ана програма з курсу "Пізнаємо природу" 5 клас (Т. Коршевнюк) для учня з ООП

Про матеріал
Адаптованаана програма з курсу "Пізнаємо природу" 5 клас (Т. Коршевнюк) для учня з ООП
Перегляд файлу

АДАПТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ  З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 5 КЛАС

за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В. (програму рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

70 год., 2 год. на тиждень

І семестр

№ п/п

Кіл-ть годин

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Практичне завдання

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Організація навчально – пізнавальної діяльності під час уроку

Адаптація

Система та критерії оцінювання

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ (6 год)

 

 

 

1.

1

 

Цінність природи і знань про неї.

Перегляд фото- та відеоматеріалів, презентацій про природничі науки й сучасну техніку ;

Розрізняє:

об’єкти живої, неживої  природи; в описі досліду або спостереження мету, умови його проведення та отримані результати;

практикує:

метод спостереження, опис, порівняння, експеримент

пояснює:

цінність природи і знань про неї, визначає: риси людини, які допомагають у пізнанні природи, обирає обладнання, необхідне для проведення вимірювання і спостереження, і пояснює свій вибір;

дотримується: правил безпеки життєдіяльності під час досліджень природи; правил безпечного використання лабораторного обладнання;

формулює мету і планує діяльність спільно з учителем;

формулює і фіксує результати дослідження у запропонований спосіб спільно з учителем.

Ознайомлення з правилами безпеки життєдіяльності під час дослідження природи, з послідовністю виконання спостереження та експерименту, з правилами вимірювання.

Спостереження демонстраційних матеріалів і дослідів.

Обмін думками і враженнями від побаченого під час екскурсії та дослідження.

Оцінювання результатів індивідуальної чи групової роботи, підведення її підсумків.

«Нумо досліджувати: джерела інформації про природу»с.12,18.29,30,31                                          Завдання 1, 2, 3  с. 16.21,22.               «Пліч-о-пліч» с. 9,23,32 ,  інтегровані завдання.

Організаційна допомога дитині з ООП

 

 

Ознайомлення з критеріями оцінювання

2.

1

 

Шляхи наукового пізнання природи

Робота з доступними інформаційними джерелами: пошук інформації про видатних природодослідників України і світу,

Допомога асистента, пошук інформації

Самооцінювання

3.

1

 

Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи

 

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

4.

1

 

Методи дослідження природи. Спостереження об’єкта природи

Виконання дослідження: «Спостереження тіл та явищ природи» (за вибором учнів), оформлення й обговорення його результатів

Використання наочності

Виявлення труднощів у засвоєнні

5.

1

 

Методи дослідження природи. Спостереження об’єкта природи

Виконання дослідження: «Планування і проведення експерименту» (за вибором учнів), оформлення й обговорення його результатів

Спрощення матеріалу

 

Оцінка роботи в групі

6.

1

 

Узагальнення з теми1. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа.

 

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Оцінювання згідно критеріїв

Тема 2. Досліджуємо тіла, речовини, явища ( 13 год)

 

 

 

7.

1

 

Тіла та їхні характеристики

Виконання дослідження «Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами», оформлення й обговорення його результатів.

Розрізняє: природні і рукотворні тіла живої і неживої природи

висловлює припущення про властивості тіл, виготовлених з різних речовин, пропонує способи перевірки свого припущення

пропонує ідеї щодо зменшення тертя, збільшення

швидкості дифузії і механічного руху, способів тепло- і  звукоізоляції, зменшення /збільшення гучності звуку, використання простих механізмів

для переміщення тіл (клину, коловороту та інших) і втілює їх у моделях;

визначає: сфери застосування тіл і речовин відповідно до їх властивостей;

обирає обладнання, необхідне для проведення досліджень фізичних явищ, і пояснює свій вибір;

дотримується: правил безпечного використання лабораторного обладнання; пояснює: зв’язок між швидкістю руху частинок речовини і температурою; явище дифузії.

описує, використовуючи наукову термінологію, за схемою /графічним зображенням: явища за

планом; поширення речовин у природі; зв’язки між тілами, речовинами, явищами; класифікує тіла та явища за вивченими ознаками;  досліджує індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти/ моделі, зокрема цифрові:

Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:                - спостереження тіл і речовин у різних агрегатних станах, розрізнення їх, створення/використання моделей для дослідження агрегатних станів речовини; дослідження змін, що відбуваються з тілами й речовинами під час руху, нагрівання, охолодження;

планування і проведення індивідуально/у

групі вимірювання фізичних характеристик тіла, способів розділення сумішей, дослідження явищ і різноманітності фізичних властивостей речовин, розподіляючи обов’язки між членами групи (у разі необхідності) й дотримуючись правил безпеки життєдіяльності; фіксування результатів у запропонований спосіб;

обговорення відповідності результатів дослідження його меті, доцільності використаного обладнання й обраних методів дослідження; формулювання висновків;

«Нумо досліджувати»:с,40-42,45-46,48-49,53,65,70,76,78,81-85,93-94

«Парад порад»: с. 61

«Технотека»  с.91   Завдання 3 і 4 на с. 96;                          «Пізнавальний калейдоскоп»,  інтегровані завдання

Презентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

8.

1

 

Фізичні властивості тіл і речовин

Ознайомлення із тілами і речовинами, дослідження їх фізичних властивостей      

Додаткове пояснення

Оцінювання згідно критеріїв

9.

1

 

Будова й агрегатні стани речовин

Дифузія у природі, побуті, техніці.

Спостереження дифузії у рідинах і газах.

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

10.

1

 

Поняття про чисті речовини і суміші

Утворення сумішей.

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

11.

1

 

Розділення й використання сумішей

Методи розділення сумішей: просіювання, відстоювання, фільтрування, випаровування.

Додаткове пояснення

Оцінювання згідно критеріїв

12

1

 

Поширення речовин у природі та використання їх людиною.

Спостереження за використанням речовин людиною

Застосування методу поширення

Самооцінка

13

1

 

Механічні явища. Рух і його характеристика

Спостереження різних видів рухів у природі. Вимірювання характеристик власного механічного руху. Дослідження впливу форми тіла на рух

Презентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

14

1

 

Уявлення про сили. Сила тертя і рух тіл. Види руху в природі і техніці. Ознайомлення з простими механізмами.

Спостереження за силою тертя і рухом тіл.

Використання індивідуальних ілюстрованих карток

Заповнення з учнем шкали досягнень

15

1

 

Теплові явища.

Дослідження теплових явищ.

Відеопрезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

16

1

 

Звукові явища.

Дослідження виникнення та поширення звуків на відстані.

Застосування методу поширення

Самооцінка

17

1

 

Світлові явища.

Дослідження утворення тіні.

Слайди

Самооцінка

18

1

 

Презентація навчальних проєктів.

 

Як зберегти тепло/холод?Один день без світла. Саморобні музичні інструменти. Наші можливості у забезпечення шумоізоляції.

Чітка інструкція та покроковий алгоритм для проєкту

Оцінювання згідно критеріїв

19

1

 

Узагальнення з теми 2. Для дослідження тіл. речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (15 год)

 

 

 

20

1

 

Будова земної кулі і методи її вивчення. Уявлення про силу тяжіння.

 

Наводить приклади гірських порід, називає і показує на карті й глобусі материки, водні об’єкти; розрізняє форми поверхні суходолу, розповідає про стихійні лиха, що трапляються в різних куточках планети, на території

України;

розповідає про: методи вивчення Землі, роль навколосвітніх подорожей у пізнанні нашої планети; створення календаря на основі спостережень за природою; зміну уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць із розвитком наук і техніки;

спостерігає явища, що підтверджують кулястість Землі (затемнення, рух за горизонт); рух Сонця, зміну фаз Місяця;

 пояснює вплив води, Сонця, вітру, організмів, діяльності людини на зміну рельєфу; зміни погоди в різні пори року в Україні; вплив Сонця на здоров’я людини; значення для людини вміння орієнтуватися на місцевості; правила безпечної поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози); знаходить інформацію про речовини у складі оболонок Землі, причини і наслідки зміни рельєфу, узагальнює інформацію й пояснює її значення для розв’язання навчальних і життєвих проблем;

досліджує природні об’єкти/умови своєї місцевості (погоду, водойми, форми рельєфу); складає/використовує схеми для пояснення колообігу води в природі

Формулювання мети і планування діяльності спільно з

учителем.

Обговорення (з учителем/у групі)необхідності дослідження будови

Землі; складанняплану дій в умовах небезпечних природних явищ.Спостереження індивідуально/у

групі за погодою; зображень земної поверхні на глобусі, картах, аерофотознімках, космічних знімках; денного руху Сонця по небосхилу, змін фаз Місяця;фіксування й обговорення              результатів спостережень:орієнтування на місцевості з використанням різних способів і засобів;дослідження змін, що відбуваються на Землі, використовуючи моделювання рухів повітря і води, явищ, які призводять до зміни рельєфу, дня і ночі, пір року; формулювання висновків;складання прогнозу погоди;дослідження природи своєї місцевості (водних об’єктів, форм рельєфу «Нумо досліджувати:с.111-113,116.120-121,134         Завдання 1, 2, 3 с.105,120,124.               «Пліч-о-пліч» с.106,130,131-132 «Рибалка», « Медіапошук», «Тобі до снаги», інтегровані завдання

Використання відеоматеріалів з теми

Заповнення з учнем шкали досягнень

21

1

 

Рухи Землі. Зображення Землі на глобусі і карті.

Дослідження фізичної карти світу

Використання додаткової наочності

Заповнення з учнем шкали досягнень

22

1

 

Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння

Дослідження наявності повітря, наявності води в повітрі.

Відеопрезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

23

1

 

Погода і спостереження за нею. Дослідження погоди своєї місцевості

Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, повідомленнях ЗМІ.

Робота в групі

Оцінювання діяльності в групі

24

1

 

Зовнішні оболонки Землі: гідросфера, атмосфера, літосфера.

 

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

25

1

 

Гідросфера,її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі.

Дослідження водойми своєї місцевості. Моделювання колообігу води

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

26

1

 

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни.

Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями

Використання додаткової наочності

Заповнення з учнем шкали досягнень

27

1

 

Способи зображення земної поверхні. Материки на глобусі і карті.

Орієнтування на місцевості (за допомогою карт, Сонця, місцевих ознак

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

28

1

 

Екскурсія . Ознайомлення з природою своєї місцевості.

Орієнтування на місцевості.

 

Залучення до спільної діяльності

Заохочення активності у роботі

29

1

 

Безпечні і небезпечні природні явища. Стихійні лиха. Небезпечні природні явища на території України. Поведінка людини в умовах природних загроз.

Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози)

Складання індивідуальної моделі.

Взаємооцінювання у групах

30

1

 

Презентація навчальних проєктів.

 

Прогноз погоди за народними прикметами

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

31

1

 

Узагальнення. Будова Землі.

Семестровий контроль

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

 

 

 

ІІ семестр

 

 

№ п/п

Кіл-ть годин

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Практичне завдання

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Організація навчально – пізнавальної діяльності під час уроку

Адаптація

Система та критерії оцінювання

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ (продовження 3 год.)

 

 

 

32

1

 

Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць.

 

Оперує термінами: земна кора, мантія, земна орбіта, доба, земний рік, ядро Землі; географічна карта; атмосфера, повітря, склад повітря, горіння, атмосферний тиск, вітер; погода, прогноз погоди; гідросфера, світовий океан, поверхневі, підземні води, прісна вода, колообіг води; літосфера, гірські породи, літосферні плити, землетруси, вулкани, земний рельєф; Місяць, Сонце, супутники Землі, фази Місяця;

описує, використовуючи наукову термінологію, будову Землі, зміни в її оболонках Землі (зміни вмісту кисню в атмосфері, зміни температури повітря упродовж доби і пір року, зміни температури води у водоймах, утворення опадів і штормів);

Висловлює міркування щодо наслідків стихійних лих у різних куточках планети, на території України ; робить висновок: вода – найпоширеніша речовина на Землі і цінний природний ресурс;

безпечно поводитися під час сильного вітру, повені, грози; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень, використання процесів горіння;

демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

 

Застосування методу поширення(що відомо)

Заповнення з учнем шкали досягнень

33

1

 

Земля у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки.

Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця

Спрощення матеріалу

 

Заповнення з учнем шкали досягнень

34

1

 

Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на Землю. Узагальнення про Землю, Сонце, Місяць

Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця

Надання можливості вибору методу вивчення теми

Заповнення з учнем шкали досягнень

                                                                       Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ  15 год.

 

 

 

35

1

 

Властивості організмів. Методи дослідження живої природи.

Висівання та пророщування насіння (квасоля, пшениця)

Називає властивості організмів; основні компоненти клітини; основні середовища життя; ознаки рослин, тварин, грибів та умови, необхідні для їх життя; по 3-4 рослини, тварин, грибів своєї місцевості; наводить приклади органів тварин, які забезпечують живлення і дихання; взаємозв’язку будови і функцій органів рослин і тварин; мешканців водойми/суходолу/ґрунту і пояснює їх пристосування до умов середовища/сезонних змін; складає план власної діяльності у малій навчальній групі; добирає і представляє текстову/аудіо інформацію про пристосування організмів до умов існування у формі графічної, табличної інформації або інфографіки); розповідає про методи дослідження організмів; особливості грибів; описує, використовуючи наукову термінологію, властивості організмів; живлення, дихання, опору і рух тварин/рослин, використовуючи знання про речовини, механічні, теплові, світлові, звукові явища; висловлює припущення щодо середовища життя тварини за її зовнішнім виглядом і підтверджує самостійно дібраними прикладами; вирізняє ознаки, спільні для мешканців одного середовища; класифікує тварин/рослини за середовищем життя; за пристосувальною ознакою; визначає ознаки, притаманні організмам одного середовища життя; розповідає про особливості живлення рослин, умови і значення фотосинтезу; розпізнає і називає найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні гриби, рослини, небезпечних тварин своєї місцевості; моделює зв’язки організмів із середовищем існування, ; демонструє в змодельованих ситуаціях правила поведінки й уміння надавати першу допомогу при контакті з отруйними рослинами, отруйними тваринами; досліджує у групі пристосування тварин і рослин до певних умов середовища, пояснює роль органів у житті організмів; вплив чинників середовища на організми; залежність будови й життєдіяльності рослин /тварин від умов середовища існування; порівнює вивчені процеси життєдіяльності у тварин і рослин;

Формулювання мети і планування діяльності спільно з

учителем.

Обговорення (з учителем/у групі)

Необхідності дослідження можливості/необхідності

вивчення організмів,дослідження їхніх зв’язків із середовищем існування.У процесі досліджень: виявлення пристосувань рослин і тварин до умов середовища на основі              спостереження за організмами неозброєним оком і з використанням приладів (натуральні об’єкти, фото-              та відеоматеріали, віртуальні колекції представників різних груп організмів тощо);створення моделей для дослідження зв’язків між органами в  організмі

рослини/тварини;планування і проведенняндивідуально /угрупі дослідженнябудовирослини/тварини, способу переміщення

тварин, пристосувань рослин  і тварини до життя у середовищі.опис, порівняння і класифікування організмів на основі виявлених у дослідженні ознак/властивостей;

моделювання поведінки при контакті з отруйними рослинами, отруйними тваринами.

Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією.

«Медіапошук» с с.149,190                «Нумо досліджувати:с.157.163,165,170.176,181,189 « Наукова довідка». Тобі до снаги»,» Дослідили і дізнались», «Добрі справи для природи», інтегровані завдання.

 

Виключення неважливих компонентів

Самооцінювання

36

1

 

Поняття клітини. Багатоклітинні організми. Як людина здобуває знання про організми. Процеси життєдіяльності тварин: живлення, виділення і дихання.

Дослідження будови тварин

Відеопррезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

37

1

 

Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів.

 

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

38

1

 

Процеси життєдіяльності тварин: живлення, виділення і дихання.

Дослідження будови і способу переміщення тварини (дощовий черв’як, акваріумна риба, кішка

Залучення до проведення демонстрації

Оцінювання згідно критеріїв

39

1

 

Процеси життєдіяльності рослин: живлення, виділення і дихання.

Дослідження будови рослини (квасоля, пшениця, кімнатна рослина) Дослідження процесу дихання рослин

Відеопррезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

40

1

 

Опора і рух у тварини і рослин 

Дослідження рухів  тварин (дощовий черв’як, акваріумна риба, кішка). Дослідження рухів  рослин (кімнатні рослини).

Зменшення інформативного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

41

1

 

Життя  грибів. Їстівні і отруйні гриби

Дослідження різноманітності грибів.

Залучення до колективної роботи

Стимулювання активності

42

1

 

Середовище існування організмів: наземно-повітряне, водне, ґрунтове. Чинники середовища існування.

Виявлення рис пристосованості

рослин і тварин життя в наземно-повітряному середовищі

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

43

1

 

Наземно-повітряне середовище життя та його мешканці

Дослідження пристосувань до існування у  мешканців наземно-повітряного середовища.

Використання індивідуальних ілюстрованих карток, схем

Самооцінювання

44

1

 

Водне середовище життя та його мешканці

Дослідження пристосувань до існування у  мешканців водного та ґрунтового  середовищ

Відеопррезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

45

1

 

Ґрунтове середовище життя та його мешканці. Зв’язки між організмами.

Дослідження зв’язку між організмами.

Залучення до колективної роботи

Стимулювання активності

46

1

 

Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети.

Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо).

 

Залучення до проведення демонстрації

Оцінювання згідно критеріїв

47

1

 

Рослини, тварини і гриби рідного краю. Небезпечні тварини і отруйні рослини і гриби своєї місцевості. Екскурсія до краєзнавчого музею.

.

Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо). Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості. Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами, укусах отруйних тварин.

Залучення до колективної роботи

Стимулювання активності

48

1

 

Презентації навчальних проєктів

Форми, барви і звуки в живій природі. Живий світ в околицях моєї школи. Природа і мистецтво.

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

49

1

 

Узагальнення з теми 4. Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ   14 год.

 

 

 

50

1

 

Організм людини як тіло живої природи. Клітина- найменша частина організму людини..

Ознайомлення з внутрішньою

будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями).

 Називає життєво важливі для людини ресурси (їжа, повітря, вода, тепло); основні органічні поживні речовини – білки, жири, вуглеводи; шкідливі звички; наводить приклади захворювань органів травлення, дихання, скелету і м’язів, пояснює, як їм запобігти ; розповідає про: травлення, дихання, роботу серця, функції шкіри, опору і рух, використовуючи засвоєні в темі терміни і знання речовин та явища; захист організму від хвороб; значення особистості і побутової гігієни; про речовини, матеріали, вироби, технології у життєвому середовищі людини; оцінює їхній вплив на здоров’я і довкілля; пояснює потреби організму людини в поживних речовинах, чистому повітрі, воді, характеризує діяльність людини для забезпечення себе ними; роль правильної постави і фізичних вправ для здоров’я; усвідомлює необхідність збереження і зміцнення свого здоров’я; моделює зв’язки між органами, взаємозв’язки між організмом людини і середовищем існування; представляє текстову/аудіо інформацію про раціон здорового харчування, свій режим дня, результати дослідження матеріалів у життєвому середовищі людини у формі графічної, табличної інформації або інфографіки); формулює на цій основі словесний опис матеріалів; досліджує склад виробів щоденного користування, власні звички щодо вироблення здорового способу життя, презентує результати досліджень у запропонований спосіб; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень; пропонує власну модель фільтру для очищення води; бере участь в ухваленні спільних рішень щодо ознайомлення інших осіб із перевагами здорового способу життя і залучення до справи збереження і зміцнення власного здоров’я.

Формулювання мети і планування діяльності спільно з учителем.

Обговорення учителем/у групі) можливості/необхідності вивчення організму людини, життєво необхідних ресурсів і середовища існування, необхідності збереження здоров’я; дослідження власних звичок щодо здорового способу життя.

Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:

спостереження та ідентифікація виучуваних органів організму людини,

створення моделей для дослідження зв’язків між органами травлення/дихання; між здоров’ям і чинниками середовища існування;

планування і проведення дослідження складу матеріалів, з яких виготовлений  одяг, взуття, меблі, посуд, фіксування результатів у запропонований спосіб;

формулювання висновків, обговорення пропозицій щодо збереження і зміцнення здоров’я, використання об’єктів зі свого найближчого оточення.

Оцінювання результатів індивідуальної /групової роботи, підведення її підсумків.     «Пліч-о-пліч» с. 195.203.204.217,225,231            «Нумо досліджувати:с.206,210,217,226,229

Завдання с.200,201,225,231

«Пізнавальний калейдоскоп», «Наукова довідка», «Медіапошук», інтегровані завдання.

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

51

1

 

Травна система людини. Їжа і харчування

Аналіз свого звичного раціону / Складання власного меню на день. Дослідження етикеток продуктів харчування.

Відеопррезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

52

1

 

Повітря і дихання людини. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля.

Вибір матеріалу для виготовлення засобів захисту органів дихання. Дослідження наявності вологи у видихуваному повітрі.

Залучення до колективної роботи

Стимулювання активності

53

1

 

Турбота про чисте повітря.

Розробка правил носіння захисної маски.

Робота в парах, стимулювання активності

Взаємооцінювання

54

1

 

Опора тіла і рух.

Розробка правил формування правильної осанки

Зменшення інформативного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

55

1

 

Скелет і м’язи

Дослідження будови скелета людини.. Самоспостереження: знаходження великих кісток скелету і м’язів.

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

56

1

 

Функція шкіри. Гігієна шкіри та одягу.

 

Самоспостереження: знаходження

великих кісток скелету і м’язів.

Зменшення інформативного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

57

1

 

Серце і кровообіг. Тренування серця.

Дослідження впливу фізичних тренувань на частоту серцевих скорочень

Відеопррезентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

58

1

 

Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини).

 

Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів повсякденного вжитку (наприклад, одягу, посуду) Дослідження виробів повсякденного вжитку, виготовлених з різних матеріалів (паперу, скла, пластмас тощо).

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

59

1

 

Здоров’я і здоровий спосіб життя

Дослідження корисних для здоров’я звичок.

Робота в парах, стимулювання активності

Взаємооцінювання

60

1

 

Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна.

Складання правил здорового способу життя

Залучення до колективної роботи

Стимулювання активності

61

1

 

Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я. Віртуальна екскурсія до анатомічного музею.

 

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання звіту

Оцінювання згідно критеріїв

62

1

 

Презентації навчальних проєктів

Здоровим бути просто. Яку воду ми п’ємо. Наскільки потрібним є все, що ми купуємо.

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

63

1

 

Узагальнення з теми 5. Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище.

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ     7 год.

 

 

 

64

1

 

Взаємодія людини і природи.

 

Наводить приклади взаємозв’язків людини з природою; об’єктів, створених людиною за природними зразками, називає призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні; продукує власні ідеї щодо сфер застосування природних форм і конструкцій; розповідає про: ставлення до природи у різних народів світу; роль природи і природничих знань у різних видах мистецтва; формування еко-звичок; виявляє у найближчому оточенні природні і штучні матеріали, виявляє зміни у природі, що виникли внаслідок діяльності людини, визначає причини змін, досліджує властивості матеріалів, які використовує людина, пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо ощадливого споживання води, електроенергії, тепла; бере участь у проєкті щодо реалізації ідеї ощадливого використання матеріалів/ виробів/ електроенергії/води; презентує власні ідеї щодо збереження довкілля, підкріплюючи їх посутніми аргументами; висловлює власну позицію щодо заощадження ресурсів планети, забруднення довкілля і своєї участі у справі збереження навколишнього середовища; виявляє турботу про інших (доглядає за рослинами і тваринами, покращує умови їхнього існування).

Обговорення необхідності вивчення взаємозвязків між людиною і природою, необхідність її збереженняя. Дослідження власної поведінки щодо екологічнобезпечної взаємодії з природою.

Моделювання життєвих ситуацій щодо ощадливого використання й захисту від забруднень води, збереження енергії, повторного використання вживаних речей, поводження з тваринами і рослинами.

Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією.

«Пліч-о-пліч» с. 237,246,252

«Нумо досліджувати:с.243.246

Завдання с.237,239,240.

«Пізнавальний калейдоскоп», «Наукова довідка», «Медіапошук», інтегровані завдання.

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

65

1

 

Природні й рукотворні об’єкти – компоненти життєвого середовища людини

Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення

їх безпеки/небезпеки для довкілля. Дослідження пакувальних матеріалів для харчових продуктів.

Робота в парах, стимулювання активності

Взаємооцінювання

66

1

 

Винаходи і вироби, що підказала природа

Ознайомлення з об’єктами, які

людина створила за природними

зразками.

Зменшення інформативного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

67

1

 

Поняття екології, екологічних проблем. Еко-звички. Екологічно безпечні способи виробництва.

Складання каталогу місцевих видів,

які знаходяться під загрозою

зникнення. Розроблення пам’ятки

«Відповідальний споживач».

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

68

1

 

Способи подолання екологічних проблем. Червона книга України

 

Використання додаткових засобів і матеріалів

Заповнення з учнем шкали досягнень

69

1

 

Презентації навчальних проєктів.

Семестровий контроль

Життя у стилі еко. На що хворіють «легені планети». Природа і людина- друзі чи вороги? Наші сусіди в біосфері: правила спілкування. .Друге життя відпрацьованих речей.

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

70

1

 

Узагальнення з теми 6. Взаємодія з природою задля її збереження

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Оцінювання згідно критеріїв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
5 вересня 2023
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку