Активні та пасивні дієприкметники.

Про матеріал
Дана розробка уроку української мови містить різноманітні завдання щодо формування знань умінь та навичок учнів з теми "Активні та пасивні дієприкметники"
Перегляд файлу

Маршрутний лист учня

Завдання

Суть завдання

Час виконання

Спосіб виконання

Вид діяльності

Самооцінка

Робота з інтерактивним плакатом

Наведи смартфон  на код. Опрацюй плакат 1 та дай відповіді на питання.

5 хв.

Он-лайн

1 бал.

Кубування.

 

Впіймай кубик, усно дай відповідь на  питання, яке тобі  випало на грані.

2 хв.

Оф-лайн

1 бал.

Творче конструювання

 

Перебудуй  словосполучення так, щоб утворити  словосполучення  з  дієприкметником.

 

2 хв.

Оф-лайн

1 бал.

Робота з інтерактивним плакатом

Наведи смартфон  на код. Опрацюй плакат 2 та дай відповіді на питання.

5 хв.

Он-лайн

1 бал.

Робота в групах.

 

Групи повинні ознайомитися з матеріалом та схематично його зобразити. Навести  приклади, пояснити.

10 хв.

Оф-лайн

1 бал.(кожен, хто пояснював правило)

 

 

 

Вибірковий диктант

Запишіть текст і підкресліть дієприкметники, визначте активні та пасивні дієприкметники.

 

2 хв.

Оф-лайн

1 бал.

Дієприкметник у фразеологізмах

Знайди дієприкметник у фразеологізмах.

 

2 хв.

Он-лайн

1 бал.

Пазли-загадки

Склади пазл - розгадай загадки!

2 хв.

Он-лайн

1 бал.

Коментоване письмо

Ти разом з класом  склав  з пазлів малюнок, на  ньому  є текст. Твоє завдання: заповнити  таблицю, яку ви отримали на початку уроку: окремо прикметники, окремо – дієприкметники.

УВАГА! Активні і пасивні дієприкметники відмінюються як прикметники твердої групи.

3 хв.

Оф-лайн

1 бал.

«Я-перекладач».

Переклади речення. Будьте уважний під час перекладу дієприкметників.

 

2 хв.

Оф-лайн

1 бал.

Творча робота

Склади і запиши  речення про Різдво, підкресли всі члени речення. Визнач вид дієприкметника.

2 хв.

Оф-лайн

1 бал.

 

 

 

 

Перегляд мультимедійної презентації

Переглянь презентацію та усно дай відповіді

2 хв.

Оф-лайн

0,5 бала за участь у обговоренні.

Гра «12 балів»

 

Пройди тестове випробування.

2 хв.

 

Он-лайн

Окрема оцінка в щоденник

Підсумок уроку

Зроби висновки:

  • Я навчився (лася)….
  • Я зрозумів(ла)…
  • Мені сподобалося на уроці…

 

2 хв.

Оф-лайн

0,5 бала за участь у обговоренні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧКИ:

ПОЗНАЧКА

ВИКОНАЙ ЗАВДАННЯ:

ВИКОНАЙ ПИСЬМОВО В ЗОШИТІ

УСНО СКЛАДИ ІСТОРІЮ

САМОСТІЙНО ВИКОНАЙ

ПОПРАЦЮЙ В ПАРІ

ПОПРАЦЮЙ В ГРУПІ

ПОЯСНИ, РОЗКАЖИ, ОБГРУНТУЙ, ДОВЕДИ.

QR-КОД ДЛЯ ВИКОНАННЯ ВПРАВИ

 

Перегляд файлу

 

 

Посилання на вправи до уроку «Активні та пасивні дієприкметники.7 клас»:

інтерактивний плакат:

https://www.thinglink.com/scene/974352446849548289

https://www.thinglink.com/scene/974727198730616833

 

он-лайн вправи:

http://LearningApps.org/display?v=py6b7mqxt17

http://LearningApps.org/display?v=pc2zkrd6217

http://LearningApps.org/display?v=pfy30vajt17

 

 

 

 

Перегляд файлу

Урок № 35

ТЕМА: Активні та пасивні дієприкметники.

Культурологічна тема: Різдво. Традиції та  обряди українського народу.

МЕТА: поглибити  знання учнів  про  дієприкметник  як  форму  дієслова,

його значення, морфологічні  та граматичні  ознаки, синтаксичну  роль у

реченні;

систематизувати  знання  учнів  про  особливості функціонування 

дієприкметників в українській  мові;

удосконалювати навички розпізнавання  дієприкметників  і  послуговування

ними в різних мовних стилях; 

пояснити особливості категорії стану  дієприкметників;

виховувати повагу  до  національної культури українців, шанувати  святкові

обряди  та  традиції України.

Внутрішньопредметні зв’язки: українська література, українознавство,

образотворче мистецтво.

КЛАС: 7

Обладнання: проектор, маршрутний лист

 

ХІД  УРОКУ:

І. Організаційний  момент. Мотивація навчальної діяльності. (5 хв.)

1. Робота з інтерактивним плакатом.

https://www.thinglink.com/scene/974352446849548289

2. Бесіда з учнями:

- Про яке свято у фільмі « Вечори на  хуторі поблизу Диканьки»?

- Що  вам відомо  про Різдво? Чим  воно подобається?

- у  чому  особливість цього свята?

- Які  твори  ви  читали або вивчали  напам’ять, що  пов’язані  з  Різдвом?

3. Слово вчителя про Різдво.

Різдво – одне з головних християнських свят, що знаменує народження Ісуса Христа у Віфлеємі. За християнським переконанням, Ісус був посланий Богом на землю задля спокутування гріхів і спасіння людства. День його народження поділив історію на «до» і «після»: з цього моменту почалося сучасне літочислення – «наша ера».

Удень народження Сина Божого весь світ славить свого спасителя: люди прикрашають свої будинки святковими ялинками, які символізують євангельське древо, запалюють свічки, ходять на церковні богослужіння. Протягом сотень років бережуть і шанують традиції Різдва й українці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Кубування.(3 хв.)

Учні по черзі кидають кубик, усно відповідають на те питання, яке їм випало на грані.

  1. – Що називається дієприкметником?
  2. – Які граматичні ознаки у дієприкметника від дієслова?
  3. – Що спільного у дієприкметника і прикметника?
  4. – Синтаксична роль дієприкметника.
  5. – Наведіть приклади дієприкметників.
  6. – Визначте граматичні ознаки дієприкметника усміхнений.

2. Творче конструювання. (Усно) (2 хв.)

Перебудуйте  словосполучення так, щоб утворити  словосполучення  з  дієприкметником.

Завдання, яке  виконали; лист, який написали; квіти, які посадили; вистава, яку  відвідали; життя, яке прожили; вогнище, яке палає; двері, які  відчинили; урожай, який зібрали; фундамент, який заклали; матч, який виграли; турнір, який провели.

ІІІ. Сприйняття  й  засвоєння  матеріалу.

1.Робота з інтерактивним плакатом.Опрацювання таблиць з теми уроку.(5хв.)

https://www.thinglink.com/scene/974727198730616833

 

2. Робота в групах. (10 хв.)

Групи повинні ознайомитися з матеріалом та схематично його зобразити. Навести  приклади, пояснити.

Група «Колядка» готує міні – плакат та  доповідь на тему «Активні дієприкметники та спосіб їх творення»

Група «Щедрівка» готує міні – плакат та  доповідь на тему «Пасивні дієприкметники та спосіб їх творення»

IV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

1. Вибірковий диктант.(2 хв.)

Запишіть текст і підкресліть дієприкметники, визначте активні та пасивні дієприкметники.

Iще тa зipка нe пoгасла
У cвіті злa, гpixа, cпокус,
Щo оcвітила людям яcла,
Дe був нapoджений Icус.
Тoді, пoкликані зopeю,
Вiдкривши cправи гeть уci,
Дo Cина Бoжого в Юдeю
Iшли дo Бoга мудpeці.
Нecли багaті пoдарунки,
A в cepці — мpiї зoлоті.
Минуть лiта — i пopятунку
Усi шукaтимуть в Xpисті.
Тепep Cпасителю пpинести
Cпішу xвалу cepдечну я.
A Вiн — Poзп’ятий i Вocкреслий,
Нaд cвітом зipкою ciя.

2. Гра « Дієприкметник у фразеологізмах» (2 х.)

http://LearningApps.org/display?v=py6b7mqxt17

3. Руханка.

4. Гра «Пазли-загадки»

http://LearningApps.org/display?v=pc2zkrd6217

5. Коментоване письмо. (3 хв.)

Слово вчителя: ви склали  з пазлів малюнок, на  ньому  є текст. Ваше  завдання: заповнити  таблицю, яку ви отримали на початку уроку: окремо прикметники, окремо – дієприкметники.

Прикметник твердої групи

Прикметник м’якої  групи

Дієприкметник активний

Дієприкметник пасивний

Білий

Синій

посинілий

Побілений

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УВАГА! Активні і пасивні дієприкметники відмінюються як прикметники твердої групи.

6. Вправа «Я-перекладач». Робота в парах.

Перекладіть речення. Будьте уважні під час перекладу дієприкметників.

1 пара

Дорога, заметенная снегом, казалась мне сказочной тропинкой, которая ведет в волшебную страну.

В вертепе играют колоритные персонажи, одетые в яркие наряды.

2 пара

В это время в нашем доме светится праздничными огоньками елка, украшенная еще с Нового года.

Важные стоят деревья и кусты, наряженные в белые меховые одежды, будто хвастаются друг перед другом.

7. Самостійна робота.

Складіть і запишіть  речення про Різдво, підкресліть всі члени речення. Визначте вид дієприкметника.

  1.  Перегляд мультимедійної презентації «Різдво в мистецтві».

Бесіда:

- Чому художники зверталися до теми Різдва?

- Яка картина справила  на  вас найбільше враження? Чим?

- Чому Різдво є  таким важливим святом для людства?

9. РЕЗЕРВНА ВПРАВА. Робота з підручником. Творче конструювання. ( з варіантами) ()

Варіант 1 виконує вправу 130 на с.76

Варіант 2 виконує вправу 132 на с. 77

Від кожного варіанту по черзі виходять учні і записують на дошці свої утворені дієприкметники. Всі інші перевіряють правильність виконаної роботи.

V. Систематизація та узагальнення знань.

Гра «12 балів»

http://LearningApps.org/display?v=pfy30vajt17

VI. Підсумок уроку.

Метод « Мікрофон»

  • Я дізнався…
  • Мені сподобалось…
  • Я навчився…

VIІ. Домашнє завдання.

Повторити правила параграф 15 на с. 74-78, впр. 131.

Індивідуальне завдання: напишіть твір – есе на тему « Чи є важливим святкування Різдва?»( можна обрати свою проблемну тему про Різдво), використовуючи активні та пасивні  дієприкметники, підкресліть їх.

 


 

 

zip
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку