Аналіз роботи шкільного бібліотекаря

Про матеріал
Дана розробка допоможе заступникам або директорам шкіл зробити гарний аналіз роботи свого бібліотекаря, а токож підготуватися до педради, маючи як зразок цей виступ.
Перегляд файлу

ЗОШ І-ІІ ступенів села Перевали

Виступ на педраду "Сучасна бібліотека як науково – інформаційний центр

навчального закладу".

Аналіз роботи шкільного бібліотекаря – Фейдак Валентини Петрівни

  

  Сьогодні шкільну бібліотеку розглядають, як інформаційний центр навчального закладу, мета якого – забезпечення інформаційних потреб і запитів учнів і вчителів.

   Шкільна бібліотека сприяє розвитку навчально – виховного процесу, забезпеченню базового рівня освіти, вихованню в учнів відповідальності, національної свідомості, формуванню в них потреб саморозвитку і вдосконалення.

   У сучасних умовах завданнями шкільної бібліотеки є не тільки бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямків навчально – виховного процесу у засвоєнні як програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті та дозвільній діяльності, а і  виховання в учнів інформаційної культури – сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел.

   «Гарна бібліотека є книжковим відображенням Всесвіту», - говорив відомий вчений – бібліотекознавець М. Рубакін. Тож слід пам’ятати, що  відкриваючи перед дитиною двері  бібліотеки, ми ніби даруємо їй Всесвіт.

     Але  відкрити двері мало. Треба наполегливо працювати, щоб за допомогою книги сприяти духовному зростанню дитини, формувати у ній почуття патріотизму, готувати дітей до їхнього входження в сучасний світ, впливати на розумові здібності підростаючого покоління. Оперативне і повноцінне забезпечення інформаційних потреб школи – одна з основних функцій сучасної шкільної бібліотеки. Тому, вивчаючи роботу шкільного бібліотекаря Фейдак Валентини Петрівни, я помітила її основні завдання: прищеплювати дітям любові до книги, навчати учнів – читачів користуватися бібліотекою, її фондом, довідково – бібліографічним апаратом. Також її завданням є навчити і учня, і вчителя володіти інформацією, виховувати інформаційну культуру учнів, постійне їхнє прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, вивчення потреб та запитів читачів.

     Без шкільної бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів, батьків. Бібліотека забезпечує потреби навчально – виховного процесу в усіх його ланках, надаючи систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знаннями з шкільних предметів, вивчення яких передбачає шкільна програма. Саме тому, шкільна бібліотека набуває статусу інформаційного центру, як для учнів, так і для вчителів, а бібліотекар – це їхній перший помічник. Він і педагог, і культпрацівник в арсеналі якого вся наукова, художня, довідкова, методична й навчальна література, широке коло періодичних видань, ілюстративних тематичних матеріалів і картотек.

     Фейдак Валентина Петрівна, як бібліотекар ЗОШ І-ІІ ст. села Перевали зі стажем роботи понад 12 років, працює в тісному контакті з педагогічним колективом, систематичного інформує вчителів – предметників, класних керівників про нові надходження літератури підручників, періодичних видань. Ця інформація висвітлюється в інформаційних бюлетенях нових надходжень, пропонує увазі вчителів на засіданнях педагогічних та виробничих нарад. Проводить відкриті перегляди новинок, огляди нової літератури, підручників, газетно – журнальних статей.  У бібліотеці оформлено куточок « На допомогу вчителю». Бере участь у проведенні предметних тижнів. До них влаштовує перегляди літератури, тематичні полички, проводить огляди літератури, підбираює необхідну літературу для повідомлень. Тут у пригоді стають, створені нею, тематичні папки з підібраними матеріалами за різноманітними темами.

       Часто до бібліотеки звертається багато читачів, кожен із них має свої інтереси, які повинні бути у центрі уваги бібліотекаря. Валентина Петрівна  створює такі умови, щоб після відвідання бібліотеки, дитина захотіла приходити постійно. Вона завжди дотримуюся думки, що шкільним бібліотекарям, дуже важливо не втратити читача у початкових класах. Тому, плануючи та організовуючи свою роботу, старається якомога більше уваги приділити їм. Склала графік проведення інформаційних п’ятнадцятихвилинок для учнів 1- 4 класів, які проходять у шкільній бібліотеці під назвою « Грайлик – Читайлик поспішає вам сказати ». Під час цих занять проводить з дітьми літературні ігри, вікторини, голосні читання книг, обговорення книг, бібліотечні уроки, конкурс малюнків до прочитаних книг. Це дітям дуже подобається. Вони хочуть багато про що довідатись і бути схожими на розумного читайлика. Враховуючи потреби кожної категорії читачів, Валентина Петрівна визначає конкретні форми інформування. Систематично, у процесі надходження нової літератури, поповнює постійно діючі книжкові виставки: «Від сторінки до сторінки презентуємо новинки», «Про все цікаве на планеті, читай в журналі та в газеті» , «Славними предками пишайся, Україно», «Моя земля – земля моїх батьків», « Для вас, батьки», «Про що не розповів підручник», «Покайся, світе, і твори добро» , «Словники – твої друзі». Виконуючи функцію інформаційного центру у шкільній бібліотеці оформлено  книжкові виставки. Щорічно в школі проводиться Тиждень книги. Під час його проведення стараються провести якомога більше різноманітних заходів.

   Велику увагу Фейдак В.П., у своїй роботі приділяє бесідам, особливо індивідуальним, при видачі книг. Під час таких бесід допомагає читачеві у виборі літератури, маючи можливість дізнатись його інтереси, захоплення та запити. Однією з головних форм роботи шкільної бібліотеки з виховання учнів інформаційної культури, здобуття ними бібліотечно-бібліографічних знань є бібліотечні уроки, на яких діти знайомляться з правилами користування бібліотекою, з картотеками, з каталогами, навчаються користуватись довідковою літературою. Бібліотечні уроки є обов’язковою складовою щорічного планування роботи бібліотеки.

      Інформаційна культура особистості розглядається нині не тільки, як невід’ємне право кожної людини, але як і важлива умова її розвитку і розвитку нації в цілому. Тісна співпраця бібліотекаря, учителів, батьків та учнів сприяє тому, що бібліотека в школі є не просто інформаційний центр, а і важливий чинник життя великого шкільного колективу. У недалекому майбутньому шкільна бібліотека буде видозмінюватися, але незмінними залишаться її завдання – забезпечувати духовний розвиток особистості, навчати дітей пізнавати, працювати, утверджуватися.

     

       Заступник директора з НВР                                           І.І.Русецька

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 травня 2020
Переглядів
1831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку