Активізація пізнавальної активності учнів із застосуванням елементів LEGO ТЕХНОЛОГІЙ.

Про матеріал

Активізація пізнавальної активності учнів із застосуванням елементів LEGO ТЕХНОЛОГІЙ

За допомогою конструктора LEGO на уроках та в позаурочній діяльності вирішую дидактичні завдання за наступними напрямками:

1. Розвиток дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності. Очі й вуха – органи, які сприймають інформацію, але закріплення цієї інформації проводиться методом дії. Діяльність мозку безпосередньо пов'язана з дією рук, зі здатністю точного і тонкого маніпулювання ними. Тому такі ігри, як конструктор LEGO , є тими методиками, які розвивають мислення.

2. Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.

3. Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрію.

4. Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.

5. Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення. Коли дитина намагається зібрати кубики конструктора в єдине ціле, вона тренує і розвиває моторику рук. Одночасно задіюються зорові рецептори, і координуються рухи. Так, відбувається розвиток мозкової діяльності, яка поступово розділяється на конструктивне і образне мислення.

6. Навчання уяві, творчому мисленню.

7. Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.

8. Навчання спілкуванню один з одним, повага до своєї і чужої праці.

Перегляд файлу

Активізація пізнавальної активності учнів із застосуванням елементів LEGO ТЕХНОЛОГІЙ.

       У сучасному динамічному і складному світі для діяльності людини важлива не стільки сума знань, скільки вміння самому здобувати знання й користуватися ними доречно. Особливої уваги набуває вміння мислити, тобто відбирати й аналізувати явища, помічати в них суттєве, робити певні висновки, давати оцінки й приймати своєчасні виважені рішення. До цього повинна готувати дітей сучасна школа. Одним із пріоритетних завдань сучасної школи є виховання особистості, здатної ефективно працювати і навчатися упродовж життя. Найважливішою умовою й водночас показником успішності процесу навчання, тобто формування ініціативної, самостійної особистості є її пізнавальна активність, мотивація до творчої діяльності.

      Важливе значення для розвитку пізнавальної активності має початкова школа. Я прагну, щоб, кожен урок був творчою співпрацею вчителя й учнів, яка  неможлива  без відповідного емоційного настрою. Атмосферу зацікавленості створюю за допомогою різних творчих завдань та використання  LEGO ТЕХНОЛОГІЙ.

      Чому саме я вибрала елементи LEGO ? Тому, що LEGO    це доступність ( кожна родина має такий конструктор ), легкість(легко складати й розбирати), зацікавленість ( з ним завжди цікаво працювати  ), розвиток, самореалізація, прогресивність (нове), широкі можливості. Програми FIRST LEGO League та FIRST LEGO League Junior – це міжнародні конкурси для дітей 9-16 та 6-10 років, які створені для того, щоб надихнути їх займатися наукою та технологіями, вони ж є схвалені МОН України.

     За допомогою конструктора LEGO на уроках та в позаурочній діяльності вирішую дидактичні завдання за наступними напрямками:

1. Розвиток дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності. Очі й вуха – органи, які сприймають інформацію, але закріплення цієї інформації проводиться методом дії. Діяльність мозку безпосередньо пов'язана з дією рук, зі здатністю точного і тонкого маніпулювання ними. Тому такі ігри, як конструктор LEGO , є тими методиками, які розвивають мислення.

2. Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.

3. Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрію.

4. Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.

5. Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення. Коли дитина намагається зібрати кубики конструктора в єдине ціле, вона тренує і розвиває моторику рук. Одночасно задіюються зорові рецептори, і координуються рухи. Так, відбувається розвиток мозкової діяльності, яка поступово розділяється на конструктивне і образне мислення.

6. Навчання уяві, творчому мисленню.

7. Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.

8. Навчання спілкуванню один з одним, повага до своєї і чужої праці.

         Пропоную детально розглянути творчі завдання та елементи, які використовую на різних уроках.

Вправа «Швидкі руки» 1-2 клас

     За допомогою конструктора  скласти звукову модель слова. Голосні звуки –  квадрат червоного кольору, приголосні – синього або темних кольорів. Розглядаючи схему, можна визначити кількість голосних та приголосних звуків,  їх твердість та м’якість, кількість складів .

4f97777CfNVU72Y.jpg1SjERoowRxc.bbbbjpg.jpgDSCN0438.JPG

 

 

 

 

Вправа «Міркуй швидко» 1-2 клас

      До поданого  малюнка скласти речення і його схему. Полічити кількість слів в реченні. Допомагає бачити початок і закінчення речення, усвідомили, як писати перше слово в реченні.

DSCN0456ooo.JPGYPgUYkkkORRRsQ.jpgA73xP8h111rHfQ.jpg

 

 

 

 

 

Вправа « Таємничий герой» 1- 4 клас

DSCN04ll66.JPGLvoeLvtDTYkkkE.jpg     Використовую на уроках розвитку зв’язного мовлення. Заздалегідь діти  приносять фігурки,кладуть в мішечок. На уроці діти витягують наосліп фігурку та складають про неї розповідь або оповідання, текс – опис, ессе, казку.

D8bjbyL11ak.jpg

Завдання  «Хто швидше» 1-3клас

     За допомогою цеглинок конструктора  викласти приклади. Особливо гарно виходять приклади на дію множення і ділення. Усвідомлюють дію множення (заміна однакових доданків).

IMG_5336.JPG

aaa.jpgDSCN0471.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка  прикладів 3-4клас

     Правильне рішення – поруч синя цеглинка, помилка – зелена. На дошці, в картках, презентації записані приклади з помилками.

IMG_5354.JPGIMG_5371.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Склади цифру»

За зразком фото або включити свою уяву і фантазію скласти цифру.

IMG_5274.JPG

 

 

 

 

 

Карточки «Склад числа»

IMG_5304.JPG     При вивченні складу числа використовую конструктор LEGO. Відбувається  краще запам’ятовування складу чисел. Кількість предметів, які відповідають числу.

F:\DCIM\109_PANA\P1090854.JPG

 

 

 

Завдання «Магічний квадрат»

     Взяти 9 цеглинок по 4 кружечки трьох різних  кольорів і побудуйте квадрат, щоб в кожному ряду по вертикалі та горизонталі кожен колір зустрічався один раз.

IMG_5389.JPG

F:\DCIM\109_PANA\P1090839.JPG

 

P1220371.JPGoZTzAxIl1as.jpgIMG_5277.JPG     А також легко задіяти LEGO  в проектах з природознавства (енергія вітру, сонця, води). На уроках з основ здоров’я ( правила поведінки на ігрових майданчиках, небезпечні ситуації на вулиці, правила дорожнього руху). Таким чином навчаю дітей  включати свою уяву і фантазію.

 

 

    Учні швидко справляються із завданнями, вміють розділити  предмет на складові частини і швидко зібрати. У багатьох починає формуватися творче мислення, йде розвиток конструктивного і образного. Багато учнів вже заздалегідь прогнозують кінцевий результат завдання. ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи. Навчання у грі сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співпрацювати з партнерами, і найголовніше – почуття впевненості в собі.

    Ваші Руки знають більше,ніж Ви уявляєте! Ваші РУКИ знають  речі, які ВАШ РАЗУМ не знає, що він знає! Відкрийте себе для Світу!

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
1965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку