Аплікація з паперу. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій.

Про матеріал
Вчити дітей виготовляти предметні аплікації, ознайомлювати з естетикою й культурою аплікаційних робіт; розвивати образне мислення; виховувати точність та акуратність у ході виконання аплікації.
Перегляд файлу

 Тема. Аплікація з паперу. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота: виготовлення  сюжетних казкових композицій - аплікація «Весела гусінь»             

Мета: вчити дітей виготовляти предметні аплікації, ознайомлювати з естетикою й культурою аплікаційних робіт; розвивати образне мислення; виховувати точність та акуратність у ході виконання аплікації.             

Обладнання: кольоровий папір, прості олівці, ножиці, клей, пензлики, картон, зразки виробів, ілюстрації.                                                                                                                                                                        Хід уроку

   I. Підготовка робочих місць (перед початком уроку).

   II. Організаційний момент.  Слайд 1( Хлопчик)                                               Із майстром Папірчиком будемо працювати,                                                                                    над папером кольоровим будемо чарувати.

   III. Повідомлення теми і мети уроку. 

  1. Вступна бесіда

Нас чекає урок у майстешні Папірчика. Ми будемо вѸготовѻяти .ठаплікацію. ПӀизадаѹмо, що апһѶкація народилася в давні часи, коли древні люди,"за допомогою підручних матеріалів, навчилися прикрашати свాї оселі та одяг.              Отже, аплікація - це виش х䑃дожньої діяльності, коли зі шматочків шкіри, тканини або паперу вирізують фігурки, а потім наклеюють на основу - фон. При цьому матеріалом - основою, як правило, служить дерево, щільний папір або картон.

  1. Очікувані  результати 
  • Яким би ви хотіли, щоб був наш урок? ( Відповіді дітен

  1. Загадки
  • Відгадайтవ, хто буде героєм сьогоднішньогоࠠвиробу?    У ␻источку нذродилась,

           І листоч䐺о␼ цим живилась.

          А як стала виростать¬

    Р    0То лиՁтка годі й шукать!     (Гусінь).                            Слайд 2(гусінь)

        У кого вона перетворюється навесні? (У метелика).     Слайд 3 (метелик)  

  • А ви бачили гусінь? Як вона виглядає? (Довга, кругла, з візерунком на спині).   Отже, сьогодні будемо виготовляти  веселу чарівну гусінь. Слайд 4 (весела гусінь)

IV. Розгляд зразків виробів - На які геометричні фігури подібні деталі гусені? Так, це - круги.                            Гра «Чарівні перетворення»                                                                                                                              - Пофантазуйте, що вам нагадує кружечок?                                                                                    - Компонуючи круги різних кольорів, можна отримати різні зображення гусені.

V. Технологія виготовлення виробу.  Слайд 5 ( гусінь- кружечки)

Для виготовлення аплікації «Весела гусінь» необхідно:

1) Приготувати картон-основу.

2) За шаблоном вирізати великий круг,  ріжки. Це – голова гусені.

3) Вирізати 6 різнокольорових кружечків середнього розміру і 1 – маленького. Це – тулуб гусені.

4) Викласти кружечки на основу і приклеїти їх.

VI. Планування наступних трудових дій.

  • Відбір матеріалів та інструментів.

 Папірчик  передав загадкову скриньку.  Відгадайте, які інструменти й матеріали будуть необхідні для роботи.             

1.Дерев'яний    та довгенький,

Маю носик я   гостренький.

На білому   слід лишаю

І всіх діток   потішаю.    (Олівець)                                     Слайд 6(олівець)  2. Чисте поле, мудрий на нім оре. (Папір, письмо)              Слайд 7(картон)                            3. На праці я не нудьгувала,                                                                                                     

    Я квіточки,вирізала                           Різнокольорові сніжинки,                                                                                                                                  Пташок, зірочки, картинки.                                                                                                                         

    Я - майже художниця.          

    Допомогли мені...       (Ножиці.)                               Слайд 8 (ножиці)

4. Хоч він рук своїх не має                                      І лещат не має теж,                                                                                                                                          Та коли він щось з’єднає,                                                                                                                               То нічим не відірвеш.     (Клей.)                                           Слайд 9 (клей)

VII. Повторення правил техніки безпеки.  

Нагадую правила користування ножицями, наголошую, як працювати з клеєм

 

Правила користування ножицями                                                         Слайд 10

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм                                                                   Слайд 11

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.                .

   VIII. Самостійна робота.

                                                             Слайд 12

IX. Продовження самостійної роботи.

Нагадую учням, що в кожного з них повинна вийти своя гусінь, не схожа на інших. (Звучить класична музика «Океан почуттів»)                                         

 Поки діти завершують роботу,  розповідаю, що гусінь буває не лише шкідливою, а й корисною. Розповідаю про гусінь шовкопряда, яку розмножують на спеціальних фермах. Шовкопряди відкладають кокони, з яких людина виготовляє чудову тканину — шовк.              Батьківщиною шовку є стародавній Китай.

 Натуральний шовк отримують так: коли гусениці шовковичного шовкопряда приходить час перетворюватися на лялечку, щоб потім стати метеликом, вона випускає з себе тоненьку нитку, прикріплює її до сухої гілочки і сплітає собі з цієї нитки гніздо — кокон. Довжина шовкової нитки може досягати 800—1000 м

  Ну ось, наша гусінь готова.

X. Аналіз дитячих  виробів. Оформлення виставки робіт.

 XI. Підсумок уроку.

- Які кольори ви вибрали для своєї аплікації – веселі чи сумні?

- Який настрій був у вас під час роботи? Чому? 

- Чи справдилися ваші сподівання?

1. Релаксація                                                                Слайд 14(тітонька Сова)

Перегляд  мультфільму «Мудрі казки тітоньки Сови –« Гусінь і метелик» серія 5

2.  Обговорення казки- мультфільма    

   XII. Прибирання робочих місць.                      Слайд 15 (смайлик)

 

                                                                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Сирота Наталія
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
1351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку