Мета заняття: Охарактеризувати амфотерні властивості сполук;складати рівняння реакцій, що ілюструють ці властивості.2 Дати знання про фізичні та хімічні властивості алюмінію.13 Формувати вміння працювати з опорними схемами, розвивати логічне мислення; формувати вміння порівнювати та аналізувати. Охарактеризувати амфотерні властивості сполук;складати рівняння реакцій, що ілюструють ці властивості.2 Дати знання про фізичні та хімічні властивості алюмінію.13 Формувати вміння працювати з опорними схемами, розвивати логічне мислення; формувати вміння порівнювати та аналізувати. Охарактеризувати хімічні властивості сполук;складати рівняння реакцій, що ілюструють ці властивості.2 Дати знання про фізичні та хімічні властивості металів І-ІІ групи.13 Формувати вміння працювати з опорними схемами, розвивати логічне мислення; формувати вміння порівнювати та аналізувати.
Сполуки елементів І-ІІ груп. Оксиди – основні, реагують з водою, кислотними оксидами, кислотами, амфотерними гідроксидами: Са. О + 2 Н2 ОСа(ОН)2 + Н2 Записати рівняння реакцій взаємодії Са. О з SO2; HNO3; Zn(OH)2. Гідроксиди–типові основи, реагують кислотними оксидами, солями, кислотами, амфотерними гідроксидами: 2 Na. OH+ SO2 = Na2 SO3 + Н2 ОЗаписати рівняння реакцій взаємодії КОН з СО2,Mg. СІ2, Н2 SO4, Zn(OH)2 Солі: Катіони лужних металів забарвлюють полум'я спиртівки. Na. KВа. Cаstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on
ТИМЧАСОВА(карбонатна)ПОСТІЙНА(некарбонатна)Кип’ятіння. Са(НСО3)2= Са. СО3 ↓ + СО2↑ +Н2 ОМg(НСО3)2= Мg. СО3 ↓+ СО2↑+Н2 ОДодавання розчину соди. Са. С12 + Na2 СО3 = Са. СО3 ↓ +2 Na. Cl. Mg. SO4 + Na2 СО3 = Mg. CO3↓+Na2 SO4 Додавання гашеного вапна(кілька грамів на кожні 10л води)Ca(НСО3)2 + Са(ОН)2 = 2 Са. СО3 ↓ + 2 Н2 ОMg(НСО3)2+Са(ОН)2=Mg. CO3↓+Ca. CO3↓+2 Н2 ОЗАГАЛЬНАДодавання натрій ортофосфату3 Mg. SO4 + 2 Na3 PO4 = Mg3(PO4)2↓ + 3 Na2 SO4;3 Ca(HCO3)2 +2 Na3 PO4 = Ca3(PO4)2↓+ 6 Na. HCO3. Способи усунення твердості води