Урок географії у 7 класі
Тема: Африка. Особливості географічного положення материка. Дослідження та освоєння.
Мета:
Обладнання: атласи, підручники, фізична карта Африки, контурні карти, плани характеристики географічного положення материка.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Номенклатура: океани: Атлантичний, Індійський; моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Сідра, Аденська, Суецький канал; протоки: Баб-ель-Мандебська, Мозамбіцька; острови: Мадагаскар, Канарські; півострів Сомалі, крайні точки: мис Рас-Енгела, мис Голковий, мис Альмаді, мис Рас-Хафун.
ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний момент
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Сядьте дружно всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
Методичний прийом «Кроссенс» (додаток 1)
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Прийом «Інтелектуальна розминка» (виконується усно)
Дітям пропонується згадати певні поняття:.
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Вчитель пропонує перегляд відеоролика (скачати можна тут)
https://www.youtube.com/watch?v=Mwdjp2qIJrA
Як сталось так, що цей материк отримав таку назву, як на це вплинуло його положення на Землі, як люди вивчали особливості географічного положення материка — ви дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці.
IV. Вивчення нового матеріалу
Формування поняття «Географічне положення материка» (робота з атласом і планом характеристики географічного положення материка).
1. Прийом «Мозковий штурм»
Учні, отримавши плани характеристики географічного положення материка, повинні виконати самостійне завдання по групах — опрацювати й вивчити навчальний матеріал, користуючись базовими знаннями, та пояснити іншим з'ясоване по черзі.
Учні, працюючи з атласом, з'ясовують, що Африка знаходиться у всіх чотирьох півкулях. Що крім екватора і нульового меридіана її перетинають Північний та Південний тропіки. З'ясовують протяжність у градусах і кілометрах з півночі на південь і із заходу на схід.
Під керівництвом учителя визначають крайні точки Африки наносять їх на контурну карту.
Наступний етап — самостійне опрацювання питання щодо берегової лінії, нанесення на контурну карту океанів і морів, що омивають материк; затоки, протоки, півострови й острови, що прилягають до материка; течії, що оточують.
2. Прийом «Дивуй»
Учитель пропонує на фізичній карті Африки знайти ту частину берегової лінії, яка б нагадувала зуб. (Учні знаходять півострів Сомалі. Учитель доповнює, що цей півострів називають «Африканський зуб».)
3. Прийом «Шпаргалка — домашня заготовка»
Учні за допомогою закодованої схеми , розповідають, про дослідження материка Африка.(додаток 2)
4. Прийом «Дивуй»
Учитель розповідає про дивний заповіт Давіда Лівінгстона, за яким серце відомого дослідника після його смерті повинно бути поховане в Африці.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Розгадка проблеми»
Після обговорення дослідження материка учні з'ясовують, що про відкриття Африки неможливо говорити тому, що її вважають «колискою людства» разом з Азією. Знайти відповідь допомагає вчитель.
2. Прийом «Вірю не вірю»
Відповідаючи на питання «Вірю чи не вірю?» учні закріплюють отриманні знання.
«Чи вірите ви в те, що...»
VI. Підсумок уроку
Учні намагаються відібрати найбільш вдалі «п'ять речень», які по суті, і є висновками.(робота в групах додаток 3)
VII. Домашнє завдання
Джерела:
https://studfiles.net/preview/5263062/page:6/
https://wordscloud.pythonanywhere.com
https://bookwoed.blogspot.com/2017/11/blog-post_15.html
Додаток1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Додаток3