Використання арт-терапії для розвитку творчих здібностей учнів початкової школи.
Номер слайду 2
Актуальність досвіду. Арт- терапія- терапія мистецтвом- відносно новий метод психотерапії. Основна її мета полягає в гармонізації розвитку особистості через розвиток здатності самовираження і самопізнання, розкриття своїх здібностей, зокрема і вокальних. Лише на цьому грунті можливий творчо- музичний розвиток особистості школяра.
Номер слайду 3
Здоров’язбережувальне середовище на уроках музичного мистецтва. Тривалість застосування ТЗН відповідно до гігієнічних умов. Сприятливий психологічний клімат на уроціВикористання ігрових технологій. Дихальна гімнастика О. М. СтрельниковоїВиди арт- терапіїІндивідуальні, парні, групові види робіт. Раціональна зміна видів діяльності. Організація навчання в режимі « дихальних вправ».
За активної форми арт-терапії школяр сам створює продукти творчості: малюнки, картинки, оповідання, колажі, бере активну участь у театральних та музичних виставах тощо. Надзвичайно важливо навчити дитину пізнавати саму себе, бачити прекрасне, сприймати навколишній світ, правильно висловлювати свої думки.
Номер слайду 6
Музичні враження учнів підсилюються зразками образотворчого мистецтва. Під час знайомства з музичними творами, так чи інакше пов`язаними з картинами природи. Учні пропонують кольор, фон, які допомогають розкрити стан природи й душі людини.
Номер слайду 7
Використовуємо на уроках асоціативні вправи. Слухаючи фрагмент твору, діляться своїми асоціаціями-відчуттями.
Номер слайду 8
Ігротерапія- обов`язковий елемент на уроках музичного мистецтва. Особливо у початковій школі. Робота в групах, де школяри вчаться працювати спільно, допомагаючи один одному.
Номер слайду 9
Прикладом театрально- драматичних завдань є інсценізація пісень,які люблять діти(« Два півника», « Ходить гарбуз по городу»),під час тетралізованих перевтілень дитина стає учасником її величності гри. Виконуючи яку-небудь роль у ній, дитина стає активною. зацікавленою.
Номер слайду 10
Для розвитку ритмічного відчуття: Придумати слова у заданому ритмі. Створити ритмічну відповідь на ритмічне запитання. Гра» Відгадай пісню за ритмом».Імпровізація ритмічного акомпанементу. - Читання вірша з паузами, під час яких необхідно простукати придуманий ритм.
Номер слайду 11
Для розвитку звуковисотного й інтонаційного слуху.-Створити мелодію імені. -«Музична казка»(придумати інтонації, звуки, які можна почути лісі,героїв казок,з якими зустрілися в музичному мандруванні.-Передати в інтонації різні почуття:радість, сум,спокій, упевненість.
Номер слайду 12
Висновок. Музикотерапія- один з найбільш ефективних методів лікування арт-терапії. Використовуючи її,можна лікувати людину і від душевних мук,і від фізичного болю. Приємні емоції,що спонукаються мелодіями,тонізують центральну нервову систему,стимулюють дихання і кровообіг. Спів-важливий метод активної музикотерапії. Усі методи арт-терапії поєдную для того,щоб якнайкраще розвинути вокал своїх вихованців.