Алегоричний зміст казки Івана Франка «Фарбований Лис». Лицемірство, зазнайство й хвалькуватість головного героя Лиса. Головні й другорядні персонажі в казці.

Про матеріал
Дидактичний матеріал допоможе сконструювати комфортний і ефективний урок української літератури відповідно до модельної навчальної програми «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б.)та світоглядних орієнтирів Нової української школи. Використання під час уроків таких завдань сприятиме всебічному вивченню теми, посиленню читацької компетенції, інтелектуально-емоційному взаємозбагаченню.
Перегляд файлу

Алегоричний зміст казки Івана Франка «Фарбований Лис».

Лицемірство, зазнайство й хвалькуватість головного героя Лиса.

Головні й другорядні персонажі в казці.

ТЛ:Алегорія.

Мета.Формувати ключові компетентності:

учень / учениця

висловлює власні міркування про вчинки головного героя, які приносять користь лише собі; дає оцінку вчинкам і поведінці; розуміє значення поваги, честі, власної гідності, правильного вибору в досягненні життєвих цілей; коментує власне розуміння осмислення негативних рис: лицемірства, зазнайства, хвалькуватості.

Формувати предметні компетентності:

учень / учениця

розповідає про    вчинки        героїв,         аналізуючи зміст казки;          переказує найяскравіші        фрагменти; характеризує        образ          головного   героя;          уміє аналізувати прочитане; розрізняти добро і зло, правду й брехню, фантастичне і реальне.

Словник літературних термінів

imageОпрацюйте подані терміни та поясніть, як ви розумієте їх.

 Алегорія –це перенесення людських якостей, стосунків, рис характеру на образ предметів чи тварин.

Алегоричний образ– персонаж твору, на якого перенесенні людські якості та риси характеру.

image«Fb – сторінка письменника»

Створіть профіль автора, налаштуйте інформацію про нього, додайте коментарі, висловивши своє ставлення до його творчості. 

image

imageРобота

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

image Освіта

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

imageПоточне місто

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

imageРідне місто

 

___________________________________

___________________________________

imageСтосунки

___________________________________

___________________________________

Друзі про мене:

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Налаштуйтекоротку інформацію про мене image

 

«Шлях героя»

Пронумеруй картинки  в порядку розгортання сюжету, прокоментуй поведінку Лиса Микити. Які риси характеру проявляються в кожній ситуації?

image 

«Займи позицію: підтвердь або спростуй»

1.        Щоб керувати натовпом, достатньо бути хитрим,зарозумілим та вчасно скористатися ситуацією.

2.        Лис Микита мав бути царем і після розкриття правди, адже за його правління звірі жили щасливо.

3.        Якби Лис не потрапив у діжку з фарбою, то не став би царем.

4.        Звірі самі винні, що їх ошукали.

5.        Микиті  варто було  правити жорстокістю й силою, щоб звірі його боялися й після з’ясування  правди.

 

image 

«Лідер»

1.                 imageХто такий лідер? (за потреби скористайтесь інформацією за QR-кодом) У чому секрет лідерства? Які якості треба мати,щоб вести за собою натовп? Знайдіть і зачитайте уривок про появу в лісовому  царстві звіра

Остромисла та його правління.  Поміркуйте, чи можна

вважати Лиса Микиту лідером? Він впливав на оточення? Які лідерські риси  йому притаманні? Чому ж його спіткала така доля? Яких важливих якостей  йому не вистачило, щоб правити довго й щасливо?

2.                 Чи знаєте ви, у будь-якому лідерстві мусить бути дві складові. По-перше, ватажок завжди має ціль, яку він прагне неодмінно досягти. По-друге, він має здатність впливати на оточення, згуртовувати їх навколо себе, щоб вести до цієї цілі.  Це може звучати надто просто , однак  лідером може стати кожний, хто забажає. Але, по-перше, стати лідером по-справжньому бажає дуже невеликий відсоток людей (як відомо, переважна більшість налаштована на те, аби бути веденим, а не вести самому). По-друге, йдеться не так про бажання, як про його силу й послідовність втілення своєї цілі. Чи прагнете ви стати лідером? Напишіть кілька коротких порад для тих, хто бажає розвинути в собі якості лідера.

«Народна мудрість»

Склади прислів’я зі слів, розтлумач їх значення, вислови своє ставлення до сказаного.

image

pdf
Додано
19 січня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку