Автор:вчитель – логопед Тимофєєва М.С.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст І кваліфікаційної категорії ДНЗ: дошкільний навчальний заклад компенсуючого типу, дитячий садок №25 «Дзвіночок» Лексична тема: «Весна прийшла»
№ |
Назва артикуляційної вправи |
Правила виконання |
Зміст логопедичної казки |
1. |
Артикуляційна вправа «Віконечко»
|
Рот широко відкритий, язик спокійно лежить на дні ротової порожнини. Утримувати в такому положенні під рахунок від 310. Повторити 5 – 10 разів.
|
Прийшла весна. Пригріло тепле, лагідне сонечко. Сонечко було таке гарне, таке велике, таке кругленьке. Ось |
2. |
Артикуляційна вправа «Посмішка»
|
Розтягування розімкнутих губ, зуби при цьому зімкнуті, добре видно і верхні, і нижні різці. Утримувати в такому положенні під рахунок від 310. Повторити 5 – 10 разів. |
Сонечко дуже раділо приходу весни. І щиро посміхалося з неба всьому, що бачило. Ось так.
|
3. |
Артикуляційна вправа «Трубочка» («Поцілунок)
|
Витягування губ вперед. Утримувати в такому положенні під рахунок від 310. Повторити 5 – 10 разів. |
Сонечку дуже хотілося подарувати всім повітряні поцілунки. Ось так. |
4. |
Поперемінне виконання вправ «Посмішка» і «Трубочка» |
Правила виконання див. вище (вправа №2, №3) |
|
Всім, кого бачило сонечко воно спочатку посміхалося, а потім дарувало повітряний поцілунок
|
||
5. |
Артикуляційна вправа «Лопатка» |
Широкий, розслаблений язик висунути, покласти на нижню губу, потримати 10-15 секунд (при напруженні поплескати по язику шпателем або поплямкати губами). |
|
Раптом зустріло сонечко маленьку хмаринку. Хмаринка пливла по небу така, м’якенька, пухка та розслаблена. Ось така.
|
||
6. |
Артикуляційна вправа «Гойдалка» |
Відкрити рота. Почергово рухати язиком вгорувниз. а) до верхньоїнижньої губи; б) до верхніхнижніх зубів; Нижня щелепа не рухається. Рахунок: 1-2. Вправу виконувати 5 – 10 разів.
|
|
Привіталося сонечко з хмаринкою і почали вони гратися. То підніматися вгору, то опускалися вниз. Ось так.
|
||
7. |
Артикуляційна вправа «Голочка» |
|
Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. Утримувати під рахунок: 1-2-3-45-6-7-8-9-10. Слідкувати, щоб кінчик не загинався. |
|
Гралися сонечко з хмаринкою, а потім подивилися вниз на землю і побачили там ніжну, тендітну квітку. Це був пролісок. Він дуже тягнувся до теплого сонечка своїм тоненьким стебельцем. Ось так.
|
|
|
||||||
8. |
Артикуляційна вправа «Лопатка - Голочка»
|
|
Почергово виконувати вправи «Голочка» та «Лопатка» (робити язичок то широким, то вузьким). Рахунок: 1-2. |
|
Сонечко дивилося то на розслаблену хмаринку, то на тоненьку стеблинку квітки. |
|
|
||||||
9. |
Дихальна вправа «Вітерець»
|
Діти дують на широкий , распластаний язичок, при цьому чути звук [Ф – Ф - Ф], видих спокійний, ненапружений, протяжний. Щоки не надуваються.
|
А потім прилетів легенький весняний вітерець і подарував всім всій теплий подих. Ось так.
|