Аналітичний звіт про діяльність психологічної служби ДНЗ №8 «Іскорка» пр.психолога В.В.Коваленко у 2011-2012 н.р. Цей документ допоможе початківцям аналізувати власну професійну діяльність.
Аналітичний звіт
про діяльність психологічної служби ДНЗ №8 «Іскорка»
пр.психолог В.В.Коваленко
у 2011-2012 н.р.
Перелік нормативно-правових документів, якими керується психологічна служба
• Закон України «Про дошкільну освіту» (від 11.07.2001 р. №2628-ІІІ)
• Положення про дошкільний навчальний заклад (від 12.03.2003 р. №305)
Накази (листи) Міністерства освіти і науки України
• Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ від 07.06.2001 р. №439)
• Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України (лист від 27.08.2000 р. №1/9-352)
• Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (наказ від 19.10.2001 р. №661)
• Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціального інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (наказ від 20.04.2001 р. №330)
• Про стан, проблеми та основні завдання діяльності психологічної служби на
2012/2013 навчальний рік
Етичний кодекс психолога
Національні, державні, комплексні, галузеві програми та заходи на їх реалізацію.
Міжнародні та інші освітні програми (проекти)
• Декларация прав ребенка. Принята Генеральной Ассамблеей ООН 20 ноября 1959 г.
• Конвенция о правах ребенка.
• Всемирная декларация об обеспечении выживания, защиты и развития детей. (Положение детей в мире. 1991 г.)
Вступ
Відомості про практичного психолога
Коваленко Вікторія Володимирівна – спеціаліст ІІ категорії, стаж роботи – загальний 22 рік, на даній посаді – 4 роки.
Матеріально-технічне забезпечення діяльності психологічної служби закладу
Матеріали та документація кабінету (вказати ступінь наявності) |
Обладнання кабінету (вказати ступінь наявності) |
|||||||
Нормативно-правові документи |
Навчально-методичні матеріали |
Довідково-інформаційні матеріали |
Обліково-статистичні документи |
Меблі, сейф |
Комп’ютер |
Аудіо- та відеотехніка |
Інше (вказати) |
|
Повне забезпечення |
Повне забезпечення |
Повне забезпечення |
Повне забезпечення |
Часткове забезпечення |
Повне забезпечення |
Часткове забезпечення |
|
|
Кабінет складається з двох приміщення – кімнати очікування прийому та робочої кімнати.
Пр. психологом створено Віртуальний кабінет психолога дит.садка в мережі Інтернет ( http://www.iskorkapsy.ucoz.ua/ ), в якому проводиться віртуальне консультування та просвіта педагогів і батьків.
У 2011 році було здійснено передплату на фахове видання «Психолог дошкілля» - 1 примірник.
Орієнтація освіти на гуманістичні принципи навчання і виховання дитини та забезпечення відповідних умов допомагають створенню відповідної моделі соціальної компетентності людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання своєї життєтворчості, успішно досягати індивідуальних і суспільних цілей.
Одним із найважливіших етапів є дошкільний період життя, і саме тому психологічне забезпечення розвитку дитини у дитячому садку, її навчання і виховання набувають великого значення у подальшому житті кожної особистості.
Діяльність ДНЗ спрямована на розвиток інноваційного потенціалу кожної дитини, як умова його особистісного зростання та самореалізації. Колектив закладу активно працює над науково-методичною проблемою «Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості». Однією з її пріоритетів є зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я дітей, удосконалення впроваджених здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесу. Для успішного розв’язання цього пріоритету педпрацівникам необхідно знати закономірності розвитку дитини, уміти виявляти труднощі у навчанні, у формуванні особистості.
Саме цим пояснюється необхідність дії психологічної служби в ДНЗ, мета якої полягає у збільшенні ефективності навчально-виховного процесу, своєчасному виявленні труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних стосунків усіх учасників педагогічного процесу, профілактиці відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці, максимальному виявленні творчих здібностей дитини та створенні умов для її розвитку, формуванні здорового способу життя, подоланні кризових життєвих ситуацій.
У дошкільному навчальному закладі комбінованого типу № 8 «Іскорка» працює 10 групи, з них: І молодша група раннього віку – 2, ІІ молодша група –2, середня група – 4, старша логопедична група – 1, старша група -1. У 2011 – 2012 навчальному році проводилась групова та індивідуальна психодіагностика серед усіх учасників навчально-виховного процесу, індивідуальне та групове консультування, психологічна просвіта серед батьків та педпрацівників, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота.
Психологічний супровід здійснюється протягом всього навчально-виховного процесу. Особливої уваги потребують І молодша та ІІ молодша групи з точки зору адаптації дитини до дитячого садка, середньовікова група – виявлення дітей групи ризику, старша група – проведення роботи щодо готовності дітей до школи.
У 2011-2012 н.р. вся робота психолога проводилася згідно пріоритетних напрямків та річного плану роботи.
Визначальними напрямками роботи психолога у 2011-2012 н.р. було:
1. Захист психічного здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу.
2. Підвищення психологічної культури педагогів, батьків, дошкільників.
3. Психологічний супровід підготовки дітей до школи.
4. Соціально-педагогічна діагностика, моніторинг особистісного розвитку дошкільників.
Психологічний супровід діяльності педагогічного колективу ДНЗ №8
Працюючи в творчому, плідному контакті з адміністрацією та педагогічним колективом закладу, пр. психолог здійснював психологічний супровід пріоритетних напрямків роботи ДНЗ №8
АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Одним із пріоритетних напрямків роботи психолога є супровід адаптаційного процесу новоприбулих дітей.
В 2011-2012 н.р. до закладу прийшло 74 дитини 3-го року життя та 34 – 4-го р.ж.
Констатація результатів |
Причинно –наслідкова залежність |
|
Умови, що сприяють ефективності досягнення результату |
Умови, що гальмують досягнення результату |
|
- Постійно проводився моніторинг та полегшення адаптаційного процесу - Велися адаптаційні листи на кожну дитину та на групи загалом - Проводилася індивідуально-підгрупова корекційна робота (заняття з елементами пісочної та ігротерапії, екскурсії) - у рамках семінару «Психологічний університет» проведено засідання « Адаптація дитини до умов ДНЗ» - Психолог приймав участь у всіх батьківських зборах у ясельних та молодших групах, проведено 2 засідання «Школи батьків дітей раннього віку» - Постійно поновлювалися стендові консультації, теки-розкладки та психологічні посилки для батьків - Проводилися заняття з малюками за адаптаційними курсами «Я прийшов» та «Малючок» - В жовтні 2011 р проведено аналіз адаптаційних листків, з’ясовано рівні адаптаційного процесу у дітей |
1. Створена система взаємодії адміністрації, психолога, мед.сестри та вихователів 2. Досвідчені вихователі, які не перший рік працюють на ясельних групах 3. Створено ефективну систему просвіти батьків з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
|
1.Низька психологічна кометентність деяких батьків та небажання працювати в контакті з працівниками закладу |
Результати адаптаційного процесу
РОБОТА З ТРИВОЖНИМИ ТА АГРЕСИВНИМИ ДІТЬМИ
Згідно результатів діагностики та спостережень,із двох старших груп було виявлено 6 тривожних дітей та 9 агресивних, що дозволило організувати підгрупову корекційно - відновлювальну роботу.
Констатація результатів |
Причинно –наслідкова залежність |
|
Умови, що сприяють ефективності досягнення результату |
Умови, що гальмують досягнення результату |
|
- 1 раз на тиждень проводилися корекційно - відновлювальні заняття протягом 7 місяців - проводилася просвітницька робота з батьками та вихователями
|
1. Співпраця з педагогами 2. Тісна взаємодія з батьками
|
1. Невідвідування дітьми дошкільного закладу (фінансові проблеми родини, холодні групі у неопалювальний період) 2. Велика наповнюваність груп. |
За результатами вихідного діагностування відбулося покращення результатів у всіх дітей, проте роботу треба продовжити на наступний навчальний рік
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
У вересні 2011 р за результатами анкетування вихователів та спостережень психолога було виявлено 9 дітей з ознаками обдарованості.
Констатація результатів |
Причинно –наслідкова залежність |
|
Умови, що сприяють ефективності досягнення результату |
Умови, що гальмують досягнення результату |
|
- Проведено поглиблену діагностику обдарованих дітей та сплановано індивідуальну та підгрупову розвивальну роботу - Проведено інтелектуальний конкурс «Ерудит», переможець якого Артем Собіщанський приймав участь у міському конкурсі. - Постійно проводилося консультування педагогів та батьків
|
- створено ефективну систему пошуку та підтримки обдарованих дітей - ефективна співпраця з батьками даної категорії дітей |
- відсутність інструктора з фізкультури, керівника і зображувальної діяльності та інших «вузьких» спеціалістів -перенавантаження груп ( до 40 дітей) |
Готовність дітей до шкільного навчання 2011-1-12 н.р.
Констатація результатів |
Причинно –наслідкова залежність |
|
Умови, що сприяють ефективності досягнення результату |
Умови, що гальмують досягнення результату |
|
- Проведено 2 тестування - За його результатами сформовано 2 корекційні групи для дітей з низьким рівнем шкільної готовності - 1 раз на тиждень проводилися заняття за програмою «Психологічна підготовка дітей 6-річного віку до школи» Н.Зацепіної («Психолог дошкілля» №3 2010) - проводилося консультування та просвіта батьків та педагогів |
1. Співпраця з педагогами 2. Тісна взаємодія з батьками
|
1. Невідвідування дітьми дошкільного закладу (фінансові проблеми родини, холодні групі у неопалювальний період) 2. Велика наповнюваність груп, що заважало вихователям впроваджувати індивідуально-диференційний підхід до дітей
|
Результати діагностики рівня готовності дітей до шкільного навчання
Результати корекційної роботи з формування готовності дітей до шкільного навчання
З 4 - х дітей один має діагноз обласної ПМПК F-83, трьом іншим дітям рекомендовано залишитися ще на рік у старшій групі дошкільного закладу
ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА
Констатація результатів |
Причинно –наслідкова залежність |
|
Умови, що сприяють ефективності досягнення результату |
Умови, що гальмують досягнення результату |
|
- працював постійнодіючий семінар «Психологічний університет» для педагогів - - виступи психолога на всіх батьківських зборах в усіх вікових групах - постійно поновлюються стендові консультації в усіх групах - заплановано 6 консультацій для батьків, проведено 9 (за запитами батьків та педагогів)
|
- співпраця психолога з адміністрацією та педагогами закладу - підключення ІКТ до просвітницької роботи сприяє іі активізації та кращому охопленню |
- небажання деяких батьків («групи ризику») спілкуватися з психологом та вихователями |
Тематика звернень до фахівця психологічної служби протягом навчального року
№ з/п |
Тематика звернень |
Кількість звернень |
|
||
|
З боку батьків |
|
|
|
76 |
|
З боку педагогів |
|
|
|
54 |
|
З боку інших зацікавлених осіб (представників громадськості тощо) |
|
|
|
2 |
Основні завдання психологічної служби системи освіти України на 2012/2013 навчальний рік полягають у:
Завдання психологічної служби ДНЗ №8 на 2011-2012 навчальний рік