Мета: навчальна: ознайомити учнів з паперопластикою та її видами виховна: виховувати в учнів естетичний смак, культуру праці, бережливе ставлення до інструментів та матеріалів.
розвиваюча: розвивати координацію та точність рухів рук та окомір.
Клас. 8-Б
Тема. Аплікація з текстильних матеріалів. Паперопластика
Мета: навчальна: ознайомити учнів з паперопластикою та її видами виховна: виховувати в учнів естетичний смак, культуру праці, бережливе ставлення до інструментів та матеріалів.
розвиваюча: розвивати координацію та точність рухів рук та окомір.
Тип заняття: комбінований.
ХІД УРОКУ
I. Організаційна частина.
Добрий день, діти! Мене звати Юлія Сергіївна. Сьогодні урок трудового навчання у вас проведу я.
II. Актуалізація опорних знань.
Для того щоб перейти до нашої теми давайте пригадаємо які є інструменти за допомогою кросворду
1) Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей спритний молодець?
Це, звичайно... (олівець).
2) Ріжемо усе, що треба:
Ми поріжемо для тебе
І тканину, і папір,
Як не віриш — перевір. (Ножиці)
3) У кожного в домі
Така дивина:
Братів аж чотири,
А шапка одна. (Стіл)
4) Цей твердий папір зігни,
Аплікацію зроби. (Картон)
5) Біле поле,
мудрий на нім оре,
А із кольорового —
саморобки робить. (Папір)
6) Бігаю туди-сюди
І рятую від біди:
Там, де помилка чи бруд,
Мною на папері труть. (Гумка)
7) У легкого держака
Голова така важка.
Їй не можна будь легкою —
Він працює головою. (Молоток)
8) Щоб жили всі дружно в мирі:
Скло, пластмаса, гума, шкіра,
Всіх здружу я, крім людей.
Здогадались, хто я?.. (Клей).
9) Рівно риску проведи
І квадратик спробуй,
Та у руки ти візьми
Цю струнку особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка... (лінійка).
10) Залізний язик
До роботи звик:
Не говорить, не співає,
Землю він перевертає. (Лопата)
11) Він такий, як олівець.
Розмалює папірець.
Як побачить він водицю —
Вийде сонце і травиця. (Пензлик)
IIІ. Повідомлення теми уроку.
Молодці, тема нашого уроку : „ Аплікація з текстильних матеріалів. Паперопластика”.
IV. Викладення нового матеріалу.
Паперопластика - це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації. А саме: складання, скручування, згинання, вирізування, прорізування, гофрування, склеювання тощо.За своєю суттю, паперопластика об`єднує всі техніки складання об`ємних фігурок з паперу. Так само як і орігамі (класичні та модульні), і квіллінг, і торцювання, і різного роду мозаїки). При виконанні фігурок в техніці паперопластика виконуються різні види складання і згинання листів, завдяки чому вироби виходять об`ємними. Схеми з виготовлення виробів в техніці паперопластика без праці можна знайти на профільних форумах. Однак, виготовивши кілька фігурок, стають зрозумілі основні принципи виконання роботи. І далі вже можна придумувати нові шаблони самостійно.
До паперопластики входять:
Оригамі – це складання з паперу різних фігур, що спочатку було переважно забавкою для дітей, та переросло у ціле мистецтво. Малеча власноручно зможе виготовити жабу, яка вміє стрибати, чи журавлика, який літає. Починаючи із найпростіших фігурок, шляхом методу проб і помилок, завдяки цьому мистецтву з якогось одного листочка паперу можна скласти цілий власний світ.
За японським повір'ям, якщо скласти з паперу тисячу журавликів, то задумане бажання обов'язково здійсниться. Тож нехай заняття з оригамі стануть початком здійснення найзаповітнішого бажання Вашого нащадка.
Квіллінг
Квіллінг - це мистецтво робити справжні шедеври з скручених у спіраль смужок кольорового паперу. Хоча зародилося це мистецтво в середньовічній Європі, але в наші дні найбільш поширене воно в країнах Сходу, особливо в Кореї. На відміну від європейців, східні майстри володіють просто унікальним терпінням і ніколи не поспішають при створенні своїх творінь. Корейці називають цю техніку паперокручення і навіть випускають спеціальний папір для квіллінга, яка володіє певними властивостями і продається вже нарізаною на смужки різної ширини - від 2 мм до 3 см.
В принципі, паперокрученням може навчитися навіть дитина, нічого особливо складного в цій техніці немає. Накрутивши кінчик паперової стрічки на будь тонкий стрижень, наприклад, шило або зубочистку, потрібно звити її в щільну спіраль. Стержень потрібен тільки для самого початку скручування, потім рулончик з нього знімається і далі скручується вручну. Отриману щільну спіраль розпускають до необхідного розміру, кінчик смужки приклеюють до основи й формують з отриманої заготовки деталь потрібної форми.Якщо не підклеювати вільний кінець паперової стрічки до основи, то з такої заготовки можна формувати відкриті деталі - усілякі завитки у вигляді сердечка, вісімки, закручених вусиків.
Кусудама
Кусудама (японською – лікарська куля) – один з найдавніших декоративних традиційних японських виробів у техніці оригамі. «Кусурі» японською мовою означає «ліки», «тама» – «куля». Отже, слово «кусудама» можна перекласти як «лікарська куля». Разом з тим, так називаються декоративні кулясті конструкції, зібрані з паперових квіток, розеток або збірних модулів іншої форми.
V. Закріплення одержаних знань.
- Що таке паперопластика?( Паперопластика - це конструювання об'ємних та напівоб'ємних форм з паперу шляхом його механічної обробки та трансформації. А саме: складання, скручування, згинання, вирізування, прорізування, гофрування, склеювання тощо.)
- Що входить до паперопластики?(Оригамі, Квіллінг, Кусудама )
VI. Практична робота.
А зараз приступаємо до практичної роботи, адже на наступний урок ви будете захищати свої проекти.
VII. Підведення підсумків.
На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули що таке паперопластика, для чого вона потрібна . (Виставлення оцінок).
VIII. Домашнє завдання.
На наступний урок принести свої вироби і підготуватися до захисту.
Конспект перевірено та допущено до уроку
Методист Мусієнко В.В.
Вчитель