Українська мова
1клас
Тема. Алфавіт. Звук [б], буква Бб. Казка Г. К. Андерсена «Снігова королева».
Мета: формувати читацькі навички: темп читання, розуміння прочитаного, відбір інформації; формувати вміння учнів встановлювати причино - наслідкові зв'язки на основі прочитаного; формувати власну думку, аргументувати її, використовуючи власний досвід; закріплювати уявлення про казку та її види; розвивати пам’ять, увагу, критичне мислення; розвивати комунікативну, пізнавальну, емоційну, естетичну складові молодшого школяра; виховувати прагнення бути успішними учнями; виховувати любов до ближнього.
Цілі:
Учні знатимуть: окремі факти з життя Г.К. Андерсена, зміст, тему, основну думку казки «Снігова королева».
Учні вмітимуть: пояснювати вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків, переказувати прочитане, характеризувати героїв твору, відтворювати репліки персонажів з казок, пояснювати, які почуття пов’язують його або її з близькими людьми, висловлювати припущення про те, чим вони зумовлені.
Тип уроку: комбінований (за Ю. Конаржевським) з використанням технoлoгії розвитку критичного мислення .
Метoди, прийоми та форми роботи: метод «Мікрофон», прийом «Критичний аналіз фактів», прийом «Гронування», «Порушена послідовність», «Метод прес», «Продовж речення», парна, індивідуальна, колективна, фронтальна форми навчання.
Обладнання: комп’ютер, телевізор; відеофрагменти до завдань, караоке пісень «Казочка», «У добрій старій Данії», відеофрагмент для хвилинки релаксації; наочність до завдань уроку.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Пролунав уже дзвінок.
Починаємо урок.
Один до одного зверніться
І привітно посміхніться,
Привітайтесь: «Добрий день»
ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1 Пісенька «Алфавіт» (№1)
2.2 Вправа «Критичний аналіз фактів»
а). Робота з будиночком алфавіт. Завдання №2
– Яка буква не прокинулася ? Який звук вона позначає?
– Запишіть її. Назвіть сусідів цієї літери.
– Де зможемо використати знання алфавіту?
– Доберіть синоніми до слова «алфавіт».
б). Нумерація слів у алфавітному порядку. Завдання №3 (робота у парах).
– Прочитайте слова. (1 учень). Пронумеруйте їх у алфавітному порядку. (1 учень )
– Чому слово бабуся пронумерували раніше?
– Які ще слова ви знаєте, що починаються буквою б?
– Відтворіть ці слова з пам’яті.
3. Технічні вправи
3.1 Вправа «Фотоапарат» (№4);
3.2 Вправа «Черепаха і сорока» ( №5);
3.3 «Пісенька складів» (№6).
Фізхвилинка (рухлива хвилинка за допомогою пісні караоке «Казочка»)
ІІІ. Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів.
– Розгляньте малюнок. До якої він казки?
– Чи хочете ви дізнатися, чим закінчилися пригоди Герди у пошуках Кая?
– Прочитайте тему уроку. Підкресліть ключові слова. Визначимо очікувані результати навчання.
Метод «Мікрофон»
Сьогодні на уроці я хочу дізнатись …
ІV. Етап засвоєння нових знань.
4.1 Завдання №7
– Прочитайте уривок? (1 дитина читає. Інші стежать). Хто автор цієї казки?
Прийом «Гронування»
– Згадайте все, що ви знаєте про Г.К. Андерсена.
Робота з картою
– Пригадайте, що трапилось з Каєм?
– Підготуємося до читання казки.
4.2. Завдання №10. Вправа «Черепаха і сорока»
4.3 Завдання №11. Словникова робота. Вправа «Кульки».
4.4 Ознайомлення з продовженням казки.
– Кого зустріла Герда?
Аудіозапис.
V. Етап закріплення нових знань
5.1 Завдання №10. Вибіркове читання
– Питайлик хоче перевірити чи були ви уважні. Дайте відповіді на запитання. Знаходячи відповіді у тексті, зачитайте.
– Що сталося з черевичками Герди? Навіщо вона так вчинила?
– Куди припливла Герда?
– Які квіти сховала від неї бабуся? Чому чарівниця це зробила?
– Куди впали сльози Герди? Як вони подіяли?
Фізкультвилинка «У добрій старій Данії»
5.2 Прийом «Метод прес».
– Чому у словах пісні прозвучали такі слова, що казка «Снігова королева» не
тільки для дітей, а й для дорослих?
5.3 Прийом «Порушена послідовність» (робота у парах).
– Відновіть послідовність речень за змістом казки.
5.4. Фрагмент мультфільму.
Відшукати речення, прочитати, переказати.
Озвучити мультфільм.
VI. Підсумок уроку
6.1. Прийом «Продовж речення»
– Який твір читали?
Продовжте речення «Снігова королева» це літературна казка тому, що … Герда не захотіла залишитися у чарівниці в саду, де було вічне літо тому, що …
– Я вам теж бажаю, діти, бути наполегливими і не відступати від досягнення своєї мети, запишатися чуйними і добрими.
6.2 Прийоми для проведення рефлексії настрою та емоційного стану: «Смайлики».
– Ми починали урок з визначення настрою. Який настрій у вас в кінці уроку? Позначте. Чи змінився ваш настрій?
Пісня «Добрим будь»