адаптація навчальної програми з фізики
для 8 класу на І семестр 2022-2023 навчальний рік
№ з/п |
Дата проведення уроку |
Зміст навчального матеріалу (Тема уроку) |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів Базові поняття та терміни Організація навчально-пізнавальної діяльності під час уроку |
Адаптація |
Система та критерії оцінювання |
||||
Тема 1 . Повторення вивченого |
|||||||||
1 |
|
Фізика як природнича наука. Механічний рух. Правила безпеки у фізичному кабінеті |
Учень знає правила безпеки у фізичному кабінеті; символи та одиниці основних фізичних величин, формули.
Дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням.
Називає ознаки фізичних величин. Використовує набуті для безпечної життєдіяльності |
Фізика –наука про не живу природу (опорні знання із курсу «Природознавство») |
Демонстрація механічного руху |
Організаційна допомога дитині з ООП |
Ведення шкали найменших позитивних зрушень |
||
2 |
|
Взаємодія тіл. Механічна робота та енергія . |
Взаємодія тіл |
Демонстрація взаємодія тіл |
Застосування методу поширення ( того, що знає дитина) |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
3 |
|
Діагностична контрольна робота |
|
|
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
Тема 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА (30 годин ) |
|
|
|||||||
4 |
|
Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання.
|
Учень/учениця:
Розуміє властивості теплового руху; користування термометром.
Розрізняє стани речовини, пояснює їх властивості.
Знає види теплообміну та пояснює їх відмінність.
Називає фізичні величини, якими описують та визначають теплові явища.
Формулює основні теплові процеси. . Дотримується правил безпеки з термометром та калориметром.
Учень з певною допомогою вчителя та за зразком: -відтворює основний навчальний матеріал, -може повторити певну дію, операцію. |
Фізика –наука про не живу природу (опорні знання із курсу «Природознавство») |
Демонстрації 1. Дифузія газів, рідин. 2. Модель броунівського руху. |
Організаційна допомога дитині з ООП |
Ведення шкали найменших позитивних зрушень |
||
5 |
|
Залежність розмірів фізичних тіл від температури.
|
Спостереження, опис, порівняння, експеримент |
Демонстрація розширення тіл під час нагрівання. |
Надання можливості обрати метод вивчення залежності розмірів фізичних тіл і продемонструвати його |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
6 |
|
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії тіла. . |
Способи зміни внутрішньої енергії тіла |
Демонстрації 1. Зміна внутрішньої енергії внаслідок виконання роботи |
Застосування методу поширення ( того, що знає дитина) |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
7 |
|
Теплопровідність. |
Основні види теплообміну |
Демонстрація видів теплообміну |
Використання індивідуальних ілюстративних карток |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
8
|
|
Конвекція. Випромінювання. |
Основні види теплообміну |
Демонстрація видів теплообміну |
Використання індивідуальних ілюстративних карток |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
9 |
|
Розв’язування задач . |
Основні види теплообміну |
Демонстрація видів теплообміну |
Використання індивідуальних ілюстративних карток |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
10 |
|
Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини |
Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/ охолодженні тіла. |
Демонстрація процесів нагрівання та охолодження |
Надання можливості обрати методику виконання |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
11
|
|
Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач. |
Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/ охолодженні тіла |
Демонстрація процесів нагрівання та охолодження |
Виключення неважливих компонентів |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
12
|
|
Рівняння теплового балансу |
Рівняння теплового балансу |
Демонстрація процесів нагрівання та охолодження |
Надання можливості обрати методику виконання |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
13 |
|
Лабораторна робота № 1 «Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури». . |
Правила роботи з термометром |
Демонстрація процесів змішування води різної температури |
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
14
|
|
Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач.. |
Кількість теплоти |
Демонстрація процесів нагрівання та охолодження |
Переформулювання правил та інструкцій більш доступними для розуміння й менш «науковими» словами |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
15 |
|
Лабораторна робота № 2 «Визначення питомої теплоємності речовини». |
Правила роботи з калориметром та термометром |
Демонстрація визначення питомої теплоємності речовини |
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
16 |
|
Підготовка до контрольної роботи |
Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту. |
Демонстрація термометрів |
Використання додаткової наочності (карток |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
17 |
|
Контрольна робота №1 Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін |
|
|
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
Тема 2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни (17 годин) |
|||||||||
18 |
|
Агрегатні стани речовини. Кристалічні та аморфні тіла. |
Учень/учениця: Розуміє властивості теплового руху; особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів.
Володіє поняттям, формулює визначення фізичних величин: кількість теплоти, питома теплота плавлення та їх одиниць Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.
Називає фізичні величини, якими описують та визначають теплові явища. Знає види теплових машин. Визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля. Усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій Формулює основні теплові процеси. . Дотримується правил безпеки з термометром та калориметром.
Учень з певною допомогою вчителя та за зразком: -відтворює основний навчальний матеріал, -може повторити певну дію, операцію
|
Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів. |
Демонстрація Агрегатні стани речовини |
Використання додаткової наочності (карток) |
Виявлення труднощів у навчанні |
||
19 |
|
Плавлення та кристалізація. |
Температура плавлення |
Демонстрація кристалічні та аморфні тіла |
Виключення неважливих компонентів |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
20 |
|
Питома теплота плавлення |
Плавлення та твердіння тіл |
Демонстрація плавлення та твердіння тіл
|
Використання візуальної інформації. |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
21 |
|
Випаровування та конденсація. Кипіння. |
Пароутворення та конденсація |
Демонстрація пароутворення та конденсація
|
Зменшення інформативного навантаження |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
22 |
|
Питома теплота пароутворення.. |
Пароутворення та конденсація |
Демонстрація пароутворення та конденсація
|
Залучення до проведення демонстрації. |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
23 |
|
Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника |
Згорання палива |
Демонстрація згорання палива
|
Використання відеоматеріалів з теми |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
24 |
|
Розв’язування задач на графічне зображення теплових процесів |
Пароутворення та конденсація |
Демонстрація пароутворення та конденсація
|
Використання індивідуальних ілюстративних карток, схем |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
25 |
|
Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна |
Теплові двигуни |
Демонстрації 1. Принцип дії теплового двигуна. |
Зменшення інформативного навантаження |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
26 |
|
Деякі види теплових двигунів. |
Види двугунів |
Демонстрації 1. Принцип дії теплового двигуна. |
Залучення до колективної роботи, стимулювання активності. |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
27 |
|
Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів |
Теплоенергетика |
Демонстрація способів збереження енергетичних ресурсів |
Зменшення інформативного навантаження |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
28 |
|
Підготовка до контрольної роботи |
|
|
Використання індивідуальних ілюстративних карток, схем |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
29 |
|
Контрольна робота № 2 з теми «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни |
|
|
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Виявлення труднощів у навчанні |
|||
30 |
|
Навчальний проєкт «Теплові явища» ( на вибір) |
|
|
Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
31 |
|
Навчальний проєкт «Теплові явища» ( на вибір) |
|
|
Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
|||
32 |
|
Навчальний проєкт «Теплові явища» ( на вибір0 |
|
|
|
Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
||