ПІБ: ______________________________
Предмет :математика __Дата 06.03.24_Клас 5______
Мета відвідування: Контроль реалізації принципів навчання
Тема уроку: Множення десяткових дробів
Мета уроку_: формування здатності учнів до нового способу дії: множення десяткових дробів на натуральне число; множення десяткового дробу на десятковий дріб; оволодіння обчислювальними навичками множення десяткових дробів; засвоєння правила множення десяткових дробів на розрядні одиниці; розвиток уваги, алгоритмічного і логічного мислення; виховувати самостійність, працьовитість.
Урок за типом: засвоєння нових знань
Раціонально, вдумливо і дидактично грамотно визначена основна мета уроку, вона чітко випливає зі змісту навчального матеріалу, відповідає віковим і інтелектуальним особливостям учнів класу та несе в собі інформацію про кінцевий результат уроку.
1. Урок вчитель розпочав з забезпечення психологічного настрою на роботу
(«Якщо ви хочете плавати, сміливо заходьте у воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх»,- радив учням видатний американський вчений Джорж Пойа.
Розв’язання будь-якої важкої задачі вимагає великих зусиль, виховує волю, розвиває допитливість, кмітливість. І сьогодні на уроці нам необхідно навчитися виконувати множення десяткових дробів.
2. Актуалізацію знань і виконання пробної навчальної дії, а саме готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії, створення ситуації утруднення під час виконання завдання учитель запропонував вправу «Інтелектуальна розминка».
(На попередніх уроках ми з вами навчились записувати, порівнювати, округлювати, додавати і віднімати десяткові дроби. І наш урок ми почнемо із вправи «Знайди загублене».
Подивіться на завдання і знайдіть загублену «річ».
52 + 18 = 7 5,2 + 1,8 = 7
736 – 336 = 4 7,36 – 3,36 = 4
3 + 108 = 408 3 + 1, 08 = 4,08
74 – 24 = 5 7,4 – 2,4 = 5
73 + 27 = 10 7,3 + 2,7 = 10
57 – 4 = 17 5,7 – 4 = 1,7
І ще одна вправа «Заповни пропуски»
1 дм = см = мм
1 мм = см = дм
1 дм2 = см2 = мм2
1 кг = г =
3. Для формулювання мети й теми уроку; побудови дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування учитель запропонував учням ситуацію
Завдання. Для поїздки на природу купили 3 паковання зефіру по 0,5 кг. Скільки кілограмів зефіру придбали для поїздки? Як помножити 0,5 кг на 3
Використовуючи дотримання принципу послідовності у знаннях учні запропонували підбір варіанту виходу з утруднення побудова еталону, а саме
Оскільки 0,5 кг = 500 г, то 500 · 3 = 1500 (г), а в кілограмах
це становить 1,5 кг та проявили самостійне формулювання правила, алгоритму
(Щоб знайти добуток десяткового дробу й натурального
числа, треба:
1) перемножити дані числа як натуральні числа, не зважаючи на коми;
2) у добутку відокремити комою справа стільки цифр,
скільки їх стоїть після коми в дробовому множнику.)
4. Учитель наголосила: « Множення двох десяткових дробів виконують аналогічно до множення десяткового дробу на натуральне число»
Для формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді учитель запропонувала учням компетентністне завдання :
Задача 2. Екран електронної книжки має форму прямокутника з розмірами 8,7 см і 15,5 см. Знайдіть площу екрана.
Розв’язання: Щоб знайти площу екрана, треба знайти площу прямокутника зі сторонами 8,7 см і 15,5 см.
Тобто S = 8,7 · 15,5 (см^2) . Учні знаючи формулу знаходження площі зрозуміли , що вони ще не вміють знаходити добуток двох десяткових дробів. Але зустрічали подібні розрахунки купуючи товар у магазині, який коштує 8 грн 70 коп. І відразу припустили, що можна виконати обчислення на калькуляторі.
Вчитель підтримала пошук нового способу дій учнів та запропонувала виконати обчислення за допомогою калькулятора та у стовпчик
Отже, площа екрана електронної книжки дорівнює
134,85 см^2. на калькуляторі , а у стовпчик 13485. Учні розуміючи різницю у відповіді дійшли висновку, що
(Щоб помножити два десяткові дроби, треба: 1) виконати множення, не звертаючи уваги на коми; 2) відокремити комою стільки цифр праворуч, скільки їх після коми в обох множниках разом.)
Робота з вивчення нового матеріалу характеризується конкретністю й чіткістю реалізації основних завдань уроку.
5. Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий пошуковий характер. Це сприяє розвитку в учнів самостійності, допитливості, здатності встановлювати певні закономірності. До основних висновків учні приходили самі, а вчитель при цьому зберігав керівну роль.
Первинне формування умінь в умовах використання нового знання
здійснили
А)Усно ст 247 №1168 підручник математика 5 клас
4) 12; 5) 1,
6)
4; 7) 0
3
Б) виконання інтерактивної вправи у застосунку Лернінг апс
Завдання: Знайди пару
картки із відповідями до цих вправ. Кожен учнень мав знайти до своєї картки пару.
В) Включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого здійснили за допомогою гри «Наш словничок»
«Наш словничок»
(слайд )
6. Домашнє завдання ст 243 п. 29 вивчити правила; завдання№ 1174, 1180 Тарсенкова Н, підручник 5 клас, 2022.
Продумано і своєчасно дано домашнє завдання. Зміст його, активізує учнів самостійно робити висновки, поглиблювати і завершувати роботу, розпочату на уроці .Учитель зробив потрібні роз’яснення щодо виконання завдання і перевірив рівень розуміння ходу його виконання учнями,
7. Для організації самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку вчитель запропонувала картку «Рефлексія».
Висновок: під час уроку було досягнуті основні принципи навчання:
науковість навчання, зв’язок із життям, практикою; реалізовано принцип доступності навчання; ; дотриманий принцип послідовності; досягнення свідомості, активності й самостійності учнів, стимулювання позитивного ставлення до навчання.