Алгоритмічні картки як засіб активізації самостійної роботи учнів в умовах змішаного навчання

Про матеріал

Алгоритмічні картки активізції самостійної роботи учнів в умовах змішаного навчання розроблені на весь курс алгебри у 8 класі. Алгоритмічні картки містять правила, формули, алгоритми, зразки розв'язання завдань, які у доступній формі показують учням як виконувати завдання, запропоновані для самостійного опрацювання, та різні завдання для закріплення і перевірки отриманих знань.

Перегляд файлу

Навчаємось скорочувати

дроби за алгоритмом

Алгоритм

1.Розкладіть чисельник і знаменник дробу на множники (якщо в цьому є потреба).

2.Виділіть у чисельнику та знаменнику дробу найбільший спільний дільник.

3.Поділіть чисельник та знаменник дробу на найбільший спільний дільник.

 

ПРИКЛАДИ

Скоротіть дріб:

 1)=2x2;                             3);

 2);              4).    

 

      Варіант І                                                             Варіант ІІ

Скоротіть дріб:                                                  Скоротіть дріб:

1);                                                   1) ;

2);                                                   2);

3);                                              3);

4);                                           4);

5).                                                 5).

          

 

 

 

Скорочення дробів

Як ми навчилися

користуватися алгоритмами

Варіант І

Знайдіть помилки у розв’язанні прикладів

та наведіть правильні розв’язання:

1);

2);

3);

4)

5).

 

Варіант ІI

Знайдіть помилки у розв’язанні прикладів

та наведіть правильні розв’язання:

1);

2);

3);

4);

5).

 

Скорочення дробів

Як ми навчилися користуватися алгоритмами

Варіант І

Виконайте скорочення дробів, заповнюючи пропуски:

1)==;

2);

3);

4);

5) .

 

Варіант ІІ

Виконайте скорочення дробів, заповнюючи пропуски:

1)

2)

3)

4)

5)

 

 

 

 

Скорочення дробів

Навчаємось додавати і віднімати дроби за алгоритмом

Алгоритм

1.Якщо дроби мають однакові , виконайте дії над чисельниками, а знаменник залиште без змін.

2.Якщо дроби мають різні знаменники, зведіть їх до спільного знаменника таким чином:

1) знайдіть найменше спільне кратне (НСК) даних знаменників;

2) знайдіть додаткові множники до кожного дробу;

3) запишіть дроби зі спільним знаменником;

4) виконайте дії над одержаними дробами.

3. Спростіть результат, якщо це можливо.

 

ПРИКЛАДИ

Виконайте дії:

1

2);

3).

      Варіант І                                                       Варіант ІІ

  Виконайте дії                                                  Виконайте дії

1);                                   1) ;

2);                                        2) ;

3);                                   3);

4);                                4);

5).                                     5).

 

 

Додавання і віднімання

раціональних дробів

Як ми навчилися користуватися алгоритмом

Варіант І

Знайдіть помилки у розв’язанні прикладів

та наведіть правильні розв’язання:

1);

2);

3)

4);

5).

 

Варіант ІI

Знайдіть помилки у розв’язанні прикладів

та наведіть правильні розв’язання:

1);

2);

3);

4);

5).

 

 

 

 

 

Додавання і віднімання

раціональних дробів

Ми свідомо застосовуємо набуті знання

Варіант І

Виконайте дії, заповнюючи пропуски:

1);

2);

3);

4);

5).

 

Варіант ІІ

Виконайте дії, заповнюючи пропуски:

1);

2);

3);

4);

5).

 

 

 

 

 

Додавання і віднімання

раціональних дробів

Навчаємося виконувати множення

 і ділення дробів за алгоритмом

Алгоритм множення дробів

1.Чисельник першого дробу помножити на чисельник другого дробу.

2.Знаменник першого дробу помножити на знаменник другого дробу.

3.Перший добуток запишіть у чисельник дробу, а другий добуток – у знаменник дробу.

4.Скоротіть одержаний дріб, якщо це можливо.

Приклад

 

Алгоритм ділення дробів

1.Ділене залиште без змін.

2.Дію ділення замініть дією множення.

3.Дільник запишіть оберненим дробом.

4.Виконайте множення.

Приклад

.

       Варіант І                                                        Варіант ІІ

     Виконайте дії                                              Виконайте дії

    1);                                           1);

    2);                                       2);

    3);                                      3);

   4);                           4).

 

 

Множення і ділення

раціональних дробів

Навчаємося виконувати піднесення

дробу до степеня за алгоритмом

Алгоритм

1.Піднесіть чисельник дробу до степеня.

2. Піднесіть знаменник дробу до степеня.

3. Перший одержаний вираз запишіть у чисельник нового дробу, а другий – у знаменник.

 

ПРИКЛАДИ

Піднесіть дріб до степеня:

;

2) =

4) (                

 

         Варіант І                                   Варіант ІІ

       Виконайте дії                                         Виконайте дії:

         1) ;                                           1) ;

                                    2);

         3) ;                                       3) ;

          4) .                                       4) .

 

 

 

 

Піднесення раціонального

дробу до степеня

Як ми навчилися користуватися алгоритмом

Варіант І

Знайдіть помилки у розв’язанні прикладів та наведіть правильні розв’язання:

)=3x;

.

=

 

Варіант ІІ

Знайдіть помилки у розв’язанні прикладів та наведіть правильні розв’язання:

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5)

 

 

 

 

Дії з раціональними

дробам

Як ми навчилися користуватися алгоритмами

Варіант І

Виконайте дії, заповнюючи пропуски:

;

2)  ;

3) ;

4) ;

5) .

 

Варіант ІІ

Виконайте дії, заповнюючи пропуски:

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) .

 

 

 

 

 

 

 

Дії з раціональними

дробами

Ми свідомо застосовуємо набуті знання

Варіант І

Виконайте дії та з наданих відповідей виберіть правильну:

1)

Відповіді:       а) ;                                б) ;

                     в) ;                                 г) інша відповідь. 

Додаткове завдання

2)* 

Відповіді:           а) ;                                             б);

                       в) 1;                               г) інша відповідь.

 

Варіант ІІ

Виконайте дії та з наданих відповідей виберіть правильну:

1)

Відповіді:       а) ;                                б) ;  

                     в)                                г)інша відповідь   

Додаткове завдання

2)* 

Відповіді:           а) ;                                             б);

                       в) 1;                                   г) інша відповідь.

 

Дії з раціональними

дробами

Навчаємось виконувати перетворення коренів за тотожностями

Тотожності

                    1),

                    2),

3)натуральне число.

 

ПРИКЛАДИ

Знайдіть значення виразу:

1)

2)

3)=

4)=;

5)=36.

 

Варіант І                                                 Варіант ІІ

Знайдіть значення виразу:              Знайдіть значення виразу:

1)

2);                                        2);

3);                                               3);

4)                                                 4);

5);                                                5)

6).                         6).

 

Квадратні корені

Навчаємось виконувати перетворення

 коренів за тотожностями

Тотожності

1.=.

2.

3.= натуральне число

4.

5.

 

Варіант І                                                         Варіант ІІ

1) Спростіть вираз                         1) Спростіть вираз          

2) Винесіть  множник за знак кореня   2) Винесіть  множник за знак кореня

, якщо х                                      , якщо <        

3) Внесіть множник під знак кореня     3) Внесіть множник під знак кореня

, якщо а                                            якщо х

4) Спростіть вираз                                     4) Спростіть вираз

(                             (          

5) Позбавтесь ірраціональності              5) Позбавтесь ірраціональності     

    у знаменнику  дробу                                 у знаменнику дробу

                                         

 

 

 

Квадратні корені

Як ми навчилися виконувати тотожності перетворення

виразів із коренями

Варіант І

Знайдіть помилки у розв’язанні вправ та наведіть правильні розв’язання.

1. Спростіть вираз:

    1) , якщо х.   .

    2) 3

2. Порівняйте вирази 2

3. Скоротіть дріб:

4. Розв’яжіть рівняння   x+2=7;    x=5.

 

Варіант ІІ

Знайдіть помилки у розв’язанні вправ та наведіть правильні розв’язання.

1. Спростіть вираз:

    1) , якщо b.   .

    2) 5

2. Порівняйте вирази 7

3. Скоротіть дріб:

4. Розв’яжіть рівняння   x - 5=3;    x=8.

 

 

                                        

 

 

 

Квадратні корені

Як ми навчилися виконувати тотожні перетворення виразів із коренями

Варіант І

Виконайте вправи, заповнюючи пропуски.

1)-+

2)

2.Розкладіть на множники:

3.Порівняйте:3 * 2.

4.Спростіть вираз:

=

 

Варіант ІІ

Виконайте вправи, заповнюючи пропуски.

1.Обчисліть:

++-=2+4=*

2)=9.

2.Розкладіть на множники: 11-=(-m)(+m).

3.Порівняйте: 10.

4.Спростіть вираз:,якщо  a

=

 

 

 

 

 

Квадратні корені

Ми свідомо застосовуємо набуті знання

Варіант І

Виконайте вправи та з наданих відповідей виберіть правильну.

1.Спростіть вираз:

1)  5

Відповіді: a) 5,    б)-5,  в) 5,      г) інша відповідь.

2)

Відповіді: а)-1,  б) 7-2,    в) 1-2,   г)інша відповідь.

3) (1+-)(1++).

Відповіді: а) 2,  б)0,  в)16+2,   г)інша відповідь.

2.Розв’жіть рівняння:

Відповіді:  а) 13,   б)  12,  в)  3,  г)  інша відповідь.

3.Звільніться від ірраціональності в знаменнику дробу.

Відповіді: а) .    б) .    в)

 

Варіант ІІ

Виконайте вправи та з наданих відповідей виберіть правильну.

1.Спростіть вираз.

1)  -5а

Відповіді: а) -5а,  б)5а,    в)-5а,  г) інша відповідь.

2)

Відповіді:  а) 1,  б) -1,    в)  2-5,  г) інша відповідь.

3) (1+)(1++,  б)2

2.Розв’яжіть рівняння:       =7.

Відповіді: а) 4,    б) 25,   в) 24,  г) інша відповідь.

3.Звільніться від ірраціональності в знаменнику дробу:

Відповіді: а)--,  б) +,    в),    г) інша відповідь.

 

 

 

 

Квадратні корені

Навчаємося розв’язувати неповні квадратні

рівняння за схемою.

Схема

 

 

Корінь рівняння:               Корені рівняння:                    Корені рівняння:

x=0                                   = -

                                                                         Якщо -

Приклад                           Приклад 

3

х=0                                 х(4х-7)=0                                      -4

                                      =4

                                                                         

Варіант І                                                       Варіант ІІ

Розв’яжіть рівняння:                                Розв’яжіть рівняння:

1) 7

2)1,3

3)

Додаткове завдання:                                 Додаткове завдання:

4) 5(

 

 

 

Квадратні рівняння

Навчаємося розв’язувати повні квадратні

рівняння за алгоритмом

Алгоритм

1. Випишіть коефіцієнти а, b, c.

2. Знайдіть дискримінант за формулою D=

3. Порівняйте значення дискримінанта з нулем та зробіть висновок про кількість коренів рівняння:

     якщо D>0 – рівняння має два різні корені;

     якщо D=0 – рівняння має два рівні корені;

     якщо D0 – рівняння не має коренів.

4. Знайдіть корені рівняння за формулами: .

 

ПРИКЛАДИ

Розв’яжіть рівняння:

1. a=3,    b=-5,    c=2.

2. D=52-4 3 2=25-24=1.

3. D>0, отже рівняння має два різні корені.

4. ;          ;

Відповідь: .

 

 

          Варіант І                                                            Варіант ІІ

1. Знайдіть дискримінант                         1. Знайдіть дискримінант

    рівняння                       рівняння

   Скільки коренів має рівняння?                 Скільки коренів має рівняння?

2.Розв’яжіть рівняння:                             2. Розв’яжіть рівняння:

   1)                                    1)                  

   2)                            2)

 

 

 

Квадратні рівняння

Навчаємося розв’язувати зведені квадратні

рівняння за теоремою Вієта

ТЕОРЕМА ВІЄТА

1. Для коренів х1  і х2 зведеного квадратного рівняння виконуються такі рівності:  х1 2=-р   і    х1 х2=.

2. Якщо сума чисел m i n дорівнює (-р), а їхній добуток дорівнює , то числа m i n є коренями зведеного рівняння

 

ПРИКЛАДИ

1. У зведеному квадратному рівняння дискримінант

D=

D>0; рівняння має два різні корені. За теоремою Вієта:

х1 2=16     і    х1 х2=28

2.Числа (-3) і 15 є коренями зведеного квадратного рівняння.

Тому р=-(-3+15)=-12;    =(-3) 15=-45. Отже, рівняння має вигляд:

 

 

        Варіант І                                                      Варіант ІІ 

1. Знайдіть суму і добуток   коренів           1.Знайдіть суму і добуток коренів            рівняння                           рівняння

2. Визначте знаки коренів рівняння            2. Визначте знаки коренів рівняння

                                            

3. Запишіть квадратне рівняння,                 3. Запишіть квадратне рівняння,

корені якого дорівнюють – 0,4 і 2,5            корені якого дорівнюють і 0,6

4. Один з коренів рівняння                          4. Один з коренів рівняння

дорівнює 9.                           дорівнює 7.

Знайдіть другий корінь.                                   Знайдіть другий корінь.

 

 

 

 

 

 

 

Квадратні рівняння

Як ми навчилися розв’язувати квадратні рівняння


Варіант І

Знайдіть помилки в розв’язані вправ та наведіть правильні розв’язання.

1. Розв’яжіть рівняння:

   1) 10х-5=0    5х(5-х)=0     х=0 або х=-5;

   2) 2-7х-4=0   D=49+32=81    ;    

   3)

     

      

      

      

      

2. Запишіть квадратне рівняння, корені якого дорівнюють

 

Варіант ІІ

Знайдіть помилки в розв’язані вправ та наведіть правильні розв’язання.

1. Розв’яжіть рівняння:

   1) 7=0    7х(х-9)=0     х=0 або х=-9;

   2) 3-х-2=0   D=1+24=25;    

   3)

     

      

      

      

      

2. Запишіть квадратне рівняння, корені якого дорівнюють

Квадратні рівняння

Як ми навчилися розв’язувати квадратні рівняння

Варіант І

Розв’яжіть рівняння, заповнюючи пропуски:

1)

   D=36 – 4 ; 

 

2) 

    

     

     

     

Відповідь:

  

Варіант ІІ

Розв’яжіть рівняння, заповнюючи пропуски:

1)

   D=225 – 4 ; 

 

2) 

    

     

     

     

Відповідь:

 

Квадратні рівняння

Ми свідомо застосовуємо набуті знання

Варіант І

Розв’яжіть вправи та виберіть із наведених відповідей правильну

1. За яких значень змінної х числові значення виразів

Відповіді: а) і ;    б) -1,4;  в) і   г) інша відповідь.

2. Розв’яжіть рівняння

Відповіді: а) 2,5;    б) -2,5;    в) ;      г) інша відповідь.

3. Запишіть рівняння, корені якого протилежні кореням рівняння

Відповіді: а) ;           б)

                  в)              г) інша відповідь.

 

 

  Варіант ІІ

Розв’яжіть вправи та виберіть із наведених відповідей правильну

1. За яких значень змінної х числові значення виразів

Відповіді: а);       б) ;       в)        г) інша відповідь.

2. Розв’яжіть рівняння

Відповіді: а) 2;    б) ;    в)-2;      г) інша відповідь.

3. Запишіть рівняння, корені якого протилежні кореням рівняння

Відповіді: а) ;           б)

                  в)              г) інша відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

Квадратні рівняння

Навчаємось розв’язувати задачі за допомогою таблиці

Варіант І

Розв’яжіть задачу, користуючись таблицею.

Знаменник звичайного дробу більший за його чисельник на 3. Якщо до чисельника цього дробу додати 7, а до знаменника 5, то дріб збільшиться на

цей дріб.

Заповніть порожні клітинки таблиці, складіть рівняння та знайдіть його корені.

Ситуація

Запис дробу і його компонентів через невідоме

Чисельник

Знаменник

Дріб

Було

(за умовою)

х

х+3

Стало

(після перетворення)

 

 

 

Відповідь:

 

Варіант ІІ

Розв’яжіть задачу, користуючись таблицею.

Чисельник нескоротного звичайного дробу на 5 менший за знаменник. Якщо чисельник цього дробу зменшити на 2, а знаменник збільшити на 16, то дріб зменшиться на Знайдіть цей дріб.

Заповніть порожні клітинки таблиці, складіть рівняння та знайдіть його корені.

Ситуація

Запис дробу і його компонентів через невідоме

Чисельник

Знаменник

Дріб

Було

(за умовою)

х-5

х

Стало

(після перетворення)

 

 

 

Відповідь:

Текстові задачі

Навчаємось розв’язувати задачі за запропонованим алгоритмом

Варіант І

Розв’яжіть задачу, користуючись алгоритмом:

Моторний човен пройшов 45 км за течією річки і 22 км проти течії. Знайдіть власну швидкість човна, якщо на шлях за течією річки човен витратив на 1 год більше, ніж на шлях проти течії. Швидкість течії – 2км/год.

Алгоритм

1. Позначте власну швидкість човна х км/год (х>2).

2. Виразіть швидкість човна за течією річки, якщо швидкість човна х км/год, а швидкість течії річки 2 км/год.

3. Виразіть час, що човен витратив на шлях за течією, за формулою t=.

4. Виразіть швидкість човна проти течії річки.

5. Виразіть час, який човен витратив на шлях проти течії річки.

6. Запишіть різницю між часом, який човен витратив на шлях проти течії і за течією.

7. Складіть рівняння, якщо відомо, що ця різниця дорівнює 1 год.

8. Розв’яжіть складене рівняння.

Відповідь: 13 км/год; 10 км/год.

 

Варіант ІІ

Розв’яжіть задачу, користуючись алгоритмом:

Туристи проплили на човні 15 к озером і 6 км проти течії річки за 5 год. Яка швидкість човна, якщо швидкість течії річки 2 км/год.

Алгоритм

1. Позначте  швидкість човна х км/год (х>2).

2. Виразіть час, який туристи витратили на шлях озером, за формулою t=.

3. Виразіть швидкість човна проти течії річки, якщо власна швидкість човна                        х км/год, а швидкість течії річки 2 км/год.

4. Виразіть час, який човен витратив на шлях проти течії річки.

5. Виразіть час, який човен рухався озером і проти течії річки разом.

6. Складіть рівняння, якщо за умовою цей час дорівнює 5 год.

7. Розв’яжіть складене рівняння.

Відповідь: 5 км/год.

 

 

Текстові задачі

Навчаємося знаходити область визначення

 функції за зразком

Варіант І

Зразок. Знайдіть область визначення функції .

      Розв’язання

Функції має зміст, якщо знаменник дробу не дорівнює 0.

Отже, 2-3х; х.

Відповідь: всі значення змінної х, крім .

Знайдіть область визначення функції:

1) ;

2) ;

3)*

 

Варіант ІІ

Зразок. Знайдіть область визначення функції .

      Розв’язання

Функції має зміст, якщо знаменник дробу не дорівнює 0.

Отже, 5х-1; х.

Відповідь: всі значення змінної х, крім .

Знайдіть область визначення функції:

1) ;

2) ;

3)* .

 

 

 

 

 

 

Функції

Навчаємося досліджувати

лінійні функції

Варіант І

1. Побудуйте графік функції у=-2х+3, заповнивши таблицю:

х

0

 

у

 

0

2. Укажіть область визначення функції у=-2х+3.

3. За яких значень змінної х значення функції у=-2х+3 додатні?

4. Заповніть таблицю для функції у=0,5х+3.

х

-4

-1

4

 

 

 

у

 

 

 

-2

-0,5

6

5. Визначте, яка з точок – А(21;1) чи В(3;-6) – належить графіку функції , заповнюючи пропуски:

    А(21;1): ;         В(3;-6):      Відповідь:.

6. У яких точках графік функції перетинає вісь Ох і вісь Оу?

 

Варіант ІІ

1. Побудуйте графік функції у=2х-3, заповнивши таблицю:

х

0

 

у

 

0

2. Укажіть область визначення функції у=2х-3.

3. За яких значень змінної х значення функції у=2х-3 від’ємні?

4. Заповніть таблицю для функції у=-0,2х+4.

х

-5

-1

5

 

 

 

у

 

 

 

-4

1

4

5. Визначте, яка з точок – А(-3;1) чи В(3;2) – належить графіку функції , заповнюючи пропуски:

    А(-3;1): ;         В(3;2):      Відповідь:.

6. У яких точках графік функції перетинає вісь Ох і вісь Оу?

 

 

 

 

 

 

Функції

Навчаємося досліджувати функції виду

Варіант І

1. Побудуйте графік функції , заповнивши таблицю.

х

-4

-2

-1

1

2

4

у

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть область визначення функції .

3. За яких значень змінної х значення функції додатні?

4. Графік функції проходить через точку М(3;-3).

    Чи проходить графік через точку С(-3;3)?

5. У яких чвертях розташовано графік функції ?

 

Варіант ІІ

1. Побудуйте графік функції , заповнивши таблицю.

х

-6

-3

-2

-1

1

2

3

4

6

у

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Укажіть область визначення функції .

3. За яких значень змінної х значення функції додатні?

4. Графік функції проходить через точку М(-2;4).

    Чи проходить графік через точку С(-8;-1)?

5. У яких чвертях розташовано графік функції ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функції

Як ми навчилися розпізнавати функції

Варіант І

1. Яка з функцій: а);  б) ;   в) – є оберненою пропорційністю?

2. На якому рисунку зображено графік прямої пропорційності?

  

 

 

 

Варіант ІІ

1. Яка з функцій: а); б)    чи б) – є лінійною?

2 На якому рисунку зображено графік оберненої пропорційності?

 

 

 

 

Функції

Як ми навчилися досліджувати функції

Варіант І

1. Побудуйте графік функції , заповнивши таблицю.

х

0

1

2

-1

-2

у

 

 

 

 

 

2. За яких значень змінної х значення функції додатні?

3. За яких значень змінної х функція спадає?

4. Укажіть область визначення функції .

5. Яких значень набуває змінна у для функції ?

6. Чи проходить графік функції через точки А(4;-2) і В(9;3)?

 

 

Варіант ІІ

1. Побудуйте графік функції , заповнивши таблицю.

х

0

1

4

9

у

 

 

 

 

2. Чи існують значення змінної х, для яких значення функції від’ємні? Чому?

3. Чи можна вказати значення змінної х, при яких функція спадає?

4. Чи проходить графік функції через точки М(-6; -36) і К(-6;36)?

5. Укажіть область визначення функції .

6. Яких значень набуває змінна у для функції ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функції

 

docx
Додав(-ла)
Стрілець Віра
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку