Альтернативний урок, конспект, "Навіщо вчити машини думати?"

Про матеріал

Навчальна мета: сформувати готовность і здатность учнів до саморозвитку, до самовизначення і вибору; придбати навички роботи в команді над вирішенням єдиної проблеми; сформувати самостійність у плануванні і здійсненні необхідної діяльності, в організації співпраці з однолітками; покращити володіння навичками навчально-дослідницької, проектної та соціальної діяльності.

Розвиваюча мета: з метою розвитку мислення розвивати вміння придбання нових знань, їх перетворення і застосування в інших життєвих ситуаціях;

Виховна мета: Виховувати: уважність, зібраність, спостережливість, відповідальність, організованість, дисциплінованість, обов'язок.

Форма проведення: урок –квест.

Обладнання та матеріали: роздатковий матеріал.

Перегляд файлу

Державне підприємство України

Міжнародний дитячий центр «Артек»

Інноваційний освітній центр

 

 

 

 

 

 

 

Альтернативний урок з інформатики:

«Навіщо вчити машини думати?»

 

 

 

 

 

Підготувала:

Завідувач кабінету навчального

Пихтіна Інна Олександрівна

 

 

 

 

2018

 

Тема: «Навіщо вчити машини думати?»

Навчальна мета: сформувати готовность і здатность учнів до саморозвитку, до самовизначення і вибору; придбати навички роботи в команді над вирішенням єдиної проблеми; сформувати самостійність у плануванні і здійсненні необхідної діяльності, в організації співпраці з однолітками; покращити володіння навичками навчально-дослідницької, проектної та соціальної діяльності.

Розвиваюча мета: з метою розвитку мислення розвивати вміння   придбання нових знань, їх перетворення і застосування в інших життєвих ситуаціях;

Виховна мета: Виховувати: уважність, зібраність, спостережливість, відповідальність, організованість, дисциплінованість, обов’язок.

Форма проведення: урок –квест.

Обладнання та матеріали: роздатковий матеріал.

План уроку

  1. Організаційний момент (2  хв.).
  2. Мотивація навчальної діяльності (5 хв. ).
  3. Розподіл команд та ролей у команді (3 хв.).
  4. Робота у командах:30
  • знайомство з матеріалами своєї команди (5 хв.);
  • підбір відповідей на питання (10 хв.);
  • складання плану захисту (5 хв);
  • оформлення звіту роботи групи у вигляді усного виступу (9 хв.);
  • вибір виступаючого(1 хв) .
  1. Захист групової роботи перед всією аудиторією (15 хв.).
  2. Підведення підсумків уроку (5 хв.).

Хід роботи

  1. Організаційний момент.

 Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Чи потрібні людству думаючі машини? Ще кілька десятиліть тому таке питання могло б здатися дивним і недоречним. Розвиток же сучасної науки, особливо кібернетики, перетворює його в фундаментальну наукову проблему - проблему штучного інтелекту.

Одні вчені вважають, що машина ніколи не зможе перевершити людини інтелектуально. Інші вчені дотримуються прямо протилежної точки зору і стверджують, що створення штучного інтелекту - справа кількох років.

Так чи інакше, всім нам цікаво, що чекає нас в майбутньому? Чи зможуть штучно створені "розумні" машини замінити живих людей? І взагалі, навіщо потрібно вчити комп'ютери думати?

  1. Розподіл команд та ролей у команді.

Необхідно розбитися на групи не менше п'яти осіб. У кожній групі призначається відповідальний за роботу групи в цілому. Всі учасники групи повинні вибрати собі одну з ролей. Кожна роль передбачає виконання певних завдань. Після виконання всіх завдань слід скласти підсумковий звіт, який буде сформований зі звітів кожного учасника групи.

Ролі:

  • прихильник фактів. Ваше завдання висвітлити фактичну сторону питання, виражену в цифрах і фактах;
  • конструктивний мислитель. Ваше завдання зумисно сконцентруватися на позитивних моментах, навіть якщо ви і бачите певні недоліки;
  • критичний спостерігач. Ваше завдання вказати недоліки та запропонувати шляхи їх вирішення;
  • нестандартний мислитель. Ваше завдання розглянути проблему штучного інтелекту під іншим кутом зору і висунути якісь нові можливості;
  • прихильник емоцій. Ви - прихильник емоцій.
  1. Робота у командах

Після того, як команди розбилися на ролі учасник роздаються карточки. На кожній карточці є ім’я ролі та його завдання.

  • знайомство з матеріалами своєї команди;
    • прихильник фактів:

Завдання 1

Використовуючи Інтернет, знайдіть визначення таких понять:

Термін

Визначення

Інтелект

 

Штучний інтелект

 

 

Завдання 2.

Як розвиток ІКТ-технологій змінює наше життя?

Назвіть 5-6 важливих досягнень 20-21 століть.

Рік

Основне досягнення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • конструктивний мислитель:

"Що несе людству використання штучного інтелекту?"

Завдання.

  Сформулюйте позитивні сторони використання штучного інтелекту.

   Результати подайте у вигляді таблиці.

Напрямок

Позитивні сторони

Культура і суспільство

 

Медицина

 

Господарство і праця

 

Промисловість

 

Освіта

 

 

  • критичний спостерігач:

«Що несе людству використання штучного інтелекту?»

Завдання

Сформулюйте негативні сторони використання штучного інтелекту. Результати подайте у вигляді таблиці.

Напрямок

Негативні сторони

Шляхи вирішення

Культура і суспільство

 

 

Господарство і праця

 

 

Медицина

 

 

Промисловість

 

 

Освіта

 

 

 

  • нестандартний мислитель:

Чи може комп'ютер замінити інтелект людини? Наскільки ж реалізований сьогодні штучний інтелект?

Завдання

Вивчити моделі роботів. Запропонувати майбутню модель робота-андроїда.

 

Види роботів

Нові можливості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • прихильник емоцій:

Завдання

Ваше завдання висловити своє емоційне ставлення до проблеми штучного інтелекту.

  • підбір відповідей на питання;
  • складання плану захисту;
  • оформлення звіту роботи групи.
  1. Захист групової роботи перед всією аудиторією.

По завершенню роботи команд, кожна команда має презентувати свою пророблену роботу. Кожен член команди, у залежності від того, яка у нього роль, має розповісти про свої досягнення у групі.

  1. Підведення підсумків уроку.

Для того, щоб підбити підсумки уроку учням пропонується висловивти свою думку на такі питання:

1. Як розвиток ІКТ-технологій змінює наше життя?

2. Що несе людству використання штучного інтелекту?

3. Наскільки ж реалізований сьогодні штучний інтелект?

4. Чи необхідно сучасному суспільству створення машин, здатних замінити інтелект людини?

Сподіваюся, що після роботи над нашим квестом кожен тепер може дати собі відповідь на запитання  "Навіщо вчити машини думати?"

1

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку