Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу на Житомирщині.

Про матеріал
В презентації представлені матеріали для організації інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КЗ “Житомирський ОІППО” ЖОР підготувала: Демьянчук О.О. кандидат педагогічних наук старший викладач кафедри психології Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу на Житомирщині

Номер слайду 2

Нормативно-правова база у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами 1. Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів України з питань загальної та середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» від 6 липня 2010 року №1224. 2. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» від 5 червня 2014 № 1324. 3. Концепція розвитку інклюзивної освіти (наказ Міністерства освіти і науки від 01.10.2010 р. №912). 4. Указ Президента України від 30 вересня 2010 року « Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні». 5. Указ Президента України від 19 травня 2011 року № 588 «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями».

Номер слайду 3

6. Інструктивно-методичний лист від 18.05.12 № 1/9-384 «Організація інклюзивного навчання загальноосвітніх навчальних закладах». 7. Методичний лист від 26.07.12 №1/9-529 «Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання». 8. Методичний лист від 02.01.13 № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби лист освіти в умовах інклюзивного навчання». 9. Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.06.2013 № 680 «Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій». 10. Класифікатор професій доповнено посадою асистента вчителя (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327). 11. Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів затверджені наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010 р.№ 1205, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22 грудня 2010 р.за №1308/18603.

Номер слайду 4

12.Лист МОН молоді та спорту від 25.09.2012 №1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя». 13. Лист МОН молоді та спорту від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням». 14.На підставі рішення науково-технічної ради Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства від 29.12.2011 №102 наказом Міністерства від 30.12.2011 № 420 затверджено Зміну №3 до будівельних норм ДБН В.2.2-3-97 «будинки та споруди навчальних закладів», які набрали чинності з 1 липня 2012 року. 15.Постанова КМУ від 8 грудня 2010 р. №1149 «Деякі питання розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів» (із змінами №881 від 12.09.2012). 16.Постанова КМУ від 14 лютого 2017 р. №88 «Про затвердження порядку та умов надання субвенцій з державного бюджету місцевим біджетам на надання државної підтримки особам з особливими освітніми потребами». 17. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.07.2013 №1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року»

Номер слайду 5

Нозоло́гія - (грец. νόσος (хвороба) + грец. λόγος (вчення)) — учення про хвороби, що містить біологічні та медичні основи хвороб, а також їх етіологію, патогенез, номенклатуру і класифікації, профілактику захворювань

Номер слайду 6

Субвенція спрямовується на: дітей сліпих та із зниженим зором; глухих, із зниженим слухом; з тяжким порушенням мовлення; з затримкою психічного розвитку (ЗПР); з порушенням опорно-рухового апарату; з порушенням розумового розвитку; із складними порушеннями розвитку (з розладами аутичного спектру)

Номер слайду 7

Порушення мовлення Дисфонія Брадилалия Тахилалия Заїкання Дислалія Ринолалія Дизаритрія Алалія Афазія Дислексія Дисграфія Фонетико-фонематичні недорозвинення мови (ФФНМ) Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) (І,ІІ, ІІІ ст.)

Номер слайду 8

ЗПР – це психолого-педагогічне визначення. Під терміном ЗПР розуміють синдроми тимчасового відставання розвитку, психіки в цілому, або окремих її функцій (моторних, сенсорних, мовних, емоційно-вольових), уповільненого типу реалізації властивостей організму. ЗПР – характеризується нерівномірним формуванням процесів пізнавальної діяльності, обумовлене недорозвиненням мови і мислення, а також присутності розладів в емоційно-вольовій сфері

Номер слайду 9

Основні форми ЗПР: ЗПР конституційного походження. ЗПР соматогенного походження. ЗПР психогенного походження ЗПР церебрально-органічного генезу.

Номер слайду 10

Асистенти вчителя: Тифлопедагог – це педагог, який працює зі сліпими або дітьми з вадами зору. Від греч. typhlуs – сліпий. Сурдопедагог – це вчитель, який навчає дітей з вадами слуху - від повної глухоти до слабочуючих. Олігофренопедагог – фахівець, який вивчає проблеми виховання і навчання, шляхи корекції недоліків розвитку розумово відсталих дітей, а також питання їх соціальної реабілітації

Номер слайду 11

Логопед – це той фахівець, з чиєю допомогою визначаються і реалізуються необхідні методики щодо усунення дефектів мови, актуальних як для дітей, так і для дорослих пацієнтів. Він надає допомогу в постановці належним чином звуків, в позбавленні від неправильності у вимові, а також від заїкання (логоневроза) Дефектолог – спеціаліст, який працює з  фізичними і психічними недоліками дитини

Номер слайду 12

Примірний перелік додаткових корекційно-розвивальних занять Ритміка Розвиток мовлення Лікувальна фізкультура Соціально-побутове орієнтування Корекція розвитку Орієнтування у просторі Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови Корекція зору Корекція та розвиток психофізичних функцій, використання елементів: кінозіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-) тощо.

Номер слайду 13

Індивідуальне планування освітньогопростору має на меті: Розроблення комплексної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, що допоможе педагогічному колективу закладу пристосувати середовище до потреб дитини надання додаткових послуг та форм підтримки у процесі навчання Організацію спостереження за динамікою розвитку учня

Номер слайду 14

Індивідуальна програма розвитку Загальна інформація про дитину. Наявний рівень знань і вмінь. Інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання. Спеціальні та додаткові освітні послуги. Адаптації/модифікації.

Номер слайду 15

Реалізація інклюзивної моделі освіти потребує розв’язання низки завдань: Організувати навчально-виховний процес, який би задовольняв освітні потреби всіх дітей. Розробити систему надання спеціальних освітніх і фахових послуг для дітей з особливими освітніми потребами. Створити позитивний клімат у шкільному середовищі та поза його межами.

Номер слайду 16

Інклюзивна освіта ґрунтується на 8 основних принципах: 1. Цінність дитини не залежить від її здібностей та досягнень. 2. Кожна дитина здатна відчувати і думати. 3. Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим. 4. Усі діти мають потребу один в одному. 5. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин. 6. Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників. 7. Для всіх дітей досягнення прогресу швидше може бути в тому, що вони можуть робити, ніж у тому, що не можуть. 8. Різноманітність посилює всі сторони життя дитини.

Номер слайду 17

Психолого-педагогічний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку поєднує такі взаємопов’язані компоненти: Систематичне дослідження психолого-педагогічного статусу дитини (відповідність таких вимог, які ставить перед нею школа, особливостям розвитку школяра), динаміки її психічного розвитку у процесі шкільного навчання. Створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості учнів та їхнього успішного навчання. Створення спеціальних соціально-психологічних умов для надання допомоги дітям, які мають проблеми в розвитку та навчанні.

Номер слайду 18

Супровід навчання та виховання дітей з особливими потребами ґрунтується на таких засадах: Доступність усіх форм навчання та освітніх послуг. Запровадження спеціальних технологій та адаптивних технічних засобів навчання. Індивідуалізація та адаптація навчальних програм з урахуванням потреб і можливостей дитини. Поєднання традиційних та інноваційних підходів до розвитку дитини з особливими потребами. Створення сприятливих умов для соціалізації, самовизначення та самореалізації школярів. Професійна орієнтація, підготовка до вибору майбутньої професії.

Номер слайду 19

Психологічний супровід дітей з особливими потребами передбачає: Психологічну діагностику дітей (первинне діагностування на етапі вступу дитини до школи, проведення діагностичних мінімумів на різних етапах навчання з метою вивчення динаміки її розвитку та подолання можливих труднощів під час кризових періодів). Надання психологічної підтримки педагогам (створення на основі отриманих даних індивідуальних карт учнів і розробка індивідуальних навчальних планів, здійснення адаптацій і модифікацій для дітей з особливостями психофізичного розвитку). Психологічну підтримку батьків.

Номер слайду 20

Етапи реалізації інклюзивного навчання Підготовчий етап – підготовка керівників ЗНЗ, педагогів, спеціалістів до прийому дітей з особливими освітніми потребами. Основний етап – навчання дітей інклюзивного класу в умовах початкової школи та адаптація їх до навчання в основній школі. Підсумковий етап – узагальнення та розповсюдження досвіду, набутого під час роботи з особливими дітьми в умовах інклюзивної освіти.

Номер слайду 21

Система роботи впровадження інклюзивної освіти Підготовка шкільних приміщень, класних кімнат, щоб вони відповідали потребам дітей з обмеженими можливостями. Визначення контингенту дітей з обмеженими фізичними можливостями. Проведення аналізу нормативно-правової бази та стану організації навчання дітей з особливими освітніми потребами. Розробка моделі та складання проекту інтеграції дітей в умовах загальноосвітньої школи. Відкриття класу для дітей з особливостями психофізичного розвитку.

Номер слайду 22

Організація навчально-виховного процесу в інклюзивному класі I. До інклюзивного класу школи зараховуються діти 6-7 років за направленням обласної, міської медико-психолого-педагогічної комісії. II . До інклюзивного класу зараховуються діти із діагнозом: порушення слуху, порушення зору, порушення ОРП, порушення інтелекту, ЗПР, з важкими вадами мовлення, ПЕВС, РСА: а) які підлягають навчанню за загальноосвітніми програмами та спеціальними; б) які мали певний рівень підготовки: пройшли підготовчі курси, виховувалися у ДНЗ, можуть пересуватися за допомогою дорослих.

Номер слайду 23

III. Набір учнів до інклюзивного класу є виключно добровільним. Навчання дітей проводиться від 1 до 4 класу. IV. На етапі запровадження інклюзивного навчання відкривається спеціальний клас. V. Проводиться постійна консультативна робота з фахівцями, батьками щодо запровадження інклюзивного навчання VI. Кількість учнів у класі обмежуватиметься трьома особами, але з перспективою до шести з вадами опорно-рухової системи.

Номер слайду 24

VII. Для інклюзивного класу (школи з інклюзивними класами) від 18 липня 2012 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 635 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963" (Постанова № 635), якою уведено посаду асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням. VIII. Школа організовує навчально-виховний процес на основі навчальних планів і програм для початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів та спеціальних, індивідуальну програму розвитку особливої дитини, індивідуальну навчальну програму та, за потреби, індивідуальний навчальний план. IX. Під час проведення уроків працюють педагоги: асистент учителя, шкільний психолог, логопед, дефектолог, соціальний педагог.

Номер слайду 25

Організація навчально-виховного процесу в другій половині дня Індивідуальна корекційно-компенсаторна робота, яку проводитиме логопед, дефектолог та практичний психолог. Заняття з лікувальної фізкультури за індивідуальним планом, робота на тренажерах та корекція вад розвитку. Підготовка домашніх завдань здійснюється із учителем - вихователем ГПД разом з іншими дітьми інклюзивного класу. Різноманітні заняття інтелектуального, фізичного, естетичного спрямування (виховні заходи початкової школи) проходять разом з іншими дітьми паралельних класів або всієї початкової школи.

Номер слайду 26

Очікувані результати від запровадження інклюзивного навчання для дітей із особливими освітніми потребами: Дає змогу покращувати навчальні результати; Забезпечує відповідні їхній віковій категорії рольові моделі в особі однолітків; Створює можливості для навчання в реалістичному природному середовищі; Допомагає формувати комунікативні, соціальні й академічні навички; Забезпечує рівний доступ до навчання; Дає змогу підвищувати самооцінку й відчувати себе частинкою цілого; Розширює можливості для налагодження нових дружніх стосунків; Допомагає розвинути в собі такі риси, як творчість і винахідливість; Забезпечує можливість навчатися на основі ширшого набору форм і методів роботи.

Номер слайду 27

Очікувані результати від запровадження інклюзивної освіти для педагогів та спеціалістів: - допомагає налагодити співпрацю й застосувати командний підхід до вирішення проблем та визначити шляхи подолання труднощів; - забезпечує можливості для професійного розвитку; - допомагає усвідомити важливість розроблення індивідуального навчального плану для дітей із різноманітними потребами; - дає змогу збагатити власну палітру методів і прийомів викладання, навчальних стратегій.

Номер слайду 28

Для адміністрації навчального закладу інклюзивна освіта: Допомагає виробити спільні переконання й цінності щодо інклюзії дітей з особливими освітніми потребами; Забезпечує можливість користуватися широким набором ресурсів і видів підтримки та обирати оптимальні їх варіанти; Допомагає сформувати позитивне ставлення до розмаїття, тобто усвідомити, що кожна особистість своїми унікальними рисами та здібностями сприяє збагаченню людської спільноти; Надає стимули, що надихають до здійснення перетворень, посилює здатність змінювати ситуацію на краще; Допомагає зміцнити відчуття громади.

Номер слайду 29

Для батьків інклюзивна освіта: Надає можливості для співпраці й активнішого залучення до життя шкільної громади; Забезпечує можливість вибору в їхньої прагненні забезпечити якісну освіту своїй дитині; Допомагає краще усвідомити розмаїття шкільної та загальної громади; Надає стимули й заохочує до спілкування з іншими батьками для отримання підтримки й інформації; Допомагає сформувати чітку мету й створювати реальне майбутнє для своєї дитини.

Номер слайду 30

Для громади, суспільства інклюзивна освіта Дає змогу зрозуміти потреби й здібності всіх учнів; Забезпечує відображення школою істинного розмаїття громади; Демонструє соціальну цінність рівності; Сприяє утвердженню громадянських прав усіх дітей.

Номер слайду 31

Інклюзивна школа – школа, яка дарує надію Хочеться висловити впевненість у тому, що процеси інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в ЗНЗ набудуть значного поширення і стануть успішними за умови зміни ставлення суспільства до цих дітей.

Номер слайду 32

Дякую за увагу!!! Бажаю всім здоров’я, успіхів і творчого натхнення!

ppt
Додав(-ла)
Демянчук Олена
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
9 червня 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку