АРТИКУЛЯЦІЙНА КАЗКА "ВЕСНЯНА" для дітей молодшого дошкільного віку

Про матеріал
Надзвичайного значення має артикуляційна гімнастика для розвитку рухливості та укріплення м'язів мовного апарату дитини. Провести артикуляційну гімнастику в цікавій ігровій формі допоможуть артикуляційні казки. Опубліковану казку можна використовувати в роботі з дітьми молодшого дошкільного віку (лексична тема "Весна")
Перегляд файлу

ЛОГОПЕДИЧНА КАЗКА «ВЕСНЯНА» ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор:вчитель – логопед  Тимофєєва М.С.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст І кваліфікаційної категорії ДНЗ: дошкільний навчальний заклад  компенсуючого типу,    дитячий садок №25 «Дзвіночок»  Лексична тема: «Весна прийшла»

Назва артикуляційної вправи

Правила виконання

Зміст логопедичної казки

1.

Артикуляційна вправа

«Віконечко»

image

 

Рот широко відкритий, язик спокійно лежить на дні ротової порожнини. Утримувати в такому положенні під рахунок від 310. Повторити 5 –

10 разів.

 

 

Прийшла весна. Пригріло тепле, лагідне сонечко.   Сонечко було таке гарне, таке велике, таке кругленьке. Ось

image

2.

Артикуляційна вправа

«Посмішка»

 

image

Розтягування розімкнутих губ, зуби при цьому зімкнуті, добре видно і верхні, і нижні різці. Утримувати в такому положенні під рахунок від 310. Повторити 5 – 10 разів.

Сонечко дуже раділо приходу весни. І щиро посміхалося з неба всьому, що бачило. Ось так.

 

3.

Артикуляційна вправа

«Трубочка»

(«Поцілунок)

image

 

Витягування губ вперед. Утримувати в такому положенні під рахунок від 310. Повторити 5 – 10 разів.

Сонечку дуже хотілося подарувати   всім повітряні поцілунки. Ось так.

 

4.

Поперемінне виконання  вправ

«Посмішка» і

«Трубочка»

image

image

Правила виконання див. вище (вправа №2,

№3)

 

Всім, кого бачило сонечко воно спочатку посміхалося, а потім

дарувало повітряний поцілунок 

 

5.

Артикуляційна вправа

«Лопатка»

image

Широкий, розслаблений язик висунути, покласти на  нижню губу, потримати 10-15 секунд (при напруженні  поплескати по язику шпателем або поплямкати   губами).

 

Раптом зустріло сонечко маленьку хмаринку. Хмаринка пливла по небу така, м’якенька, пухка та розслаблена. Ось така.

 image

6.

Артикуляційна вправа

«Гойдалка»

image

   Відкрити рота.

Почергово рухати язиком  вгорувниз. 

     а) до верхньоїнижньої губи;

     б) до верхніхнижніх зубів;

  Нижня щелепа не рухається. Рахунок: 1-2.     Вправу виконувати 5 – 10 разів.

 

 

Привіталося сонечко з хмаринкою і почали вони гратися. То підніматися вгору, то опускалися вниз. Ось так.

 

 

 

 

 

 

 

7.

Артикуляційна вправа «Голочка»

image

 

Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким.  Утримувати під рахунок: 1-2-3-45-6-7-8-9-10.

Слідкувати, щоб кінчик не загинався.

 

Гралися сонечко з хмаринкою, а потім подивилися вниз на землю і побачили там ніжну, тендітну квітку. 

imageЦе був пролісок. Він дуже тягнувся до теплого сонечка своїм тоненьким  стебельцем. Ось так.

 

 

 

8.

Артикуляційна вправа «Лопатка - Голочка»

imageimage                 

 

 

 

 

 

Почергово виконувати вправи «Голочка» та «Лопатка» (робити язичок то широким, то вузьким).

Рахунок: 1-2.

 

Сонечко дивилося то на розслаблену хмаринку, то на тоненьку стеблинку квітки.

image

 

9.

Дихальна вправа

«Вітерець»

 

Діти дують на широкий , распластаний язичок,  при цьому чути звук [Ф – Ф  - Ф], видих спокійний, ненапружений, протяжний.  Щоки не надуваються. 

 

А потім прилетів  легенький весняний вітерець і подарував всім всій теплий подих. Ось так.

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку