Матеріал містить інформацію про створення адаптованої та модифікованої навчальної програми учнів з ООП, про різницю цих понять, а також приклади оформлення програми з окремих предметів.
АДАПТАЦІЯ ТА МОДИФІКАЦІЯНАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМПідготувалаасистент вчителя Ліцею №4 м. Новограда-Волинського. Пантус Яна Юріївна
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Пристосування навчального середовища (освітлення, шум, технічні засоби);Навчальних підходів (рівень складності, виконання за зразком, додаткові паузи, зміна часу на виконання й темпу, чергування різної діяльності);Матеріалів, «нетипових» методик (відеосуповід, тести тощо);Способів і форм оцінювання (врахування правильності виконання завдання за зменшеного обсягу, інші критерії). Адаптація стосується:
Номер слайду 4
Модифікація стосується: Скорочення обсягу матеріалу, що вивчається на уроці;Заміни завдання на інше за збереження напряму вивчення дисципліни;Зниження складності завдання;Використання додаткових матеріалів – карток, алгоритмів, правил;Зміни освітніх цілей, змісту, технологій оцінювання відповідно до потенціалу учня.
Номер слайду 5
Чи тотожні поняття адаптації та модифікації навчальних програм? Адаптація:програма не змінюється;дитина засвоює той самий обсяг знань, що й однокласники;учень має можливість продемонструвати знання. Модифікація:програма суттєво змінюється та обов’язково узгоджується з батьками;зменшуються вимоги до дитини: для оцінювання обирають завдання із простими діями, які вона дійсно може виконати;передбачається навчання за тим самим календарно-тематичним планом, за яким навчається весь клас.
Номер слайду 6
Що допоможе адаптація?Давати дитині з ООП більше часу на виконання завдань;переформулювати завдання без зміни змісту та суті;використовувати спеціальні візуальні матеріали, які допоможуть структурувати інформацію; деталізовувати завдання, розбивати на частини;поступово переходити від простих до складних завдань.
Номер слайду 7
СПОСОБИ МОДИФІКАЦІЇкоригування тексту для читання – виділення шрифту або кольору ключових моментів у тексті;виключити непотрібні деталі (спростити речення, абзаци, скоротити сторінки);зниження вимог до участі в роботі;скорочення змісту матеріалу, який необхідно засвоїти.
Номер слайду 8
Оцінювання учнів з особливими освітніми потребами Адаптація Модифікація. Оцінювання за загальними критеріями;Оцінювання на основі індивідуальних завдань та цілей модифікованого змісту навчальної програми
Номер слайду 9
Які критерії оцінювання слід обирати?Навчальні досягнення за типовою програмою. Учень рахує в межах 100;Здійснює обчислення в межах 1000;Використовує математичні формули для обчислення периметру і площі геометричних фігур. Загальні критерії оцінювання – початковий, середній, достатній, високий. Навчальні досягнення за модифікованою програмою. Учень рахує в межах 10 (20);Учень здійснює обчислення в межах 20 (100);Розрізняє геометричні фігури. Модифіковані критерії оцінювання - початковий, середній, достатній.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Звичайне завдання. Адаптоване завдання. Виготовити аплікацію з природнихматеріалів. Виготовити аплікацію з природних матеріалів (+ заготовка з контурамий підказками, на яку частину приклеювати природний матеріал). Дібрати до слів антоніми й записати їх. З'єднати слова-антоніми й записати їх. Вставити пропущені слова у приказках,прислів'ях (усно). Вставити пропущені слова у приказках, прислів'ях за допомогоюдовідника. Визначити рік-століття-тисячоліття (1986, 988, 1379, 2018). Співвіднести рік-століття-тисячоліття, з'єднавши пари.1986 21ст.988 10 ст.1379 20 ст.2018 14 ст.
Номер слайду 13
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Типова навчальна програма з української мови 5 клас. Модифікована навчальна програма УЧЕНЬ УМІЄ:розрізняє пряме й переносне значення багатозначних слів, правильно використовує такі слова в мовленні;• визначає в реченнях (текстах) і самостійно добирає синоніми, антоніми,• використовує доцільно й правильно синоніми, антоніми в усному й писемному мовленні;• користується тлумачним словником, а також словниками синонімів, антонімів, омонімів і паронімів;УЧЕНЬ УМІЄ:• розрізняє багатозначні й однозначні слова, з допомогою учителя вживає багатозначні слова у власному мовленні;• з допомогою вчителя добирає синоніми,антоніми (без вживання термінів);• під контролем дотримується лексико-граматичної сполучуваності слів на письмі;• має уявлення про користування тлумачним словником;
Номер слайду 14
Модифіковананавчальна програмаз (предмету)учня (учениці) з ООП ___ класу. ПІБ (дитини)на І семестр 2022-2023 н.р. Вчитель _______ЗАТВЕРДЖЕНОзаступник директора з навчально-виховної роботи__________Мартинюк Т. О. «Титулка» модифікованої навчальної програми