Аналіз уроку "Множення десяткових дробів" 5 клас

Про матеріал
Аналіз на відвіданий урок математики в 5 класі Мета відвідування: Контроль реалізації принципів навчання. Робота з вивчення нового матеріалу характеризується конкретністю й чіткістю реалізації основних завдань уроку.
Перегляд файлу

ПІБ:  ______________________________

Предмет :математика __Дата 06.03.24_Клас 5______    

Мета відвідування:     Контроль реалізації принципів навчання     

 

Тема уроку: Множення десяткових дробів

Мета уроку_: формування здатності учнів до нового способу дії: множення десяткових дробів на натуральне число; множення десяткового дробу на десятковий дріб;  оволодіння обчислювальними навичками множення десяткових дробів; засвоєння правила множення десяткових дробів на розрядні одиниці; розвиток уваги, алгоритмічного і логічного мислення; виховувати самостійність, працьовитість.

Урок за типом: засвоєння нових знань

Раціонально, вдумливо і дидак­тично грамотно визначена основна мета уроку, вона чітко випливає зі змісту навчального матеріалу, від­повідає віковим і інтелектуальним особливостям учнів класу та несе в собі інформацію про кінцевий результат уроку.

1. Урок вчитель розпочав з забезпечення психологічного настрою на роботу

(«Якщо ви хочете плавати, сміливо заходьте у воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх»,- радив учням видатний американський вчений Джорж Пойа.

Розв’язання будь-якої важкої задачі вимагає великих зусиль, виховує волю, розвиває  допитливість, кмітливість. І сьогодні на уроці нам необхідно навчитися виконувати  множення десяткових дробів.

2.  Актуалізацію знань і виконання пробної навчальної дії, а саме готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії, створення ситуації утруднення під час виконання завдання учитель запропонував  вправу «Інтелектуальна розминка».

(На попередніх уроках ми з вами навчились записувати, порівнювати, округлювати, додавати і віднімати десяткові дроби. І наш урок ми почнемо із вправи «Знайди загублене».

Подивіться на завдання і знайдіть загублену «річ».

52  + 18  = 7                  5,2  + 1,8  =  7    

736 – 336 = 4                 7,36 – 3,36 =  4

3 + 108 = 408                 3 + 1, 08  = 4,08

74 – 24  =  5                   7,4 – 2,4   =  5

73 + 27 = 10                   7,3 + 2,7  = 10

57 –   4 = 17                    5,7 –   4   = 1,7

І ще одна вправа «Заповни пропуски»

1 дм =        см   =        мм

1 мм =        см   =        дм

1 дм2 =        см2   =        мм2

1 кг =          г =       

3.  Для формулювання мети й теми уроку; побудови дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування учитель запропонував учням ситуацію

Завдання. Для поїздки на природу купили 3 паковання зефіру по 0,5 кг. Скільки кілограмів зефіру придбали для поїздки? Як помножити 0,5 кг  на 3

 Використовуючи дотримання принципу послідовності у знаннях  учні запропонували  підбір варіанту виходу з утруднення побудова еталону,  а саме

Оскільки 0,5 кг = 500 г, то 500 · 3 = 1500 (г), а в кілограмах

це становить 1,5 кг та проявили самостійне формулювання правила, алгоритму

(Щоб знайти добуток десяткового дробу й натурального

числа, треба:

1) перемножити дані числа як натуральні числа, не зважаючи на коми;

2) у добутку відокремити комою справа стільки цифр,

скільки їх стоїть після коми в дробовому множнику.)

 

4. Учитель наголосила: « Множення двох десяткових дробів виконують аналогічно до множення десяткового дробу на натуральне число»

 Для  формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді учитель  запропонувала учням компетентністне завдання :

Задача 2. Екран електронної книжки має форму прямокутника з розмірами 8,7 см і 15,5 см. Знайдіть площу екрана.

Розв’язання: Щоб знайти площу екрана, треба знайти площу прямокутника зі сторонами 8,7 см і 15,5 см.

Тобто S = 8,7 · 15,5 (см^2) . Учні знаючи формулу знаходження площі  зрозуміли , що вони  ще не вміють знаходити добуток двох десяткових дробів. Але зустрічали подібні розрахунки купуючи товар у магазині, який коштує 8 грн 70 коп. І відразу припустили, що можна виконати обчислення на калькуляторі.

Вчитель підтримала пошук нового способу дій учнів та запропонувала виконати обчислення за допомогою калькулятора та у стовпчик

Отже, площа екрана електронної книжки дорівнює

 134,85 см^2. на калькуляторі , а  у стовпчик 13485. Учні розуміючи різницю у відповіді дійшли висновку, що

(Щоб помножити два десяткові дроби, треба: 1) виконати множення, не звертаючи уваги на коми; 2) відокремити комою стільки цифр праворуч, скільки їх після коми в обох множниках разом.)

Робота з вивчення нового ма­теріалу характеризується кон­кретністю й чіткістю реалізації основних завдань уроку.

 

5. Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий пошу­ковий характер. Це сприяє розви­тку в учнів самостійності, допит­ливості, здатності встановлювати певні закономірності. До осно­вних висновків учні приходили самі, а вчитель при цьому зберігав керівну роль.

Первинне формування умінь в умовах використання нового знання

здійснили

А)Усно ст 247 №1168 підручник математика 5 клас

  1.            6·0,6;  2) 5·0,3; 3)

4) 12; 5) 1, 6) 4; 7) 03

Б) виконання інтерактивної вправи у застосунку Лернінг апс

Завдання: Знайди пару

  1.            2,6 ·3,4  3) 0,27·1,8  5) 36,25·8
  2.            7,8·5,12  4) 32,15·0,6  6) 0,012·0,35

картки із відповідями до цих вправ. Кожен учнень  мав знайти до своєї картки пару.

  1.            8,84  3) 0,486 5) 290
  2.            39,936 4) 19,29 6) 0,0042

В) Включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого здійснили за допомогою гри «Наш словничок»

«Наш словничок»

(слайд )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Домашнє завдання  ст 243 п.  29 вивчити правила; завдання№ 1174, 1180 Тарсенкова Н, підручник 5 клас, 2022.

Продумано і своєчасно дано домашнє завдання. Зміст його, активізує учнів самостійно робити виснов­ки, поглиблювати і завершувати роботу, розпочату на уроці .Учитель зробив потрібні роз’яс­нення щодо виконання завдання і перевірив рівень розуміння ходу його виконання учнями,

    

7.  Для організації самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку вчитель запропонувала картку «Рефлексія».

Висновок:  під час уроку було досягнуті основні принципи навчання:

науковість навчання, зв’язок  із життям, практикою; реалізовано принцип доступності навчання; ; дотриманий принцип  послідовності; досягнення  свідомості, активності й самостійності учнів, стимулювання позитивного ставлення до навчання.


 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 лютого
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку