Аудіювання тексту. Зарубіжна література. 6 клас.
Уривок з твору А. Е. Ліндґрен «Міо, мій Міо» та тести ( всього 12 тестів, кожен оцінюється в 1 бал). Час звучання- 5-6 хвилин, до 600 слів.
Острів, де стоїть палац мого тата-короля, називається Островом Зелених Лук. І він — тільки невеличка частка всього королівства. — Земля Заморська і Земля Загірна також належать нашому королю, — сказав мені Юм-Юм, коли ми гасали луками перед трояндовим садком. Яскраво сяяло сонце, і я згадав про Бенка. Я уявив собі, як він тепер стоїть, бідолашний, на темній Упландській вулиці, укутаній осіннім дощем. А я катаюся тут, на зелених луках, щасливий, як ніколи. Трава прохолодна й зелена, скрізь яскріють квітки, перед очима здіймаються лагідні зелені пагірки, з яких стікають прозорі струмочки, а в траві пасуться пухнасті білі ягнята. Ми побачили й пастушка, що грав на сопілці. Мелодія була якась дивна, мені здалося, що я її колись чув, тільки не пам'ятав, де саме. Але напевне не на Упландській вулиці. Ми зупинилися й погомоніли з пастушком. Він звався Нонно. Я попросив його позичити мені сопілку. Він не тільки дав її мені, а й навчив грати ту дивну мелодію.
— Я й вам можу змайструвати сопілки, — сказав Нонно. — Звичайно, якщо ви хочете. Ми відповіли, що дуже хочемо. Поблизу протікав струмок, і над ним звісила своє гілля плакуча верба. Нонно побіг туди й відрізав з верби гіллячку. Ми посідали над струмком, бовтаючи ногами у воді, а Нонно тим часом робив нам сопілки. Юм-Юм також навчився грати ту дивну мелодію. Нонно сказав, що це старовинна мелодія, яка з'явилася на світі раніше за інші мелодії. Її грали на луках пастухи тисячі й тисячі років тому. Ми подякували йому за те, що він зробив нам сопілки й навчив своєї дивної мелодії. Потім ми сіли на Міраміса й поїхали далі. І ще довго чули, як Нонно грав на своїй сопілці.
— Ми збережемо ці сопілки, — сказав Юм-Юм. — І якщо колись розлучимося, то гратимемо цю мелодію.
Юм-Юм міцніше вчепився за мене, щоб не впасти з коня. Він притулився головою до моєї спини і сказав:
— Так, Міо, збережімо ці сопілки. І як ти почуєш мою сопілку, то знай, що я тебе кличу. — Атож, — відповів я. — А як ти почуєш мою, то також знай, що я кличу тебе.
— Добре, — мовив Юм-Юм. Він міцно тримався за мене, і я подумав, що він і є мій найкращий друг. Звичайно, після мого тата-короля, бо його я любив дужче, ніж будь-кого на світі. Але Юм-Юм був хлопчик мого віку, тому тепер, коли я не міг більше зустрічатися з Бенком, мені було найкраще дружити з ним. Подумати тільки: я мав тата-короля, і Юм-Юма, і Міраміса, і їздив верхи через зелені пагорки й луки так, що аж вітер свистів у вухах! То ж хіба дивно, що мене переповнювало щастя?
— А як можна попасти в Землю Заморську і в Землю Загірну? — спитав я.
— Через міст Вранішньої Зорі, — відповів Юм-Юм.
— А де ж той міст?
— Ми скоро його побачимо, — відповів Юм-Юм.
І ми справді побачили його. Він був великий і довгий, ми не бачили йому кінця. Він весь мерехтів у ранковому сонці, і здавалося, що його зіткано з золотого сонячного проміння. — Це найдовший міст на світі, — сказав Юм-Юм. — Він з'єднує Острів Зелених Лук із Землею Заморською. Але на ніч наш король наказує підводити його, щоб ми тут, на острові, могли спокійно спати.
… Ми повернулися назад до трояндового садка й того дня більше не катались. Але ми допомагали чистити Міраміса, розчісували йому золоту гриву, пестили його, пригощали грудочками цукру й окрайцями хліба, які нам дала Юм-Юмова мама. Потім ми з Юм-Юмом спорудили собі в садку курінь і залізли в нього вечеряти. Ми їли налисники з цукром. Ох і смачні! …
[…]
Другого дня ми знов поїхали до Нонно. Спершу ми не могли його знайти. Та потім почули його сопілку за пагорком, де він сидів і грав самому собі, а вівці паслися навколо нього.
[…]
Ми витягли свої сопілки й почали грати втрьох. Виходила така гарна мелодія, що я навіть не міг збагнути, як ми навчилися так чудово грати.
[…]
Ми довго грали для трави, квіток, вітру й дерев…
Тести за твором А. Е. Ліндґрен «Міо, мій Міо».
А). острів Скарбів;
Б). острів Зелених Лук;
В). острів Синіх Птахів;
Г). острів Здійснених бажань.
А). дідусь;
Б). пастушок;
В). тато;
Г). лицар.
А). слугою в королівстві;
Б). братом Міо;
В). хлопчиком також віку, як Міо;
Г). господарем коня.
А). гірська дорога;
Б). підземний хід;
В). ледве видима доріжка;
Г). міст Вранішної Зорі.
А). про тата;
Б). про Бенка;
В). про прийомних батьків;
Г). про Джина.
А). золота грива;
Б). срібна грива;
В). біла грива;
Г). руда грива.
А). Бенк;
Б). Нонно;
В). Юнь –юнь;
Г). Ено.
А). з дубу;
Б). з верби;
В). з вишні;
Г). з тополі.
А). для трави, квіток, вітру й дерев;
Б). для ягнят;
В). для сонця та вітру;
Г). для мешканців селища.
А). про вічну дружбу;
Б). про те, що залишать їх собі напам'ять;
В). про те що, якщо колись розлучаться, то гратимуть цю мелодію;
Г). про те, що гратимуть на ній, коли будуть гуляти з Мірамісом.
А). сховище;
Б). курінь;
В).човен;
Г). криницю.
12. Хлопці вечеряли:
А). хлібом;
Б). налисниками з цукром;
В.) козинячим сиром;
Г). печеною картоплею.
Використані джерела
Бібліотека української літератури https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1321