) мета тексту, заради якої його створено: повідомити, з’ясувати, спонукати;
б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;
в) добір виражальних засобів мови залежно від мети висловлювання.
а) частина теми тексту (підтема); б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;
в) те, заради чого його було створено (чого він навчає, до чого закликає, від чого застерігає).
а) частина тексту, об’єднана однією мікротемою.
б) частина тексту, що містить його головну думку;
в) чітко і стисло сформульована підтема тексту;
а) пейзаж, портрет, інтер’єр; б) науковий, художній, розмовний;
в) розповідь, опис, роздум.
а) науковий, публіцистичний, художній;
б) оповідання, казка, вірш; в) розповідь, опис, роздум.
Доберіть заголовок. Визначте і сформулюйте мікротеми тексту (пункти плану).
1)Тоді треба тільки стрибнути і вхопити здобич.2) Побачила лисицю та як
закричить! 3)У лисиці був тяжкий день.4) Вона подалася до болота. 5) А сорока ще трохи подратувала лисицю, покепкувала з неї й полетіла далі шукати нових пригод. 6)Лисицю мучив голод.7)Тут вона чекатиме.8) Качки миттю знялися на крило. 9)Угорі пролітала сорока.10) Серед болота било джерело, яке ніколи не замерзало. 11)Лисиця підповзла зовсім близько й причаїлася.12) Тут жили великі дикі качки. 13)Навіть миша чула, коли наближається лисиця, і ховалася в нору.14) Качки були на воді. 15)Осіння ожеледь не давала можливості підлізти до зайця.16) Треба було дочекатися, поки котрась вилізе на берег.
Словосполучення. Речення 5 кл.
1. Розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення, це:
а) синтаксис; б) пунктуація; в) фонетика; г) лексикологія.
2. Словосполучення складається з:
а) рівноправних слів; в) поєднання самостійної частини мови з прийменником;
б) головного слова і залежного; г) поєднання прийменників і сполучників.
3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:
а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно;
б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;
в) міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися;
г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.
4. Речення
а) виражає закінчену думку; в) називає предмет, явище або процес;
б) поєднує в собі два слова: головне і залежне; г) складається з групи слів.
5. Граматичну основу речення становлять:
а) означення і підмет; в) присудок і додаток;
б) підмет і присудок; г) присудок і обставина.
6. У реченні В колиску дар пісень тобі поклала доля (М. Рильський) граматична основа:
а) дар пісень; б) поклала доля; в) поклала в колиску; г) поклала дар.
7. Вкажіть рядок з односкладним реченням:
а) Літо дбає, зима споживає. в) Люблю печальну осінь в ріднім краї.
б) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини. г) Випав сніг – бережи ніг.
8. Другорядні члени речення – це
а) підмет, присудок, обставина; в) означення, обставина, присудок;
б) означення, додаток, обставина; г) підмет, додаток, присудок.
9. Вкажіть речення, у якому є всі другорядні члени:
а) Сонце золотило далекі пагорби.
б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним багрянцем.
в) Рідні пісні навіювали спомини.
г) Змалку треба шанувати рідну мову, народну пісню.
10. За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, окличні; в) розповідні, питальні, спонукальні;
б) розповідні, питальні, складні; г) розповідні, окличні, спонукальні.
11. Виконайте синтаксичний розбір речень:
а) Сивенький вечір стукає у двері.
б) Рожева хмарка в срібній оболонці на обрії грибасто розрослась.
Складне речення. Пряма мова. Діалог. 5 кл.
1. Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:
а) складне речення; б) просте речення; в) окличне речення.
2. Позначте рядок, що містить складне речення:
а) Упертість і труд усе перетруть. в) Робить за одного, а їсть за трьох.
б) Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.
3. Речення Небо з морем обнялося, море в небі розлилося (О.Олесь) є:
а) спонукальним, складним; б) питальним, простим; в) розповідним, складним.
4. Речення Дніпро тече, і хвиля в серце б’є ( П.Перебийніс) є:
а) складним із двома граматичними основами;
б) простим із однорідними підметами;
в) простим із однорідними присудками.
5. У реченні Глянуло сонце, і краплини на воді заіскрилися (В.Канівець) …
а) є лише одна граматична основа;
б) обидві частини є двоскладними простими реченнями (мають обидва головні члени);
в) одна частина є односкладним реченням, друга – двоскладним.
6. Пряма мова – це:
а) приблизно передані висловлювання кількох осіб;
б) висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею спілкувався;
в) точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені.
7. Пряма мова береться в:
а) лапки; б) дужки; в) тире з обох боків.
8. Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):
а) Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить.(С.Пушик)
б) Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить? (Н.Забіла)
в) Зайшли в гущавину коли це з – за кущів ведмідь одразу заревів. (Б.Грінченко)
9. Позначте речення з прямою мовою перед словами автора (розділові знаки знято):
а) Гука гроза Ходім! Прополощу! (В.Бровченко)
б) Мати каже Не плач Бери собі мій калач. (Д.Павличко)
в) Що це діється на світі? розкривають очі квіти. (В.Довжик)
10. Діалог – це:
а) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
б) зв’язне висловлювання однієї особи;
в) слова, що вказують, кому належить пряма мова.
11. Репліка – це:
а) слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;
б) слова одного з учасників діалогу;
в) прикінцеві слова кожного з учасників діалогу.
12. Висловлювання
- Сьогодні на уроці було цікаво.
- А я навіть не помітив, коли урок закінчився. є: а) реченням з прямою мовою; б) діалогом із трьох реплік; в) діалогом із двох реплік.
Фонетика. Орфографія 5 кл.
Тест № 1
1. Фонетика – це розділ мовознавства, який вивчає:
а) частини мови; в) будову та значення словосполучень;
б) звукову будову мови; г) граматичну будову слова.
2. Знайдіть слово з однаковою кількістю букв і звуків:
а) радіють; б) пароплав; в) лісовий; г) перебіг.
3. Знайдіть слово, в якому букв більше, ніж звуків:
а) яблунька; б) дзеркало; в) щастя; г) китаєць.
4. Знайдіть слово, в якому букв менше, ніж звуків:
а) охопити; б) єдність; в) будують; г) ялинка.
5. Знайдіть слово, в якому голосний позначає два звуки:
а) свято; б) ллється; в) кювет; г) обклеєний.
6. Знайдіть слово, в якому приголосний позначає два звуки:
а) підземний; б) піщинка; в) повітря; г) цятка.
7. Знайдіть слово, в якому буквосполучення дз позначає один звук:
а) середземний; б) підзаголовок; в) гудзик; г) надземний.
8. Знайдіть слово, в якому буквосполучення дж позначає два звуки: .
а) бджоли; б) переджнивний; в) ходжу; г) джміль.
9. Знайдіть слово, в якому ненаголошений е перевіряється наголосом:
а) левада; б) зерно; в) леміш; г) шелест.
10. Знайдіть слово, в якому ненаголошений е не можна перевірити наголосом:
а) весна; б) межа; в) сестра; г) медаль.
11. Знайдіть слово, в якому ненаголошений о перевіряється наголосом:
а) голубка; б) крохмаль; в) борсук; г) слов’яни.
12. Знайдіть слово, в якому ненаголошений о не перевіряється наголосом:
а) боїться; б) розумний; в) кропива; г) дощу.
Фонетика. Орфографія 5 кл.
Тест № 2
1.Знайдіть слово, в якому ненаголошений и перевіряється на наголосом:
а) кишеня; б) широкий; в) гриміти; г) дитина.
2.Знайдіть слово, в якому ненаголошений и не перевіряється наголосом:
а) кривий; б) тримати; в) лиман; г) оживати.
3.Знайдіть слово, в якому приголосний не випадає:
а) контрас…ний; б) радіс...ний; в) облас…ний; г) зліс...ний.
4.Знайдіть слово, в якому приголосний випадав:
а) хвас...ливий; б) пес...ливий; в) щас...ливий; г) кіс...лявий.
5.Знайдіть слово, в якому перед суфіксом -ськ- вставляється приголосний:
а) громадян...ський; б) селян...ський; в) гіган...ський; г) республікан...ський.
6.Знайдіть слово, в якому перед суфіксом -ськ- не вставляється приголосний:
а) президен...ський; б) велетен…ський; в) асистен…ський
г) студен…ський.
7.Знайдіть речення зі словом, в якому приголосний не випадає:
а) Вчитися ніколи не піз...но (Нар. тв.);
б) Усі в сім'ї сплять, а невіс...ці молоти велять(Нар, тв.);
в) Заздріс...ний від чужого щастя сохне (Нар.тв.);
г) Де слова масні, там пироги піс…ні (Нар.тв.).
8.Знайдіть дієслово, в якому пишеться м’який знак:
а) смієш…ся; б) будуєт…ся; в) хитаєш…ся; г) дивиш…ся.
9.Знайдіть дієслово, в якому м'який знак не пишеться:
а) мовчит…; б) сидиш...; в) спит…; г) носит….
10.Знайдіть слово, в якому після ц ставиться м’який знак:
а) принц...; б) шприц...; в) стрілец...; г) кварц....
11. Знайдіть слово, в якому після ц не ставиться м'який знак:
а) гонец...; б) камінец...; в) стрілец...; г) палац....
12. Знайдіть слово, в якому м'який знак в кінці слова не ставиться:
а) велетен...; б) юн...; в) календар...; г) молод....
Фонетика. Орфографія 5 кл.
Тест № 3
1. Знайдіть слово, в якому м'який знак стоїть перед суфіксом -ськ-:
а) кін...ський; б) велетен...ський; в) рибал...ський; г) громадян...ський.
2. Знайдіть слово, в якому м'який знак не стоїть перед суфіксом -ськ--:
а) ковал...ський; б) севастопол...ський; в) урал...ський; г) селян...ський.
3. Знайдіть слово з м'яким знаком:
а) гал...ці; б) біл...ці; в) дівчинон...ці; г) фіал...ці.
4. Знайдіть слово без м'якого знака:
а) дон... ці; б) сторін...ці; в) ред... ці; г) лял...ці.
5. Знайдіть слово з ьо:
а) сер...зний; б) ра...н; в) лар...к; г) з...ржитись.
6. Знайдіть слово з йо:
а) с...годні; б) з...мка; в) сп...за; г) бад...рість.
7. Знайдіть слово, в корені якого ставиться апостроф:
а) медв...яний; б) духм...яний; в) моркв...яний; г) рум...яний.
8. Знайдіть слово, в корені якого не ставиться апостроф: а) дерев...яний; б) олов...яний; в) мавп...ячий; г) круп...яний.
9. Знайдіть слово, в якому після р ставиться апостроф: а) р...ясний; б) бур...ян; в) кучер..явий; г) бур...як.
10. Знайдіть слово, в якому після р не ставиться апостроф: а) сузір...я; б) дір..явий; в) подвір...я; г) матір...ю.
11. Знайдіть слово, в якому апостроф після префікса ставиться:
а) з...агітувати; б) без...іменний; в) з...уміти; г) без...ядерний.
12. Знайдіть слово, в якому апостроф після префікса не ставиться:
а) з...ясувати; б) роз...єднати; в) з...економити; г) під...їхати.
Фонетика. Орфографія 5 кл.
Тест № 4
1. В якому э поданих іншомовних слів ставиться м'який знак:
а) об...єкт; б) комп...ютер; в) кон...як; г) бар...єр;
2. В якому з поданих іншомовних слів ставиться апостроф:
а) ател...є; б) біль...ярд; в) порт..єра; г) кур...єр.
3. 3найдіть власну назву, в якій ставиться м'який знак: а) Н...ю-Йорк; б) Х...юстон; в) В...єтнам; г) Амудар...я.
4. Знайдіть власну назву, в якій ставиться апостроф:
а) П...ємонт, б) Севіл...я; в) Корділ...єри; г) Пхен...ян.
5. Знайдіть слово, в якому не ставиться ні м'який знак, ні апостроф:
а) конферанс...є; б) борд...юр; в) п...єдестал; г) інтерв...ю.
6. Знайдіть слово, в якому пишеться и:
а) фабр...ка; б) арх...в; в) дев...з; г) операц...я.
7. Знайдіть слово, в якому пишеться, і:
а) рад...сть; б) г..рлянда; в) доз...метр; г) д...ректор.
8. Знайдіть слово, в якому пишеться ї:
а) сер...ал; б) ген...альний; в) рад...ус; г) моза...ка.
9. Знайдіть слово, в якому пишеться е:
а) конве...р; б) карі...с; в) силу...т; г) ді...та.
10. Знайдіть слово, в якому пишеться є: а) фа...тон; б) фе...рверк; в) про...кт; г) по...т.
11. Знайдіть слово, в якому подвоюються приголосні:
а) кла(с); б) то(н)а; в) гру(п)а; г) ко(л)ектив.
12. Знайдіть слово, в якому не подвоюються приголосні: а) а(л)ея; б) ва(н)а; в) ві(л)а; г) не(т)о.