Алгоритм створення власного висловлювання у форматі ЗНО

Про матеріал
Алгоритм створення писмового власного висловлювання у форматі зонішнього незалежного оцінювання: покроковий план і відповіді на найбільш поширені запитання.
Перегляд файлу

Творче завдання

(власне висловлювання)

1)200-220 слів.

менше 100 слів не перевірятимуть!!!

2)Думай про читача:

почерк, абзац, поля-

ЯКНАЙКРАЩЕ!

3)СТРУКТУРА ТВОРУ – СМАЧНО!

ВСТУП- 1 абзац- теза (власна думка щодо порушеного питання)

«начинка»: 1аргумент і приклад з літератури чи кіно 2 і 3 абзац

2 аргумент і приклад з життя чи історії

-4 і 5 абзаци

ВИСНОВОК- перефразована теза –

 6 абзац

4)БАЛАНС:

ВСТУП=ВИСНОВОК (по 40 слів прибл.)

ОСНОВНА ЧАСТИНА = 2 (вступ і висновок)

5) КЛЮЧОВІ СЛОВА: виділяємо у темі ключові слова і підбираємо синоніми –різні частини мови

 

 

 

НЕ ПОВТОРЮЄМО СЛОВА !!!

РОЗПОДІЛЯЄМО СИНОНІМИ РІВНОМІРНО ПО ТЕКСТУ !!!

 

 

 

Наприклад, тема власного висловлювання: «Хто над ким володарює – золото над людиною чи людина над золотом?»

 

БАГАТИЙ заможний, грошовитий…

БАГАТСТВО- статки, гроші, мільйони…

ГРОШІ – фінанси, прибутки, засоби існування

ЛЮДИНА – ми, кожен з нас, світ, суспільство, люди

ВОЛОДАРЮВАТИ – поглинати, захоплювати, панувати

БАГАТО – доволі,чимало, без ліку, кури не клюють

 

 

 6) СЛОВА – «ПЕРЕХІДНИКИ» між абзацами: мені здається, на моє переконання, на мою думку

я вважаю,

переконана

 

Свідченням (доказом, підтвердженням)цього є…Чому я так думаю? Тому що…

Спробую переконати вас такими аргументами.

 

Наприклад, у моєму житті…

Говорячи про…, не можу не згадати…

 

 

Історія також має чимало прикладів…

Отже, ….

Можна зробити висновок…Тож бачимо, що…Як було зазначено…На завершення…

НЕ ЗМІШУЙТЕ ЦІ КАТЕГОРІЇ!!!

7) ЦИТАТИ – необов’язкові, але бажані (ідуть як приклад до аргументу)

….сказав : «……….», що, на мою думку, цілком справедливо.

8)НЕ забувайте, що має бути мінімум 2 аргументи і до кожного ПРИКЛАД – З ЛІТЕРАТУРИ чи іншого виду мистецтва(зазвичай, КІНО)  і з ЖИТТЯ чи ІСТОРІЇ –« НЕ ПРИТЯГНУТІ ЗА ВУХА»))))

9)ПЕРЕВІРЯЙ І ПЕРЕВІРЯЙ !!!

- Написання слів

- розділові знаки

- уникати повтори

- закони милозвучності (У-В,СЬ-СЯ,І-Й)

10) НЕ БУДЬТЕ НУДНИМ!!! Змусьте людину, яка перевірятиме роботу, посміхнутися, але не переборщіть!!!

Сковорода ніяк не міг жити без свободи, тому його можна назвати першим українським хіпі.—ТАК!!! ТАК МОЖНА

  АЛЕ: Шановні перевіряючі, поставте мені гарну оцінку, бо батьки мене повісять….—НІ!!!! НЕ ПИШІТЬ ТАКОГО!

БУДЬТЕ ОСОБИСТОСТЯМИ!!!

1

 

    Чимало останнім часом говорять про патріотизм, особливо сьогодні, коли постає питан­ня про любов до рідної землі, уміння і бажання її захищати навіть ціною власного життя. То­чаться суперечки, кого можна назвати патріотами, адже є люди, які обожнюють красу рідно­го краю, користуються її благами, але скаржаться на оточення; є такі, що люблять минуле і критикують сьогодення; є й такі, що голосно сповіщають про свою любов до України і наро­ду; є й такі, кого мало хто знає, але вони своєю невтомною працею примножують матеріальні цінності; є герої, які зі зброєю в руках захищають честь і незалежність своєї держави, віддаю­чи за неї життя... То хто ж справжній патріот?! А як уважаєте Ви? Викладіть Ваш погляд на цю проблему.

      Складіть роздум про те, хто в Україні гідний називатися патріотом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Відомо, що мова — це скарбниця духовних надбань нації, досвіду співжиття, праці й твор­чості попередніх поколінь. Вона є віддзеркаленням інтелекту людини, її культурного рівня. Проте сьогодні дуже часто з екранів телевізорів й інших засобів масової інформації, з уст тих, хто покликаний бути взірцем гідності для українців, можна почути думки, викладені костру­бато, неграмотно, суржиком. А головне, що люди уже й перестали реагувати на це, мовляв, нехай розмовляють, як хочуть, головне, щоб учинки «слуг народу» були гідними. Але є люди, для яких таке ставлення до рідної мови — це образа і приниження гідності, бо ж, як казав Л. Фейєрбах, «...мова с критерієм того, на якому рівні перебуває людська культура». А яка Ваша думка стосовно цієї проблеми? Підтвердьте або спростуйте думку німецького філософа

Л. Фейєрбаха: «...Мова є критерієм того, на якому рівні перебуває людська культура».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Споконвіків у суспільстві цінували різні людські якості: у тривожні часи — мужність, хоробрість, готовність до ризику, у мирні — працьовитість, виваженість, здатність до ком­промісів тощо. І нині одні прагнуть романтики, інші — віддають перевагу прагматизму. А як уважаєте Ви: які людські якості найбільше потрібні молоді в сучасному світі? Складіть роздум про те, які людські якості найбільше потрібні молоді в сучасному світі.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 червня 2020
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку