Аналітичний звіт про роботу соціального педагога Розівського ЗЗСО № 1 I-III ступенів

Про матеріал
Річний звіт про роботу соціального педагога відповідно до основних напрямів діяльності та завдань, визначенних управлінням освіти і науки та педагогічним колективом школи.
Перегляд файлу

 

Аналітичний звіт

про роботу соціального педагога

Розівської ЗОШ № 1 І-ІІІ ступенів

 У 2019-2020 н.р. соціальний педагог почав працювати  над проблемною темою «Роль соціального педагога в реалізації компетентнісного підходу».  Ця тема підпорядкована методичній проблемі школи на 2019-2020 н.р. «Розвиток професійної компетентності вчителя як умова формування випускника».

 Свою діяльність соціальний педагог здійснювала на основі річного плану, відповідно до основних напрямів діяльності та завдань, визначених управлінням  освіти і науки та педагогічним колективом школи.

 Основними завданнями роботи соціального педагога було:

  • створення сприятливих соціальних, навчально-виховних умов для розвитку і соціалізації особистості;
  • розвиток індивідуальних особливостей , рис та здібностей дитини як особистості;
  • надання своєчасної соціально-психологічної допомоги дітям, батькам, учителям із проблемних питань у розвитку та навчанні дітей;
  • збереження психічного здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу;
  • здійснення профілактико - просвітницької  діяльності та пропаганди соціально-психологічних знань;
  • формування громадянської зрілості.

Робота соціального педагога спрямована та організована за такими напрямками:

  • організаційно-методична робота;
  • діагностична робота;
  • корекційно-відновлювальна робота;
  • консультативна робота;
  • профілактично-просвітницька робота

Соціальний педагог працював у тісній співпраці з практичним психологом, класними керівниками, службою у справах дітей, центром служби для молоді, відділом освіти, адміністрацією школи.

При складанні плану роботи на місяць визначалася тематика занять.

Вересень:            Адаптація учнів 1,5 кл. «Самоорганізація. Самоосвіта. Бережи життя»

Жовтень:             Поняття про спілкування

Листопад:           Пізнаємо право.

Грудень:             Здоровий спосіб життя.

Січень:               Людина починається з добра.

Лютий:               Бачити майбутнього дорогу.

Березень:            Хто зневажає закон.

Квітень:              Статеве виховання.

                            Підготовка до ДПА.

Травень:             Профілактична робота по збереженню здоров’я та життя протягом літніх

                            канікул.

Відповідно до цієї тематики планувались і години соціального педагога.

 З метою правильного корегування навчально-виховного процесу, дослідження особистісних рис учня, міжособового в учнівському колективі, мотивації навчання учнів, соціального простору та профорієнтації взаємовідносин в родині учня проводилась діагностична робота з учнями школи та батьками учнів. Соціальний педагог використовував як групове так і індивідуальне діагностування . Протягом року була проведена така діагностика:

- ставлення учнів до навчального закладу (7кл.)

- рейтинг вчителя серед учнів (8-10 кл.)

- правова обізнаність учнів (10 кл.)

- дотримання прав дитини у школі (9кл.)

-  вивчення класного колективу (4 кл.)

- шкільна мотивація учнів (4 кл.)

- вивчення статусу учнів у колективі (4-9 кл.)

- рівень самооцінки учнів (4-5 кл.)

- профорієнтація учнів (9,11 кл.)

- молодь і протиправна поведінка (11 кл.)

- відношення підлітків до алкоголю, тютюнопаління та наркоманії (9-10кл.)

- рівень адаптації учнів 5 класів до навчання в середній ланці

- індивідуальна діагностика учнів – девіантів «Поведінка під час конфлікту» та «Виявлення агресивності»

- індивідуальне анкетування батьків «Батьки про свою дитину»

- анкетування батьків учнів 5 класів «Батьківське ставлення до школи», «Психологічний стан моєї дитини».

 На основі вивчення результатів діагностування  соціальний педагог систематично надавав консультації:  групові, індивідуальні, бесіди, виступи, поради, рекомендації. за рік було проконсультовано: учнів-43, батьків -45.

 Значну увагу соціальний педагог приділяв організації та проведенню корекційно- відновлювальній  та розвивальній роботі. Після вивчення стану адаптації учнів  класів, соціальний педагог  працював з учнями  5 класу за програмою «Школа адаптації п’ятикласника». З учнями 2-6 класів проводилась робота щодо соціальної адаптації  до шкільного навчання, з учнями - девіантами та учнями, що потрапили у складні життєві обставини, проводилась корекційна робота з фізичного і психічного здоров’я («Мої шкідливі звички», «Лист собі…», «Як навчитись володіти собою». З учнями 3-7 класів – робота спрямована на формування самооцінки, прагнення до саморозвитку, самопізнання, самоствердження( «Хто Я?», «Мої сильні якості», «Коло мого життя»). На запит вчителів 2-3 класів з учнями проводилась  корекційна робота на встановлення контакту з оточенням («Домовся з іншим», «Комплімент», «Прийми рішення», «Мій стиль спілкування» та корекційна робота над вмінням поводитися в конфліктних ситуаціях («Друг-ворог», «Кого можна назвати агресивним?», «Рука до руки».           

 Просвіта і пропаганда соціально-психологічних знань як форма практичної діяльності необхідно для соціального педагога. Результатом цієї роботи вважається наукове і практичне засвоєння учнями, вчителями, батьками соціально-психологічних знань та формування навичок, які б допомогли успішно вчитись, розвиватись, пізнавати і вдосконалюватись у різних сферах життя та видах діяльності. Для реалізації просвітницької  діяльності соціальний педагог використовував різні форми роботи. Найчастіше це бесіди, тренінгові заняття, показ фільмів. Так учням 7-10 кл. був показаний запис програми «Стосується кожного» тема «Шкільна дідівщина», учням 8-11 кл. – фільм  «Вся правда про наркотики», учням 7-10 кл. «Вплив тютюнопаління та алкоголю на організм людини», учням 8-10 кл. «Хто зневажає закон», учням 9, 11 кл. «Не стань жертвою торгівлі людьми», для учнів 2- 4 кл. «Бережи життя». Соціальний педагог брав участь у загальношкільних заходах «Наші права – щасливе дитинство», «Бережи життя», «Світ професій».

 Крім зазначених загальношкільних видів роботи соціальний педагог працює з дітьми та сім’ями облікових категорій – робота з дітьми із прийомних сімей та їх опікунами;

  • робота з дітьми, що потрапили у складні життєві обставини та батьками дітей цієї категорії;
  • робота з дітьми пільгового контингенту (малозабезпечені сім’ї, діти із сімей переселенців);
  • робота з учнями –девіантами.

На всіх дітей облікових категорій у школі створено банк даних.

 Особливої уваги соціального педагога потребують діти, позбавлені батьківського піклування та діти із прийомних сімей. У школі навчається одна дитина, позбавлена батьківського піклування та двоє дітей із прийомних сімей. На контролі соціального педагога стоять питання сімейних стосунків цих дітей, питання успішності та поведінки. З учнями та їх опікунами проводяться різні види роботи.

 Складне питання роботи соціального педагога –це робота із дітьми, що опинилися у складних життєвих обставинах. У 2019-2020 н.р. на обліку у школі стоїть 4 таких сім’ї. На цей облік діти поставлені з різних причин. Особливе занепокоєння викликають сім’ї за кодом складної життєвої ситуації 03 (один учень). З цією категорією учнів та батьків проводиться різна робота, але найчастіше доводиться звертатися до служби у справах дітей та до центру соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді. Одна дитина із цієї категорії учнів уже другий раз направлена до Пологівського обласного центру соціально-психологічної реабілітації дітей.

 У співдружності із головним спеціалістом відділу з організації послуг та соціального забезпечення УСЗН Розівської ДА та працівниками Червоного хреста – соціальний педагог працює із дітьми із сімей вимушених переселенців. Ці сім’ї отримують гуманітарні допомоги. Не залишилась осторонь надання матеріальної допомоги цим сім’ям і школа. Були зібрані продукти харчування та різні речі ( одяг, взуття) для найбільш вразливих сімей цієї категорії. За клопотанням школи 4 учні цієї категорії були направлені в санаторії м. Бердянська.

   Про те, що соціально-психологічна служба школи проводить значну роботу свідчить і той факт, що в школі значно зменшилась кількість учнів із девіантною поведінкою. Так у 2018-2019 н.р. на цьому обліку стояло 12 учнів, у 2019-2020 н.р.-5 учнів, у січні одного учня  було знято з обліку цієї категорії. Жоден учень не стоїть на обліку у ювенальній поліції.

 Питання роботи соціально-психологічної  служби виносяться на засідання педагогічних рад. У листопаді заслуховувалось питання  «Адаптація учнів 5 класу», у січні «Про роботу соціально-психологічної служби та її роль у правовиховній роботі».

 Соціальний педагог-активний учасник шкільних та районних МО, брала участь в обласному семінарі «Закономірності психічного розвитку дітей із особливими освітніми потребами », взяла участь у методичних розробках (сценарій виховного заходу «Ми за здоровий спосіб життя») –на виконання п. 5.3. наказу Міносвіти і науки України «Про затвердження плану заходів Міносвіти і науки  щодо розвитку психологічної служби».

 Результати роботи соціальний педагог узагальнює в аналітичних довідках, таблицях, діаграмах.

 Плануючи роботу на наступний рік, особливу увагу потрібно звернути на створення умов, необхідних для повної соціалізації кожного учня та необхідності дотримання прав дитини.

 

 

 

Соціальний педагог                                             О.Я. Лахно

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 червня 2020
Переглядів
10859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку