Конспект уроку 5
Тема: Атоми. Молекули. Йони. Хімічні елементи, їх символи і назви.
Мета: вивчити зміст понять,, атом”, ,, молекула”, ,,йон”, ,, хімічний елемент”, назви і символи
20 хімічних елементів; ознайомитись з поширенням хімічних елементів у природі.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, портрети вчених
Тип уроку: вичення нового матеріалу
Форми проведення: лекція, бесіда, складання схеми, інтелектуальна розминка, хімічна розминка.
Хід уроку :
І. Організація класу.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка виконання домашнього завдання.
На дошці заздалегідь написані основні поняття теми, вивчені на попередньому уроці. Проводимо інтелектуальну розминку по цих поняттях:
Далі пропонуємо учням хімічну розминку по таким завданням:
мідь, глина, нафта, мінеральна вода, цукор, йодна настоянка.
IV. Мотивація навчальної діяльності .
Відстрочена відгадка. Учитель ставить перед учнями проблемне питання, на яке вони дадуть відповідь при вивченні нового матеріалу. Краще його записати на дошці і в кінці уроку при підведенні підсумків повернутися до нього.
„Як ви гадаєте , від чого залежать властивості речовин?”
V. Вивчення нового матеріалу. Бесіда.
Молекула – найменша частинка речовини яка здатна самостійно існувати і має властивості речовини. Кисень, водень, азот, вуглекислий газ, вода, спирт. Молекули є структурними частинками цих речовин, те з чого вони побудовані.
Атом – найменша частинка речовини, що складається з позитивно зарядженого ядра навколо якого обертаються негативно заряджені електрони.
Обертання електронів навколо ядра нагадує обертання планет навколо сонця тому таку модель атома називають планетарною.
АТОМ
ЯДРО (+) ЕЛЕКТРОНИ (- )
протони нейтрони
р = +1 n = 0
кількість протонів = кількість електронів = номер елемента
Атоми в природі у вільному вигляді майже не існують, вони утворюють в природі прості і склодні речовини. Наприклад відома всі речовина кухонна сіль в хімії позначається як NaCl – складається з атома Натрію який віддав свій електрон Хлору і між ними утворився хімічний зв’язок. В даній сполуці Натрій стає зарядженим позитивно, а Хлор – негативно , а атоми нейтральні частинки, тому заряджені атоми називають іони. Іони – це також атоми, але ті які мають заряд.
А скільки в природі є різних атомів? Про це можна дізнатись по ПСХЕ Д.І.Менделєєва.
Хімічні елементи – це і є різні види атомів.
Кожен хімічний елемент має порядковий номер, назву, хімічний символ.
Вчимо учнів записувати і називати хімічні елементи.
Порядковий номер |
Назва елемента |
Хімічний символ |
Вимова |
|
20 елементів |
|
|
|
|
Повертаємось до проблемного питання і внаслідок вивченого підводимо учнів до висновку, що властивості речовин залежать від того з яких частинок вони складаються.
VІ . Закріплення вивченого.” Хімічний крос” - учитель починає вислів учні закінчують.
VII. Домашнє завдання.
1