2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Аналіз підручника для 10 класу

Про матеріал
М. М. Савчин ─ підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) з хімії.
Перегляд файлу

АНАЛІЗ  ПІДРУЧНИКА

 

М. М. Савчин  підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) з хімії – це в першу чергу кни­га, яка дає можливість учням краще опанувати початковими знаннями з хімії за рахунок того, що була написана на рідній мові. Також слід відзначити, що при написанні підручника авторка врахувала специфіку розвитку учнів і завдання давала доступні їм для розуміння.

Аналіз підручника показав, що зміст відповідає навчальній програмі, змістового наповнення, орієнтації на базові компоненти змісту освіти навчального предмета.

Є логічна послідовність викладу навчального матеріалу, забезпечення педагогічно доцільної наступності такого викладу, реалізація  внутрішньо-предметних і міжпредметних зв’язків. Зміст навчальних тем спрямовано на формування предметних компетентностей учнів.

У підручнику, існує раціональність виокремлення в ньому основного і додаткових навчальних текстів, апарату організації засвоєння навчального матеріалу, довідкових матеріалів, дидактично виправдане структурування змістового наповнення, його розподіл змісту за пунктами, параграфами, розділами та контролем знань.

Формування науково коректних понять і уявлень виконано на високому рівні, бо параграфах є обов’язкові терміни для вивчення теми вони обґрунтовані, виділені рамкою. 

Стосовно рівня вправ та завдань, то вони відповідають загальним можливостям і здібностям учнів, тому що цей підручник розрахован для учнів, які не поглиблено вивчають хімію.

Підручник укладений на основі принципу науковос­ті, системності, доступності, наочності з урахуванням індивіду­ально-психологічних особливостей і можливостей учнів.

Варто відзначити, що підручник добре ілюстративний. Ілюстративний матеріал у підручнику починає виступати джерелом самостійного отримання інформації учнем. Позитивною стороною підручника є його практична спря­мованість, він містить багато описів промислового, господарського, медичного характеру, також описання будови різних органічних речовин. На початку розділів даються визна­чення основних понять та загальний перегляд основних питань хімії.

Аналізуючи структуру підручника можна зробити висно­вок, що Савчин, М. М. намагалася дати учням цілісне поняття про речовини та хімічні процеси, що лежать в його основі. ЇЇ метою було не тільки передати учням знання, але й розвинути логічне мислення, пам'ять, пізнавальну активність та найголовніше, за­цікавити їх навчанням. Кожна частина підручника присвячена вивченню окремого розділу органічної хімії. Пояснюючи теоретичний матеріал, авторка закріплює його за допомогою задач, які наведені в кінці кожного розділу та завданнями для самоконтролю.

docx
Додано
9 березня 2019
Переглядів
1883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку