(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноос- вітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г. Т. Шелехова, Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржо- ва, В. І. Новосьолова, М. І. Пентилюк, А. С. Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка
|
Вступ |
|||
1 |
|
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
Використання орфографічного словника під час написання словникового диктанту. |
Повторення та узагальнення вивченого. Пунктуація |
|||
2 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі, жанри й типи мовлення; засоби міжфразового зв’язку в тексті. |
Використання схем підказок для визначення частин мови. |
3 |
|
Лексикологія. Фразеологія. Редагування речень, що містять неправильно відтворені або недоречно вжиті фразеологізми. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. |
4 |
|
Морфологія й орфографія. |
Зменшення кількості завдань (при збереженні складності).
|
5 |
|
Основні правила правопису . |
Частіші повторення правил, завдань для виконання вправ. |
Синтаксис. Пунктуація.
|
|||
6 |
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова. |
Використання комп’ютерних технологій. |
7 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, ви- вчальне, критичне. Особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури. |
Зменшення обсягу кількості завдань (при збереженні складності). |
8 |
|
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. |
Додатковий час для виконання завдань. |
9 |
|
Граматична помилка та умовне позначення її (практично). |
Алгоритми до виконання завдання. |
10 |
|
Контрольний диктант. |
Чергування усних і письмових завдань,відповідей. |
Просте речення. Двоскладне речення |
|||
11 |
|
Головні і другорядні члени речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного крає- знавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживан- ням речень із простими та складними підметами. |
Використання схем-підказок для визначення членів речення. |
12 |
|
Способи вираження присудка. Простий і складений присудок (іменний і діє- слівний). Узгодження головних членів речення. Тире між підметом і присудком. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. |
13 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й уза- гальнення матеріалу в науковому стилі. |
Заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення теми. |
14 |
|
Речення поширені і непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Ло- гічний наголос. |
.Використання схем-алгоритмів для синтаксичного розбору двоскладного речення. |
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі. |
Зменшення обсягу кількості завдань (при збереженні складності). |
16 |
|
Означення, додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення). Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки. |
Додатковий час для виконання завдань. |
17–18 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в пу- бліцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок. |
Покрокові інструкції ,алгоритми до виконання завдання. |
19 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
Використання схем підказок для визначення членів речення. |
20 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Просте речення. Двосклад- не речення». |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. |
21 |
|
Контрольна робота. Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення (тестування) |
Заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення теми. |
Речення з однорідними членами |
|||
33 |
|
Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком). Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). |
Використання орфографічного словника під час написання словникового диктанту. |
34 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
Використання схем підказок для визначення звертань,вставних слів. |
35 |
|
Кома між однорідними членами речення. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами |
36 |
|
Поширені і непоширені однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів. |
Зменшення кількості завдань |
37 |
|
Однорідні й неоднорідні означення. |
Частіші повторення правил,завдань для виконання вправ. |
38 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису місцевості. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення. |
Зменшення обсягу кількості завдань (при збереженні складності). |
39 |
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
Додатковий час для виконання завдань. |
40 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. План роботи. |
Покрокові інструкції ,алгоритми до виконання завдання. |
І І семестр
41 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з однорідними членами». |
Чергування усних і письмових завдань. |
42 |
|
Контрольний диктант. |
Використання схем підказок для визначення членів речення. |
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
|||
43 |
|
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні. |
Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. |
44 |
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словоспо- лучень за значенням. |
Заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення теми. |
45 |
|
Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях, реченнях). |
|
46 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання та розігрування діалогу-розпиту- вання або домовляння (телефонної розмови) з використанням вставних слів (словосполучень, речень). |
|
47 |
|
Розділові знаки при звертанні і вставних словах. |
|
48–49 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). |
|
50 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)». |
|
51 |
|
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертання- ми, вставними словами (словосполученнями, реченнями) (тестування). |
|
52 |
|
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розді- лові знаки при відокремлених членах речення. |
|
53 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
|
54–55 |
|
Відокремлені означення. |
|
56–57 |
|
Відокремлені прикладки. |
|
58 |
|
Відокремлені додатки. |
|
59–60 |
|
Відокремлені обставини. Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених обставин. |
|
61–62 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за кар- тиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням відокрем- лених означень та обставин. |
|
63–64 |
|
Відокремлені уточнювальні члени речення. |
|
65 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з відокремленими членами». |
|
66 |
|
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тестування). |
|
67 |
|
Словосполучення. Речення, його види. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
68 |
|
Головні та другорядні члени речення. |
|
69 |
|
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|