Адаптація навчальної програми з фізики для 8 класу на І семестр

Про матеріал
Організаційна допомога вчителю фізики для дитиною з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

адаптація навчальної програми з фізики

для 8 класу  на І семестр 2022-2023 навчальний рік

  з/п

Дата проведення уроку

Зміст навчального матеріалу

 (Тема уроку)

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Базові поняття та терміни

Організація навчально-пізнавальної діяльності під час уроку

Адаптація

Система та критерії оцінювання

Тема 1 . Повторення вивченого

1

 

Фізика як природнича наука. Механічний рух. Правила безпеки у фізичному кабінеті

Учень знає  правила безпеки у фізичному кабінеті; символи та одиниці основних фізичних величин, формули.

 

Дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням.

 

Називає ознаки фізичних величин.

Використовує набуті для безпечної життєдіяльності

Фізика –наука про не живу природу (опорні знання із курсу «Природознавство»)

Демонстрація механічного руху

Організаційна допомога дитині з ООП

Ведення шкали найменших позитивних зрушень

2

 

Взаємодія тіл. Механічна робота та енергія .

Взаємодія тіл

Демонстрація взаємодія тіл

Застосування методу поширення ( того, що знає дитина)

Заповнення  з учнем шкали досягнень

3

 

Діагностична контрольна робота

 

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Виявлення труднощів у  навчанні

Тема 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА (30 годин )

 

 

4

 

Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання. 

 

 

Учень/учениця:

 

Розуміє властивості теплового руху; користування термометром.

 

Розрізняє стани речовини, пояснює їх властивості.

 

Знає види теплообміну та пояснює їх відмінність.

 

Називає фізичні величини, якими описують та визначають теплові явища.

 

Формулює основні теплові процеси. .

Дотримується правил безпеки з термометром та калориметром.

 

Учень з певною допомогою вчителя та за зразком:

 -відтворює основний навчальний матеріал,

 -може повторити певну дію, операцію.

Фізика –наука про не живу природу (опорні знання із курсу «Природознавство»)

Демонстрації

1. Дифузія газів, рідин.

2. Модель броунівського руху.

Організаційна допомога дитині з ООП

Ведення шкали найменших позитивних зрушень

5

 

Залежність розмірів фізичних тіл від температури.

 

Спостереження, опис, порівняння, експеримент

Демонстрація розширення тіл під час нагрівання.

Надання можливості обрати метод вивчення залежності розмірів фізичних тіл і продемонструвати його

Заповнення  з учнем шкали досягнень

6

 

Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії тіла.

.

Способи зміни внутрішньої енергії тіла

Демонстрації

1. Зміна внутрішньої енергії внаслідок виконання роботи

Застосування методу поширення ( того, що знає дитина)

Заповнення  з учнем шкали досягнень

7

 

Теплопровідність.

Основні види теплообміну

Демонстрація видів теплообміну

Використання індивідуальних ілюстративних карток

Заповнення  з учнем шкали досягнень

8

 

 

Конвекція. Випромінювання.

Основні види теплообміну

Демонстрація видів теплообміну

Використання індивідуальних ілюстративних карток

Заповнення  з учнем шкали досягнень

9

 

Розв’язування задач .

Основні види теплообміну

Демонстрація видів теплообміну

Використання індивідуальних ілюстративних карток

Заповнення  з учнем шкали досягнень

10

 

Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини

Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/ охолодженні тіла.

Демонстрація процесів нагрівання та охолодження

Надання можливості обрати методику виконання

Виявлення труднощів у  навчанні

11

 

 

Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач.

Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/ охолодженні тіла

Демонстрація процесів нагрівання та охолодження

Виключення неважливих компонентів

Заповнення  з учнем шкали досягнень

12

 

 

Рівняння теплового балансу

Рівняння теплового балансу

 Демонстрація процесів нагрівання та охолодження

Надання можливості обрати методику виконання

Заповнення  з учнем шкали досягнень

13

 

Лабораторна робота № 1

«Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури».

.

Правила роботи з термометром

Демонстрація процесів змішування води різної температури

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Виявлення труднощів у  навчанні

14

 

 

Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Розв’язування задач..

Кількість теплоти

Демонстрація процесів нагрівання та охолодження

Переформулювання правил та інструкцій більш доступними для розуміння й менш «науковими» словами

Заповнення  з учнем шкали досягнень

15

 

Лабораторна робота № 2 «Визначення питомої теплоємності речовини».

Правила роботи з калориметром та термометром

Демонстрація визначення питомої теплоємності речовини

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Виявлення труднощів у  навчанні

16

 

Підготовка до контрольної роботи

Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту.

Демонстрація термометрів

Використання додаткової наочності (карток

Виявлення труднощів у  навчанні

17

 

Контрольна робота №1

Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін

 

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Виявлення труднощів у  навчанні

            Тема 2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни (17 годин)

18

 

Агрегатні стани речовини. Кристалічні та аморфні тіла.

Учень/учениця:

Розуміє властивості теплового руху; особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів.

 

Володіє поняттям, формулює визначення фізичних величин: кількість теплоти, питома теплота плавлення та їх одиниць

Застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач.

 

Називає фізичні величини, якими описують та визначають теплові явища.

 Знає види теплових машин.

Визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля.

Усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій

Формулює основні теплові процеси. .

 Дотримується правил безпеки з термометром та калориметром.

 

Учень з певною допомогою вчителя та за зразком:

 -відтворює основний навчальний матеріал,

 -може повторити певну дію, операцію

 

Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів.

Демонстрація

Агрегатні стани речовини

Використання додаткової наочності (карток)

Виявлення труднощів у  навчанні

19

 

Плавлення та кристалізація.

Температура плавлення

Демонстрація кристалічні та аморфні тіла

Виключення неважливих компонентів

Заповнення  з учнем шкали досягнень

20

 

Питома теплота плавлення

Плавлення та твердіння тіл

Демонстрація плавлення та твердіння тіл

 

 

Використання  візуальної інформації.

Заповнення  з учнем шкали досягнень

21

 

Випаровування та конденсація. Кипіння.

Пароутворення та конденсація

Демонстрація пароутворення та конденсація

 

Зменшення

інформативного навантаження

Заповнення  з учнем шкали досягнень

22

 

Питома теплота пароутворення..

Пароутворення та конденсація

Демонстрація пароутворення та конденсація

 

Залучення до проведення демонстрації.

Заповнення  з учнем шкали досягнень

23

 

Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника

Згорання палива

Демонстрація згорання палива

 

Використання відеоматеріалів з теми

Заповнення  з учнем шкали досягнень

24

 

Розв’язування задач на графічне зображення теплових процесів

Пароутворення та конденсація

Демонстрація пароутворення та конденсація

 

Використання індивідуальних ілюстративних карток, схем

Заповнення  з учнем шкали досягнень

25

 

Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна

Теплові двигуни

Демонстрації

1. Принцип дії теплового двигуна.

Зменшення

інформативного навантаження

Виявлення труднощів у  навчанні

26

 

Деякі види теплових двигунів.

Види двугунів

Демонстрації

1. Принцип дії теплового двигуна.

Залучення до колективної роботи, стимулювання активності.

Виявлення труднощів у  навчанні

27

 

Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів

Теплоенергетика

Демонстрація способів збереження енергетичних ресурсів

Зменшення

інформативного навантаження

Заповнення  з учнем шкали досягнень

28

 

Підготовка до контрольної роботи

 

 

Використання індивідуальних ілюстративних карток, схем

Заповнення  з учнем шкали досягнень

29

 

Контрольна робота № 2 з теми «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни

 

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Виявлення труднощів у  навчанні

30

 

Навчальний проєкт «Теплові явища» ( на вибір)

 

 

Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту

Заповнення  з учнем шкали досягнень

31

 

Навчальний проєкт «Теплові  явища» ( на вибір)

 

 

Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту

Заповнення  з учнем шкали досягнень

32

 

Навчальний проєкт «Теплові явища»  ( на вибір0

 

 

 

Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту

Заповнення  з учнем шкали досягнень

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Планування
Інкл
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку