Конспекти логопедичних занять для постановки, автоматизації звука [С]

Про матеріал

Конспекти логопедичних занятть з дітьми дошкільного, шкільного віку для постановки, автоматизації звука [С] у складах, словах, реченнях, чистомовках + матеріал для розвитку дрібної моторики.

Перегляд файлу

Пов’язане зображенняЗаняття  № 1

  1. Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика 
  2. Звук  С – артикуляція  звука  С:
  •      губи  розтягнуті  в  посмішці
  •      зуби – «парканчик»  зі  щілинкою
  •      кінчик  язика  за  нижніми  зубами
  •      повітряний  потік  холодний,  направлений  вниз,  свист  довгий
  1. Автоматизація  в  складі  СА:

са---са---са – повільно  і  довго

са-са---са-са---

са-са-са---са-са-са---

са-са---са-са-са----

  1. Введення  складу  СА  в  слова:

 са-са-са – сад-сад-сад

 са-са-са – санки-санки-санки

 са-са-са – сало-сало-сало

  1. Вимовляння  речень:

У  Сані  сад.  Саня  іде  в  сад.  Саня  садила  салат.

  1. Намалювати  предмет  в  назві  якого  є  звук  С,  визначити  місце  звука  в  слові.  Придумати  речення  з  цим  словом.
  2. Гра «Намисто» - визначення  початкового  та кінцевого  звука  в  слові

мама – автобус – сік – кіт - тигр

  1. Гра  «Великий – маленький» - підбір  пестливих  слів:

  мама –       коза –

  ваза –     кіт –

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "самокат розмальовка"Заняття  № 2

1   Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика

2   Звук  С-С-С, зроби як тече водичка.

3   Автоматизація  в  відкритих  складах  СА,  СИ  та  словах  з  ними:

са-са-са – самбо   си-си-си - син

са-са-са – сад   си-си-си - сито

са-са-са – самокат   си-си-си – сипати

4   Гра  «1-2-5-9» - зі  словами

сад,  санки (один сад, два сади, п’ять садів, дев’ять садів)

5   Розвиток  пам’яті  та  уваги:  «Запам’ятай  та  повтори»:

 са-са-са    си-са-са

 си-си-си   са-си-си

 са-си-са   си-са-си

 сад-санки-сапа-самокат

 син-сир-сито-синиця

6   Звуковий  аналіз – виділення  першого  та  останнього  звука  в  словах:  СИН,  САД. 

Визначити  скільки  всього  звуків  в  слові,  їх  послідовність.

7    Гра  «Один - багато» - однина  та  множина  іменників:

сад – сади  чашка –

зошит -   тарілка –

олівець -   вилка –

книга -   стіл - 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "оса  розмальовка"Заняття  № 3

  1. Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Звук  С-С-С
  3. Автоматизація  в  відкритих  складах  та  словах  з  ними:

са-са-са – оса,  коса,  каса,  роса

си-си-си – коси,  носи,  посилка,  косинка

со-со-со – собака,  сосна,  колосок

  1. Ігри  на  визначення  звука  С  в   словах:  «Який  звук  спільний?», «Де  звук?»,  «Придумай  слово»
  2. Розвиток  пам’яті  та  уваги:  «Четвертий  зайвий»:

 груша – яблуко – капуста – слива

 морква – буряк – капуста – перець

 стіл – ліжко – полиця – книга

  1. Гра  «Дай  повну  відповідь»:

 Чим  малюють  на  папері?

 Чим  копають  землю?

 Чим  поливають  овочі?

  1. Звуковий  аналіз.  Гра  «Телеграфісти» - логопед  промовляє  окремі  звуки,  а  діти  складають  з  них  слова: 

 Л,І,Т,О – літо  С,О,В,А – сова

 С,О,Н – сон  С,И,Н - син

  1. Гра  «Скажи  навпаки» - добір  слів  антонімів:

 великий – маленький  холодний – гарячий

 широкий – вузький  товстий – тонкий

 мокрий – сухий

  1. Скоромовка:

 Стоять  під  снігом  сосни  сонні

 Сидять  на  соснах  снігурі.

 Санчата  на  санках  з  розгону

Пов’язане зображення Скотились  весело  з  гори.

 

 

Заняття  № 4

  1. Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Звук  С  артикуляція,  характеристика
  3. Автоматизація  в  складах  та  словах:

са-са-са – сад, сало,  салат,  салют,  сани

со-со-со – сом,  сосна,  сорока,  солома,  соловей

су-су-су – суд,  сум,  сумка,  судно,  суша

си-си-си – син, сир, сивий, синій, силач, сигнал

  1. Відтворення  складових  рядів;  рядка  слів:

 са-со-су-си  сом-сум-сам-син

 со-су-си-са  су-са-си-со

  1. Ігри  на  виділення  звука  С  в   словах: «Придумай  слово  зі  звуком  С  на  початку  слова»,  «Впіймай  звук»
  2. Гра  «1-2-5»  зі  словами:  сом,  сумка,  село
  3. Повтори  речення:

 У  Сані  сік.  Соня  п’є  сік.  У  Сані  сом. 

 У  сома  вуса.

  1. Гра  «Дай  повну  відповідь»:

 Де  ростуть  фруктові  дерева?

 На  чому  діти  з’їхали  з  гірки?

 Яку  їжу  готують  з  помідорів  та  огірків?

 Яка  цифра  стоїть  після  шести?

  1. Скоромовка:

 В  ямі  не  спиться  вусатому  сому.

 Сому  вусатому  сумно  самому.

Заняття  № 5

  1. Пов’язане зображенняАртикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Звук  С - автоматизація  в  відкритих  складах  та  в  середині  слів:

са-са-са – коса,  роса,  краса,  маса

со-со-со – кусок,   сосна,  висота

су-су-су – посуд,  ласун,  косуля

си-си-си – коси,  посилка, гуси

  1. Виразно  промовити  речення:

 са-са-са – у  Соні коса

 су-су-су – заплели  косу

 си-си-си – ось  стрічка  для  коси 

  1. Гра  «Дай  повну  відповідь»

В  назвах  яких  свійських  тварин  є  звук  С?»  (осел,  свиня,  собака…)

Що  приніс  коту  Матроскіну  листоноша  Печкін з мультфільму «Троє з Простоквашена»?  (посилку)

  1. Ігри  на  розвиток  пам’яті  та  уваги:  «Що  зайве?»

    снігур – синиця – собака – соловей

 виделка – ложка – стіл – чашка

 стіл – ліжко – тарілка – шафа 

  1. Гра  «Порахуй  до  10»:

 Одна  сова,  дві  сови…

  1. Зміни  речення  за  зразком:

Я  співаю  пісню.  (Ти…,  він…,  вона,  ми…,  ви…,  вони…)

Я  мию  посуд.  (Ти…,  він…,  вона,  ми…,  ви…,  вони…)

  1. Розвиток  дрібної моторики – обвести  та  заштрихувати  геометричні  фігури.

 

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "геометричні фігури обвести"Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняЗаняття  № 6

  1. Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Звук  С – артикуляція, характеристика
  3. Автоматизація  в  закритих  складах  та  в  словах  з  ними:

а) ас-ас-ас   ос-ос-ос  ис-ас-ус-ос   ус-ус-ус

 ос-ус-ас-ис   ус-ис-ас-ос

б) ас-ас-ас – квас,  нас,  вас,  ананас

 ос-ос-ос – матрос,  кокос,  колос

 ис-ис-ис – рис,  кумис,  ірис,  колиска

 ус-ус-ус – вус, кактус,  мус

  1. Повторити чистомовки:

  ас-ас-ас – у  нас  дома  квас

  ос-ос-ос – купили  кокос

  ус-ус-ус – на  віконці  кактус

  ис-ис-ис – Ася  п’є  кумис

  1. Гра  «Порахуй  до  10»:

  Один  соковитий  ананас,  два…

  Колючий  кактус

  Жовтий  колос

  1. Повторити  слова  з  наголосом:

 Колеса,  пояса,  супи,  колоски,  носки,  носи 

  Скільки  предметів  вони  називають?

  Промовте  ці  слова  в  однині.

  1. Гра  «Підбери  ознаку»

 Лисиця  (яка?) – хитра,  швидка,  руда…

 Їжак  (який?) – хитрий,  маленький…

 

Заняття  № 7Результат пошуку зображень за запитом "капуста розмальовка"

  1. Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Звук  С
  3. Автоматизація  звука  С  в  словах  зі  збігом  приголосних:

ста-ста-ста –  станок,  ставок, капуста,  паста,  стадіон…

сто-сто-сто – місто,  тісто,  стовбурм

сту-сту-сту – стук,  ступка,  пастух,  ступінь

сти-сти-сти – мости,  хвости,  сісти

  1. Відтворення  складових  рядків:

  ста-сто-сту-сти  спо-спу-спа-спи

  спу-спа-спи-спо

  1. Проговорити  речення,  чітко  промовляючи  звук  С:

  Склянка стоїть  на  столі.

  Капуста  росте  на  грядці.

  Пастух  пасе  стадо.

  1. Доповнити  речення:

  Влітку  листочки  на  деревах  зелені,  а  восени…

  Влітку  сонечко  тепле,  а  взимку…

  Влітку  вода  в  річці  тепла,  а  взимку…

  1. Гра  «1-2-5-9»  зі  словами:   хвіст,  капуста
  2. Повторити  скоромовку:

  Стоять  під  снігом  сосни  сонні…

  1. Порахувати  звуки  в  словах:

 Стіл,  місто,  стадо,  хвіст

 

 

 

 

Заняття  № 8

  1. Пов’язане зображенняАртикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Звук  С – автоматизація  звука  в  словах  зі  збігом  приголосних

а) аст-аст-аст – пласт

 ост-ост-ост – острів

 уст-уст-уст – устрій

 іст-іст-іст - хвіст

б) аст-ост-уст-ист

 ист-аст-ост-уст

 аст-іст-уст-ост

 ист-уст-іст-аст

  1. «Запам’ятай  і  повтори»:  міст-хвіст-лист
  2. Повторити  речення,  чітко  промовляючи  звук  С: 

Сніг  водою  став.

  Снігурі  співають  свої  пісні.

  Крісло  стоїть  у  спальні.

  На  столі  масло та  ковбаса.

  1. Гра  «Четвертий  зайвий»:

 автомобіль-літак-поїзд-трактор

 пароплав-човен-таксі-яхта

 літак-ракета-вертоліт-корабель 

  1. Дай  відповідь  на  питання:

Що  робить  пілот?  Шофер?  Моряк?

Де  плаває  човен? Де  літає  літак?  Ракета?

  1. Скоромовка:

 Поглянь  на  сірих  совенят:

 Вони  тихесенько  сидять, 

 Коли  не  сплять – вони  їдять,

 Коли  їдять,  вони  не  сплять.

 

Пов’язане зображенняЗаняття  № 9-10

  1. Артикуляційна  та  дихальна  гімнастика
  2. Автоматизація  звука  в  словах  зі  збігом  приголосних

а) ска-ско-ску-ски  аск-оск-уск-иск

 ско-ску-ски-ска  оск-уск-иск-аск

 ску-ски-ска-ско  уск-иск-аск-оск

 ски-ска-ско-ску  иск-аск-оск-уск

б) ска-ска-ска – маска,  каска, колиска

 ско-ско-ско – скоба,  скоро,  оскома

 ску-ску-ску – скули,  скутер,  скута

 ски-ски-ски – миски,  риски,  маски 

  1. Вправи  на  узгодження  кількісних  іменників,  прикметників – гра  «1-2-5-9»

яскрава  маска, зелена  миска, високий  міст

  1. Звуковий  аналіз

а) З  перших  звуків  цих  слів  скласти  слова:

  ваза,  іграшка,  сапа,  кіт  (віск)

  шапка,  урна,  буряк,  ананас  (шуба)

  собака, акула, лисиця, айстра, торт  (салат)

  дерево,  індик,  мак,  автобус    (Діма)

б)  Гра  «Намисто» - визначення  початкового  і  кінцевого  звука  в  словах: зима – автобус – солома – акула

  1. Гра  «З  двох - одне» - утворювати  складні  іменники  з  іменника  та  дієслова:

 пар, плавати – пароплав; зорі,  падати – зорепад; ліс,  рубати – лісоруб; лід, ходити – льодохід 

 

 

 

Заняття № 11

  1. Артикуляційна  та  пальчикова  гімнастика
  2. Пов’язане зображенняЗвук  С – артикуляція,  характеристика
  3. Автоматизація  звука  С  в  словах,  реченнях,  скоромовках: (заняття № 2-3), (заняття № 4), (заняття № 5-6).
  4. Ігри  на  розвиток  уваги  та  пам’яті  «Що  змінилось?»,  «Чого  не  стало?», «Запам’ятай  та  повтори»

 колесо – пояс – суп – посуд 

 міст – хвіст – ліс – кист

 маска – каска – миска - рис

  1. Звуковий  аналіз:

Гра  «Телеграфісти» - л,і,с;  с,у,м,к,а;  п,і,с,о,к;  с,у,н,д,у,к

Гра  «Намисто» - сон – ніс – стіл – ліс – сік…

  1. Гра  «Відповідай  чітко  і  швидко»:

  Цукор  солодкий,  а  сіль…

  Слон  великий,  а  миша…

  Дерево  високе,  а  кущ…

  Міст  широкий,  а  стежка…

  Ніж  короткий,  а  шабля…

  1. Гра  «Хто  що  робить?» - узгодження  дієслова  з  іменником  в  роді  та  числі: 

 Кішка  (що  робила?) – гралась

 Кіт  (що  робив?) – грався

 Кошенята  (що  робили?) – грались

Дерево,  річка,  овочі,  білка,  ліхтар,  ведмідь,  сонце,  вітер,  сніг…

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Смолярчук Оксана
    Дуже сподобалось
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Alla Alla
    Корисні матеріали
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
9026
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку