Анкета для батьків "Як визначити здібності дитини.

Про матеріал

За допомогою цієї анкети, що містить дослідження різних спе¬ціальних здібностей, ви можете з'ясувати, якими з них володіє ваша дитина. В цьому матеріалі перераховано вісім галузей, у яких дитина може виявити свої таланти, і подано їх характеристики.

Перегляд файлу

Анкета для батьків для визначення здібностей дитини.

За допомогою цієї анкети, що містить дослідження різних спе­ціальних здібностей, ви можете з'ясувати, якими з них володіє ва­ша дитина. Нижче перераховано вісім галузей, у яких дитина може виявити свої таланти, і подано їх характеристики.

Як користуватися анкетою

  1. Уважно прочитайте запитання.
  2. Дайте оцінку кожній з якостей у балах (за 5-бальною систе­мою):

5 балів — така якість сильно виражена у вашої дитини;

4 бали — виражена вище середнього;

3 бали — виражена середньо;

2 бали — слабо виражена;

1 бал — зовсім не виражена.

  1. Підсумуйте бали за всіма якостями у межах кожної з галузей. Загальну кількість набраних балів у межах кожної галузі роз­діліть на кількість запитань у цій галузі.
  2. Спробуйте скласти графічне зображення здібностей вашої дити­ни. Для цього на горизонтальній осі позначте вісім галузей здіб­ностей, на вертикальній відзначте отриманий для кожної з них середній бал. Ви отримаєте ламану лінію — профіль здібностей вашої дитини.

Ця анкета — своєрідна опорна схема для спостережень за дити­ною. Запропоновані характеристики здібностей допоможуть вам проаналізувати її поведінку, розумовий і фізичний розвиток. Звіс­но, анкета не вичерпує всіх особливостей поведінки дитини, тому, за необхідності, додайте власні характеристики її здібностей.

Дев’ять граней розуму

Всебічний розвиток особистості може проявлятись в слідуючих напрямках:

Здібності до заняття науковою діяльністю

  1. Висловлює думки точно (в усній або письмовій формі).
  2. Читає книги, науково-популярні видання, дещо випереджа­ючи своїх однолітків.
  3. Здатна розуміти абстрактні поняття, установлювати взаємозв'яз­ки, узагальнювати.
  1. Володіє сенсомоторною координацією (відмінно фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).
  2. Після уроків полюбляє читати науково-популярні журнали і книги.
  3. Не сумує, якщо проект або нова ідея не підтримані вчителями; батьками або якщо її експеримент не вдався.
  4. Намагається з'ясувати причини і сенс подій.
  5. Проводить багато часу над створенням власних «проектів»: конструюванням, побудовою, збиранням.
  6. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто замислю­ється над цим.

10. Пластична і   відкрита   до  всього нового, не зациклюється на    ста­рому. Любить  випробовувати   нові   способи   розв'язання   життєвих проблем, не  використовує   вже   випробувані  варіанти,  не  боїться  нових  спроб, завжди   перевіряє   нові   ідеї та  може   ві д них   відмо­витися лише після експериментальної перевірки.
Разом:__

Музичні

  1. Дуже швидко і легко відгукується па ритм і мелодії, завжди вслу­ховується в них.
  2. Добре співає.
  3. У гру на інструменті, в пісню або танець вкладає багато енергії та відчуттів.
  4. Любить музичні записи. Прагне піти на концерт або/гуди, де мож­на послухати музику.
  5. У співі або музиці передає відчуття, свій стан.
  6. Вигадує оригінальні, власні мелодії.
  7. Добре грає на якому-небудь інструменті. Разом: 

Технічні здібності

 

  1. Добре виконує завдання з ручної праці.
  2. Цікавиться механізмами і машинами.
  3. Захоплюється конструюванням машин, приладів  авіамоделей, поїздів, радіоприймачів.
  4. Може легко полагодити зіпсовані прилади, використовувати ста­рі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.
  5. Знається на «примхах» механізмів, любить загадкові поломки і запитання па «пошук».
  6. Любить малювати креслення та ескізи механізмів.
  7. Читає  журнали і статті про створення нових машин і меха­нізмів.

Разом:

Літературна обдарованість

  1. Може легко побудувати розповідь, починаючи із зачину і завер­шуючи розв'язанням якого-небудь конфлікту.
  2. Доповнює чимось новим і незвичайним, коли розповідає про зна­йоме і відоме всім.
  3. Дотримується лише необхідних деталей у розповідях про події, усе неістотне відкидає, залишаючи найголовніше й найхарак­терніше.
  4. Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися обраного сюжету, не втрачає основної думки.
  5. Обирає в своїх розповідях такі слова, що добре передають емо­ційний стан героїв, їх почуття.
  6. Уміє передавати деталі, що важливі для розуміння події, і в той же час притримується основної лінії подій, про які любить роз­повідати.
  7. Любить писати розповіді та вірші.
  8. Змальовує в розповідях своїх героїв живими, передає їх почут­тя, настрій, характер.

Разом:__

Артистичні здібності

  1. Легко перевтілюється в іншого персонажа, людину тощо.
  2. Розуміє і добре змальовує конфлікт, коли має можливість розі­грати певну драматичну ситуацію.
  3. Передає почуття мімікою, жестами, рухами.
  4. Прагне викликати емоційні реакції у інших людей, коли про щось із захопленням розповідає.
  5. Легко передає почуття й емоційні переживання.
  6. Змінює тональність і тембр голосу, якщо змальовує іншу лю­дину.
  7. Цікавиться акторською грою. Разом: 

 

Здібності до спорту

  1. Енергійна і справляє враження дитини, яка потребує великого обсягу фізичних рухів, щоб почуватися щасливою.
  2. Любить брати участь у спортивних іграх або змаганнях.
  3. Постійно досягає успіху в якому-небудь виді спорту.
  4. Бігає швидше за всіх у класі.
  5. Краще  а  інших   координована   в  рухах,  рухається  легко  і  граці­озно.
  6. Любить ходити   в походи, грати на відкритих спортивних  май­данчиках.
  7. Вважає    за краще проводити   вільний час, граючи  в  хокей,  бас­кетбол, теніс, футбол тощо.
    Разом:

Інтелектуальні

  1. На заняттях все легко і швидко схоплює.
  2. Має відчуття здорового глузду і використовує знання в практич­них повсякденних ситуаціях.
  3. Добре і зрозуміло міркує, не плутається в думках.
  4. Відчуває зв'язок між однією подією та іншою, між причиною і наслідком.
  5. Добре розуміє недомовлене, здогадується про те, що часто пря­мо не висловлюється дорослим, але мається на увазі.
  6. Установлює причини вчинків інших людей, мотиви їхньої пове­дінки.
  7. Швидко  запам'ятовує почуте або прочитане без спеціального заучування, не витрачає багато часу на повторення того, що потріб­но запам'ятати.
  8. Знає багато про проблеми і події, про які її однолітки і не здога­дуються.
  9. У дитини багатий словниковий запас, вона легко користується новими словами, точно висловлює свою думку.
  1.         Любить книги, що зазвичай читають не однолітки, а діти, стар­ші на один-два роки.
  1.         Виконує складні завдання, що вимагають розумових зусиль.
  1.         Ставить багато запитань. Цікавиться багато чим і часто запитує про це дорослих.
  2.         Випереджає однолітків у навчанні на рік або два (тобто реально повинна б навчатися у старшому класі, ніж навчається зараз). Часто нудьгує на уроці через те, що навчальний матеріал вже добре знайомий їй із книг, журналів, розповідей дорослих.
  3.         Оригінально мислить і пропонує несподівані відповіді, рі­шення.
  4.         Дуже сприйнятлива, спостережлива, швидко реагує на нове і несподіване.

Разом:__

Художні.

  1. На її малюнках — різноманітність предметів, ситуацій, людей (відсутня одноманітність у сюжетах).
  2. Серйозно ставиться до творів мистецтва. Стає вдумливою і дуже серйозною, коли бачить гарну картину, незвичайну скульптуру, красиво і художньо виконану річ.
  1. Оригінальна у виборі сюжету, складає своєрідні композиції з ко­льорів, малюнків, каменів тощо.
  2. Завжди готова використовувати який-небудь новий матеріал для виготовлення іграшки, картини, малюнка, композиції, у будів­ництві на ігровому майданчику, в роботі з ножицями, клеєм.
  3. Коли має вільний час, то охоче малює, ліпить, створює речі, що мають художнє значення (прикраси для будинку, одяг тощо).
  4. Малює і ліпить для того, щоб висловити свої почуття і настрій.
  5. Цікавиться творами мистецтва, створеними іншими людьми. Мо­же висловити власну оцінку, намагається відтворити те, що їй сподобалося, у своєму малюнку або в зробленій власноруч іграш­ці, скульптурі.
  6. Любить працювати з пластиліном, глиною, що дають можливість змальовувати побачене в трьох вимірах.

Разом:

Комунікативні

  1. Має багато друзів.
  2. Любить спілкуватись з однолітками та дорослими.
  3. Проявляє дотепність у випадкових контактах з незнайомими людьми.
  4. Приймає участь в діяльності різних груп після шкільних занять.
  5. Намагається бути посередником у вирішенні сімейних конфліктів.
  6. Полюбляє грати в ігри з великою кількістю учасників.
  7. Володіє даром емпатії (співчуття).
  8. Полюбляє повчати інших.
  9. Справляє враження природженого лідера.

Разом:

 

Використана література

 Макаренко А. С. Книга для батьків.— К.: Радянська школа, 1980

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондарець Катерина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня
Переглядів
223
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку