Адаптація та модифікація навчальної програми учнів з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Матеріал містить інформацію про створення адаптованої та модифікованої навчальної програми учнів з ООП, про різницю цих понять, а також приклади оформлення програми з окремих предметів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

АДАПТАЦІЯ ТА МОДИФІКАЦІЯНАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМПідготувалаасистент вчителя Ліцею №4 м. Новограда-Волинського. Пантус Яна Юріївна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Пристосування навчального середовища (освітлення, шум, технічні засоби);Навчальних підходів (рівень складності, виконання за зразком, додаткові паузи, зміна часу на виконання й темпу, чергування різної діяльності);Матеріалів, «нетипових» методик (відеосуповід, тести тощо);Способів і форм оцінювання (врахування правильності виконання завдання за зменшеного обсягу, інші критерії). Адаптація стосується:

Номер слайду 4

Модифікація стосується: Скорочення обсягу матеріалу, що вивчається на уроці;Заміни завдання на інше за збереження напряму вивчення дисципліни;Зниження складності завдання;Використання додаткових матеріалів – карток, алгоритмів, правил;Зміни освітніх цілей, змісту, технологій оцінювання відповідно до потенціалу учня.

Номер слайду 5

Чи тотожні поняття адаптації та модифікації навчальних програм? Адаптація:програма не змінюється;дитина засвоює той самий обсяг знань, що й однокласники;учень має можливість продемонструвати знання. Модифікація:програма суттєво змінюється та обов’язково узгоджується з батьками;зменшуються вимоги до дитини: для оцінювання обирають завдання із простими діями, які вона дійсно може виконати;передбачається навчання за тим самим календарно-тематичним планом, за яким навчається весь клас.

Номер слайду 6

Що допоможе адаптація?Давати дитині з ООП більше часу на виконання завдань;переформулювати завдання без зміни змісту та суті;використовувати спеціальні візуальні матеріали, які допоможуть структурувати інформацію; деталізовувати завдання, розбивати на частини;поступово переходити від простих до складних завдань.

Номер слайду 7

СПОСОБИ МОДИФІКАЦІЇкоригування тексту для читання – виділення шрифту або кольору ключових моментів у тексті;виключити непотрібні деталі (спростити речення, абзаци, скоротити сторінки);зниження вимог до участі в роботі;скорочення змісту матеріалу, який необхідно засвоїти.

Номер слайду 8

Оцінювання учнів з особливими освітніми потребами Адаптація Модифікація. Оцінювання за загальними критеріями;Оцінювання на основі індивідуальних завдань та цілей модифікованого змісту навчальної програми

Номер слайду 9

Які критерії оцінювання слід обирати?Навчальні досягнення за типовою програмою. Учень рахує в межах 100;Здійснює обчислення в межах 1000;Використовує математичні формули для обчислення периметру і площі геометричних фігур. Загальні критерії оцінювання – початковий, середній, достатній, високий. Навчальні досягнення за модифікованою програмою. Учень рахує в межах 10 (20);Учень здійснює обчислення в межах 20 (100);Розрізняє геометричні фігури. Модифіковані критерії оцінювання - початковий, середній, достатній.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Звичайне завдання. Адаптоване завдання. Виготовити аплікацію з природнихматеріалів. Виготовити аплікацію з природних матеріалів (+ заготовка з контурамий підказками, на яку частину приклеювати природний матеріал). Дібрати до слів антоніми й записати їх. З'єднати слова-антоніми й записати їх. Вставити пропущені слова у приказках,прислів'ях (усно). Вставити пропущені слова у приказках, прислів'ях за допомогоюдовідника. Визначити рік-століття-тисячоліття (1986, 988, 1379, 2018). Співвіднести рік-століття-тисячоліття, з'єднавши пари.1986 21ст.988 10 ст.1379 20 ст.2018 14 ст.

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Типова навчальна програма з української мови 5 клас. Модифікована навчальна програма УЧЕНЬ УМІЄ:розрізняє пряме й переносне значення багатозначних слів, правильно використовує такі слова в мовленні;• визначає в реченнях (текстах) і самостійно добирає синоніми, антоніми,• використовує доцільно й правильно синоніми, антоніми в усному й писемному мовленні;• користується тлумачним словником, а також словниками синонімів, антонімів, омонімів і паронімів;УЧЕНЬ УМІЄ:• розрізняє багатозначні й однозначні слова, з допомогою учителя вживає багатозначні слова у власному мовленні;• з допомогою вчителя добирає синоніми,антоніми (без вживання термінів);• під контролем дотримується лексико-граматичної сполучуваності слів на письмі;• має уявлення про користування тлумачним словником;

Номер слайду 14

Модифіковананавчальна програмаз (предмету)учня (учениці) з ООП ___ класу. ПІБ (дитини)на І семестр 2022-2023 н.р. Вчитель _______ЗАТВЕРДЖЕНОзаступник директора з навчально-виховної роботи__________Мартинюк Т. О. «Титулка» модифікованої навчальної програми

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Герда Олена Євгенівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
14258
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку