Африка. Особливості географічного положення материка. Дослідження та освоєння.

Про матеріал
ЗМІСТ УРОКУ І. Організаційний момент Все у нас уже на місці, залишилось тільки сісти! Сядьте дружно всі гарненько, Руки покладіть рівненько. Голову вище підніміть, Плечі свої розведіть. Всі на мене подивіться, і приємно посміхніться! Методичний прийом «Кроссенс» (додаток 1) II. Актуалізація опорних знань і вмінь Прийом «Інтелектуальна розминка» (виконується усно) Дітям пропонується згадати певні поняття:. • материк — це... • частина світу — це... • екватор — це... • нульовий меридіан — це.... • географічний пояс — це... • півкуля — це... III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 1. Прийом «Приваблива мета» Вчитель пропонує перегляд відеоролика (скачати можна тут) https://www.youtube.com/watch?v=Mwdjp2qIJrA Як сталось так, що цей материк отримав таку назву, як на це вплинуло його положення на Землі, як люди вивчали особливості географічного положення мате¬рика — ви дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці.
Перегляд файлу

 

 

 

depositphotos_29935357-stock-photo-outline-of-africa-with-african.jpg

Урок географії у 7 класі

Тема:  Африка.    Особливості географічного положення  материка. Дослідження та освоєння.

Мета:

  •  розкрити зміст, систематизувати та поглибити знання про гео­графічне положення материка; з'ясувати особливості положення Африки; подальше вдосконалення навичок роботи з картами атласу і додатковою літературою; сприяти подальшому розвитку вмінь робити самостійні висновки, спираючись на вивчений матеріал та власний досвід;
  • розви­вати пізнавальний інтерес до предмета;
  • виховувати повагу до природи планети Земля.

 

Обладнання: атласи, підручники, фізична карта Африки, контурні карти, плани характеристики географічного положення материка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Номенклатура: океани: Атлантичний, Індійський; моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Сідра, Аденська, Суецький канал; протоки: Баб-ель-Мандебська, Мозамбіцька; острови: Мадагаскар, Канарські; пів­острів Сомалі, крайні точки: мис Рас-Енгела, мис Голковий, мис Альмаді, мис Рас-Хафун.

                           ЗМІСТ УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте дружно всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

 

 

 

Методичний  прийом «Кроссенс»  (додаток 1)

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Прийом «Інтелектуальна розминка» (виконується усно)

Дітям пропонується згадати певні поняття:.

  • материк — це...
  • частина світу — це...
  • екватор — це...
  • нульовий меридіан — це....
  • географічний пояс — це...
  • півкуля — це...

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

  1. Прийом «Приваблива мета»

Вчитель пропонує перегляд відеоролика    (скачати можна тут)

https://www.youtube.com/watch?v=Mwdjp2qIJrA

 

Як сталось так, що цей материк отримав таку назву, як на це вплинуло його положення на Землі, як люди вивчали особливості географічного положення мате­рика — ви дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу

 

Формування поняття «Географічне положення материка» (робота з ат­ласом і планом характеристики географічного положення материка).

1. Прийом «Мозковий штурм»

Учні, отримавши плани характеристики географічного положення материка, повинні виконати самостійне завдання по групах — опрацю­вати й вивчити навчальний матеріал, користуючись базовими знаннями, та пояснити іншим з'ясоване по черзі.

Учні, працюючи з атласом, з'ясовують, що Африка знаходиться у всіх чотирьох півкулях. Що крім екватора і нульового меридіана її перетина­ють Північний та Південний тропіки. З'ясовують протяжність у градусах і кілометрах з півночі на південь і із заходу на схід.

Під керівництвом учителя визначають крайні точки Африки  на­носять їх на контурну карту.

Наступний етап — самостійне опрацювання питання щодо берегової лінії, нанесення на контурну карту океанів і морів, що омивають мате­рик; затоки, протоки, півострови й острови, що прилягають до материка; течії, що оточують.

2. Прийом «Дивуй»

Учитель пропонує на фізичній карті Африки знайти ту частину бере­гової лінії, яка б нагадувала зуб. (Учні знаходять півострів Сомалі. Учитель доповнює, що цей півострів називають «Африканський зуб».)

3. Прийом «Шпаргалка — домашня заготовка»

Учні за допомогою закодованої схеми , розповідають, про дослідження материка Африка.(додаток 2)

  • Давід Лівінгстон, який віддав більше 30-ти років життя вивченню материка, який дослідив та описав безліч географічних об'єктів.
  • Єгор Ковалевський (українець за походженням) вивчав річку Ніл, відкрив потужні розсипи золота.
  •      Згадують про інших дослідників — Генрі Стенлі

4. Прийом «Дивуй»

Учитель розповідає про дивний заповіт Давіда Лівінгстона, за яким серце відомого дослідника після його смерті повинно бути поховане в Африці.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Розгадка проблеми»

Після обговорення дослідження материка учні з'ясовують, що про відкриття Африки неможливо говорити тому, що її вважають «колискою людства» разом з Азією. Знайти відповідь допомагає вчитель.

2. Прийом «Вірю не вірю»

Відповідаючи на питання «Вірю чи не вірю?» учні закріплюють отри­манні знання.

«Чи вірите ви в те, що...»

  • Африка — найбільший материк за площею (Не вірю)?
  • вона найбільший уламок Гондвани (Вірю)?
  • вона лежить у всіх півкулях (Вірю)?
  • її омивають три океани (Не вірю)?
  • на півночі її омиває Червоне море (Не вірю)?
  • Гвінейська затока — найбільша у світі (Вірю)?
  • Мозамбіцька протока — найдовша у світі (Вірю)?
  • Африку називають улюбленицею Сонця (Вірю)?
  • її відкрив Васко-да-Ґама (Не вірю)?

 

VI. Підсумок уроку

Учні намагаються відібрати найбільш вдалі «п'ять речень», які по суті, і є висновками.(робота в групах додаток 3)

  • Африка — це другий за площею материк і найбільший уламок Гонд­вани.
  • Це «колиска людства», яку досліджували європейці — Д. Лівінґстон, Є. Ковалевський, Г. Стенлі.
  • Вона лежить у всіх півкулях (північній, південній, західній, східній).
  • Має не дуже розчленовану берегову лінію.
  • Омивається двома океанами — Атлантичним і Індійським; двома морями — Середземним і Червоним; до неї прилягають Гвінейська і Аденська затоки; Ґібралтарська і Баб-ель-Мандебська протоки; острів Мадагаскар, що відділяється Мозамбіцькою протокою.

VII. Домашнє завдання

  • Опрацювати текст параграфа.
  • Доопрацювати роботу в контурній карті.
  • Вивчити всі географічні об'єкти берегової лінії Африки.

 

 

 

Джерела:

 

 

 

https://studfiles.net/preview/5263062/page:6/

https://wordscloud.pythonanywhere.com

http://qrcodes.com.ua

https://bookwoed.blogspot.com/2017/11/blog-post_15.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                           Додаток1

10653165-elephant-2241360_960_720-1517425345-650-c8a2510ab3-1517427414.jpg

dostoprimechatelnosti_afriki.jpg

images.jpg

images (1).jpg

depositphotos_29935357-stock-photo-outline-of-africa-with-african.jpg

nzm-5173.jpg

images (4).jpg

Zebras-At-Sunset-In-Savannah-Africa-1920x1200-840x410.jpg

PrideAfrica04.jpg


Мунго паркpng.pngЄгор Ковалевськийpng.pngДавід Лівінгстон.png

Дієго Као.pngГенрі Стенліpng.pngДодаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток3

 

 

 

Африка—цед.pngВоналежить.png

 

 

Це«колиска.png

Маєнедужер754.pngОмивається.png

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку