Арт-заняття «Мапа моїх емоцій та почуттів»

Про матеріал
Заняття з елементами арт-терапії "Мапа моїх емоцій та почуттів" для дітей підліткового віку в рамках проведення "години психолога". Метою є розвиток уваги до своїх почуттів та почуттів іншого; формувати уміння аналізувати себе в ситуаціях спілкування; можливість познайомитися зі своїми почуттями, побачити весь спектр почуттів і дізнатися, що почуттів набагато більше ніж ми можемо передбачати; робота з почуттями, що «заважають»; зняти психоемоційне напруження; підвищення рівня прийняття себе, самооцінки.
Перегляд файлу

Арт-заняття «Мапа моїх емоцій та почуттів»

Мета: розвиток уваги до своїх почуттів та почуттів іншого; формувати уміння аналізувати себе в ситуаціях спілкування; можливість познайомитися зі своїми почуттями, побачити весь спектр почуттів і дізнатися, що почуттів набагато більше ніж ми можемо передбачати; робота з почуттями, що «заважають»; зняти психоемоційне напруження; підвищення рівня прийняття себе, самооцінки.

Вступ.  Абсолютно всі переживають свої великі та маленькі емоції, і це нормально. Кожна з них має право на існування, то ж не соромся проживати її по-своєму. Прислухайся до себе і спробуй сьогодні на занятті відчути свої емоції і прийняти їх.

  1. Вправа «Як ти себе почуваєш?»

Подумай, а якого кольору зараз твої почуття? Обери колір і замалюй ним кружечок. Де саме ти відчуваєш цей колір у своєму тілі? Відміть на картинці.

 шаблон людини Розмальовки роздрукувати бесплатно.

Обговорення.

- Якого розміру твого почуття? Чи воно наскільки велике, як гора Говерла? Чи таке мале, наче це маленьке сонечко?

- Якби можна було доторкнутися до твого почуття, яке б воно було на дотик: м'яке, наче плюшевий ведмідь; пружне, наче желе з ківі та апельсином; колюче, наче шипи у троянди; гаряче наче чай; холодне наче улюблене морозиво.

- Що ще б хотів / ла сказати про своє почуття?

2.Арт-техніка «Зірка почуттів»

Вправу можна застосовувати з 8-10 років. Підходить при будь-яких запитах.

Алгоритм:

1. Дитина малює коло на аркуші А4 і ділить його на 8 секторів.

2. Дитина в одному секторі пише почуття, яке часто відчуває.

3. У протилежному секторі пише протилежне почуття.

4. В іншому секторі малює наступне почуття, яке часто відчуває. І протилежне.

І так заповнює всі сектори. Виходить 4 пари.

5. Далі дитина розфарбовує сектора відповідно до своїх відчуттів.

6. Обговорення після завершення малюнка:

- Назви почуття, які ти намалював.

- Проаналізуйте, чому саме ці кольори ти вибрав для кожного почуття.

- Куди хочеться дивитися в своїй зірці?

- Куди не хочеться дивитися в своїй зірці?

- Напиши маленьку розповідь-есе про свою зірку.

- Запиши головні висновки.

 

  1. Вправа. «Наші емоції і почуття»

Мета: визначити переважаючі емоції, розвивати навички саморегуляції.

Психолог пропонує записати під диктовку на окремому аркуші назви деяких почуттів і емоцій: радість, сум, гнів, страх, спокій, нудьга, роздратування. Далі підлітку пропонують протягом 2 хвилин продовжити самостійно список емоцій. Після цього переглянь свій список і підкресли  лінією ті емоції, які ти відчуваєш часто. Хрестиком позначте ті почуття, які не хотіли б відчувати.

Обговорення завдання. Які почуття ти відчуваєш частіше – приємні чи неприємні? Які почуття і емоції ти хотів би відчувати частіше, які - зовсім не хотів би? Чи хотів би ти, що у тебе узагалі не було ніяких емоцій? Чи були випадки у твоєму житті, коли тобі заважали емоції (приклади із життя)? Чи були випадки у твоєму житті, що тобі заважали емоції інших людей? Чи траплялося, що люди не розуміли твоїх почуттів? Чи було так, що ти не розумів емоцій інших людей? До чого це призводило?

 

Групова дискусія щодо питання: «Чи згодні ви, що деякі почуття треба приховати, придушувати, ні в якому разі не виражати».

Висновок: ми не завжди розуміємо свої почуття й почуття інших людей, потрібно вчитися впізнавати їх; до почуттів треба бути уважними, вони не виникають просто так, а повідомляють нам про щось; почуття не треба придушувати, а треба розібратися, проаналізувати і правильно виразити їх соціально прийнятним способом.

 Ведучий просить згадати, які способи керування своїм емоційним станом уже відомі підліткам? Якими вони користуються?

 

4.Вправа Робота з «Картками сили» (Світлани Ройз)

 

5. Релаксація «Море»

Сядьте зручніше, заплющте очі і уявіть собі прогулянку берегом моря. Що ви бачите? Мабуть, сріблясте море, небо з легкими хмаринками, яскраве тепле сонце, жовтий гарячий пісок під ногами, чайок, що кружляють над хвилями…Ви чуєте шум прибою, і вам стає спокійно і затишно…А повітря на морі прохолодне і свіже… вдихнемо його повільно через ніс…а потім повільно видихнемо…і ще глибокий вдих – і видих (кілька разів). А тепер будемо дихати діафрагмою. Вона розташована над шлунком. Покладіть руку на живіт і зробіть повільний вдих (кілька разів). Тепер ви відчуваєте, що в голові – ясні думки, а в тілі – нова енергія та життєрадісність. Зараз відкрийте очі і посміхніться. 

6. Рефлексія заняття

-що сподобалося на занятті?

-що не сподобалося?

-як себе почували на занятті?

 

Список використаних джерел

  1. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції: Навч.посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2008.- 384с.
  2. Науково-популярне видання для молодшого та середнього шкільного віку «Твоя сила» / С.Ройз // Практикум для дітей та підлітків – 32 с.
  3. Психологічні тренінги в школі / Упоряд. Т. Шаповал. – К.: Вид. дім «Шкіл. Світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с. – (Б-ка «Шкіл. Світу»).
  4. Твоя книга креативності / ГО «Культурна платформа Закарпаття» спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
docx
Додано
27 лютого
Переглядів
1459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку