Дидактичний матеріал для автоматизації звуку "Л" в складах та словах(на початку та в кінці слів ).

Про матеріал

Мета : закріплення звуку "Л" в обернених і змішаних складах - робота з логопедичними розмальовками . Автоматизація звуку "Л" на початку та в кінці слів : складання та читання слів , утворення словосполучень ,складання чистомовок .

Перегляд файлу

1.    Обведи   літери    Л  . 

А П О Е Л В Т Л О Ф Я Л д М К Л Є П Л Т Ь Л С О Е К Л и М Л А І Л У В Л А И Т Л С А О Е Л У Г Л З А К Л                                 2.  У  яких  словах  є  звук  л ?   (обведи  малюнки ).    

  

3.Гарно  читай  і  правильно  вимовляй  .  

Ло- ло- ло--  лом    

Ло- ло –ло-  лоша   

Ло – ло – ло -  лось  

4.              


Утвори  слова  .  З,єднай   стрілкою   із  складом    ЛО  .   

5.               Повторити  чистомовки  .  

Ла-ла-ла  -  ми   бачили  лося .                                            Ли- ли – ли -  лисиця  лисеня веде  .

Ли – ли- ли – суп  солоний  ,  не  соли .                           Лу- лу- лу  -  на  луг  я  піду.

Лу-лу-лу-   лука   я  знайду .                                          Ло- ло – ло – куплю  я  лото  .   

6.               Розмалюй  малюнок  .  Опиши  лук  .  

 

7.               Допоможи  сонечку  сховатись  за  хмаринку  .  Утвори  слова з,єднавши  стрілкою  .  Поділи  слова  на  склади  .  Знайди  слово  яке повторюється  двічі  .

                                    

                                                                                                                                                                   

                                                                                       

 

                                    

  

8.               З.єднай   буквосполучення  з  відповідними  малюнками  .  

ЛА ЛО                                                 ЛИ                                           ЛЕ ЛУ

 

 

2.    Що це  ?  Хто  це  ?  Підбери  склад  до  картинки  .  

 

 

 

 

 

 

 

ЛЕ   ЛЕ   ЛЕ  

 ЛЕ ЛЕ   ЛЕ

ЛЕ ЛЕ    ЛЕ

ЛЕ   ЛЕ   ЛЕ  

 ЛЕ   ЛЕ   ЛЕ

ЛЕ  ЛЕ    ЛЕ

ЛИ   ЛИ   ЛИ 

ЛИ   ЛИ   ЛИ 

ЛИ   ЛИ   ЛИ

ЛИ   ЛИ   ЛИ 

ЛИ   ЛИ   ЛИ 

ЛИ   ЛИ   ЛИ

 

   

 

 

 

 

 

 

                                     

 

Лиска -  водоплавний  птах  з  родини  пастушкових  ,  що  мешкають  на  річках  і озерах  .

ЛИ ЛИ        ЛИ 

 

ЛИ      ЛИ        ЛИ

 

ЛЕ    ЛЕ   ЛЕ    ЛЕ

3.    Знайди слово  .  Утвори  словосполучення. 

 

лев

левиця

левеня

лелека

лелеченя

лебідь

лебеденя

лис

лисеня

лимон

лижник

листоноша

лиска

лист

лиcток

 

5.  Заучування  вірша . Виділення  слів   із  л .

 

6.  Зміни речення  за  зразком  .  Я (Він .  Ми .  Вони  .)  ніс  лавку .   Знайди слова  на  краплинках  . Я  бачив  ……

 

 

2.Гніздо  ластівки    . Утвори  слова  . 

                             К  

                                          Д   

                                        ЛА         НЬ 

                                          СТ       

                                              МА

ПА    

НТУХ 

ЛА

         МПА       

 

                                                 НЦЮГ  

                                                   

                                              СТІВКА 

                                          ТАТТЯ

      ТАТТЯ ЛА          

                                                                 

3.    «Гніздечко» .  Визначення  кількості  складів  у  словах . 

    

4.    Який ,  яка  ,  яке  ,  які  ?  Підбір  слів  ознак  .

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

5.    Впізнай за  описом  . 

Залізний  важкий  …..  Настільна  красива  …   Розумна пестлива  ….  Маленька  котяча  ….. 

Яскравий  блискучий  …   Маленька  ,  швидкокрила … Гумовий  синій …   Запашне  жовте….

Металевий  важкий …        Струнка  прудконога … Великий  пшеничний…. Велична   красива… 

1.»Лабіринт1» 

-Вправа « Оплески»  .  Йдучи  по  лабіринту  назви  картинки по  складах  ,  визначаючи  їх  кількість  оплесками.  Потім  я  загадаю слово,  відплескаю  по  складах,  а  ти  відгадай  слово .  

Який  ?  Яка  ?  Яке  ?  Які  ?   Підбір слів  -  ознак  до  предмета  . 

Перелік  картинок  лабіринта  :Котел  ,  осел  , козел  ,  віл  ,  зал  ,  сокіл  ,  дятел  ,  мул  ,  вокзал  . 

2.     Додай до  слова  назву  малюнка  . 

Чавунний …          Продуктовий  ….        Хижий… Свійський  …      Впертий  …       Залізничний  …. 

Корисний  …     Витривалий  …   Гірський  …  

3.     Повторити чистомовки  та  скоромовку  . 

Ал  -  ал  -  ал  -  я  пішов  у  зал .                               Ел  -  ел  -  ел  -  ми  купили  котел  . 

Ал  -  ал  -  ал -  ми  поїхали  на  вокзал .                Ел  -  ел  -  ел  -  їв  сіно  козел  .

Ел  -  ел  -  ел  -  малий  осел  .              Ул  -  ул -  ул  -  тягне  воза  мул  .                    Іл  - і  -  іл  -  сильний віл  .

Окіл  -  окіл  - літає  сокіл  .                   Іл  -  іл  -  іл  -  важкий  віл .                         Ател  -  ател  -  лісовий  дятел .                                                                    *********

Дятел  дерево  довбав  . 

Дощик  дятла  діставав  : 

У  дуплі  у  дятла  дім  . 

Дятленятам  добре  в  нім  .    

4.     Поясни прислівя  та  приказку  . 

 Хто  би  дятла  знав  ,  коли  б  не  довгий  ніс  . 

Якби  у  дятла  не  свій  ніс  ,  хто  б  його  у  лісі знайшов  ?  

5.     Полічи .

 

6.     Хто  у  кого  ?    Назви  дитинчат  птахів  ,  тварин . 

У дятла-..........................,         у  осла-………………………,  у  козла-……………………, у  сокола-………………………………,  у  вола-……………………………,        у  мула  -…………………………  

 

1.    «Лабіринт 2  » . 

Вправа  :  «Мій  ?  Моя ?    Мої ?  »  Назви  лише ті  картинки  ,  про  які  можна  сказати  мій(моя  ,  моє  ,  мої) .  Склади словосполучення  за  зразком  :   моя  каска  .  

Вправа  «  Фотограф  ». Запам,ятай  картинки.  Назви  «сфотографовані»  картинки  . 

Перелік  картинок  лабіринта  :  футбол  ,  гол  , факел  ,  мотоцикл  ,  стіл  ,  вузол  ,  пенал  ,  ангел  ,  баскетбол  . 

2.    Утвори зі  складів  слова  прочитай  .  Запиши  їх  . 

тел  ,  дя -…………                    зел  ,   ко-……….                              кіл   , со  -………                зол   ,  ву-…………. зал  ,  вок-………… кел  ,  фа-……….                             гел  ,  ан-…………               нал ,  пе-………….  то  ,  мо  ,  цикл-……………                 вал  ,  -  під-…………                    кет ,  бас  ,  бол -………….. 

3.    Чистомовки  -  добавлянки  .  Добери  слова  -  рими  зі звуком  л .   

Ал -  ал -  ал  -  я  поїхав  на ……..                                     Ал  -  ал  -  ал  -  олівці   клади в  ……….

Ол  -  ол  -  ол  -  Діма   забив  у  ворота ……..               Узол  -  узол  -  узол  -   зав,яжи   …..    

Іл  -  іл  -  іл  -  ставлять  посуд  на ………                       Бол  - бол -  бол  -  я  дивлюсь  …….  

Икл  -  икл  -  икл  -  я  люблю  свій  ……. Акел  -  акел-  акел -  бачу………. 

4.    Знайди слова  .  Утвори  словосполучення  . 

 

Маленький,дерев,яний-

легкий  ,  шкільний-… 

 

швидкий  , зелений-… 

 

металевий ,  легкий-…

 

невидимий-…

 

Міцний  , морський-..

 

 

5.    Гра «Перетворення -   1-2-5-1О  зі  словами  .»  

  Фея  рахує  скільки  ? (Зразок  : один  віз  ,  два  вози  ,  п,ять  возів  ,  десять  возів  ) . 

   

2. Гілочка калини  .  Місце  звука л  в  словах  -   відповідає цифра  з,єднати  з кулькою  .

  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1.  Sinitsa
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kinderville Alena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Смолярчук Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
15 липня 2018
Переглядів
4187
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку