Альтернативний урок, конспект, "Галактика Інтернет"

Про матеріал

Навчальна мета: формувати вміння: розповідати; пояснювати; одержувати із тексту та ілюстрацій нові знання; конкретизувати набуті знання; читати й писати у швидкому темпі; ставити взаємопов'язані проблемні запитання; активізувати увагу та мислення.

Розвиваюча мета: розвивати творчий підхід до навчання (роботи) як засіб виховання стійкого інтересу до предмета.

Виховна мета: виховувати відповідальність за якісне виконання роботи

Цілі та завдання уроку:

  • üособистісні:
  • Øрозвити здатність ставити цілі і будувати життєві плани;
  • Øсформувати готовність і здатності учнів до саморозвитку, до самовизначення і вибору;
  • Øрозвинути навички роботи в команді над вирішенням єдиної проблеми;
  • üметапредметні:
  • Øосвоїти міжпредметні поняття і універсальні навчальні дій, здатність їх використання в навчальній, пізнавальної і соціальної практики;
  • Øсформувати самостійність в плануванні і здійсненні необхідної діяльності, в організації співпраці з дорослими і однолітками;
  • Øрозвинути володіння навичками навчально-дослідницької, проектної та соціальної діяльності;
  • üпредметні:
  • Øсформувати в учнів у ході роботи над проектом уміння, специфічні для ІКТ;
  • Øорганізувати діяльність з придбання нових знань, їх перетворення і застосування в інших життєвих ситуаціях;
  • Øформування наукового типу мислення, наукових уявлень про ІКТ, насущні проблеми і шляхи їх вирішення;
  • Øпривернення уваги учнів до вивчення можливостей інтернету, володіння науковою термінологією, ключовими поняттями, методами і прийомами.

Форма проведення: квест.

Обладнання та матеріали: відео, презентація, ватмани.

Перегляд файлу

«Галактика Інтернет»

 

Тема : «Галактика Інтернет»

Навчальна мета: формувати вміння: розповідати; пояснювати; одержувати із тексту та ілюстрацій нові знання; конкретизувати набуті знання; читати й писати у швидкому темпі; ставити взаємопов’язані проблемні запитання; активізувати увагу та мислення.

Розвиваюча мета: розвивати творчий підхід до навчання (роботи) як засіб виховання стійкого інтересу до предмета.

Виховна мета: виховувати відповідальність за якісне виконання роботи

Цілі та завдання уроку:

  •                   особистісні:
    •                   розвити здатність ставити цілі і будувати життєві плани;
    •                   сформувати готовність і здатності учнів до саморозвитку, до самовизначення і вибору;
    •                   розвинути навички роботи в команді над вирішенням єдиної проблеми;
  •                   метапредметні:
    •                   освоїти міжпредметні поняття і універсальні навчальні дій, здатність їх використання в навчальній, пізнавальної і соціальної практики;
    •                   сформувати самостійність в плануванні і здійсненні необхідної діяльності, в організації співпраці з дорослими і однолітками;
    •                   розвинути володіння навичками навчально-дослідницької, проектної та соціальної діяльності;
  •                   предметні:
    •                   сформувати в учнів у ході роботи над проектом уміння, специфічні для ІКТ;
    •                   організувати діяльність з придбання нових знань, їх перетворення і застосування в інших життєвих ситуаціях;
    •                   формування наукового типу мислення, наукових уявлень про ІКТ, насущні проблеми і шляхи їх вирішення;
    •                   привернення уваги учнів до вивчення можливостей інтернету, володіння науковою термінологією, ключовими поняттями, методами і прийомами.

Форма проведення: квест.

Обладнання та матеріали: відео, презентація, ватмани.

Актуальність уроку:

Революціонуючий вплив інтернету на світ комп'ютерів і комунікацій не має історичних аналогів. Інтернет одночасно є і засобом загальносвітового віщання, і механізмом розповсюдження інформації, і середовищем для співпраці і спілкування людей, що охоплює всю земну кулю.

Вплив Інтернету поширюється не тільки на технологічну область комп'ютерних комунікацій. Воно пронизує все суспільство.

План заходу

  1. Організаційний етап (2 хв).
  2. Мотиваційний етап (8 хв).
  3. Реалізаційний етап (30 хв).
  4. Підсумковий етап (5 хв).

Хід заходу

  1. Організаційний етап (2 хв.)

Доброго дня. Сьогодні ми з вами спробуємо краще розібратися у «Галактиці Інтернет».

  1. Мотиваційний етап (8 хв.)

Якщо Ви виявите у себе хоча б 5 з перерахованих нижче ознак, тоді цей урок для Вас:

  •                   скромність або  закомплексованіcть;
  •                   погіршення почуття гумору;
  •                   тремтячі руки або зіпсований зір;
  •                   часте вживання незрозумілих оточуючим термінів;
  •                   постійне говоріння про гру, досягнення в іграх, рекорди і т. п., чим викликаєте недвозначне роздратування оточуючих;
  •                   тулуб з нахилом вперед при ходьбі через постійне сидіння перед комп'ютером на кріслі з колесами;
  •                   образи і нерозуміння, коли Вам пропонують замість віртуального спілкування сходити познайомитися з реальними людьми;
  •                   вважаєте себе потенційним володарем світу, і що всі Вам зобов'язані;
  •                   відомість і повна безособовість;
  •                   маєте кумира, і, як наслідок, - аватар в особі якого-небуть персонажа гри або фільму, наприклад, Арнольда Шварцнеггера, Winx і т.д .

Не засмучуйтесь, якщо Ви не знайшли п’яти або більше збігів. Усім буде корисний сьогоднішній урок.

  1. Реалізаційний етап (30 хв.)

Тож настав час відправлятися у захоплюючу віртуальну подорож по Галактиці Інтернет, щоб стати просунутим користувачем мережі !!!

Для того, щоб розпочати нашу мандрівку, потрібно звернутися розглянути основні поняття та зануритись трохи до історії Інтернету.

Інтернет - це система зв'язку і одночасно інформаційна система, середовище спілкування. Він утворює глобальний інформаційний простір, служить фізичною основою для Всесвітньої павутини. В даний час під словом «Інтернет» найчастіше мається на увазі Всесвітня павутина і доступна в ній інформація, а не фізична мережа.

Всесвітня павутина - система, що надає доступ до пов'язаних між собою документів, розташованим на різних комп'ютерах, підключених до Інтернету. Всесвітню павутину утворюють мільйони web-серверів. Документи, що розміщуються у всесвітній павутині, називаються web-сторінками. Кілька web-сторінок, об'єднаних спільною темою, дизайном, а також пов'язаних між собою. Всесвітня павутина викликала справжню революцію в інформаційних технологіях і бум в розвитку Інтернету.

Далі учням пропонується переглянути коротке відео по історії Інтернету про його народження. (https://www.youtube.com/watch?v=jkCxhVLq5zg ).

Після перегляду відео учні мають поділитися на рівні команди.

ПЕРШЕ ЗАВДАННЯ

Будь-яка справа починається з вивчення інструкцій і правил техніки безпеки. Тому перше завдання буде таким:

Скласти для себе «Пам'ятка про те, як вести себе в Інтернеті», що містить 5-8 пунктів та оформити все у презентації.

Перед початком роботи команд, їм пропонується перегляд відео «Дикий світ Інтернету» (https://youtu.be/sdxO_2Co9zU ) .

Після того, як команди завершили перше завдання їм пропонується перегляд соціальної реклами «Безпечний інтернет». (https://youtu.be/789j0eDglZQ).

ДРУГЕ ЗАВДАННЯ

Будь-який мандрівник по просторах мережі рано чи пізно стикається з необхідністю реєстрації на будь-якому сервісі. Процедура реєстрації полягає в тому, що Вам запропонують ввести (придумати) логін і пароль. Надалі для того, щоб отримати доступ до даного сайту потрібно буде авторизуватися, тобто, ввести в спеціальній формі логін і пароль. У деяких випадках в якості логіна використовується Вашу електронну адресу.

Кілька рекомендацій для складання логіна:

1. Заведіть кілька e-mail для кожного випадку:

  •                   для особистого листування;
  •                   для ділового листування;
  •                   для реєстрації на форумах, сервісах, оформлення поштових підписок.

2. Вдалий логін (e-mail) повинен бути коротким, звучним і незабутнім. Бажано, щоб ще й по темі. Це не просто, але можливо.

3. Логін повинен легко сприйматися на слух і записуватися без варіантів (а-о, e-i, c-k)

Придумати логін і пароль як слід, а не для галочки - дуже важливо. Навіть якщо це пароль для скайпу, аськи, однокласників або Вконтакте. Пам'ятай!

  •                   не використовуйте в якості пароля своє ім'я;
  •                   не використовуйте в якості пароля дату свого народження;
  •                   якщо пароль 123 або qwerty - міняйте, це найпоширеніші паролі в світі;
  •                   пароль повинен містити літери, цифри і як мінімум один символ;
  •                   не встановлюйте пароль латиницею, набираючи російськими клавішами;
  •                   пароль повинен містити не менше 6-8 символів, більше - краще.

Кожна команда має придумати 1-3 складних логінів та паролів. Результати роботи занести у презентацію.

ТРЕТЄ ЗАВДАННЯ

Тепер Ви повинні вирішити, на чому краще "полетіти" в Галактику ІКТ.

Робота з браузерами. Кожна команда повинна знайти таку інформацію:

  • які існують браузери;
  • визначити їх основні плюси і мінуси;
  • зробити вибір кращого браузера та обґрунтувати свій вибір.

Результати роботи занести у презентацію.

ЧЕТВЕРТЕ ЗАВДАННЯ

Дорогі мандрівники!

Ви вже подолали більше половини шляху!

Далі Ви познайомитеся з різноманіттям сайтів на просторах Галактики Інтернет.

Кожна команда має знайти та презентувати 5-7, які можна рекомендувати для спілкування, навчання, відпочинку, розваг та інші. Що виявилося цікавим вам? Що може зацікавити інших?

Результати роботи занести у презентацію.

П’ЯТЕ ЗАВДАННЯ

Не так давно в Інтернеті з'явилося таке явище, як соціальні мережі, і буквально за пару років вони стали настільки популярні, що тепер практично у кожного Інтернет-користувача є своя сторінка в тій чи іншій соціальній мережі. На цьому етапі ми спробуємо розібратися з поняттям «соціальна мережа»: що це таке, навіщо потрібно, які бувають соціальні мережі. Тому на цьому етапі Вам слід провести невелике дослідження:

  • ознайомитися з трьома соціальними спільнотами, з'ясувати їх переваги та недоліки;
  • шляхом проведення соціологічного опитування з'ясувати членами яких соціальних мереж є ваші однокласники, рідні, друзі;
  • проаналізувати отримані дані;
  • побудувати діаграми (можливі варіанти: за видами соціальних мереж, за віковими перевагам опитуваних і т.д.).

Виконані завдання: короткий аналіз трьох соціальних мереж, анкету і результати анкетування у вигляді діаграм занести у презентацію.

  1. Підсумковий етап (5 хв.)

ШОСТЕ ЗАВДАННЯ

Наша подорож по Галактиці Інтернет добігає кінця...

Кожна команда має зобразити на ватмані «Якою Вам здалася Галактика Інтернет?».

Будь-який проект повинен мати певні результати. Безумовно, виконавши всі завдання нашої віртуальної експедиції, Ви багато дізналися, багато чому навчилися. Тепер необхідно підвести підсумок!

Кожна команда презентує свої презентації, що оформлювалися під час виконання завдань зі стислим пояснення засвоєних ними знань.

1

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку