Аранжування та його види в академічній музиці. Творчість видатних композиторів -аранжувальників.

Про матеріал
Розробка уроку для 7 класу з інтегрований курс мистецтва "Аранжування та його види в академічній музиці. Творчість видатних композиторів -аранжувальників."
Перегляд файлу

План-конспект уроку з образотворчого мистецтва 5-6 урок

Дата:

Клас: 7

Тема: Аранжування та його види в академічній музиці.

Творчість видатних композиторів -аранжувальників.

Мета:

Ф.к.к.: уміння вчитись(вміння учнів в засвоєнні нових знань, вміння оцінювати власні

досягнення); культурна компетентність (передбачає залучення до різних видів мистецької

творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку

природних здібностей, творчого вираження особистості.)

Ф.п.к.:

Освітня: Ознайомити з поняттям «аранжування музики», розглянути різновиди аранжування

— аранжування академічної та народної музики, сучасне електронне аранжування академічної

музики та визначити їхні характерні особливості, познайомити з творчістю М. Глінки та Ф.

Ліста на прикладі їхніх творів.

Розвивальна: Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, знаходити спільні та відмінні

риси між творами та їхніми аранжуваннями, розвивати вміння аналізувати музичні твори та

їхні аранжування, розвивати вміння вірно виконувати мелодію пісні та надавати

характеристику засобам її

музичної виразності.

Виховна: Виховувати ціннісне ставлення до музичної культури минулого і сучасності, до

творчості відомих композиторів та видатних виконавців інструментальних

творів.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок сприймання творів мистецтва та навколишньої дійсності.

Обладнання та матеріали для вчителя: мультимедійний комплект.

Обладнання та матеріали для здобувачів освіти: олівці, аркуш паперу.

Вузлики на памʼять:

Аранжування – це творчий процес адаптації музичного твору під інший інструментальний або

вокальний склад.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання, представлення:

Добрий день! Сьогодні я буду проводити з вами урок образотворчого мистецтва.

Мене звати, Юлія Андріївна

Встановлення дисципліни:

Правило піднятої руки. Прошу всіх сідайте, в класі буде діяти правило піднятої

руки, тому перед тим, як щось запитати піднімайте руку. Прошу також уважно

слухати, тому що в ході нашого заняття можуть бути додаткові питання.

2. Організація робочих місць.

Сьогодні на уроці вам будуть потрібні: олівці, аркуш паперу, гумка.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Вкл. сонату Nº14 Л. ван Бетховена.

Як гадаєте, що ми будемо сьогодні розглядати?

Аранжування. Хто не пам’ятає що це, зараз я нагадаю

Аранжування – це творчий процес адаптації музичного твору під інший

інструментальний або вокальний склад.

Тож тема сьогоднішнього уроку ‘’ Аранжування та його види в академічній музиці.’’

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

1. Що таке музичний твір? (це композиція, створена композитором, яка має

певну форму і призначена для виконання інструменталістами або вокалістами.)

2. Які види музичних творів ви знаєте? ( соло, дует, тріо, квартет, квінтет,

оркестрові твори, симфонія, концерт, соната, опера, балет. )

3. Чи чули ви, коли один і той самий твір виконується по-різному?

IV . Вивчення нового матеріалу.

4.1. Розповідь вчителя:

У наш час шедеври світової класики часто виконують на електронних

інструментах і переробляють за допомогою компʼютерних програм. Улюблені

мелодії, спрощені чи ускладнені, насичені сучасними ритмами, змінюються так,

що іноді їх неможливо впізнати.

Аранжування має певні різновиди залежно від способу або прийому

видозмінення оригіналу музичного твору.

Є три основних види аранжування:

- Інструментальне (пристосування для іншого інструментального складу).

- Вокально-інструментальне (додавання або зміна вокальної партії).

- Оркестрове (переклад музичного твору для оркестру).

Історія аранжування – це розвиток мистецтва адаптації музичних творів під

різні склади виконавців.

В Середньовіччі – Ренесансі: Музику переписували для різних ансамблів,

оскільки не завжди були доступні потрібні інструменти чи виконавці. Вокальні

твори часто адаптувалися для інструментів.

Бароко: Композитори, як-от Іоганн Себестіан Бах, часто аранжували власні

твори для інших інструментів або складів, відкриваючи нові звучання для своїх

композицій.

Зараз ми з вами прослухаємо деякі його композиції і ви скажете, які емоції вони

у вас викликають.

‘’ Реквієм по мрії’’, ‘’ Токката і фуга ре мінор’’, і ‘’ Симфонія №13’’.

1. Які відчуття, емоції викликали у вас ці симфонії?

2. Як ви можете описати кожну?

Класицизм: Моцарт і Гайдн аранжували оркестрові твори для камерних

ансамблів, роблячи музику доступною для домашніх концертів.

Зараз ви зможете почути твори Моцарта і Гайдна, тому після прослуховування

поясніть різницю цих творів.

Моцарт ‘’ Аллегро’’, Гайдн ‘’ Симфонія 96’’ ( приблизно по 1хв)

Романтизм: Ліст популяризував фортепіанні транскрипції симфоній і опер,

що дозволило сольним виконавцем виконувати грандіозні твори.

XX століття: Моріс Равель став легендарним за оркестрове аранжування.

Аранжування охопило різні жанри, від класики до джазу.

А ось до речі одна з його композицій під назвою ‘’ Чарівний сад’’.

Які у вас враження після почутої композиції?

Сучасність: Аранжування стало універсальним інструментом, поєднуючи

класичну музику з сучасними технологіями й стилями.

Інструментальні твори засобами

аранжування видозмінюються у вокальні твори і навпаки. Великого поширення

набуває аранжування класичної музики за допомогою

сучасних електронних інструментів.

Цікаво знати, що з Японії до нас прийшло мистецтво аранжування квітів, яке

має назву ікебана (в перекладі з японської означає «живі квіти»).

4.2. Бесіда з учнями.

1. Які композиції ми прослуховували? ( Місячна соната, Симфонія 96, Ревієм по

мрії, Симфонія №13 і тд.)

2. В якому столітті був популярний Моріс Равель? ( 20ст.)

3. Які є три основних види аранжування? (Інструментальне,

вокально-інструментальне, оркестрове.)

4.3. Розгляд організації сприймання творів мистецтва і розповідь

вчителя.

Зараз я вам трішки розповім про історію та символіку української вишивки.

В давнину жінки завжди збиралися вечорами вишивали, ткали та співали.

Українська вишивка має тисячолітню історію, починаючи з часів Київської Русі.

Кожен регіон України має свої унікальні орнаменти та кольори.

Візерунки несли оберегову функцію. Геометричні фігури, як ромби,

символізували родючість, а квіти – красу і молодість. Червоний колір

уособлював любов і життя, а чорний – землю і силу.

4.4. Пояснення і виконання роботи.

Сьогодні на уроці ви будете розписувати власний інструмент. Тобто, ви обираєте

будь який музичний інструмент і вам потрібно буде розписати його в стилі

української вишивки.

Етапи роботи:

1. Вибір інструменту

2. Розташування на папері

3. Схематичне зображення

4. Деталізація

5. Робота в кольорі.

V . Художньо-практична діяльність учнів.

5.1. Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя.

5.2. Надання індивідуальної допомоги.

VI. Підведення підсумку.

6.1. Виставка учнівських робіт, колективний їх аналіз.

6.2. Оцінювання.

6.3. Узагальнення здобутих знань.

1. То що ж таке аранжування? ( творчий процес адаптації музичного твору під

інший інструментальний або вокальний склад. )

2. Якого відомого композитора епохи бароко ми сьогодні розглядали? ( Бах)

3. Що означає червоний та чорний колір у вишивці?

VII. Рефлексія.

Що сподобалось найбільше? Чи сподобалась робота на уроці?

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
2 жовтня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку