Альбом " Веселі гноми " для диференціації звуків ш - ж .
Мета альбому: автомитизувати та диференціювати поставлені звуки ш - ж в складах , словах , чистомовках , реченнях , скоромовках , віршах .
Автор : вчитель - логопед
Таранько Ольга Володимирівна
Зміст
I. Диференціація звуків Ш - Ж в складах , словах . Виділення місця даних звуків в словах .
I.1.Диференціація звуків Ш - Ж в ізольованій вимові й у складах . 3
I.2. Диференціація звуків Ш - Ж на початку і в кінці слів . 9
I.3.Диференціація звуків Ш - Ж в середині слів . 14
II.Диференціація звуків Ш - Ж в зв,язному мовленні . 21
II.1.Диференціація звуків Ш - Ж в чистомовках , реченнях .Виділення слів з даними звуками . Лексична тема : « птахи лісів .» 21
II.2.Диференціація звуків Ш - Ж в чистомовках , реченнях .Виділення слів з даними звуками . Лексична тема : «професії ». 27
II.3.Диференціація звуків Ш - Ж в скоромовках , віршах . Виділення слів з даними звуками з текстів . Лексична тема : « У царстві живої природи ». 34
Додатки 39 - 42
I.1.Диференціація звуків Ш - Ж в ізольованій вимові й складах .
1.Відгадування загадок . Назвати перший звук у словах - відгадках .
Взимку голову зігріє , це вона чудово вміє .
А улітку спочиває , бо роботи їй немає .
***У воді водиться , із хвостом родиться ,
Як виростає - хвіст пропадає .
2.Порівняльна характеристика звуків Ш - Ж .
|
Ш |
Ж |
Губи |
|
|
Язик |
|
|
Голосові зв,язки |
Не вмикаємо- звук - глухий
|
Працюють- звук- дзвінкий
|
3.Плесни в долоні коли почуєш звук Ш .
А П Ш І Н Ш О В Г Ш К Е Ш А В Ш І Т Ш У Ш Ш Д А М Ш О М Ш Ш У П Ш Г Е Ш
4.Знайди та обведи всі літери Ш- зеленим .
5.Плесни в долоні коли почуєш звук - Ж .
О А Ж П Т Е Ж Ж В О Ж І К М Ж Д Ж У П Ж И Н Ж Г І Ж Н О Н Ж О І Ж К У Ж Ж И Г Ж
6. Знайди всі літери Ж та обведи їх - зеленим .
7. Звуконаслідування . Повторення складів .
|
|
|
|
Ша-ша-шо-шо Шу-шу-ша-ша |
Жа-жа-жо-жо Жу-жу-жа-жа |
Ши-ши-ше-ше |
Жи-жи-же-же |
Допоможи феї Жужу правильно прочитати склади .
Гра : « Навпаки .» Перетворення складів .
8.Групування малюнків на Ш - Ж . « Збери одяг» . Допоможи дівчатам Жанні і Шурі знайти свій одяг .
I.2.Диференціація звуків Ш - Ж на початку і в кінці слів .
1.Допоможи бджілці дістатись до меду . Чітко промовляй всі літери Ш , Ж .
2. Веселі гноми . Гноми : Жумик і Шум співають пісеньки своєму другу Мун .
3. Відгадай слово .
Гном Мудрун залишив тобі слова . Розшифруй їх . Допиши літери Ш , Ж.
4. Допоможи Веселуну .
Утвори словосполучення . Правильно поєднай слова лівого і правого стовпчиків .
5. Чистомовки - добавлянки .
I.3. Диференціація звуків Ш - Ж в середині слів .
1. Допоможи гному Сонькові вийти з будинку, збираючи при цьому букви Ш , Ж( виклади фішки- букви , див . Додаток 1 , ст. - 39 - 40 ) .
2. Зачакловане дерево . Розчаклуй дерево чітко промовляючи склади із Ш , Ж .
3. Перетворення. Фея Жужу перетворює слова . Зразок : вухо - вушко .
4. Подарунки . Допоможи Санті сортувати подарунки ( в назві якого є звук- Ш клади шишку , а Ж- жолудь , див . додаток 2 , ст.. 41 – 42 ) .
|
|
|
|
5. Підбери слово . До слів ознак підбери предмет , який до них підходить . Утвори словосполучення .
6.Полічи . Полічи від 1 до 5 .
7. Слово розсипалось . Поглянь на картинки , склади слова із літер . Запиши їх .
II.1.Диференціація звуків Ш , Ж в чистомовках , реченнях . Виділення слів з даними звуками .
1.Відгадування теми . Куди ми помандруємо сьогодні .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Лісовик приготував завдання . Прочитай та поясни прислів,я та приказки .
3.Чистомовки - добавлянки .
4.Додай у словник .
Жовна зелена
5.Маленькі слова . Де сховалась кулька ?
ЗА НА
під перед
у
над
між
6. Склади речення про птахів за схемами з опорою на картинки використовуючи «маленькі слова » -- на , у , із , в . Що робить птах ( пташеня ) ? (стоїть , сидить , годує, виглядає ) .
…… стоїть ………………. .
сидить ………………… .
……стої …….. ..................... .
виглядають ……………….. .
сидить ………………….. .
стоїть ………………… .
стоїть ………………… .
...... ……….. …………………… .
…………………. ……………………. .
…………………. ………………… .
II.2. Диференціація звуків Ш - Ж в чистомовках , реченнях . Виділення слів з даними звуками .
1.Відгадування теми заняття .
5
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Поясни значення прислівв та приказок .
Більше діла , менше слів .
Бджола мала , та й працює .
Старається , як мурашка .
Жоден майстер не впав з неба .
Не кажи , що робив , а кажи , що зробив .
3. Чистомовки - добавлянки .
4. Додай у словник .
5.Відгадай професію . Кому належать ці предмети ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
2 |
3 |
1 |
4 |
5 |
р |
а |
х |
ш |
т |
а |
|
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
5 |
4 |
в |
е |
ш |
ь |
ц |
|
|
|
|
|
2 |
3 |
1 |
5 |
4 |
|||
в |
е |
ш |
ь |
ц |
|||
|
|
|
|
|
|||
3 |
1 |
4 |
2 |
||||
е |
ш |
я |
в |
||||
|
|
|
|
||||
2 |
8 |
5 |
1 |
3 |
9 |
7 |
4 |
6 |
у |
с |
а |
ж |
р |
т |
і |
н |
л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
3 |
7 |
1 |
4 |
6 |
8 |
ш |
і |
р |
и |
м |
о |
н |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
7 |
1 |
4 |
5 |
2 |
6 |
8 |
ж |
и |
п |
е |
ж |
о |
н |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
4 |
1 |
5 |
2 |
8 |
7 |
6 |
д |
о |
х |
ж |
у |
к |
и |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
7 |
1 |
4 |
5 |
2 |
6 |
8 |
ж |
и |
п |
е |
ж |
о |
н |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. « Плутанина .» Що тут не так ? Виправ помилки. Запиши речення в зошит .
Пожежник їде на коні .
Клавішник грає на млині .
Мірошник працює на пожежі .
Видобуває вугілля в шахті художник .
Штукатурить будинок швея .
Пожежу гасить шахтар.
Лагодить взуття шофер .
Жонглює кульками клоун .
Слова для довідок : пожежа , клавіші , млин , шахтар , штукатур , пожежник , швець , жонглер.
II. 3. Диференціація звуків Ш - Ж в скоромовках , віршах . Виділення слів з даними звуками з текстів .
Назвати звук, дати йому характеристику , назвати , який він за рахунком в слові .
2 .Чарівні скоромовки .
На, |
|
та |
покуштуй |
. |
***************************************************************************************
Гришка доріжку,
доріжці кішка .
з Гришка ,
Хай кішка .
Жовтий |
|
|
житі |
жив, |
|
із |
|
дружив, |
Жартувати |
|
любив |
|
|
завжди |
дражнив . |
3 Заучування вірша .
Йшов |
|
|
лужок, |
Вбрався |
|
|
кожушок .
|
Кажуть |
|
і |
: |
--
Додаток 1 . Букви - фішки .
Додаток 2. « Шишка - жолудь».
1