Мета виховного заходу розширювати знання про красу і багатство нашої країни; пробуджувати почуття національної гідності; розвивати зацікавленість, бажання більше знати про свою Батьківщину; виховувати почуття прекрасного, вміння розуміти естетику природи, висловлювати свої думки щодо прекрасного у природі, любов до України.
Аукціон спогадів «Мандруємо Україною»
Мета:
Обладнання: карта маршруту; прапорці, ілюстративний матеріал; сердечка жовтого та блакитного кольору ; музичний супровід.
Форма проведення: аукціон спогадів
Учасники: учні
Хід заходу:
І. Організація класу
Перший дзвоник продзвенів
І за парти всіх привів!
Влітку всі набрались сили,
Дуже гарно відпочили.
Тож рівненько вже сідаєм
І в мандрівку вирушаєм!
Вчитель:
Так, так, друзі, я не помилилася. Ми справді з вами вирушимо у подорож, але вона не звичайна, а віртуальна. Ви матимете змогу доторкнутися до історії різних куточків нашої неньки України, більше дізнаєтесь про її велич та неповторність. А також глибше проникнете у культурну спадщину своєї Батьківщини. А подорожувати ми будемо за допомогою ваших розповідей! Та щоб не збитися з курсу, у нас є карта, де ми будемо позначати міста, які ви відвідали. (Карта розміщена на дошці).
ІІ. Повідомлення теми і мети заходу.
Вчитель:
А щоб точніше з’ясувати мету нашої подорожі, то для початку ви маєте виконати перше завдання під назвою «Дешифрувальник». Потрібно розшифрувати фразу, використовуючи ключ (на дошці).
А |
1 |
|||||||||
Д |
2 |
|||||||||
Є |
3 |
|||||||||
Ї |
4 |
|||||||||
К |
5 |
|||||||||
М |
6 |
|||||||||
Н |
7 |
|||||||||
О |
8 |
|||||||||
Р |
9 |
|||||||||
У |
= |
|||||||||
Ю |
+ |
|||||||||
6 |
1 |
7 |
2 |
9 |
= |
3 |
6 |
8 |
||
= |
5 |
9 |
1 |
4 |
7 |
8 |
+ |
|
||
Вчитель:
Отже, тема нашого Першого уроку «Мандруємо Україною».
Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, на якій ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки. Рідна земля – це чарівний світ дитинства, невичерпне чудодійне джерело, що все життя живить душу людини.
Зараз ви маєте дати якомога більше відповідей на запитання про Україну, щоб я була впевнена, що ви готові вирушати у мандри:
Вікторина
(Кожна розповідь унаочнена зображенням, розміщеним на дошці)
Вчитель:
Молодці! Ви вправно виконали завдання. А тепер перейдемо безпосередньо до мандрівки Україною. (Діти розповідають про міста, які відвідали, показують фото, на карті розміщуємо прапорці).
Учень 1. Знайомство з Одесою краще всього почати з Приморського бульвару. Невеликий за розмірами Приморський бульвар, немов музей під відкритим небом. У який би куточок бульвару ви не потрапили, вас чекає зустріч з хвилюючим минулим, із справжнім мистецтвом. Потьомкінські сходи – одна з найбільш відомих визначних пам’яток Одеси. Зверху Потьомкінські сходи вінчає пам’ятник Дюку де Рішельє, а веде вона до центрального входу Одеського Морського вокзалу, відкриваючи чудовий вид на море.
Учень 2. Києво-Печерська Лавра, Київ
У 1051 році два монахи Анатолій і Феодосій з іншого міста прибули до Києва. Оскільки жити було ніде – почали рити печери і використовувати їх в якості житла. З часом підземне місто продовжувало зростати, а пізніше – і надземні кам’яні споруди з храмами. Зараз Лавра – найбільший православний монастир України.
Учень 3. Софія Київська, Київ
Собор святої Софії— християнський собор в центрі Києва, пам’ятка української архітектури та живопису, одна з небагатьох уцілілих споруд часів Київської Русі.
Учень 4. Дендропарк «Софіївка», Умань, Черкаська область
Парк «Софіївка» заснований у 1796 році тогочасним власником міста Умань, польським магнатом Станіславом Потоцьким. Тут росте понад 2000 видів дерев і кущів (місцевих і екзотичних).На будівництво парку «Софіївка» пішло 6 років. В уманському парку кожен знайде собі заняття до душі: пішохідна екскурсія, водна прогулянка на човні або на невеликому пароплаві, катання на конях, тощо.
Учень 5. Хотинська фортеця, Хотин, Чернівецька область
Хотинська фортеця – прекрасний зразок оборонного укріплення України, один з найбільш значних пам’ятників архітектури Буковини. Побудована за наказом князя Данила Галицького. Замок складається з чотирьох оборонних веж, офіцерських казарм, церкви з фрагментами розпису.
Учень 6. Острів Хортиця, Запоріжжя
Найбільший острів на Дніпрі – Хортиця. Де жили запорізькі козаки, готувалися до бойових походів, займалися будівництвом своїх знаменитих кораблів – «чайок». Тепер це місце виступає в ролі історико-культурного комплексу «Запорізька Січ» на острові Хортиця.
Вчитель.
Ось діти, і завершилася наш аукціон спогадів «Мандруємо Україною» . За свої спогади ви отримали блакитні та жовті сердечка. Давайте сформуємо з них серце, яке символізує нашу любов до Батьківщини. (На дошці висить серце , на нього клеєм формуємо маленькі серця).
Підсумки заходу.
Вчитель.
У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення
Вправа «Продовж речення»
- Для мене Україна – це …
Вчитель. То ж подорожуймо, відкриваємо красу і неповторність нашої держави. Закохуємося в неї більше і більше.
Дешифрувальник
А |
1 |
|||||||||
Д |
2 |
|||||||||
Є |
3 |
|||||||||
Ї |
4 |
|||||||||
К |
5 |
|||||||||
М |
6 |
|||||||||
Н |
7 |
|||||||||
О |
8 |
|||||||||
Р |
9 |
|||||||||
У |
= |
|||||||||
Ю |
+ |
|||||||||
6 |
1 |
7 |
2 |
9 |
= |
3 |
6 |
8 |
||
= |
5 |
9 |
1 |
4 |
7 |
8 |
+ |
|
||