адаптований індивідуальний навчальний план з предмету “Досліджуємо історію та суспільство”

Про матеріал
адаптований індивідуальний навчальний план з предмету “Досліджуємо історію та суспільство” 6 клас. За підручником Васильків І.Д, Басюк О.Я.,Гінкул Г.С.,
Перегляд файлу

 

Досліджуємо історію та суспільство

(за підручником Васильків І.Д, Басюк О.Я.,Гінкул Г.С.,)

 

                                                Тема уроку

          Очікувані результати

Адаптація

(Методи оцінювання)

           Розділ 1 Інструменти історичної науки

Схема - підказка для вивчення історичного простору

-  Картки - підказки для вивчення нових термінів - «історичні джерела», «історична мапа», «палеографія», «нумізматика»;

- Ілюстрації та презентації для  вивчення історичного часу

- Пам'ятка "Як користуватися підручником на уроці й вдома";

 

Вступ. Історія ― наука про минуле людства

        використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів

        виокремлює основне і другорядне в тексті

        наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних із різними чинниками; пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому в минулому та сьогоденні

        формулює питання різного типу до тексту/ медіатексту, візуальних джерел

        пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах

        визначає ознаки, що пов’язують документи, артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історичним періодом межах теми)

        добирає приклади, які розкривають поняття/ терміни, що використовуються в межах теми

  1. виявляє розбіжності в тлумаченнях минулого та сучасного на конкретних прикладах

Цивілізація. Найдавніші цивілізації світу (оглядово)

Історичні джерела

Історичні дослідження

Спеціальні історичні дисципліни

Практичне заняття. Визначні історичні пам’ятки України

Історичний простір

Історичний час

Практичне заняття. «Історична математика»

Періодизація історії України

 

Узагальнення знань за темою Інструменти історичної науки

Розділ 2. Людина,природа, світ матеріальних речей у доісторичну добу та добу Стародавнього світу

 

Праісторія – дописемний період

-          розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну таблицю

-          установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу

-          виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах

-          розрізняє природні, економічні, політичні, соціальні, технологічні та культурні зміни та наводить приклади впливу цих змін на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому

-          описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури

-          формулює висновок, судження на основі наведених фактів

-Картки - підказки для вивчення нових термінів - «еволюція», «палеоліт», «мезоліт», «неоліт», «стоянка», «неолітична революція», «піктографія», «клинопис», «еллада», «кочові спільноти», «Велика колонізація», «метрополії».

-схеми характеристики основних станів середньовічного світу;

-Ілюстрації та презентація про розвиток та культуру середньовічних міст.

 

Палеоліт

Мезоліт

Практичне заняття. Памятки палеоліту та мезоліту на території України

Доба неоліту

Початки землеробства. Зрошування

Практичне заняття. Перші землероби та скотарі на території України

Писемність

Мідно-кам’яна доба

Практичне заняття. Трипільці

Бронзова доба. Міграції бронзової доби

Ранній залізний вік

Цивілізації долини Нілу та Дворіччя: матеріальна культура

Цивілізації Індії та Китаю: матеріальна культура

Матеріальна культура народів Передньої Азії в давнину

Матеріальна культура населення Стародавньої Греції

Матеріальна культура населення Стародавнього Риму

Населення території України раннього залізного віку

Велика грецька колонізація. Грецькі колонії на території України

Узагальнення знань за темою Людина,природа, світ матеріальних речей у доісторичну добу та добу Стародавнього світу

 Розділ 3 Людина, світ ї уявлень та ідей у доісторичну добу та добу Стародавнього світу

 

Перші світоглядні уявлення людей

-          формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей

-          наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо

-          виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів

-          виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які  стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах

-          розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/вторинні, текстово-візуальні тощо)

-          наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні

Схема - підказка для вивчення релігійного світогляду цивілізації

-  Картки - підказки для вивчення нових термінів - «тотемізм», «фетишизм», «анімізм», «Античність»,  «Елінізм»,«базиліки»;

- Ілюстрації та презентації для  вивчення культури, мистецтва та архітектури стародавніх цивілізацій.

 

Вірування та міфи

Релігійний світогляд перших цивілізацій і поява світових релігій

Релігійний світогляд перших цивілізацій і поява світових релігій

Практичне зняття. Духовний світ давнього населення України

Освіта, наука і виховання в стародавніх суспільствах

Освіта, наука і виховання в стародавніх суспільствах

Літературні пам’ятки стародавнього світу. Бібліотеки

Літературні пам’ятки стародавнього світу. Бібліотеки

Мистецтво та архітектура первісної доби та стародавніх цивілізацій Сходу

Мистецтво та архітектура первісної доби та стародавніх цивілізацій Сходу

Мистецтво та архітектура Давніх Греції та Риму. Антична культура

Антична культура.Театр. Змагання,спорт, ігри

Громадський простір

Практичне заняття. Розвиток культури та мистецтва давнього населення України

Узагальнення знань за темою Людина, світ ї уявлень та ідей у доісторичну добу та добу Стародавнього світу

Розділ 4 Людина, суспільство, влада в доісторичну добу та добу Стародавнього світу

 

Розвиток суспільства і держави

-          виявляє і розрізняє з допомогою вчителя причини і    приводи,результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів

-          пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їх життя, станом суспільства

-          визначає тему і походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації

 

 

-    описує перебіг історичних подій та визначає тяглість  в історичному процесі

 

-Картки - підказки для вивчення нових термінів - «племя», «влада», «держава», «форма правління», «аристократія», «олігархія», «депортація», «ном», «каста», «аеропаг».

- презентація про державний устрій, закони і розвиток суспільств

- Ілюстрації про життя в добу Стародавнього світу

Ранні імперії

Античний(полісний) шлях державотворення

Рання демократія

Правила і закони давнини

Правила і закони давнини.Рабство

Давньоєгипетська держава

Держава і суспільство передньої Азії у давнину

Держава і суспільство давніх Індії та Китаю

Розвиток суспільства і держави у Давній Греції: від епохи палаців до поліса

Афіни та Спарта

Держава Александра Македонського

Влада і суспільство в грецьких містах Північного Причорномор’я

Держава Скіфів

Давній Рим: від царів до імперії

Практичне заняття. Давній Рим: від царів до імперії

Міждержавні конфлікти стародавнього Світу

Міждержавні конфлікти стародавнього Світу

Велике переселення народів. Падіння Риму

 

Терени України в час Великого переселення народів

Велике розселення слов’ян

Узагальнення знань за темою Людина, суспільство, влада в доісторичну добу та добу Стародавнього світу

Узагальнення до курсу

 

docx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку