(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноос- вітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г. Т. Шелехова, Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржо- ва, В. І. Новосьолова, М. І. Пентилюк, А. С. Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Адаптація
|
Вступ |
|||
1 |
|
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу. |
|
Повторення та узагальнення вивченого. Пунктуація |
|||
5 |
|
Основні правила правопису . |
|
Синтаксис. Пунктуація.
|
|||
6 |
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова. |
|
7 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, ви- вчальне, критичне. Особливості будови опису пам’ятки історії й культури. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії й культури. |
|
8 |
|
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. |
|
9 |
|
Граматична помилка та умовне позначення її (практично). |
|
10 |
|
Контрольний диктант. |
|
Адаптації: 1.Використання орфографічного словника під час написання словникоАвого диктанту. 2.Використання схем підказок для визначення частин мови. 3.Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. 4.Зменшення кількості завдань (при збереженні складності). 5.Частіші повторення правил ,завдань для виконання вправ.
Просте речення. Двоскладне речення |
|||
11 |
|
Головні і другорядні члени речення. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Складання тексту листа-запрошення на відкриття шкільного крає- знавчого музею (меморіальної дошки, пам’ятника історичній особі) з уживан- ням речень із простими та складними підметами. |
|
12 |
|
Способи вираження присудка. Простий і складений присудок (іменний і діє- слівний). Узгодження головних членів речення. Тире між підметом і присудком. |
|
13 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й уза- гальнення матеріалу в науковому стилі. |
|
14 |
|
Речення поширені і непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Ло- гічний наголос. |
|
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі. |
|
16 |
|
Означення, додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення). Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки. |
|
17–18 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в пу- бліцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок. |
|
19 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Просте речення. Двосклад- не речення». |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 |
|
Контрольна робота. Синтаксис. Пунктуація. Просте речення. Двоскладне речення (тестування) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Адаптації: 1.Зменшення обсягу кількості завдань (при збереженні складності). 2.Додатковий час для виконання завдань. 3.Покрокові інструкції ,алгоритми до виконання завдання. 4.Чергування усних і письмових завдань,відповідей. 5.Використання схем підказок для визначення членів речення. 6. Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. 7.Заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення теми.
|
Адаптації:
1.Зменшення обсягу кількості завдань (при збереженні складності).
2.Додатковий час для виконання завдань.
3.Покрокові інструкції ,алгоритми до виконання завдання.
4.Використання схем підказок для визначення членів речення.
5. Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами.
6.Заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення теми.
7.Адаптація завдань із підручника.
8.Застосування відео для написання твору –опису пам‘ятки історії.
ІІ с е ме с тр
Речення з однорідними членами |
|||
33 |
|
Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв’язком). Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові). |
|
34 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
|
35 |
|
Кома між однорідними членами речення. |
|
36 |
|
Поширені і непоширені однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів. |
|
37 |
|
Однорідні й неоднорідні означення. |
|
38 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису місцевості. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення. |
|
39 |
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
40 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. План роботи. |
|
41 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з однорідними членами». |
|
42 |
|
Контрольний диктант. |
|
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
|||
43 |
|
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні. |
|
44 |
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словоспо- лучень за значенням. |
|
45 |
|
Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях, реченнях). |
|
46 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання та розігрування діалогу-розпиту- вання або домовляння (телефонної розмови) з використанням вставних слів (словосполучень, речень). |
|
47 |
|
Розділові знаки при звертанні і вставних словах. |
|
48–49 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом). |
|
50 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)». |
|
51 |
|
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертання- ми, вставними словами (словосполученнями, реченнями) (тестування). |
|
Адаптації: 1.Використання орфографічного словника під час написання словникового диктанту. 2.Використання схем підказок для визначення звертань,вставних слів. 3.Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. 4.Зменшення кількості завдань 5.Частіші повторення правил ,завдань для виконання вправ. 6.Застосування відео для написання переказу з елементами опису Місцевості.
Речення з відокремленими членами |
|||
52 |
|
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розді- лові знаки при відокремлених членах речення. |
|
53 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
|
54–55 |
|
Відокремлені означення. |
|
56–57 |
|
Відокремлені прикладки. |
|
58 |
|
Відокремлені додатки. |
|
59–60 |
|
Відокремлені обставини. Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку – інтернет?» з використанням відокремлених обставин. |
|
61–62 |
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за кар- тиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням відокрем- лених означень та обставин. |
|
63–64 |
|
Відокремлені уточнювальні члени речення. |
|
65 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з відокремленими членами». |
|
66 |
|
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тестування). |
|
Адаптації: 1.Зменшення обсягу кількості завдань (при збереженні складності). 2.Додатковий час для виконання завдань. 3.Покрокові інструкції ,алгоритми до виконання завдання. 4.Чергування усних і письмових завдань. 5.Використання схем підказок для визначення членів речення. 6. Переформулювання правил більш доступними для розуміння словами. 7.Заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення теми.
Повторення в кінці року відомостей про просте речення |
|||
67 |
|
Словосполучення. Речення, його види. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. |
|
68 |
|
Головні та другорядні члени речення. |
|
69 |
|
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|