Алегоричний зміст казки Івана Франка «Фарбований Лис».
Лицемірство, зазнайство й хвалькуватість головного героя Лиса.
Головні й другорядні персонажі в казці.
ТЛ:Алегорія.
Мета.Формувати ключові компетентності:
учень / учениця
висловлює власні міркування про вчинки головного героя, які приносять користь лише собі; дає оцінку вчинкам і поведінці; розуміє значення поваги, честі, власної гідності, правильного вибору в досягненні життєвих цілей; коментує власне розуміння осмислення негативних рис: лицемірства, зазнайства, хвалькуватості.
Формувати предметні компетентності:
учень / учениця
розповідає про вчинки героїв, аналізуючи зміст казки; переказує найяскравіші фрагменти; характеризує образ головного героя; уміє аналізувати прочитане; розрізняти добро і зло, правду й брехню, фантастичне і реальне.
Опрацюйте подані терміни та поясніть, як ви розумієте їх.
Алегорія –це перенесення людських якостей, стосунків, рис характеру на образ предметів чи тварин.
Алегоричний образ– персонаж твору, на якого перенесенні людські якості та риси характеру.
«Fb – сторінка письменника»
Створіть профіль автора, налаштуйте інформацію про нього, додайте коментарі, висловивши своє ставлення до його творчості.
Робота |
___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Освіта |
___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Поточне місто |
___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Рідне місто |
|
___________________________________ ___________________________________ |
Стосунки |
___________________________________ ___________________________________ |
Друзі про мене: |
___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Налаштуйтекоротку інформацію про мене
Пронумеруй картинки в порядку розгортання сюжету, прокоментуй поведінку Лиса Микити. Які риси характеру проявляються в кожній ситуації?
1. Щоб керувати натовпом, достатньо бути хитрим,зарозумілим та вчасно скористатися ситуацією.
2. Лис Микита мав бути царем і після розкриття правди, адже за його правління звірі жили щасливо.
3. Якби Лис не потрапив у діжку з фарбою, то не став би царем.
4. Звірі самі винні, що їх ошукали.
5. Микиті варто було правити жорстокістю й силою, щоб звірі його боялися й після з’ясування правди.
1. Хто такий лідер? (за потреби скористайтесь інформацією за QR-кодом) У чому секрет лідерства? Які якості треба мати,щоб вести за собою натовп? Знайдіть і зачитайте уривок про появу в лісовому царстві звіра
Остромисла та його правління. Поміркуйте, чи можна
вважати Лиса Микиту лідером? Він впливав на оточення? Які лідерські риси йому притаманні? Чому ж його спіткала така доля? Яких важливих якостей йому не вистачило, щоб правити довго й щасливо?
2. Чи знаєте ви, у будь-якому лідерстві мусить бути дві складові. По-перше, ватажок завжди має ціль, яку він прагне неодмінно досягти. По-друге, він має здатність впливати на оточення, згуртовувати їх навколо себе, щоб вести до цієї цілі. Це може звучати надто просто , однак лідером може стати кожний, хто забажає. Але, по-перше, стати лідером по-справжньому бажає дуже невеликий відсоток людей (як відомо, переважна більшість налаштована на те, аби бути веденим, а не вести самому). По-друге, йдеться не так про бажання, як про його силу й послідовність втілення своєї цілі. Чи прагнете ви стати лідером? Напишіть кілька коротких порад для тих, хто бажає розвинути в собі якості лідера.
Склади прислів’я зі слів, розтлумач їх значення, вислови своє ставлення до сказаного.