АНАЛІЗ ПІДРУЧНИКА
М. М. Савчин ─ підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) з хімії – це в першу чергу книга, яка дає можливість учням краще опанувати початковими знаннями з хімії за рахунок того, що була написана на рідній мові. Також слід відзначити, що при написанні підручника авторка врахувала специфіку розвитку учнів і завдання давала доступні їм для розуміння.
Аналіз підручника показав, що зміст відповідає навчальній програмі, змістового наповнення, орієнтації на базові компоненти змісту освіти навчального предмета.
Є логічна послідовність викладу навчального матеріалу, забезпечення педагогічно доцільної наступності такого викладу, реалізація внутрішньо-предметних і міжпредметних зв’язків. Зміст навчальних тем спрямовано на формування предметних компетентностей учнів.
У підручнику, існує раціональність виокремлення в ньому основного і додаткових навчальних текстів, апарату організації засвоєння навчального матеріалу, довідкових матеріалів, дидактично виправдане структурування змістового наповнення, його розподіл змісту за пунктами, параграфами, розділами та контролем знань.
Формування науково коректних понять і уявлень виконано на високому рівні, бо параграфах є обов’язкові терміни для вивчення теми вони обґрунтовані, виділені рамкою.
Стосовно рівня вправ та завдань, то вони відповідають загальним можливостям і здібностям учнів, тому що цей підручник розрахован для учнів, які не поглиблено вивчають хімію.
Підручник укладений на основі принципу науковості, системності, доступності, наочності з урахуванням індивідуально-психологічних особливостей і можливостей учнів.
Варто відзначити, що підручник добре ілюстративний. Ілюстративний матеріал у підручнику починає виступати джерелом самостійного отримання інформації учнем. Позитивною стороною підручника є його практична спрямованість, він містить багато описів промислового, господарського, медичного характеру, також описання будови різних органічних речовин. На початку розділів даються визначення основних понять та загальний перегляд основних питань хімії.
Аналізуючи структуру підручника можна зробити висновок, що Савчин, М. М. намагалася дати учням цілісне поняття про речовини та хімічні процеси, що лежать в його основі. ЇЇ метою було не тільки передати учням знання, але й розвинути логічне мислення, пам'ять, пізнавальну активність та найголовніше, зацікавити їх навчанням. Кожна частина підручника присвячена вивченню окремого розділу органічної хімії. Пояснюючи теоретичний матеріал, авторка закріплює його за допомогою задач, які наведені в кінці кожного розділу та завданнями для самоконтролю.