Аналітичне заняття «Жінки і чоловіки. Гендер для всіх»

Про матеріал
Завдання заняття - формувати знання про гендерну рівність та рівноправність; розглянути документи, на яких законодавчо закріплена гендерна рівність; з’ясувати, які стереотипи існують у підлітків стосовно жіночої та чоловічої статі, та сприяти формуванню навичок партнерського спілкування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Жінки і чоловіки. Гендер для всіх»Аналітичне заняття

Номер слайду 2

Вправа «Мікрофон»1. Гендер… Чи зустрічались ви з цим терміном?2. Чи знайомі вам терміни «рівноправність жінок і чоловіків», «фемінізм»?3. Скільки в нашому класі зараз хлопчиків? Дівчаток?4. Хто у ваших сім’ях має більший фінансовий прибуток?5. Хто у ваших сім’ях відіграє головну роль — тато чи мама?6. Чи поділяють у ваших сім’ях роботу на суто жіночу та суто чоловічу?7. Чи існують професії тільки чоловічі або тільки жіночі?

Номер слайду 3

Про поняття. Гендерна рівність — рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства. Гендерна рівноправність — це рівне ставлення й оцінювання суспільством подібностей та відмінностей між жінкою та чоловіком і розрізнення ролей, які вони відіграють.

Номер слайду 4

Законодавче закріплення гендерної рівностіЗагальна декларація прав людини — 10 грудня 1948 р.: «…Кожній людині надаються рівні права і всі свободи незалежно від статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії…»;Конвенція ООН щодо ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 р.;Конвенція про ліквідацію насильства щодо жінок;Конвенція про громадянські та політичні права;Конституція України (ст. 3, 21, 24, 51);Декларація про загальні засади державної політики України щодо сім’ї та жінок;Конвенція державної сімейної політики в Україні; Закон України «Про забезпечення рівних рав і рівних можливостей жінок і чоловіків».

Номер слайду 5

Гендерна гра-привітання «Мій однокласник (моя однокласниця) про мене сказав би (сказала б)…»

Номер слайду 6

Гра « Справжній чоловік», «Справжня жінка» Байдужість до занять спортом. Розвинена інтуїція Байдужість до зовнішностіВідсутність лідерських амбіцій. Врівноваженість. Стриманість. Боязкість. Непослідовність. Досягає успіхів завдяки своїм здібностям. Надмірна увага до своєї зовнішностіДосягає успіхів через збіг обставин й удачу. Емоційність. Прагнення бути лідером. Сміливість. Логіка. Сором’язливість. Любить спорт. Фізична сила. Матеріальна залежність. Фізична слабкість. Матеріальна незалежність. Честолюбство. Розвинений інтелект Постійна турбота про дітей

Номер слайду 7

Гендерна дискримінація в Україні та у світіВважається дискримінацією:ознака статі при прийнятті на державну службу та службу в органи місцевого самоврядування;ознака статі під час висунення кандидатів у народні депутати України;пропозиція роботодавцями в оголошеннях вакансій лише для чоловіків чи лише для жінок.

Номер слайду 8

Гендерна дискримінація в Україні та у світіНе вважається дискримінацією:спеціальний захист жінок під час вагітності, пологів і грудного вигодовування дитини;обов’язкова строкова військова служба для чоловіків;різниця в пенсійному віці для жінок і чоловіків.

Номер слайду 9

Гендерна дискримінація в Україні та у світіПриклади порушення гендерної рівності:• у структурі населення України жінки займають 54 %;• 80 % безробітних в Україні — жінки;• у приватному бізнесі гендерний баланс більш-менш зберігається постійно: 50,4 % жінок — 49,6 % чоловіків;• серед державних службовців жінки становлять 68 %, проте на керівних посадах, на рівні прийняття рішень їх буквально одиниці;• у Вищому господарському суді України близько 40 % суддів — жінки. В обласних господарських судах жінки-судді складають 60 %.

Номер слайду 10

Гра «Гендерні стереотипи»Стереотипи – неправомочні узагальнення, які ми робимо щодо тих, кого ми мало знаємо.Ґендерні стереотипи - це соціально загальні уявлення про особисті якості та поведінкові моделі чоловіків і жінок, а також про гендерну специфіку соціальних ролей.

Номер слайду 11

Гра «Гендерні стереотипи»ключі від авто пакет для сміття черпак журнал мод дзеркалогаманець

Номер слайду 12

Факти свідчать. Швейцарські вчені провели експеримент. В одному з великих супермаркетів встановлено велике дзеркало із вмонтованою відеокамерою, що вела спостереження за відвідувачами. Було зафіксовано, що у дзеркало уважно розглядали себе 428 жінок і…735 чоловіків. У нашій державі правом декретної відпустки скористалися лише 3% чоловіків. Щороку зростає кількість жінок - автомобілістів. Доведено, що жінка більш обачна на дорозі, хоча на роботу водієм беруть переважно чоловіків. У найдорожчих ресторанах шеф – кухарі – чоловіки, а вдома готує жінка. Із часів Стародавньої Греції професія педагога була виключно чоловічою. Вважається, що за модою і за собою більше стежать жінки і професії модельєра, візажиста, стиліста суто жіночі, хоча на сьогодні ми бачимо, що чоловіки не без успіху опановують ці професії.

Номер слайду 13

Поняття та види дискримінації, сексизм та позитивні дії Дискримінація за ознакою статі – дії чи бездіяльність, що полягають у будь-якому розрізненні, винятку або привілеї за ознакою статі, якщо вони спрямовані на обмеження або унеможливлюють визнання, користування чи здійснення на рівних підставах прав і свобод людини для жінок та чоловіків Сексизм – конкретні дії дискримінаційного характеру, принизливі висловлювання, що містять посилання на стать людини та її репродуктивні функції, а також упереджений погляд на міжстатеві стосунки.

Номер слайду 14

Три сексистські образи жінки, пов’язані з її біологічною природою

Номер слайду 15

Три сексистські образи жінки, пов’язані з її біологічною природою. Перший тісно пов’язаний із жіночою сексуальністю. Це образ жінки-красуні, сексуально привабливої молодої істоти, що не має волі, розуму, прагнень, хіба що любовні почуття до чоловіка, який і є сенсом її життя. Другий – образ жінки-господарки, берегині, матері. Використовуючи його, маніпулюючи ним у реальному житті, зручно звільняти жінок з роботи й відмовляти їм у кар’єрному зростанні. Характерним є те, що обидва ці стереотипні образи пропагують образ жінки на утриманні, яку цілком забезпечує чоловік або коханець. Третя стереотипна модель – це бізнес-леді, або жінка-бізнесмен. Така жінка наділена сильним характером, працелюбністю, розумом, вольовими якостями, але обов’язково має труднощі в сімейному та особистому житті, її діти обділені увагою та потерпають від домашніх непорозумінь, і, звичайно, робиться натяк на нещасливе особисте життя. Усе це наводить на думку, що жінка і кар’єра – речі несумісні.

Номер слайду 16

На які прояви дискримінації жінки й чоловіка можна очікувати на робочому місці?«Липка підлога» – низькі заробітні плати, які залишають мало шансів піднятися вище. «Скляна стеля» – стосуються тих стереотипів, які начебто не створюють помітні бар’єри, проте і не дають можливості просуватися вперед. «Скляні стіни» – горизонтальна гендерна сегрегація праці, коли жінки мають менший доступ до професій та видів діяльності, які забезпечують надалі значне вертикальне кар’єрне зростання. «Скляні стіни» сприяють концентрації жінок у тих галузях, які є менш прибутковими, надають менший доступ до фінансових та економічних ресурсів і тому забезпечують менший доступ до владних структур.«Скляний підвал» – умови, за яких чоловіки виконують ризиковані та небезпечні роботи. Понад 90 % усіх смертельних випадків, пов’язаних із професійною діяльністю, трапляються з чоловіками.

Номер слайду 17

Не вважаються дискримінацією за ознакою статі1) спеціальний захист жінок під час вагітності, пологів і грудного вигодовування дитини; 2) обов’язкова строкова військова служба для чоловіків, передбачена законом; 3) особливі вимоги щодо охорони праці жінок і чоловіків, пов’язані з охороною їхнього репродуктивного здоров’я та інші.

Номер слайду 18

Етап рефлексії«Відкритий мікрофон»1. Що ви дізналися про гендерну рівність?2. Чи потрібна в суспільстві гендерна освіта?3. Чи можете ви навести приклади дискримінації жінок із власного досвіду?4. Які б ви запропонували заходи для поширення знань про гендер?5. Як ви ставитесь до участі жінок у політичному житті країни?6. Як ви вважаєте, чи потрібно збільшувати представництво жінок в органах місцевого самоврядування?7. Чи має для вас значення стать кандидата на голову сільської ради?

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 квітня 2022
Переглядів
1974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку