Навчальна мета: сформувати готовность і здатность учнів до саморозвитку, до самовизначення і вибору; придбати навички роботи в команді над вирішенням єдиної проблеми; сформувати самостійність у плануванні і здійсненні необхідної діяльності, в організації співпраці з однолітками; покращити володіння навичками навчально-дослідницької, проектної та соціальної діяльності.
Розвиваюча мета: з метою розвитку мислення розвивати вміння придбання нових знань, їх перетворення і застосування в інших життєвих ситуаціях;
Виховна мета: Виховувати: уважність, зібраність, спостережливість, відповідальність, організованість, дисциплінованість, обов'язок.
Форма проведення: урок –квест.
Обладнання та матеріали: роздатковий матеріал.
Державне підприємство України
Міжнародний дитячий центр «Артек»
Інноваційний освітній центр
Альтернативний урок з інформатики:
«Навіщо вчити машини думати?»
Підготувала:
Завідувач кабінету навчального
Пихтіна Інна Олександрівна
2018
Тема: «Навіщо вчити машини думати?»
Навчальна мета: сформувати готовность і здатность учнів до саморозвитку, до самовизначення і вибору; придбати навички роботи в команді над вирішенням єдиної проблеми; сформувати самостійність у плануванні і здійсненні необхідної діяльності, в організації співпраці з однолітками; покращити володіння навичками навчально-дослідницької, проектної та соціальної діяльності.
Розвиваюча мета: з метою розвитку мислення розвивати вміння придбання нових знань, їх перетворення і застосування в інших життєвих ситуаціях;
Виховна мета: Виховувати: уважність, зібраність, спостережливість, відповідальність, організованість, дисциплінованість, обов’язок.
Форма проведення: урок –квест.
Обладнання та матеріали: роздатковий матеріал.
План уроку
Хід роботи
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
Чи потрібні людству думаючі машини? Ще кілька десятиліть тому таке питання могло б здатися дивним і недоречним. Розвиток же сучасної науки, особливо кібернетики, перетворює його в фундаментальну наукову проблему - проблему штучного інтелекту.
Одні вчені вважають, що машина ніколи не зможе перевершити людини інтелектуально. Інші вчені дотримуються прямо протилежної точки зору і стверджують, що створення штучного інтелекту - справа кількох років.
Так чи інакше, всім нам цікаво, що чекає нас в майбутньому? Чи зможуть штучно створені "розумні" машини замінити живих людей? І взагалі, навіщо потрібно вчити комп'ютери думати?
Необхідно розбитися на групи не менше п'яти осіб. У кожній групі призначається відповідальний за роботу групи в цілому. Всі учасники групи повинні вибрати собі одну з ролей. Кожна роль передбачає виконання певних завдань. Після виконання всіх завдань слід скласти підсумковий звіт, який буде сформований зі звітів кожного учасника групи.
Ролі:
Після того, як команди розбилися на ролі учасник роздаються карточки. На кожній карточці є ім’я ролі та його завдання.
Завдання 1
Використовуючи Інтернет, знайдіть визначення таких понять:
Термін |
Визначення |
Інтелект |
|
Штучний інтелект |
|
Завдання 2.
Як розвиток ІКТ-технологій змінює наше життя?
Назвіть 5-6 важливих досягнень 20-21 століть.
Рік |
Основне досягнення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Що несе людству використання штучного інтелекту?"
Завдання.
Сформулюйте позитивні сторони використання штучного інтелекту.
Результати подайте у вигляді таблиці.
Напрямок |
Позитивні сторони |
Культура і суспільство |
|
Медицина |
|
Господарство і праця |
|
Промисловість |
|
Освіта |
|
«Що несе людству використання штучного інтелекту?»
Завдання
Сформулюйте негативні сторони використання штучного інтелекту. Результати подайте у вигляді таблиці.
Напрямок |
Негативні сторони |
Шляхи вирішення |
Культура і суспільство |
|
|
Господарство і праця |
|
|
Медицина |
|
|
Промисловість |
|
|
Освіта |
|
|
Чи може комп'ютер замінити інтелект людини? Наскільки ж реалізований сьогодні штучний інтелект?
Завдання
Вивчити моделі роботів. Запропонувати майбутню модель робота-андроїда.
Види роботів |
Нові можливості |
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання
Ваше завдання висловити своє емоційне ставлення до проблеми штучного інтелекту.
По завершенню роботи команд, кожна команда має презентувати свою пророблену роботу. Кожен член команди, у залежності від того, яка у нього роль, має розповісти про свої досягнення у групі.
Для того, щоб підбити підсумки уроку учням пропонується висловивти свою думку на такі питання:
1. Як розвиток ІКТ-технологій змінює наше життя?
2. Що несе людству використання штучного інтелекту?
3. Наскільки ж реалізований сьогодні штучний інтелект?
4. Чи необхідно сучасному суспільству створення машин, здатних замінити інтелект людини?
Сподіваюся, що після роботи над нашим квестом кожен тепер може дати собі відповідь на запитання "Навіщо вчити машини думати?"
1