Мета : закріплення звуку "Л" в обернених і змішаних складах - робота з логопедичними розмальовками . Автоматизація звуку "Л" на початку та в кінці слів : складання та читання слів , утворення словосполучень ,складання чистомовок .
1. Обведи літери Л .
А П О Е Л В Т Л О Ф Я Л д М К Л Є П Л Т Ь Л С О Е К Л и М Л А І Л У В Л А И Т Л С А О Е Л У Г Л З А К Л 2. У яких словах є звук л ? (обведи малюнки ).
3.Гарно читай і правильно вимовляй .
Ло- ло- ло-- лом
Ло- ло –ло- лоша
Ло – ло – ло - лось
4.
5. Повторити чистомовки .
Ла-ла-ла - ми бачили лося . Ли- ли – ли - лисиця лисеня веде .
Ли – ли- ли – суп солоний , не соли . Лу- лу- лу - на луг я піду.
Лу-лу-лу- лука я знайду . Ло- ло – ло – куплю я лото .
6. Розмалюй малюнок . Опиши лук .
7. Допоможи сонечку сховатись за хмаринку . Утвори слова з,єднавши стрілкою . Поділи слова на склади . Знайди слово яке повторюється двічі .
8. З.єднай буквосполучення з відповідними малюнками .
ЛА ЛО ЛИ ЛЕ ЛУ
2. Що це ? Хто це ? Підбери склад до картинки .
|
|||
|
|
||
|
ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ |
ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ |
ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ |
ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ ЛИ |
|
||
|
Лиска - водоплавний птах з родини пастушкових , що мешкають на річках і озерах . |
|
ЛИ ЛИ ЛИ
|
ЛИ ЛИ ЛИ
|
ЛЕ ЛЕ ЛЕ ЛЕ |
3. Знайди слово . Утвори словосполучення.
лев |
левиця |
левеня |
лелека |
лелеченя |
лебідь |
лебеденя |
лис |
лисеня |
лимон |
лижник |
листоноша |
лиска |
лист |
лиcток |
5. Заучування вірша . Виділення слів із л .
6. Зміни речення за зразком . Я (Він . Ми . Вони .) ніс лавку . Знайди слова на краплинках . Я бачив ……
2.Гніздо ластівки . Утвори слова .
К
Д
ЛА НЬ
СТ
МА
ПА
НТУХ
ЛА
МПА
НЦЮГ
СТІВКА
ТАТТЯ
ТАТТЯ ЛА
3. «Гніздечко» . Визначення кількості складів у словах .
4. Який , яка , яке , які ? Підбір слів ознак .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Впізнай за описом .
Залізний важкий ….. Настільна красива … Розумна пестлива …. Маленька котяча …..
Яскравий блискучий … Маленька , швидкокрила … Гумовий синій … Запашне жовте….
Металевий важкий … Струнка прудконога … Великий пшеничний…. Велична красива…
1.»Лабіринт1»
-Вправа « Оплески» . Йдучи по лабіринту назви картинки по складах , визначаючи їх кількість оплесками. Потім я загадаю слово, відплескаю по складах, а ти відгадай слово .
Який ? Яка ? Яке ? Які ? Підбір слів - ознак до предмета .
Перелік картинок лабіринта :Котел , осел , козел , віл , зал , сокіл , дятел , мул , вокзал .
2. Додай до слова назву малюнка .
Чавунний … Продуктовий …. Хижий… Свійський … Впертий … Залізничний ….
Корисний … Витривалий … Гірський …
3. Повторити чистомовки та скоромовку .
Ал - ал - ал - я пішов у зал . Ел - ел - ел - ми купили котел .
Ал - ал - ал - ми поїхали на вокзал . Ел - ел - ел - їв сіно козел .
Ел - ел - ел - малий осел . Ул - ул - ул - тягне воза мул . Іл - і - іл - сильний віл .
Окіл - окіл - літає сокіл . Іл - іл - іл - важкий віл . Ател - ател - лісовий дятел . *********
Дятел дерево довбав .
Дощик дятла діставав :
У дуплі у дятла дім .
Дятленятам добре в нім .
4. Поясни прислівя та приказку .
Хто би дятла знав , коли б не довгий ніс .
Якби у дятла не свій ніс , хто б його у лісі знайшов ?
5. Полічи .
6. Хто у кого ? Назви дитинчат птахів , тварин .
У дятла-.........................., у осла-………………………, у козла-……………………, у сокола-………………………………, у вола-……………………………, у мула -…………………………
1. «Лабіринт 2 » .
Вправа : «Мій ? Моя ? Мої ? » Назви лише ті картинки , про які можна сказати мій(моя , моє , мої) . Склади словосполучення за зразком : моя каска .
Вправа « Фотограф ». Запам,ятай картинки. Назви «сфотографовані» картинки .
Перелік картинок лабіринта : футбол , гол , факел , мотоцикл , стіл , вузол , пенал , ангел , баскетбол .
2. Утвори зі складів слова прочитай . Запиши їх .
тел , дя -………… зел , ко-………. кіл , со -……… зол , ву-…………. зал , вок-………… кел , фа-………. гел , ан-………… нал , пе-…………. то , мо , цикл-…………… вал , - під-………… кет , бас , бол -…………..
3. Чистомовки - добавлянки . Добери слова - рими зі звуком л .
Ал - ал - ал - я поїхав на …….. Ал - ал - ал - олівці клади в ……….
Ол - ол - ол - Діма забив у ворота …….. Узол - узол - узол - зав,яжи …..
Іл - іл - іл - ставлять посуд на ……… Бол - бол - бол - я дивлюсь …….
Икл - икл - икл - я люблю свій ……. Акел - акел- акел - бачу……….
4. Знайди слова . Утвори словосполучення .
Маленький,дерев,яний-
легкий , шкільний-…
швидкий , зелений-…
металевий , легкий-…
невидимий-…
Міцний , морський-..
5. Гра «Перетворення - 1-2-5-1О зі словами .»
Фея рахує скільки ? (Зразок : один віз , два вози , п,ять возів , десять возів ) .
2. Гілочка калини . Місце звука л в словах - відповідає цифра з,єднати з кулькою .