Академічний турнір з математики та інформатики

Про матеріал

Мета:

навчальна: сформувати уявлення про рух та види руху, різні означення руху та симетрії у математиці, астрономії, ознайомитись з прикладами, де ми можемо зустрічатись з цими явищами у житті; вчити досліджувати різні питання та робити висновки; навчати грамотно висловлювати думки, відстоювати свою точку зору; формулювати висновок про взаємозв'язок різних дисциплін та використання набутих знань у житті та подальшій професійній діяльності;

розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях; сприяти розвитку здібностей учнів шляхом прищеплення інтересу до математики, інформатики; формувати вміння аналізувати і робити висновки, здатність самостійно оволодівати матеріалом, розвивати усне і писемне мовлення учнів;

виховна: сприяти вихованню зацікавленості предметами – математикою, інформатикою, астрономією, читанням додаткових матеріалів із цих предметів; формувати навички постановки і досягнення власної мети; заохочувати до самостійної навчальної діяльності; виховувати позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні досягнення, цілеспрямованість і впевненість у собі.


Перегляд файлу

 

Мета:

навчальна: сформувати уявлення про рух та види руху, різні означення руху та симетрії у математиці, астрономії, ознайомитись з прикладами, де ми можемо зустрічатись з цими явищами у житті; вчити досліджувати різні питання та робити висновки; навчати грамотно висловлювати думки, відстоювати свою точку зору; формулювати висновок про взаємозв’язок різних дисциплін та використання набутих знань у житті та подальшій професійній діяльності;

розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях; сприяти розвитку здібностей учнів шляхом прищеплення інтересу до математики, інформатики; формувати вміння аналізувати і робити висновки, здатність самостійно оволодівати матеріалом, розвивати усне і писемне мовлення учнів;

виховна: сприяти вихованню зацікавленості предметами – математикою, інформатикою, астрономією, читанням додаткових матеріалів із цих предметів; формувати навички постановки і досягнення власної мети; заохочувати до самостійної навчальної діяльності; виховувати позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні досягнення, цілеспрямованість і впевненість у собі.

Обладнання: програмне забезпечення, проектор, ескіз ракети.

Вислови.

Геній складається з 1% натхнення і 99% праці. 

          Едісон.

Музикаце несвідома вправа душі в арифметиці.

Готфрід Вільгельм Лейбніц

Неможливо   бути математиком,

Не    будучи   водночас  поетом   у   душі.

Софя Ковалевська

 

Тип заняття: академічний турнір (інтегрований захід з математики та інформатики).

Організаційна робота.

Формуються 2 команди 10-А та 10-Б класів по 6 осіб. Кожна команда повинна придумати назву, емблему та представлення власної команди. Створити презентацію з теми:

10- А – «Симетрія у житті»

10-Б – «Вплив руху планет» (Сонячна система).

Вболівальникам команд.

Скласти  казку на інформатичний лад і представити її.

Хід заняття.

  1.      Організаційний момент.
  2. Вступне слово вчителя.
  •       Ми живемо в третьому тисячолітті, але досягнення науки та техніки дають нам можливість дослідити історію виникнення та розвитку різних математичних і фізичних понять, можливість зрозуміти необхідність їх у повсякденному житті.
  •       О’Генрі в одному зі своїх творів сказав: «Природа рухається по колу. Мистецтво – прямою лінією. Все натуральне – закруглене, все штучне – або бездоганно пряме, або деформоване перетином ліній, загнане в кут. Людина, яка заблукала під час заметілі, підсвідомо описує коло в пошуках дороги, а ноги мешканця міста, які звикли до прямокутних кімнат, відводять його за прямою лінією все далі від самого себе. Коли ми починаємо рухатись прямою й огинати гострі кути, наша натура надзвичайно змінюється».
  •       Рух тіл, як малесеньких атомів, так і гігантських зірок, досліджується в математиці, фізиці, астрономії. Ми б хотіли, щоб наші дослідники показали сьогодні, наскільки вони розуміють важливість знань про рух у житті.
  •       У турнірі беруть участь 2 команди. Загальні підсумки будемо підбивати, використовуючи ескіз ракети, що символічно рухається до нових висот.
  1. Академічний турнір. (слайди 1-4)

Конкурс 1. Візитка команди.

Представлення команд учасниць, демонстрація створених емблем,девізів, презентація команди..

10-А клас

Команда «Паскаль»

Девіз:

«Мудрим ніхто не вродився, а навчився»

Нехай не станеш Блез Паскалем ти,

Яким у мріях вирости бажаєш,

Вивчай ти інформатику завжди

І школу ти свою вслав добрими ділами!

 

 

x_3fd5610b.jpg10-Б клас

Команда «Юні Гійомці»

Девіз

Гюстав Гійом: «Дорогу здолає той, хто йде,

 А інформатику мислячий »

 

 

  • Ми побачили виступи обох команд, журі оцінює за оригінальність, творчість і представлення команди. Максимальний бал – 15.
  • А ми рухаємось до другого конкурсу. Інформатико-математичного штурму

*****************

Конкурс 2. Інформатико-математичний штурм (слайд 5)

  • Конкурс полягає в тому, щоб швидко та вірно відповісти. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

1 команда. (слайд 6)

  1. Рівність, що містить невідоме.(рівняння)
  2. Який пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини? (монітор).
  3. Мозок комп`ютера. (процесор)
  4. Сторони прямокутного трикутника. (катети)
  5. І спортивний снаряд, і носій інформації.(диск)
  6. Твердження, що приймається без доведення. (аксіома)
  7. 20% числа 50 становлять…(10)
  8. Найменше натуральне число. (1)
  9. Чому дорівнює одна четверта частина години? (15 хвилин)
  10. Скільки байт в кілобайті? (1024)
  11.  Пристрій для ручного введення числової, текстової та керуючої информації. (клавіатура).
  12. Як називається сота частина числа? (процент)

2 команда (слайд 7)

  1. Чому дорівнює 1пуд?  (16 кг)
  2. Назвіть  найменше двузначне число. (10)
  3. Як називаеться нижня частина дробового числа?  (знаменник)
  4. Четвертина від ста – це….(25)
  5.  Як називається результат віднімання? (різниця)
  6. І збудник інфекції, і програма. (Вірус)
  7. Обличчя комп`ютера. (монітор)
  8. Назва самої довгої клавіші (Пробіл).
  9. Трикутник, в якому всі сторони рівні. (рівносторонній)
  10.  Пристрій, що використовується для з’єднання ПК з іншими ПК через телефонні лінії.(модем)
  11.  Ця кнопка вмикає комп’ютер та з англійської перекладається як "живлення" (Power).
  12. Інформацію, якого типу виводять стерео динаміки? (звукову)

***********************

  • Журі підраховує бали і готова оголосити кількість балів за 2 конкурси.

Конкурс 3. (Слайд 8)

Бліцтурнір «Цифри – дати – Імена».

  • Упродовж історії люди сповідали культ чисел, наділяючи їх визначеним магічним змістом. Багато хто вірить у «щасливі» і «нещасливі» числа, такі як 3, 7, 13. Коли ми зустрічаємося з тими чи іншими числами, виникає спокуса пошукати зміст, що ховається за ними. Чи випадкове, наприклад, число планет у Сонячній системі чи розмірність простору-часу? Чи це вказівка на існування фундаментальних фактів, що відбивають мовою логіки і математики структуру фізичного світу?

(Слайд 9)

  • Наш наступний конкурс називається «Цифри – дати – Імена». Вам потрібно, вибираючи відповідну цифру, відповідати на питання, що ховається за нею. Правильна відповідь – 1 бал.
  1.     Скільки днів продовжувались Олімпійські ігри на початку їх заснування? (5 днів)
  2.     Яка кількість співаків у хорі? (12)
  3.     Скільки років спав Ілья Муромець? (33)
  4. Хто створив проект першої обчислювальної машини з програмовим управлінням.

(Чарльз Беббідж).

  1. В якому році Джордж Девол запатентував першого перепрограмованого робота?(1954).
  2. Звідки  прийшла назва «інформатика»? (Франція)
  3. Скільки рядків у сонеті? (14).
  4. В якому році з’явились електронні таблиці? (1989)
  5. скільки ночей розповідала казки Шахерезада? (1001 ніч).
  6. Скільки байт в одному Мегабайті? (1024*1024=10242=1 048 576)
  7. скільки мешканців помістилося у казковій рукавичці? (7).
  8. Хто першим запропонував нумерацію крісел в театрі по рядам і місцям? (Декарт)
  9. Хто склав таблицю простих чисел? (Ератосфен).
  10. Имя творця мишки.  ( Дуглас Энгельбарт
  11. Хто був засновником вітчизняної обчислювальної техніки ? ( С.А. Лебедев)
  12. Хто був генеральним конструктором перших супутників і космічних кораблів? (С.П.Корольов).

*****************

Конкурс 4 - Вгадай прислівя.

Перед вами програмовані версії відомих прислів’їв та приказок. Спробуйте згадати, як звучать вони в оригіналі. (додаток 1)

Вам дається 1 хвилина.

Якщо команда не знає або не вірно відповіла, команда-суперниця може заработать додатковий бал

  • Поки команди працюють, запрошую капітанів команд. Вам потрібно відповісти на 2 питання, які ви витягнете зараз.

Конкурс 5 - для капітанів  (Слайд 26)

  1. Поняття математики – дотримання співвідношень між розмірами різних частин будинку, фігури, скульптури. Це умова красивої побудови. Вчення про неї було у великій пошані в піфагорійців. З цим поняттям вони пов’язували порядок і красу в природі, співзвучні акорди в музиці. Про яке математичне поняття йде мова? (Пропорція) (Слайд 27)
  2. Хто з давніх греків став чемпіоном 58-ї олімпіади з кулачного бою? (Піфагор) (Слайд 28)
  3.     Ім’я якого відомого математика складається із трьох складів, причому перший склад – число, другий – нота, а третій – одне з імен давньоєгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор) (Слайд 29)
  4.     Він математик, фізик, механік, якось вигукнув: «Дайте мені точку опори – і я переверну світ». Хто це? (Архімед). (Слайд 30)

*******************

  •     Повертаємось до наших команд і побачимо на скільки вправно вони виконали завдання конкурсу.(Слайди 31-34)

*********************

Конкурс 6. Комплімент.

  •     Вам необхідно за 3 хвилини придумати найізисканіших компліментів на адресу нашого журі від юних математиків та інформатиків. Наприклад:

Ваші очі горять, як найдорожчі жидкокристалічні монітори.

Один комплімент – 1 бал, якщо журі сподобається дуже комплімент, то можна поставити команді і 2 бали.

**********************************************************

Конкурс 7. Для вболівальників. Конкурс – інсценівка казки на інформатичний лад.

А поки наші команди згадують компліменти, оголошуємо конкурс для вболівальників на кращу казку на інформативний лад

Це завдання було домашнім. Нашій увазі буде представлено дві казки:

Команда 10-Б   «Казка про золоту рибку».

Команда_10-А  «Казка про Теремок».

 Просимо команду ___________ на сцену.

Виступи команд. Учні інсценують або читають створені казки.

Конкурс 8.

Домашнє завдання. Представлення досліджень із заданих тем.

Команди-учасниці доповідають про свої дослідження та відкриття, супроводжуючи виступи презентаціями.

У цьому конкурсі оцінюється:

  1. Відповідність демонстраційного матеріалу викладенню власного – 5 балів.
  2. Глибина висвітлення теми та акторська майстерність доповідача – 5 балів

Усього – 10 балів.

*****************

Чи знаєте Ви?.....

Представлення презентації вчителем із використанням звуків планет.

  • Оскільки всі тіла складаються з атомів і молекул, саме завдяки їх руху відбувається передача звуків. Поширення звуку вивчається в акустиці. Відкриття Піфагора поклало початок науки про акустику. Цікаво, що звуки поширюються не тільки від коливних тіл, а, навіть і від зірок, планет.
  • «Пісня» кожної планети – це результат її розмірів, форми і зміни швидкості руху. Меркурій, наприклад, тихо посвистує. Венера звучить у діапазоні чверті тону, а Земля «співає» трохи сумну полу тонову мелодію. Водночас Марс видає звуки зі швидкими переходами, що охоплюють широкий діапазон тонів.

 

  • З величезного музичного розмаїття людина інтуїтивно вибирає лише те, що узгоджується з її внутрішнім ритмом – а він у кожного різний. Вчені дійшли висновку, що у нас є щось подібне до камертона, що озивається на певну музику: подобається лише те, що відповідає нашій внутрішній гармонії.
  1. Підсумок заняття.

А поки наше журі підраховує результати всіх конкурсів, ми просимо вас, дорогі вболівальники написати на листках наступні номінації:

Напишіть прізвище   найрозумнішого;   найвеселішого;  найвинахідливішого;

Ведучий 1: Просимо наше вельмишановне журі оголосити результати.

Нагородження грамотами.

    Чи варто знати людству нині будову речовин,

Коли комп’ютерні мережі у курсі всіх новин?

Мабуть, що варто, навіть стильно,

Інакше не сягнеш вершин.

Через знання людина сильна

І розумніша від машин.

До нових зустрічей!


Додаток 1

Конкурс прислів’їв та приказок

 

 

  1. За ноутбуком зустрічають, за програмою проводжають.

(За одягом зустрічають, за розумом проводжають).

2.Розкажи мені, який у тебе комп’ютер, і я розкажу хто ти.

(Розкажи мені, який у тебя друг, и я розкажу, хто ти).

3. Хочеш багато знати – треба на компютері працювати.

(Хочеш багато знати – треба багато вчитись).

4. Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш. 

(Кашу маслом не зіпсуєш).

5. Подарованому комп’ютеру - в системний блок не заглядають.

(Подарованому коню - у зуби не заглядають).

  1.          Без комп’ютера нема результату. 

(Без труда нема плода).

  1.          Хочеш їсти солодощі – працюй на комп’ютері.

(Хочеш їсти калачі – не сиди на печі).

  1.          Комп’ютер на столі не тільки для одних ігор.

(Голова на плечах не тільки для однієї шапки).

 

  1.          Потопаючий за «F1» хапається.

(Потопаючий за соломинку хапається)

  1.     Два рази подумай, один раз видали.

(Два рази подумай, один раз відповідь дай)

  1.     Паскалю вчиться завжди знадобиться.

(Грамоті учиться завжди знадобиться)

  1.     Не ідентифікатор прикрашає файл, а файл ідентифікатор

(Не ім’я  прикрашає людину, а людина ім’я)

  1.     Біт байт береже.    

(Копійка гривню береже)

  1.     Вінчестер - зеркало душі користувача.

   (Очі - зеркало душі)

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку