Адаптація учнів 5-х класів до навчання в основній школі

Про матеріал
Матеріал для організації роботи закладу освіти. Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом. Робота з визначення адаптації п’ятикласників до нових умов навчання в основній школі дуже важлива, бо діти вступають у новий період життя, протягом якого йде становлення особистості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Адаптація учнів 5-х класів до навчання в основній школіПотрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця…В. О. Сухомлинський

Номер слайду 2

Робота з визначення адаптації п’ятикласників до нових умов навчання в основній школі дуже важлива, бо діти вступають у новий період життя, протягом якого йде становлення особистості. Ефективний перебіг процесу адаптації до навчання в основній школі забезпечать цілеспрямоване координування дій адміністрації школи, учителів-предметників, класного керівника, просвітницька робота з батьками та діагностична і консультативна робота практичного психолога. Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом.

Номер слайду 3

У рамках дослідження проведено порівняльний аналіз навчальних досягнень учнів на кінець 4-го початок 5-го класу. Результати подано у діаграмах.

Номер слайду 4

Українська мова

Номер слайду 5

Українська література

Номер слайду 6

Англійська мова

Номер слайду 7

Математика

Номер слайду 8

Пізнаємо природу

Номер слайду 9

Інформатика

Номер слайду 10

Музичне мистецтво

Номер слайду 11

Образотворче мистецтво

Номер слайду 12

Фізична культура

Номер слайду 13

Технології

Номер слайду 14

Зарубіжна література

Номер слайду 15

Вступ до історії

Номер слайду 16

Здоров'я, безпека та добробут

Номер слайду 17

У рамках дослідження проведено опитування учнів 5-х класів. Результати подано у діаграмах .5 А – 19 відповідей5 Б – 10 відповідей5 В – 19 відповідей5 Г – 20 відповідей

Номер слайду 18

З яким настроєм Ти частіше ідеш до школи?5-А5-В5-Б5-Г

Номер слайду 19

В якій школі ти почував(ла) себе комфортніше?5-А5-В5-Б5-Г

Номер слайду 20

У тебе багато друзів в класі?5-А5-В5-Б5-Г

Номер слайду 21

Зараз ти навчаєшся охоче?5-А5-В5-Б5-Г

Номер слайду 22

Мені подобаються предмети:5-А

Номер слайду 23

Мені подобаються предмети:5-Б

Номер слайду 24

Мені подобаються предмети:5-В

Номер слайду 25

Мені подобаються предмети:5-Г

Номер слайду 26

Чи задоволений(а) ти своїми навчальними успіхами?5-А5-В5-Б5-Г

Номер слайду 27

Чи допомагають тобі батьки у підготовці домашніх завдань?5-А5-В5-Б5-Г

Номер слайду 28

Які труднощі ти відчуваєш у старшій школі?5-А5-В5-Б5-ГТрудношів немає, В мене немає труднощів Дуже багато домашнього завданя. Немае, немає, Нету, Не маю, Нема. Ні яких, Ніякі, Не які, Ніяких (33)Поки що не які Незнаю. Загалом немає Уроків більше та нові вчителі та не має майже друзів. Важко здається англ. Мова. Кричать деякі вчителі, в молодшій школі було інакше Стало більше домашніх завдань. Нема труднощів, Не маю труднощів. Складно. Залають більше домашнього завдання. Важке навчання. Важко знайти спільну мову з деякими вчителями . Ще важко йти в столову там працює дуже зла жінка. Адаптація,до всіх вчителів. Тяжкі завдання. Замало перерви. Дуже маленька перва мало не встигаю поїсти А ще сходити в туалет так як нас не випускають. Що дуже часто задають складні домашні завдання. Багато предметів та вчителів! Багато дз... Труднощі в домашніх завданнях, багато писати. Невстиганя. Погані оцінки, Оцінки. Багато нових тем и мало годин на одну тему. Багато дз та гуртків, Багато дз. Стали важчі предмети. Більше уроків. Тривогу, коли повз мене проходять діти зі старших класів. Я розгублююсь, коли я бачу завдання, і мені потрібно більше часу на відповідь. Не все розумію з першого разу. Багато дз, наша староста( ми не рівні наприклад: їй можно спілкуватися з подругами на уроці а нам ні, або вона на уроках, коли вчителя приходять трохи пізніше, постійно оре на нас які ми тупі і що нас розфомерують і тд)

Номер слайду 29

За що тобі подобається старша школа?5-А5-В5-Б5-ГТам цікавіше та багото чого можна робити самим а не питати завжди щось. За те що з'явилися нові предмети і мені вони сподобалося. У мене в старшій школі є багато друзи і я гарно вчуся. Тому, що ставлять оцінки та можна ходити по школі ,виходити за її межі (будинку)не знаю просто подобається!! люблю строгу школу. Відчуваю більше обов'язків Веселіше, ніж в молодшій школіПрактично за все крім дз. Я не знаю. За те що тут я не почуваюся маленькою дитиною Нові та цікаві предмети! Багато друзів та забав. Що може ми і ти сами в столовою. ВчителіНовий клас, багато нових цікавих предметв. За нові предмети Більше цікавих предметів,більше друзів За нові предмети вивчення. Не знаю точно але вона мені подобається. Сподобаеться тому що у нас з'явилися нові кабінети. Багато цікавих і нових предметів за цікаві та нові предмети. за новий та цікавий матеріал. Більше нової інформації з уроків Нові предмети та нові вчителі. За нові предпети. Різноманіття. Незнаю, не знаю Нові вчителі, хороші друзіЗ’явилися нові придмети. Більше цікавих, тем, матеріалів, уроків. Цікаве навчання

Номер слайду 30

За що тобі подобається старша школа?5-А5-В5-Б5-ГЗа те що є нові предмети і можна ходити по школі, після уроків виходити з школи самим. За те що уроки вдаюця легко. Я можу сказати ей малешня вам ще 5 років до 5 класу вчитися. За те що я можу вільно ходити по всій школіПросто так. Мені дуже весело з моїм класом, мої однокласники бувають неслухняними, але бувають веселими!!!!!!Що будемо ставати більш відповідальними. Почуваю себе більш дорослою. Цікаво пізнавати щось нове і цівкою з однолітками. Важко відповісти Мати змогу ходити по різним кабінетам на уроки. Ні за ,що. Ми стали дорослішіРізноманітність придметів Друзі. Ще подобається брати участь у виступах. Деякі предмети поділені на групи . Цікаві книжки по предметам . Кожен предмет веде окремий вчитель Спілкування з друзями. Ми ходимо на екскурсіїНові предмети. Усе. Багато цікавих предметів. Звʼявилися нові предмети, нові вчителіКомфортний клас, чудові вчителі, суперовий класний керівник 🫶Просто подобається Більше нового та цікавого. Уроки стали цікавишими

Номер слайду 31

Ознаки успішної адаптації п’ятикласникауспішне засвоєння навчального матеріалуготовність до виконання вимог учителів без попереднього заохоченняадекватне сприймання оцінок учителяактивність, уважність, стриманість на урокахлегке орієнтування у школі та на її подвір’їпозитивне оцінювання учнем власних дій і результатів докладених зусильспілкування з однокласниками та учнями старших класіврухливість на перервах. Слід пам’ятати: якщо процес адаптації затягнувся, в учнів можуть спостерігатися функціональні відхилення, за таких обставин необхідно звернутися до практичного психолога.

Номер слайду 32

Причини труднощів періоду адаптаціїРізка зміна умов навчання збільшився обсяг і кількість навчальних предметів; збільшилось тижневе навантаження; розширилося коло вчителів-предметників, з якими учні мають постійно спілкуватися; розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні вчителі-предметники; на зміну першій учительці прийшов класний керівник; відбувся перехід на кабінетну систему навчання; змінився статус “старшого” у початковій школі на “наймолодшого” – в основній. Що робити, коли ображають старшокласники?Як впоратись із зростанням кількості уроків, а, отже, і домашніх завдань?Як стати значимою людиною для класного керівника?Як не загубитись в просторах школи?Як розподілити час на перерві і для переходу в інший кабінет, і для підготовки до наступного уроку, і для відпочинку, і для відвідання їдальні?Як налагодити відносини з різними учителями, пристосуватися до їхніх вимог, методів навчання, темпераменту?

Номер слайду 33

Причини труднощів періоду адаптаціїВікові особливості учнів недосконалість нервової системи; незначний життєвий досвід; низький ситуативний імунітетфізичні та фізіологічнізміни початок статевого дозрівання; інтенсивний ріст тіла; зростання фізичного навантаження на всі органи; нерівномірність фізичного розвитку і нервової системи підвищена втомлюваність; зниження рівня концентрації уваги; часта зміна настрою; уповільнення будь- якої діяльності; зниження успішностінестійкість психіки роздратованість; збудженість; психічне напруження; проблеми соціалізації

Номер слайду 34

Причини труднощів періоду адаптаціїОрганізаційнінедоліки відсутність чітких вимог до учня; дезорганізованість педагогічного та учнівського колективівнедосконала система організації навчально-виховного процесунеправильні методи виховання в сім’ї несприймання дитини; відсутність єдиних вимог з боку батьків; жорстоке ставлення до дитини; занадто лояльне ставлення до дитини низька організованість; неуважність і недисциплінованість на уроках; низький рівень працездатності ; зниження інтересу до навчання і його результатів; високий рівень тривожності.

Номер слайду 35

Причини труднощів періоду адаптаціїПроблеми наступності у навчанні недоліки розвитку інтелектуальних здібностей – вищих форм мислення, що не розвинулися в початковій школі; неповноцінність навичок, зокрема навичок читання, письма, лічби; несформованість понятійного мислення; відсутність мотивації навчання; несамостійність учнів; деіндивідуалізація, знеособлювання підходу вчителів-предметників до учнів; високі вимоги учителів-предметників, які не бачать різниці між п’ятикласниками й іншими учнями основної школи; предметне навчання (важко переключитися з одного виду діяльності на інший).

Номер слайду 36

Причини дезадаптації учнів. Дезадаптація учнів – порушення процесу пристосування до нових умов навчання, що характеризується зниженням успішності в навчанні, неадекватною поведінкою учнів, зниженням самооцінки, підвищеним рівнем тривожності. у вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість); у вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя); у вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками). Прояви дезадаптації

Номер слайду 37

Особливості соціалізації молодшого підлітка: прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в малому колективі; яскраво виражена емоційність. підвищений інтерес до питання «співвідношення сил» в класі; вимагання шанобливого, серйозного та довірливого, «недитячого» ставлення до себе;1234

Номер слайду 38

Методичні рекомендаціївраховувати в освітньому процесі вікові психофізіологічні особливості учнів;враховувати труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, методичних прийомів;не перевантажувати учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозувати їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку;стежити за темпом уроку: високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал;налагоджувати емоційний контакт з класом та з батьками учнів; не використовувати оцінку як засіб покарання учня: оцінка досягнень повинна орієнтуватись на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню;фіксувати позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнювати учнів одного з одним, а порівнювати певні досягнення сьогодні і вчора);розвивати навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу і роботу класу;забезпечувати наступність вимог між початковою і середньою школою;Вчителям - предметникам, які викладають у 5-х класах:

Номер слайду 39

Методичні рекомендаціїВчителям - предметникам, які викладають у 5-х класах:формувати активно – пізнавальне ставлення до свого предмету;розвивати навички самостійної роботи: користування додатковою літературою, словниками, довідниками, інтернет – ресурсами;спонукати учнів до вивчення правил, практичного їх застосування за допомогою інтерактивних методів (робота в групах, парах, форма діалогу);розвивати уважність, вміння зосереджуватися на окремих деталях;дотримуватися єдиних вимог до усного та писемного мовлення;на кожному уроці проводити фізкультхвилинки;виховувати почуття відповідальності за одержані знання, переконувати учнів у майбутньому їх застосуванні;не створювати ситуацій, що травмують психіку, під час виставлення оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо; виставляти оцінки не формально, а з урахуванням особистих досягнень кожного учня;враховувати принципи роботи з обдарованими дітьми, які мають високі потенційні здібності;під час навчально – виховного процесу та на уроках фізичного виховання , під час позаурочних, позашкільних заходів враховувати стан здоров’я школярів.

Номер слайду 40

Методичні рекомендаціїВчителям початкових класів :прагнути не механічного заучування, а осмисленого запам’ятовування учнями правил та основних понять з навчальних дисциплін;працювати над розвитком зв’язного мовлення учнів, логічного мислення, орфографічної грамотності (подвоєння приголосних, апостроф);активізувати роботу на розвиток концентрації та обсягу уваги.

Номер слайду 41

Методичні рекомендаціїКласному керівнику : спланувати роботу зі здійснення соціально-педагогічного супроводу за результатами діагностичних досліджень; спільно з практичним психологом проводити роботу з батьками щодо актуальних проблем виховання дітей молодшого підліткового віку, зокрема «Психологія співпраці: як будувати свої взаємини з підлітком?», проводити групові та індивідуальні консультування батьків з проблем адаптації.

Номер слайду 42

Методичні рекомендаціїПрактичному психологу : забезпечити соціально – психологічний супровід освітнього процесу в період адаптації;створити і організувати роботу корекційних груп учнів, які відчувають труднощі у навчанні та спілкуванні;постійно проводити індивідуальне консультування батьків і учнів з проблемних питань навчання та виховання;провести тренінги з учнями 5-х класів, спільні заняття учнів та батьків для зменшення емоційної напруги, створення належних умов навчання і виховання дітей в сім’ї і школі.

Номер слайду 43

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ УЧНІВТруднощі у навчанні Таких дітей не можна квапити, підганяти на уроці, примушувати працювати «за часом», адже будь-який поспіх і умови обмеження часу тільки загальмують роботу і спричинять негативні емоції. Краще повторити дитині те, що вона не встигла почути; намагатися говорити повільніше; повідомляти на початку уроку план роботи і пропонувати завдання, розраховані на нижчий темп виконання, надаючи час на підготовку до відповіді; не ставити в ситуацію необхідності швидкого переключення з одного виду діяльності на інший. Характеристика труднощів Повільний темп розумових операцій. Діти повільно залучаються до роботи, не встигають виконувати класні завдання, не одразу розуміють пояснення вчителя, повільно пишуть і читають. Причиною, як правило, є своєрідність типу нервової діяльності (інертність нервових процесів) Рекомендації вчителям

Номер слайду 44

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ УЧНІВТруднощі у навчанні Необхідні додаткові заняття з розвитку мовлення, пам'яті, уваги, мислення. Бажані індивідуальні завдання зниженого рівня труднощів. Варто схвалювати прагнення дитини досягти успіху, відзначати навіть невеликий успіх. Дуже важливо переконати батьків займатися розвитком дитини, рекомендувати вправи та ігри. Характеристика труднощів Погано встигають з усіх предметів через труднощі в запам'ятовуванні, узагальненні матеріалу, оперуванні поняттями, недостатнім словниковим запасом, не сформованістю навичок. Причиною можуть бути недоліки виховання, а не низький інтелектуальний потенціал. Рекомендації вчителям Навчання дається важко, не засвоюють програмний матеріал, не завжди розуміють і погано запам'ятовують пояснення вчителя. Причина може полягати в органічних порушеннях центральної нервової системи Вимоги до таких дітей потрібно знизити, адже вони страждають через слабку пам'ять, низький рівень логічного мислення. Для запобігання втрати мотивації до навчання і відхилень у поведінці варто пропонувати посильні індивідуальні завдання, відзначати навіть маленькі успіхи.

Номер слайду 45

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ УЧНІВТруднощі у навчанні Насамперед необхідна допомога логопеда. Труднощі не пов'язані з лінощами або непосидючістю дитини, тому постійні зауваження та заклики до старанності ні до чого не приведуть. Щоб уникнути формування стійкої відрази до навчання, не слід акцентувати увагу на неуспіхах. Краще похвалити такого учня за те, що йому вдалося виконати. Характеристика труднощів Труднощі тільки в письмі і читанні. (Поганий почерк, постійні пропуски літер і недописування закінчень слів, заміна одних складів на інші, співзвучні їм). Причина - недорозвинення мовлення. Рекомендації вчителям Труднощі в навчанні і поведінці, пов'язані з емоційними порушеннями. Підвищена тривожність, замкненість, боязкість, нерішучість, сором'язливість, розлади нервової системи Необхідне доброзичливе ставлення, підтримка, підбадьорення в ситуаціях, що викликають сильну тривогу і хвилювання (при відповідях біля дошки, контрольних роботах, диктантах). Таких дітей краще не викликати відповідати перед усім класом, особливо на початку навчального року.

Номер слайду 46

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ УЧНІВПроблеми в поведінці Такі діти не в змозі тривалий час бути зосередженими, уважними, посидючими. Головне в роботі з ними — терпіння і наполегливість. Треба розвивати вміння доводить справу до кінця, діяти цілеспрямовано й планомірно, давати невеликі завдання і здійснювати покроковий контроль виконання. Заохочувати бажану поведінку, спираючись на прагнення п'ятикласників «бути вольовою людиною». Рекомендувати батькам зайняти дитину спортом, відвідувати гуртки (моделювання, конструювання). Характеристика труднощів Гіперактивність, підвищена схильність до відволікання, труднощі в концентрації уваги, імпульсивність. (Причиною можуть бути емоційні порушення як наслідок неправильного стилю виховання, а також органічні порушення центральної нервової системи)Рекомендації вчителям

Номер слайду 47

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ УЧНІВПроблеми в поведінці Завдання учителя в роботі з «відторгнутими» дітьми—допомогти їм почуватися потрібними і бажаними в класі. Необхідно звернути увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що їм вдається. На позакласних заходах давати можливість виявити себе з кращого боку. Характеристика труднощів Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відсутність друзів у класі)Рекомендації вчителям Агресивність, запальність, дратівливість У спілкуванні з цими дітьми потрібно виявляти максимальну стриманість і терпимість, адже вони самі страждають від своєї упертості, гнівливості й дратівливості. Необхідно дати зрозуміти, що дорослий — їхній союзник у вирішенні внутрішніх проблем. Педагог, знаючи інтереси і схильності агресивної дитини, зможе спрямувати його активність у конструктивне русло, тактовно і послідовно навчаючи дитину самоконтролю й стриманості.

Номер слайду 48

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ УЧНІВЕмоційні розлади Такі діти часто є хорошими учнями, але навчальні успіхи для них набувають надто великого значення (часто цьому сприяють установки батьків). Вчителю в цьому випадку не слід акцентувати увагу на оцінках. Перед хвилюючими подіями, контрольними треба знімати тривожність, навіювати впевненість в успіху, частіше заохочувати, схвалювати і відзначати переваги. Характеристика труднощів Підвищена тривожність, плаксивість, вразливість, схильність хвилюватися і переживати з будь-якого приводу (ризик розвитку невротичних розладів) Рекомендації вчителям Боязкість, нерішучість, замкнутість, «нелюдимість» Учителеві варто залучати таких дітей до позакласної роботи, проводити групові заходи, щоб вони більше спілкувалися, долати свою боязкість, нерішучість. Давати певні громадські доручення. Частіше звертати увагу однокласників на переваги такого учня, підвищуючи його самооцінку і створюючи ситуацію успіху.

Номер слайду 49

3421 Цікавтеся шкільним життям дитини, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте шляхи розв’язання конфліктів. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися по допомогу до класного керівника, практичного психолога. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і запитувати про уроки тощо. Не послаблюйте одразу контроль за учбовою діяльністю дитини, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Пам’ятайте, що головними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння. Розмовляйте з дитиною про школу у вільний від домашніх справ час. Радійте успіхам дитини в школі та висловлюйте занепокоєність, якщо у неї не все вдається. Не встановлюйте покарань і заохочень, адже вони можуть зумовити виникнення емоційних проблем у дитини. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання. З’ясуйте інтереси дитини, а потім встановіть їх зв’язок з навчальними предметами. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книжки: подарувати книжку, на основі якої вибудовано сценарій фільму. Поспостерігайте, що дитина робить із задоволенням. Надайте дитині більше можливостей розвивати свої сильні сторони і таланти. Дізнайтеся, як дитина ліпше засвоює матеріал: виконує практичні завдання, спостерігає за кимось (чимось) чи слухає когось? Допоможіть дитині навчатися, використовуючи свої сильні сторони. Дозвольте дитині виконувати певну роботу по господарству. Це може додати їй упевненості в собі та дасть змогу відпрацювати певні навички. Розподіліть завдання на маленькі кроки, похваліть зусилля дитини. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосовувати знання, які вона здобуває в школі, і в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню. Докладайте значних зусиль для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу вдома, коли в житті дитини відбуваються зміни. Налагодьте добрі стосунки з учителями-«предметниками» дитини: обмінюйтеся інформацією про успіхи дитини вдома та в школі. Пам’ятка батькам 7865

Номер слайду 50

3421 Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині. Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай — якщо можеш, але не робиш. Пам'ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього. Дитина - це не тиран, що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, дана на збереження. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй. Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою.. Пам’ятка батькам

Номер слайду 51

Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти. Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності. Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою. Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини. Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе. Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною. Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою. Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям. Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе. Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі. Пам'ятайте:

Номер слайду 52

2023 Дякую за співпрацю!Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

pptx
Додано
15 січня
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку