23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Способи випалювання: контурне, силуетне, з світлотіннями, з розфар-буванням. Практична робота. Вправи на відпрацювання способів випалювання.

Про матеріал

Мета: засвоєння знань про види оздоблення виробів із фанери, принцип дії приладу для випалювання і розвивання логічного мислення і виховання акуратності під час виконання оздоблювальних робіт.

Перегляд файлу

Клас. 5-А

Тема. Способи випалювання: контурне, силуетне, з світлотіннями, з розфарбуванням. Практична робота. Вправи на відпрацювання способів випалювання.

Мета: засвоєння знань про види оздоблення виробів із фанери, принцип дії приладу для випалювання і розвивання логічного мислення і виховання акуратності під час виконання оздоблювальних робіт.

Очікувані результати.

Учні повинні знати: способи випалювання кромок деталей виробу, вимоги до якості випалювання кромок деталей крапками.

Учні повинні вміти: виконувати обробку кромок випалюванням, на зразках виробів виконувати вправи крапкового випалювання, дотримуватись правил безпечної праці під час випалювання.

Обладнання: прилад для випалювання,  зразки малюнків  для перенесення на вибір, наждачний папір.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

I. Організаційна частина.

Перевірка присутніх учнів на уроці. Призначення чергових.

II. Актуалізація опорних знань учнів

— Що в перекладі з грецької означає пірографія та піротипія ?

—З якою метою виконуємо оздоблення виробу?

—Пояснити будову електровипалювача по таблиці, яку ми розглядали  на попередніх уроках?

—Коли можна вмикати випалювач?

—Як і чим регулюють нагрівання пера (наконечника) під час випалювання?

— Що слід пам’ятати під час роботи з приладом? (відповідь: не слід поспішати, оскільки неправильно випалену лінію чи навіть крапочку важко, а іноді й неможливо виправити).

III. Мотивація навчально-трудової діяльності.

Сьогодні, діти, ми продовжимо працювати з електровипалювачем. На попередньому уроці ми вивчили спосіб шліфування, спосіб перенесення  малюнка на матеріал.

ІV. Вивчення нового матеріалу за планом:

Способи випалювання умовно поділяються на три основні види:

Контурне, силуетне, художнє.

Приступаючи до роботи необхідно чітко уявляти характер композиції. Потрібно з'ясувати яке це буде випалювання.

Контурне випалювання використовують багато початківці. Воно відносно просте і нагадує роботу олівцем при виконання контурного малюнка на папері. Такий тип випалювання виконується, як правило, кінчиком голки. Контурним випалюванням зручно робити написи. У роботі з орнаментом можна використовувати цей прийом в якості штрихування.

Силуетне випалювання має два прийоми: В«гладкий штрихВ» і В«отжогВ». При використанні першого виходить дуже гладка чорна поверхня, без ям і подряпин, без сильних прожогов і без світлих плям. Цим прийомом можна випалювати досить великі поверхні. Рух голки в більш швидкому темпі дозволяє отримати випалені поверхні різних відтінків: від глибокого темного до світло-бежевого.

Інший прийом силуетного випалювання - В«отжогВ». У цьому прийомі важливо на початку роботи отжечь від краю смужку і одночасно чітко позначити сам контур малюнка. Звідси і назва цього прийому В«отжогВ».

Художнє, або мальовниче, випалювання засноване на контурному і найбільше силуетному випалюванні. Одна обмежуватися тільки набутими навичками недостатньо. Цей прийом випалювання познайомить вас з такими важливими поняттями, як світло і тінь. Завдання художнього випалювання в тому, щоб передати нам не лінію, а об'ємну форму, яку необхідно побудувати в уявному просторі. Важливо показати, що одні предмети знаходяться ближче, а інші - кілька в глибині і що між ними знаходиться вільний простір. Матеріал зображуваних предметів передається за рахунок різноманітної техніки штриха, різних прийомів тушевки.

Працюючи випалювальним апаратом, треба пам’ятати:

  1.     Прилад можна вмикати тільки з дозволу вчителя.
  2.     Перед вмиканням приладу все має бути готовим для випалювання.
  3.     Перо має бути розжареним до темно-червоного  кольору.
  4.     Після 10-15 хвилин  випалювання прилад вимикати на 2-3 хвилини.
  5.     Періодично провітрювати приміщення.
  6.     Забороняється залишати прилад увімкненим

1.Вступний інструктаж.

Пояснити послідовність виконання роботи:

  •       за допомогою копіювального поперу перенести зображення малюнка на одну  зі сторін виробу;
  •       поставити випалювальний апарат праворуч від себе, встановити ручку в положенні М і ввімкнути вилку в мережу.
  •       повернути ручку в бік положення Б, довести розжарене перо до темно-червоного  кольору;
  •       короткими рухами пре виконати малюнок.
  •       під час роботи не слід сильно тиснути на перо, оскільки нагрівання воно може зламатись.

2. Поточний інструктаж .

  •       акцентую увагу дітей на те, що тонкі лінії можна виконати, якщо ставити маленькі крапки однакового розміру при середньому нагріванні пера;
  •       товсті лінії  утворюються за більш високого нагрівання пера, яке рухають повільніше;
  •       бажано, щоб поверхня малюнка, що випалюється, була достатньо освітлена.

3. Самостійна  робота в робочому зошиті – конспекті.

1.Що таке випалювання?

2. Які способи випалювання ви знаєте?

3.Як виконується силуетне випалювання?

4.Художнє?

5.Контурне?

6.Будова випалювача.

Подивіться зараз, будь ласка, на фото та визначне який це спосіб випалювання?   а) контурне, б) силуетне,  в) художнє.

Дуже часто любителі випалювання стараються прикрасити випалюванням не тільки лицеву поверхню виробу, але і бокові кромки. Випалювання крапками — один з найпоширеніших способів випалювання кромок.

Як правило, кромки випалюють дрібненькими крапками на всю їх ширину. Також часто використовується спосіб, коли розжарену дротину електровипалювача послідовно прикладають до кромок деталі так, щоб вийшов орнамент або малюнок.

Під час випалювання кромок повітря в приміщенні стає тяжким, тому не слід нахилятися під час роботи над виробом. Сидіти треба прямо й дихати через ніс, кімнату провітрювати.

VІ.Практична робота учнів.

Обробка кромок випалюванням.

Крапкове випалювання.

1.Учні готують для роботи інструменти і матеріали.

2.Чергові роздають інструкційні карти.

3.Обхід робочих місць з метою проведення індивідуальних і фронтальних інструктажів.

4.Контроль за організацією робочих місць, дотримання правил техніки безпеки праці.

5.Збирання даних для заключного інструктажу.

VІІІ. Підбиття підсумків.

Виставлення оцінок за роботу на уроці. Визначення найкращих.

Заключна бесіда:

  •         Чи була робота на уроці корисною, творчою?
  •         Чого ви навчилися?
  •         Чи можете ви скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті?
  •         Над яким вмінням ще потрібно працювати?
  •         Чи вкладали ви в роботу душу і серце?
  •         Які маємо результати своєї праці?

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
25 лютого
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку