Аналітичний звіт практичного психолога ясла-садка

Про матеріал

Аналітичний звіт про діяльність психологічної служби ДНЗ №8 «Іскорка» пр.психолога В.В.Коваленко у 2011-2012 н.р. Цей документ допоможе початківцям аналізувати власну професійну діяльність.

Перегляд файлу

 

Аналітичний звіт

про діяльність психологічної служби ДНЗ №8 «Іскорка»

пр.психолог В.В.Коваленко

у  2011-2012 н.р.

 

Перелік нормативно-правових документів, якими керується психологічна служба

 Закон України «Про дошкільну освіту» (від 11.07.2001 р. №2628-ІІІ)

 Положення про дошкільний навчальний заклад (від 12.03.2003 р. №305)

 Накази (листи) Міністерства освіти і науки України

 Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ від 07.06.2001 р. №439)

 Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України (лист від 27.08.2000 р. №1/9-352)

 Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (наказ від 19.10.2001 р. №661)

 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціального інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (наказ від 20.04.2001 р. №330)

                Про  стан, проблеми та основні  завдання діяльності психологічної служби на

 2012/2013 навчальний рік

 

 Етичний кодекс психолога

 Національні, державні, комплексні, галузеві програми та заходи на їх реалізацію.

 Міжнародні та інші освітні програми (проекти)

 Декларация прав ребенка. Принята Генеральной Ассамблеей ООН 20 ноября 1959 г.

 Конвенция о правах ребенка.

 Всемирная декларация об обеспечении выживания, защиты и развития детей. (Положение детей в мире. 1991 г.)

Вступ

Відомості про практичного психолога

    Коваленко Вікторія Володимирівна – спеціаліст ІІ категорії, стаж роботи – загальний 22 рік, на даній посаді – 4 роки.

Матеріально-технічне забезпечення діяльності психологічної служби закладу

Матеріали та документація кабінету (вказати ступінь наявності)

Обладнання кабінету

(вказати ступінь наявності)

Нормативно-правові документи

Навчально-методичні матеріали

Довідково-інформаційні матеріали

Обліково-статистичні документи

Меблі, сейф

Комп’ютер

Аудіо- та відеотехніка

Інше (вказати)

Повне забезпечення

Повне забезпечення

Повне забезпечення

Повне забезпечення

Часткове забезпечення

Повне забезпечення

Часткове забезпечення

 

Кабінет складається з двох приміщення – кімнати очікування прийому та робочої кімнати.

             Пр. психологом створено Віртуальний кабінет психолога дит.садка в мережі Інтернет ( http://www.iskorkapsy.ucoz.ua/ ), в якому проводиться віртуальне консультування та просвіта педагогів і батьків.

            У 2011 році було здійснено передплату на фахове видання «Психолог дошкілля» - 1 примірник.

 

 

 

 

   Орієнтація освіти на гуманістичні принципи навчання і виховання дитини та забезпечення відповідних умов допомагають створенню відповідної моделі соціальної компетентності людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання своєї життєтворчості, успішно досягати індивідуальних і суспільних цілей.

Одним із найважливіших етапів є дошкільний період життя, і саме тому психологічне забезпечення розвитку дитини у дитячому садку, її навчання і виховання набувають великого значення у подальшому житті кожної особистості.

Діяльність ДНЗ спрямована на розвиток інноваційного потенціалу кожної дитини, як умова його особистісного зростання та самореалізації. Колектив закладу активно працює над науково-методичною проблемою «Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості». Однією з її пріоритетів є зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я дітей, удосконалення впроваджених здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесу. Для успішного розв’язання цього пріоритету педпрацівникам необхідно знати закономірності розвитку дитини, уміти виявляти труднощі у навчанні, у формуванні особистості.

Саме цим пояснюється необхідність дії психологічної служби в ДНЗ, мета якої полягає у збільшенні ефективності навчально-виховного процесу, своєчасному виявленні труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних стосунків усіх учасників педагогічного процесу, профілактиці відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці, максимальному виявленні творчих здібностей дитини та створенні умов для її розвитку, формуванні здорового способу життя, подоланні кризових життєвих ситуацій.

У дошкільному навчальному  закладі комбінованого типу  8 «Іскорка» працює 10 групи, з них: І молодша група раннього віку – 2, ІІ молодша група –2,  середня група – 4, старша логопедична група – 1, старша група -1. У 2011 – 2012 навчальному році проводилась групова та індивідуальна психодіагностика серед усіх учасників навчально-виховного процесу, індивідуальне та групове консультування, психологічна просвіта серед батьків та педпрацівників, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота.

Психологічний супровід здійснюється протягом всього навчально-виховного процесу. Особливої уваги потребують І молодша та ІІ молодша групи з точки зору адаптації дитини до дитячого садка, середньовікова група – виявлення дітей групи ризику, старша група – проведення роботи щодо готовності дітей до школи.

  У 2011-2012 н.р. вся робота психолога проводилася згідно пріоритетних напрямків та річного плану роботи.

Визначальними напрямками роботи психолога у 2011-2012 н.р. було:

1. Захист психічного здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу.

2. Підвищення психологічної культури педагогів, батьків, дошкільників.

3. Психологічний супровід підготовки дітей до школи.

4. Соціально-педагогічна діагностика, моніторинг особистісного розвитку дошкільників.

Психологічний супровід діяльності педагогічного колективу ДНЗ №8

Працюючи в творчому, плідному контакті з адміністрацією та педагогічним колективом закладу, пр. психолог здійснював психологічний супровід пріоритетних напрямків роботи ДНЗ №8

 

АДАПТАЦІЯ  ДІТЕЙ ДО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Одним із пріоритетних напрямків роботи психолога є супровід адаптаційного процесу новоприбулих дітей.

В 2011-2012 н.р. до закладу прийшло 74 дитини 3-го року життя та 34 – 4-го р.ж.

 

Констатація результатів

Причинно –наслідкова залежність

Умови, що сприяють ефективності досягнення результату

Умови, що гальмують досягнення результату

- Постійно проводився моніторинг та полегшення адаптаційного процесу

- Велися адаптаційні листи на кожну дитину та на групи загалом

- Проводилася індивідуально-підгрупова корекційна робота (заняття з елементами пісочної та ігротерапії, екскурсії)

- у рамках семінару «Психологічний університет» проведено засідання

« Адаптація дитини до умов ДНЗ»

- Психолог приймав участь у всіх батьківських зборах у ясельних та молодших групах, проведено 2 засідання «Школи батьків дітей раннього віку»

- Постійно поновлювалися стендові консультації, теки-розкладки та психологічні посилки для батьків

- Проводилися заняття з малюками за адаптаційними курсами «Я прийшов» та «Малючок»

- В жовтні 2011 р проведено аналіз адаптаційних листків, з’ясовано рівні адаптаційного процесу у дітей

1. Створена система взаємодії адміністрації, психолога, мед.сестри та вихователів

2. Досвідчені вихователі, які не перший рік працюють на ясельних групах

3. Створено ефективну систему просвіти

 батьків з використанням інформаційно-комунікаційних технологій

 

 

1.Низька  психологічна кометентність деяких батьків та небажання працювати в контакті з працівниками закладу

 

Результати адаптаційного процесу

 

 

РОБОТА З ТРИВОЖНИМИ ТА АГРЕСИВНИМИ ДІТЬМИ

Згідно результатів діагностики та спостережень,із двох старших груп  було виявлено 6 тривожних дітей та 9  агресивних, що дозволило організувати підгрупову корекційно - відновлювальну роботу.

 

Констатація результатів

Причинно –наслідкова залежність

Умови, що сприяють ефективності досягнення результату

Умови, що гальмують досягнення результату

- 1 раз на тиждень проводилися корекційно - відновлювальні заняття протягом 7 місяців

- проводилася просвітницька робота з батьками та  вихователями

 

 

1. Співпраця з педагогами

2.  Тісна взаємодія з батьками

 

 

 

 

 

 

 

1. Невідвідування дітьми дошкільного закладу (фінансові проблеми родини, холодні групі у неопалювальний період)

2. Велика наповнюваність груп.

За результатами вихідного діагностування відбулося покращення результатів у всіх дітей, проте роботу треба продовжити на наступний навчальний  рік

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

У вересні 2011 р  за результатами анкетування вихователів та спостережень психолога було виявлено 9 дітей з ознаками обдарованості.

 

Констатація результатів

Причинно –наслідкова залежність

Умови, що сприяють ефективності досягнення результату

Умови, що гальмують досягнення результату

- Проведено поглиблену діагностику обдарованих дітей та сплановано індивідуальну та підгрупову розвивальну роботу

- Проведено інтелектуальний конкурс «Ерудит», переможець якого Артем Собіщанський  приймав участь у міському конкурсі.

- Постійно проводилося консультування педагогів та батьків

 

 

- створено ефективну систему пошуку та підтримки обдарованих дітей

- ефективна співпраця з батьками даної категорії дітей

- відсутність інструктора з фізкультури, керівника і зображувальної діяльності та інших «вузьких» спеціалістів

-перенавантаження груп ( до 40 дітей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Готовність дітей до шкільного навчання 2011-1-12 н.р.

 

Констатація результатів

Причинно –наслідкова залежність

Умови, що сприяють ефективності досягнення результату

Умови, що гальмують досягнення результату

- Проведено 2 тестування - За його результатами сформовано  2 корекційні групи для дітей з низьким рівнем шкільної готовності

- 1 раз на тиждень проводилися заняття за  програмою «Психологічна підготовка дітей 6-річного віку до школи» Н.Зацепіної («Психолог дошкілля» №3 2010)

- проводилося консультування  та просвіта батьків та педагогів

1. Співпраця з педагогами

2.  Тісна взаємодія з батьками

 

1. Невідвідування дітьми дошкільного закладу (фінансові проблеми родини, холодні групі у неопалювальний період)

2. Велика наповнюваність груп, що заважало вихователям впроваджувати індивідуально-диференційний підхід до дітей

 

 

Результати діагностики рівня готовності дітей до шкільного навчання

 

Результати корекційної роботи з формування  готовності дітей до шкільного навчання

 

З 4 - х дітей  один має діагноз обласної ПМПК F-83, трьом  іншим дітям рекомендовано залишитися ще на рік у старшій групі дошкільного закладу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА

 

Констатація результатів

Причинно –наслідкова залежність

Умови, що сприяють ефективності досягнення результату

Умови, що гальмують досягнення результату

- працював постійнодіючий семінар «Психологічний університет» для педагогів

- -  виступи психолога на всіх батьківських зборах в усіх вікових групах

- постійно поновлюються стендові консультації в усіх групах

- заплановано 6 консультацій для батьків, проведено 9 (за запитами батьків та педагогів)

 

- співпраця психолога з адміністрацією та педагогами закладу

- підключення ІКТ до просвітницької роботи сприяє іі активізації та кращому охопленню

- небажання деяких батьків («групи ризику») спілкуватися з психологом та вихователями

Тематика звернень до фахівця психологічної служби протягом навчального року

 № з/п

Тематика звернень

Кількість звернень

 

 

З боку батьків

 

  • Особливості розвитку дитини
  • Перебіг адаптаційного процесу
  • Готовність дитини до школи
  • Дитячо-батьківські взаємини

76

 

З боку педагогів

 

  • Атестаційний процес
  • Особливості адаптації дітей
  • Психологічне забезпечення розвитку предметного середовища
  • Інноваційні підходи до розвитку дошкільників
  • Психологічний супровід самоосвітньої теми

54

 

З боку інших зацікавлених осіб (представників громадськості тощо)

 

  • Представники преси  - система психологічного супроводу в ДНЗ
  • Психологічний супровід молодшого школяра

2

 

Основні  завдання психологічної служби системи освіти України на 2012/2013 навчальний рік полягають у:

 

  •                   інтеграцію структурних підрозділів психологічної служби, організацій, установ, громадських об’єднань, які здійснюють свою діяльність у сфері психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу освіти, в цілісну багаторівневу систему надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги;
  •                   соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертиза умов та результатів навчальної діяльності у зв’язку переходом на новий Державний стандарт початкової та загальної середньої освіти;
  •                   удосконалення програм професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників з метою підвищення рівня їхньої психологічної культури й психологічної компетентності;
  •                   уведення «години психолога» та факультативів психологічного спрямування у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та форм власності;
  •                   активну участь працівників психологічної служби процесі залучення дітей з особливими освітніми потребами до дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів;
  •                   активізацію превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля та агресивної поведінки в соціальних мережах;
  •                   розробка та запровадження психологічних програм і проектів, спрямованих на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), труднощів у адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці.

 

Завдання психологічної служби ДНЗ №8 на 2011-2012 навчальний рік

  • Психологічний супровід дітей раннього віку, супровід адаптації новоприбулих дітей
  • Психологічна підготовка дітей до шкільного навчання
  • Психологічний супровід дітей з особливими потребами
  • Психологічне забезпечення методичної роботи  та освітньо-виховного процесу у дошкільному закладі
  • Впровадження ІКТ в роботу психолога зі всіма учасниками освітньо-виховного процесу в групах
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дейнекіна Марина
    Чудовий матеріал, дуже допоміг при складанні власного звіту.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 березня 2018
Переглядів
10774
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку