Актуальність акмеологічного підходу всучасній освіті

Про матеріал

Нові реалії життя в Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності.

Сьогодні в країні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. СковородиІнститут підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти. Випускна робота на тему:«Актуальність акмеологічного підходу всучасній освіті»Виконала слухачка курсів підвищення кваліфікації за спеціальністю «Середня освіта (Російська мова та зарубіжна література)» Тихонова Л. С. Харків2021

Номер слайду 2

«Актуальність акмеологічного підходу всучасній освіті»

Номер слайду 3

Нові реалії життя в Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності. Сьогодні в країні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.

Номер слайду 4

Як сформувати у підростаючого покоління вміння жити, досягати життєвого успіху у складному сучасному соціумі, що швидко змінюється? Дати відповіді на це питання і реалізувати подібну модель навчання покликана шкільна акмеологія. В умовах світової глобалізації особливо актуальною стала наука про вищі досягнення в розвитку людини, яка розглядається як суб’єкт життєдіяльності, здатний до самоорганізації свого життя і професіональної діяльності – акмеологія.

Номер слайду 5

Акмеологія – міждисциплінарна галузь знань в системі наук про людину. Її основними проблемами є закономірності розвитку і саморозвитку зрілої людини; самореалізація творчого потенціалу і розвитку готовності до майбутньої творчої діяльності; суб’єктивні та об’єктивні фактори досягнення вершин професіоналізму; самоосвіта, самоорганізація і самоконтроль; самовдосконалення, самокорекція і самореорганізація своїх вчинків під дією нових вимог професії, суспільства, розвитку науки, культури; усвідомлення своїх здібностей і можливостей, переваг і недоліків своєї діяльності.

Номер слайду 6

Основна мета акмеології Але ж особистість починає формуватися в школі, і хто як не ми, вчителі, покажуть майбутній особистості ті шляхи та засоби, якими вона може досягти цієї вершини? допомогти особистості досягти вершини свого розвитку – акме-вершини.

Номер слайду 7

Акмеологічні педагогічні технології спрямовані:на саморозвиток учня згідно з його задатками та внутрішньої інтуїції в умовах варіативності освітніх програм;на досягнення кожним учнем своїх можливих найвищих результатів за умови поєднання усіх фахівців, які здійснюють педагогічний супровід школяра

Номер слайду 8

Кроки реалізації: Створення ситуації вільного вибору видів діяльності; індивідуального темпу виконання завдань. Емоційно-психологічний комфорт у спілкуванні, звільнення страху перед помилкою.Інформаційно-енергетичний вплив власного прикладу на стимулювання досягнень. Формування духовно-моральних основ.

Номер слайду 9

Актуальність Актуальність теми обумовлена особливим інтересом y педагогіці і методиці до проблеми якості освіти. Пошук оптимальних, найбільш ефективних способів, впливаючих на якість освіти, в останні роки лише розширюється. Створюються нові педагогічні технології, актуалізуються уже відомі, оскільки все більш явною виявляється неможливість традиційної освітньої системи відповідати новим соціокультурним та економічним вимогам.

Номер слайду 10

Практична значущість полягає в тому, що саме впровадження акмеологічного підходу у навчанні допоможе підростаючій людині знайти своє місце в житті, реалізувати особисті здібності та задатки, практично розв'язати проблему особистісного та професійного успіху, максимально реалізувати наявний творчий потенціал, інтелектуальні можливості, що сприятиме успішній соціалізації особистості та її адаптації в мінливих соціально-економічних умовах.

Номер слайду 11

Провідна ідея Навчальна діяльність на уроках покликана не просто дати людині суму знань, умінь і навичок, а й удосконалити особистість, допомогти їй досягнути вершин фізичного, духовного, морального та професійного розвитку. Мета і результат навчального процесу – цілісний розвиток людини, яка зростає. Це можливо під час застосування технологій навчання якісно нового, акмеологічного рівня, що забезпечує успіх і високі досягнення в навчанні кожного учня.

Номер слайду 12

Інноваційна значущість. Акмеологічний урок є інноваційним порівняно з традиційним, тому що його метою є не тільки засвоєння системи знань, а й діяльність учасників навчально-виховного процесу, спрямована на розкриття учнем внутрішніх потенційних можливостей.

Номер слайду 13

Практична значущість Акмеологічні уроки допоможуть практично розв’язати проблему особистісного та професійного успіху, знайти людиною своє місце в житті, реалізувати особисті здібності та задатки.

Номер слайду 14

Акмеологічна модель сучасного педагога( За Г. С. Даниловою)

Номер слайду 15

Основними ознаками акмеологічного уроку є:творчість суб'єктів навчально-виховного процесу.особистісно зорієнтований підхід .образотворення, яке виконує психотерапевтичну функцію .глобалізація навчання. «олюднення» розширеного образу світу і знаходження свого місця в ньому.

Номер слайду 16

До акмеологічних можна віднести такі технології:

Номер слайду 17

Акмеологічні засоби :

Номер слайду 18

Отже, акмеологічні підходи мають такі переваги використання:- формують у школярів уміння самостійно вчитися;- сприяють пізнавальній активності, ініціативі;- програмують індивідуальний підхід до успішної праці;- запобігають перенавантаженню;- сприяють успіху, творчості.

Номер слайду 19

Перед людиною є три шляхи до пізнання: шлях мислення - найбільш благородний, шлях наслідування - найбільш легкий і шлях особистого досвіду - найбільш важкий. К. Ушинський писав: «Учень не посудина, яку весь час потрібно наповнювати. Учень – це факел, який потрібно запалити». Тому свою педагогічну роботу я намагаюся будувати відповідно до теорії акмеології, що сприяє формуванню гармонійної особистості та досягнення кожним учнем своїх можливих найвищих результатів

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку