Родина, освіта і виховання дітей у державах Давнього Сходу

Про матеріал
Даний електронний матеріал рекомендується для використання вчителями під час вивчення теми Родина, освіта і виховання дітей у державах Давнього Сходу . Матеріали презентації сприятимуть розвитку предметних умінь та історичних компетентностей учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Родина, освіта і виховання дітей у державах Давнього Сходу.

Номер слайду 2

Школи в Шумері Школи в Шумері виникли у середині III тис. до н. е. Головним їх завданням була підготовка писарів, навчання їх клинопису . Такі школи називали "будинками глиняних табличок", а вчителів - батьками будинку глиняних табличок, учнів – синами будинку глиняних табличок. Навчання було тривалим, коштувало дорого, тому воно було доступним лише дітям знаті. Навчання було тривалим, коштувало дорого, тому воно було доступним лише дітям знаті.

Номер слайду 3

Виховання та родина На одній із глиняних табличок є повчання батька дітям наслідувати приклад старших родичів, мудрих людей. Без шлюбного договору недійсним вважався шлюб в Межиріччі. Жінки мали однакові права з чоловіками

Номер слайду 4

Давній Єгипет. У Давньому Єгипті школи з'явилися у III тис. до н. е. разом з виникненням писемності. Тут існували двірцеві школи, школи для жерців, школи писарів, школи для різних службовців. У них користувалися ієрогліфічним (ієрогліф - священний знак) письмом, яке налічувало до 700 ієрогліфів. Учні писали чорною фарбою на папірусі за допомогою тонкої бамбукової палички. У школі при палаці фараона заняття тривали з ранку до пізнього вечора. Тут панувала сувора дисципліна, використовували тілесні покарання. Майбутні чиновники навчалися читанню, письму, лічбі, гімнастичним вправам, плаванню і гарним манерам

Номер слайду 5

У Єгипті казали: «Кого не навчав батько, той є неук, уподібнений до кам'яного ідола». Багато уваги дітям приділяли в давньоєгипетських родинах. Рівноправність чоловіків і жінок у шлюбі сприяла однаковому ставленню до синів і доньок. Особливу турботу про дітей в Давньому Єгипті учені пов’язують з тим, що за віруваннями єгиптян саме діти відкривали батькам нове життя, здійснюючи поховальний обряд. Сім'я в усіх суспільствах стародавнього Сходу була патріархальною — головою був чоловік. Найбільше прав у сім’ї мали давні єгиптянки. Часто саме жінки робили чоловікам пропозицію одружитися. Вони мали право на приватну власність, спадок, розлучення із чоловіком. Відомі давньоєгипетські повчання, у яких чоловіків закликають шанобливо ставитися до жінки.

Номер слайду 6

Давня Індія У Давній Індії (III тис. до н. е.) виховання було кастовим. Існували школи лише для двох вищих станів: брахманів (жерців) і кшатріїв (військової знаті). Школу брахманів очолював учитель. Навчання в ній тривало 10-- 12 років (від 6-12 до 22-24 років). Під час навчання діти проживали у будинку вчителя, поралися у його господарстві. У школі брахманів з дітей найвищої касти готували служителів Бога, які своє життя присвячували вивченню священних книг - Вед. У школах кшатріїв навчалися діти військової знаті, опановуючи науку володіння зброєю, їзду верхи, гімнастичні вправи, а також математику, поезію, музику, етику і танці. Найнижчі касти (вайшії - хлібороби, скотарі, торговці; шудри - нащадки підкореного доарійського населення, дрібні ремісники) не могли здобувати освіту.

Номер слайду 7

Виховання Виховання і навчання носили сімейно-становий характер, причому роль родини була першорядною. Кастовий лад наклав специфічний відбиток на розвиток виховання і навчання в Стародавній Індії. Виховання передбачало розумовий розвиток (ясність суджень і розсудливе поведінка), духовність (здатність до самопізнання), фізична досконалість (загартовування, володіння власним тілом), любов до природи і прекрасного, самовладання і стриманість. Найвищим проявом моральної поведінки вважалося сприяння загальному благу. Порядок навчання в будинку вчителя багато в чому будувався за типом сімейних відносин: учень вважався членом сім'ї, і крім придбання освіти, освоював правила людського співжиття. Спеціальних приміщень для навчальних занять тоді не було. Навчання проходило на відкритому повітрі. Місцем навчання служив зазвичай будинок вчителя - гурукула.

Номер слайду 8

Давній Китай У Давньому Китаї писемність виникла в II тис. до н. е., що започаткувало навчання грамоти. Воно було тривалим і доступним лише дітям із заможних родин. До появи загальноосвітніх шкіл у Китаї існували так звані общинні школи, в яких юнаків безкоштовно навчали стрільби з лука, пісень та обрядів, згодом - їзди верхи, письма і лічби. Першу приватну школу в Давньому Китаї відкрив історик, філософ, державний діяч, релігійний учитель Конфуцій (прибл. 551-479 дон. е.). У філософських школах навчали ораторського мистецтва, риторики, логіки, вміння полемізувати, дискутувати. Саме в Китаї вперше було запроваджено складання екзамену для тих, хто хотів стати вченим або чиновником.

Номер слайду 9

Стародавньому Китаї були сформовані наступні принципи освіти:припиняти погане, поки воно не виявилося;вчитися, поки не упущено час;дотримуватися послідовність у вченні;вчитися з товаришами, оскільки у того, хто вчиться один, кругозір обмежений і пізнання мізерні.

Номер слайду 10

Виховання У Стародавньому Китаї під однією покрівлею уживалися кілька поколінь. Літні члени сім'ї користувалися великою повагою. Основа виховних відносин в такій сім'ї-повага молодших до старших. З самого раннього віку дітям вселяли, що вони молодші і повинні знати своє місце, завжди поступатися особистими інтересами в ім'я блага сім'ї, тобто, перш за все, старшого покоління. І хлопчики і дівчатка раннє дитинство проводили з матір'ю. Народженню дитини, особливо хлопчика, дуже раділи і перший час з ним няньчилися. У семирічному віці дітей поділяли. Хлопчики відправлялися до вчителя, який викладав ввічливі манери, танці, стрільбу з лука, управління кіньми. За непослух чи непокору хлопців нещадно карали( били палицею)

Номер слайду 11

У китайських родинах, окрім старших членів сім’ї, виховну роль відігравали також численні табу (заборони). Вважалось, що в кожному домі був свій домовий дух, який стежив за поведінкою, працею та вихованістю членів родини, особливо дівчаток і жінок. З виховною метою будинки прикрашали картинками з повчальними сценками із життя та казок. У Китаї жінок не вважали повноцінними, вони повинні були слухатися батьків, чоловіків і старших братів. Також китаянки не мали права на спадщину після чоловіка.

Номер слайду 12

Перегляньмоhttps://cutt.ly/x3 KTfb. R Дайте відповідь на запитання: Про яку цивілізацію розповідається?Про яку писемність іде мова у відео?На чому малювали малюнки?

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Прочитати та дати відповіді до параграфа 14. Знайти цікаві факти про життя людей в одній з східних цивілізацій та записати їх в зошит.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Губар Ольга Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лобач Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Слобода Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
5745
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку