«Австралія - найсухіший материк Землі. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Дії з іменованими числами"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики і природознавства «Австралія - найсухіший материк Землі. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Дії з іменованими числами». Очікувані результати: - вміють ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; - розв’язують задачі на зустрічний рух; - поєднують іменовані числа, які рівні між собою; - мають уявлення про назву материка Австралії ; - пояснюють, чому Австралію називають материком- навпаки; - вміють виділяти головне із великої кількості інформації про рослинний і тваринний світ Австралії; - повідомляють цікаві факти про Австралію; - вміють позначити на контурній карті материк Австралії, її гори, річки та озера; - складають фішбоун і ментальну картку; - презентують результати власної роботи; - усвідомлюють необхідність охорони природних багатств материка; - розвивати критичне мислення, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; формувати пізнавальний інтерес; - виховувати інтерес до вивчення природознавста та охорони навколишнього середовища.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Інтегрований урок з математики  і природознавства  «Австралія  -     найсухіший материк Землі. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Дії з іменованими числами».   

Очікувані результати:

-        вміють ділити багатоцифрові числа на одноцифрові;

  •              розв’язують задачі на  зустрічний рух;
  •              поєднують іменовані числа, які рівні між собою;
  •              мають уявлення про назву материка Австралії ;
  •              пояснюють, чому Австралію називають материком- навпаки;
  •              вміють виділяти головне із великої кількості інформації про рослинний і тваринний світ Австралії;
  •              повідомляють  цікаві факти про Австралію;
  •              вміють позначити на контурній карті материк Австралії,  її гори, річки та озера;

-                складають фішбоун і ментальну картку;

-                презентують результати власної роботи;

  •              усвідомлюють необхідність охорони природних багатств материка;
  •              розвивати критичне мислення, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; формувати пізнавальний інтерес;
  •              виховувати  інтерес до вивчення природознавста та охорони навколишнього середовища.

Компетентності

Вільне володіння українською мовою – діти усно й письмово висловлювати свої думки, усвідомлюють роль мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готові вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.

Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами - активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті класу.

Математична компетентність – вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв’язувати задачі на зустрічний рух, поєднувати іменовані числа, які рівні між собою, усвідомлювати роль математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людей.

Природнича компетентність - розширити знання учнів про чарівність краєвидів та дивовижність куточків нашої планети.

Екологічна компетентність - привернути увагу учнів до проблем охорони навколишнього середовища та сприяти його збереженню.

Громадянські та соціальні компетентності - співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети  (робота в групах) при обчисленні виразів, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя.


Наскрізні лінії

Здоров’я і безпека- становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя, дотримуватися ЗСЖ  і настанов вчителів стосовно формування здоров’язбережувального освітнього середовища.

Підприємливість і фінансова грамотність – завдяки виробленим умінням швидко рахувати і розв’язувати математичні завдання різного рівня, які  забезпечать краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань.

 

Перебіг  уроку

І. Вступна частина

Продзвенів уже дзвінок                                                                                                  

Всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь,

На роботу налаштуйтесь.

Будемо активно працювати.

Нові знання про материки Землі здобувати.

II. Оголошення теми і мети уроку

1. З’ясування тлумачення нових слів

  - Сьогодні на уроці математики ми відправляємося у експедицію і будемо працювати дослідниками.

-А ви знаєте, що таке експедиція?

У Академічному тлумачному словнику написано так, що експедиція (від лат. expeditio  похід) — одна з організаційних форм наукових досліджень,  похід чи поїздка, як правило пов'язана з переміщенням дослідників по всьому світу, з спеціальною метою, спеціальним завданням.

- А хто такі дослідники?

 - Дослі́дник, жін. дослі́дниця — людина, яка веде дослідження, займається науковими дослідженнями, вивченням, спостереженням, аналізом чого-небудь, сприяє отриманню нових знань.

2. Гра «Валіза настрою»

- Чи готові ви до експедиції? Покажіть свій настрій за допомогою «Валіз настрою»

C:\Users\521F~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.086\сумний.jpgC:\Users\521F~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.893\стриманий, або коли дитина не може визначити.jpgC:\Users\521F~1\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.957\гарний, веселий.jpg           

 

 

 

 

Висновок. Отже, бачу переважає у більшості дітей гарний  настрій, але є учні, яким і не до мандрівок.

3. Вправа «Збери рюкзак»

  •              Отже, ми вирушимо в експедицію.
  •              Які речі ви б вибрали із запропонованих, коли б відправлялися в експедицію?

Картинки по запросу "пляшка з молоком"Картинки по запросу "зонтик пнг"Картинки по запросу "панамка пнг"Картинки по запросу "мікроскоп"Картинки по запросу "валянки пнг"Картинки по запросу "сачок"Картинки по запросу "компас пнг"Картинки по запросу "лупа" Картинки по запросу "походній рюкзак пнг"

 

 

             

 

 

 

    

Картинки по запросу "відерце"Картинки по запросу "мячик"

Картинки по запросу "ковбаса"

 

 

 

 

  •                 - Від чого залежить вибір речей для експедиції? (Куди ми йдемо і з якою метою).
  •                 Висновок. Отже, вибір речей залежить від того, куди ми будемо йти чи їхати і з якою метою.

-Куди ж саме саме здійснемо експедицію?

- Поки що ми не знаємо.

-Нам видадуть дозвіл на виїзд – візу, коли ми покажемо, що вміємо записувати багатоцифрові числа.

III. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка з характеристикою багатоцифрового числа.

-Протяжність материка, куди ми здійснемо експедицію, з Півночі на Південь становить 3860 км.

-Запишемо калігафічно це число на дошці та у зошити.

-Сьогодні 25 лютого, класна робота. Тепер розкладемо це число на розрядні доданки. 3860=3000+800+60. (Розкладаю на розрядні доданки я)

-Що ви можете сказати про це число?

- Пропишіть це число цілий рядочок.

2. Математичний диктант (Записуємо тільки відповіді, один учень працює біля дошки ,всі інші пишуть в зошитах)

– Протяжність цього материка Зх-Сх – добуток чисел 4 та одна тисяча  (4000).

- Флора і фауна налічує у 12 разів більше видів, ніж одна тисяча (12000).

- Кількість квітів на 1800 менша від усієї флори і фауни (10200).

- Кількість видів птахів – добуток чисел 90 та 6   (540).                                                        

-  Кількість риб – різниця чисел 11000 та 320  ( 10680).                                                                    - Довжина берегової лінії цього материка  на 10 км менша від 59736 км (59726)

3. Взаємоперевірка                                                                                                   

Картинки по запросу "віза в польщу"- Зачитайте свої відповіді.

- В кого інша відповідь?

4000, 12000, 10200, 540, 10680, 59726км.

- Майже всі впоралися із завданням, тому вирушаємо у путь.  Візу ми отримали.

- Обираємо вид транспорту.

- Послухайте загадку і спробуйте відгадати, що це за вид транспорту?

Картинки по запросу "загадка про літак на українській мові"Що за птах:
Пісень не співає,
Гнізда не в’є,
Людей і вантаж везе (літак).

-Куди ж ми здійснемо експедицію?

-У які далекі краї?

4. Вікторина «Відгадай материк»

  •              Щоб дізнатися, куди ми здійснимо експедицію пропоную вам пограти в гру. Завдання якої обчислити приклад. Обчисливши приклад командир команди підходить до дошки і вписую у вільний квадратик під отриманою відповіддю відповідну літеру. Так ми і дізнаємося, куди ж ми здійснимо експедицію.

А

1404:6

В

2352:3

С

2332:4

Т

2435:5

Р

2432:4

А

1404:6

Л

6456:8

І

2821:7

Я

3308:4

 

1194:3

 

234

784

583

487

608

234

807

403

827

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •              Букву А дати в різні команди.
  •              Так, на який материк ми відправимося?
  •              Так , до Австралії.        

ІІ Основна частина

1. Прокладання маршруту.

- На карті півкуль показати стрічкою маршрут від м.Суми до Австралії.

- Ми прилетіли на материк. Тепер кожна група буде займатися своїм дослідженням і фіксуванням їх у ментальну картку.

-Обрати командира команд і секретаря, зробити їм бейджики.

- У нас будуть працювати такі групи.

2. Робота в групах.

I група –історики. Ваше завдання опрацювати інформацію, яка лежить у вас у конверті , вибрати із неї саме головне, можна підкреслювати, виділяти різнем кольором ,а потім обмінятися інформацією з іншими учасниками груп. Виступати перед іншими учасниками за складним планом відповіді, який у вас лежить на парті.

Завдання – з’ясувати походження назви Австралія, географічне положення, клімат, хто її відкрив, чому її називають материком-навпаки?

II група –ботаніки.

Завдання-  з’ясувати різноманітність рослинного світу Австралії.

III група – зоологи.

Завдання – з’ясувати різноманітність тваринного світу Австралії.

IV група – господарська діяльність людей.

Завдання- з’ясувати, чим займаються люди на даному материку?

V група – інформатори.

Завдання- дізнатися цікаві факти про Австралію.

  •              Отже, слухаємо 1 групу – істориків.

1 група – історики. З’ясувати походження назви Австралії і хто її відкрив, географічне положення, клімат, які моря омивають, назвати найбільшу пустелю, річку, озеро і пояснити,  чому її називають материком-навпаки?

План відповіді

  1. Що означає назва Австралія? Хто її відкрив?
  2. Географічне положення материка.
  3. Клімат.
  4. Пустелі.
  5. Гори.
  6. Річки, озера.
  7. Материк-навпаки.

  

Назва Австралії походить від латинського слова «аустраліс», що означає «південний» або «південна земля».

Австралія — ​​п'ятий континент — була відкрита на початку 17 століття голландським мореплавцем Віллемом Янсзон. З тих пір ця частина світу з'явилася на географічних картах, але під назвою Нова Голландія. Однак кордони континенту були в ту пору невідомі. Як же Австралія назву свою змінила, переставши бути просто Новою Голландією?

Австралія — найменший і найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі. Разом із прилеглими островами він цілком розташований у південній півкулі. Звідси його назва — «Південна земля».

Сам материк розташований у чотирьох кліматичних поясах: тропічному, субтропічному, помірному  і субекваторіальному. З півночі  від  екватора  вітри  та води Індійського океану приносять до Австралії тепло. З півдня  часто дмуть холодні  вітри доносять заморозки  з берегів Антарктиди.

Головна особливість клімату Австралії полягає в тому, що літо починається в грудні, а зима - у червні.

Австралію омивають води Тихого й  Індійського оке­анів. З іншими материками вона не пов’язана сушею. Тому Австралію, врахо­вуючи її невеликі розміри, іноді називають «материком-островом».

Австралія — переважно рівнинна.  Майже половину площі займають пустелі, тому її називають «країною пустель». Найбільша пустеля – Вікторія, якій дали назву на честь британської королеви Вікторії. В австралійських пустелях зустрічаються  буро-червоні піщані бархани, давні пасовища з різнотрав’ям, а також вузькі ущелини та яри.  Разом з піщаними пустелями, широке розповсюдження мають також кам’янисті пустелі.

Середня  висота континенту- 215 м. Найвища гора-Косцюшко (2228 м) знаходиться в Австралійських Альпах (південна частина материка). Австралія бідна на поверх­неві прісні води. Це найсухіший материк світу. Найбільшою річкою є Муррей із притокою Дарлінгом. Більшість річок пересихають. У центральній частині Австралії є декілька со­лоних озер, найбільше з них — озеро Ейр. На території Австралії знаходяться давні озерні улоговини, що заповнюються водою лише після дощів.

Австралію  іноді називають «материк-навпаки». І справді, багато чого на цьому материку є прямо протилежним до того, що вважають нормальним для європейців, у тому числі для українців. Коли в Україні зима — в Австралії літо. Коли в Києві 10 година, в Канберрі  — 18 година. Для українців зрозу­міло — чим далі рухаєшся на північ, тим холодніше; для австралійців — спе­котніше.

  •              Виходить один учасник комагди до дошки і розповідає. Покажіть материк Австралію на карті.
  •              Покажіть гору Костюшко,річку Муррей, озеро Ейр,пустелю Вікторія.
  •              А тепер кожен учансик групи позначте їх у себе наконтурних картах.

Картинки по запросу "австралія контурна карта"

Картинки по запросу "австралія карта" 

 

  •              Дякуємо!
  •              Отже, який висновок можна зробити?
  •              Висновок. Австралія – материк –навпаки, лежить в 4 кліматичних поясах, омивають води Тихого й Індійського океану, переважно рівнинний материк, є найбільша пустеля Вікторія, річка Муррей і озеро  Ейр.
  •              Заповніть ментальну картку (дається одна на всю групу). На її заповнення даю 1хвилину.
  •              Давайте уявимо таку ситуацію.

Задача на зустрічний рух

  •              Відстань від Сум до Австралії  становить 12 764 км. Наш літак вилетів одночасно з австралійським літаком на зустріч один одному. Швидкість українського літака становила 350 км/год, а швидкість австралійського літака 330 км/год. Яка відстань буде між літаками через 3 години польоту?
  •              Про що йде мова в задачі? (Про два літака)
  •              Яка відстань від Сум до Австралії? (12 764 км)
  •              Яка швидкість українського літака? (350 км/год)
  •              А яка швидкість австралійського літака? (330 км/год)
  •              Що запитується у задачі? (Яка відстань буде між літаками через 3 години польоту?)
  •              Ми можемо дати відповідь на запитання задачі? (Ні)
  •              Чому? (Бо не знаємо швидкість зближення)
  •              А як її знайти? (330+350=680 (км/год)
  •              Дізнавшись швидкість зближення, що нам треба ще дізнатися? (Відстань, яку вони пролетять за 3 години)
  •              Як нам її дізнатися?
  •              680*3=2040 км/год
  •              Щоб дати відповідь на запитання задачі, що нам треба зробити?
  •              12 764-2040=10 724 (км)
  •              Один учень розв’язує задачу біля дошки ,всі інші пишуть в зошитах.

 

 350 км/год                                     ?                                     330 км/год

 

 

 

 

 

                                                                                                        t=3 год

                            

                                                   12 764 км

 

  •              Так як знайти швидкість?
  •              Скажіть, будь ласка, як знайти швидкість? (Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час)
  •              -Як знайти відстань? (швидкість помножити на час)
  •              -Як знайти час? (Щоб знайти час, треба відстань поділити на швидкість) 
  •              - Ви правильно виконали завдання, на додаткові завдання відповіли. Чудово справилися із завданням. Молодці! Вкінці уроку піднесете щоденник.
  •              Слухаємо наступну групу.

2 група –ботаніки. З’ясувати різноманітність рослинного світу Австралії.

План відповіді

1. Рослина символ Австралії.

2. Дерево-удав.

3. Пляшкове дерево.

4. Ендеміки Австралії.

5. Деревовидні папероті.

6. Акація-мімоза, араукарії (хвойні дерева), різні види пальм, дуже багато видів орхідей.

Рослинний світ Австралії є бідним на види та дуже дивним.    Дерева тут скидають не листя, а кору.   Ліси не дають тіні.  Крізь зарості пустель – скреби – доводиться пробиратися з сокирою.

Панівною рослиною є евкаліпт. З кожних чотирьох австралійських дерев - три — евкаліпти. Евкаліптів в Австралії близько 600 видів. Окремі з них дуже великі (до 100 м заввишки і 10 м завтовшки), інші низькорослі, у вигляді чагарників. В одних видів евкаліптів кора звисає лахміттям, в інших, навпаки, гладенька, а є евкаліпти із «залізною» жорсткою корою. 

В невеликій за площею смузі лісів в Австралії трапляється дивне дерево баньян. Його називають деревом-удавом. Насіння цього австралійського родича фікуса дерева затримуються на гілках інших дерев і проростають прямо на них, пускаючи коріння вниз і чіпляючись ним за дерево-господаря. Із насінини утворюється бульба, схожа на картоплину. Від цієї бульби вниз спускаються корінці і закріплюються на землі. Дуже швидко дерево-господар обплутується сіткою коріння баньяна настільки, що виявляється задушеним. І тоді баньян займає його місце під сонцем і виростає у велетенське дерево.

Пляшкове дерево – брахіхітон  подібне до африканського баобабу.
Його товстий стовбур звужується доверху, нагадуючи пляшку.

Цікавими є трав'яні дерева.  Це ендеміки Австралії. Вони мають прямий короткий стовбур, увінчаний жмутком вузьких листочків, які стирчать в усі боки, неначе копиці сіна.

У вологих екваторіальних лісах зростають деревовидні папороті. Дивними є австралійські пустелі.

 Тут ростуть акація-мімоза, араукарії (хвойні дерева), різні види пальм, дуже багато видів орхідей.

-На презентації показати малюнки цих рослин.

- Так,який висновок можна зробити?

-Висновок. Що Австралія має такий різноманітний і дивовижний рослинний світ.

-Дякуємо вам! На заповнення ментальної картки даю 1 хвилинку.

- Наші дослідники побували у Австралійському лісі і їх здивувала територія, на якій росте евкаліпт.

- Давайте уявимо таку ситуацію.

Довжина цієї ділянки становить 3800 м, а ширина у 4 рази менше. Яку площу займає евкаліпт?

  •              Про що йде мова у завданні? (про довжину і ширину ділянки).
  •              Яка довжина ділянки? (3800 м)
  •              Яка ширина ділянки? (у 4 рази менша)
  •              Що запитується? (Яку площу має евкаліпт)
  •              Можемо ми дати відповідь на запитання?
  •              Чому? (Бо не знаємо ширину)
  •              Як знати ширину?
  •              3800:4=950 (м)
  •              Дізнавшись ширину, можемо ми знайти площу ділянки?
  •              Як знайти площу?
  •              950*3800=3 610 000 м2
  •              Один учень працює біля дошки ,всі інші самостійно у зошитах.
  •              Так, як знайти площу ділянки?

- Ви правильно виконали завдання, на додаткові завдання відповіли. Чудово справилися із завданням. Молодці! Вкінці уроку піднесете щоденник

  •              Пропоную трішечки відпочити. Щось ми вже втомилися.

Фізкультхвилинка

Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ?

-Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він.

-Зараз встаємо всі.

 

В Австралії піднявся вітер. (Тремо долоні).

Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)

Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)

Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

Дощ стихає. (Плескання долонями  по грудях.)

Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)

Сонце! (Руки догори.)

- Продовжуємо далі.

- Сідаємо всі. Продовжуємо працювати далі.

- Слухаємо наступну групу

3 група –зоологи. З’ясувати різноманітність тваринного світу Австралії.

План відповіді

  1. Австралія-країна сумчастих тварин (кенгуру).
  2. Коала, схожість із людиною.
  3. Яйцекладні ссавці (єхидна і качкодзьоб).
  4. Казуар – великий нелітаючий птах.
  5. Вомбат - землерійна лісова тварина.

Австралія — країна сумчастих тварин, яких тут 600 видів. Малята сумчастих народжуються дуже маленькими і мати доношує їх у сумці — шкіряній складці на череві. Характерною сумчастою твариною є кенгуру. Тут можна натрапити на великих кенгуру (до 3 м заввишки), а можна побачити і карликових тварин, розміром до 30 см.

В евкаліптових лісах на деревах живе сумчастий ведмідь коала, невеликий звір довжиною 60-80 см і масою до 16 кг. Має круглу голову з великими вухами. На лапах – довгі кігті, якими чіпляється за стовбури дерев. Вдень коали нерухомо сидять між гілок, а вночі пересуваються, жуючи листя евкаліптів. Самиця раз на два роки приносить дитинча, яке виношує у сумці 6-7 місяців, а потім ще довго його носить на спині. Якщо у коали відібрати їжу, вона плаче та витирає лапами морду, як людина.

Друга пануюча група тварин Австралії – це яйцекладні ссавці. Вони виводять малят з яйця, як птахи, а вигодовують їх молоком, як ссавці. Такими тваринами є єхидна і качкодзьоб. Качкодзьоб має тіло довжиною 30-45 см, що вкрите темно-бурим хутром. Важить тварина близько 2 кг. Живиться червами, молюсками, комахами, яких добуває завдяки носовій частині, що витягнута у вигляді дзьоба.
            Єхидна є яйцекладним ссавцем Австралії. Вона має тіло довжиною 40 см і масою 2,5-6 кг, що вкрите зверху голками довжиною до 6 см та бурою шерстю. Це нічна тварина. Витягнутою у вигляді дзьоба мордою відшукує червів та комах, яких добуває довгим липким язиком. Зубів не має. Розмножується раз на рік, відкладаючи 1 яйце, яке самиця виношує у сумці на череві. Дітей, як і всі ссавці, вигодовує молоком.
            Багато в Австралії унікальних великих птахів. Казуар – дуже великий нелітаючий птах: його маса досягає 50-100 кг, зріст 1,5-2 м. Тому казуар – другий в світі за розмірами (після африканського страуса) птах. Самиці більші за самців. Ноги сильні. Внутрішній палець має кинжалоподібний кіготь довжиною до 12 см, яким казуар може вбити. Добре бігає, розвиваючи швидкість до 50 км/год. 

Вомбат - землерійна лісова тварина, розміром з борсука: 67-105 см. Живе у глибоких норах. Веде  нічний спосіб життя. Травоїдний. Самиця народжує 1 дитинча,
яке виношує у сумці. Вомбат -добродушний товстун. З усіх сумчастих тільки в нього є два зуби-різці зверху і знизу, як у гризунів. Лапи з кігтями: ними він риє довгі (до 40 м) коридори до нори. Ззаду, нижче спини, у вомбата є свого роду щиток - щоб ворог не вхопив.  А захищається він, наносячи удари головою, як баран. Їсть траву, молоду кору, гриби. Особливо любить осоку.

З розвитком цивілізації в Австралію були завезені тварини з інших материків. Серед завезених тварин кролики, собаки дінго і верблюди.

-Дякуємо!

-Який висновок можна зробити?

-Висновок: тваринний світ Австралії різноманітний і в ньому є тварини, які мешкають  тільки на цьому материку.

-  Наших дослідників здивувала довжина тіла кенгуру, його вага і пропоную вам пограти в гру «Встанови відповідність».

- Ваше завдання поєднати іменовані числа, які рівні між собою.

 

Довжина кенгуру   - 1м 40 см

 

 

65 000 м

 

85 000 г

Вага кенгуру – 85 кг

140 см

Швидкість кенгуру – 65 км/год

Тривалість життя качкодзьоба- 17р

14 дм

204 місяці

 

  •    Молодці!
  •    Оцінюю учнів.

- Слухаємо наступну групу.

4 група –господарська діяльність людей. З’ясувати, чим займаються люди в Австралії?

План відповіді

  1. Видобування нафти, природного газу ,вугілля, руд.
  2. Вирощення культурних рослин.
  3. Розведення тварин.
  4. Стихійні лиха.
  5. Природоохоронні території.

Населення Австралії живе переважно на тихоокеанському узбережжі, де розташовано тропічні ліси та савани. В Австралії займаються видобуванням нафти, природного газу, вугілля, залізної, алюмінієвої та мідної руди. Частину корисних копалин вивозять в інші країни. Корисні копалини проходять переробку на нафтопереробних та металургійних підприємствах.

На машинобудівних заводах виготовляють автомобілі, трактори, комбайни та верстати.

В Австралії вирощують великі врожаї пшениці, ячменю, кукурудзи, сорго, соняшнику, цукрової тростини, сої, арахісу, частину яких вивозять в інші країни світу.

Основні свійські тварини, яких розводять в Австралії, — це вівці, які дають вовну, хутро, м’ясо.

За кількістю овець та виробництвом вовни Австралія посідає перше місце у світі. В Австралії вирощують також корів, свиней, свійських птахів.

На материку є багато підприємств, на яких займаються переробкою молока, м’яса, цукрової тростини, зерна, вовни.

Природа Австралії зазнала змін внаслідок господарської діяльності людини. Великої шкоди природі завдало вирубування лісів та чагарників, лісові пожежі, випасання овець, видобування корисних копалин відкритим способом.

 

 

 

На території країни спостерігаються небезпечні природні явища і стихійні лиха].

  • На півночі: руйнівні циклони вздовж узбережжя; ерозія ґрунтів від надмірного випасу; Великий Бар'єрний риф біля північно-східного узбережжя під загрозою від надмірного туризму та судноплавства.
  • У центральній частині: суворі посухи, опустелювання.
  • На сході й південному сході: лісові пожежі; ерозія ґрунтів від надмірного випасу; зведення лісів; процеси урбанізації; підвищення солоності ґрунту за рахунок використання води низької якості; обмеженість водних ресурсів.
  • У навколишніх водах зменшення морських біоресурсів через перевилов та забруднення вод.
  • Вулканічна діяльність на віддалених островах Герд і Макдональд.

В Австралії велику увагу приділяють охороні природи. З метою збереження природи, рідкісних рослин і тварин в Австралії створено багато природоохоронних територій.

Справжнім дивом природи є морський заповідник Великого Бар’єрного рифу, де охороняються найдовша в світі гряда островів і коралових рифів.

У національному парку Косцюшко охороняють дику природу — від евкаліптових лісів біля підніжжя до альпійських лук на вершині. На території парку є чимало рідкісних рослин і тварин, які потребують охорони.

У національному парку Какаду під охороною перебувають болота, мальовничі водоспади, зарості евкаліптів, тропічні ліси та гранітні скелі. Тут живуть кенгуру, деревна жаба, плащоносна ящірка, австралійський крокодил.

https://subject.com.ua/textbook/nature/4klas/38.html

  • Дякуємо!
  • Який висновок можна зробити?
  •      Висновок. В Австралії видобувають нафту, газ ,вугілля, рідні види руд, розводять овечок, корів, свиней, свійських тварин, вирощують пшеницю, ячмінь, кукурудзу, сорго, соняшник, цукрову тростину, сою, арахіс. Для того, щоб зберегти рослинний і тваринний світ створюють заповідники, парки.
  •      Заповніть ментальну картку.
  •      А  зараз перевіримо, як ви вмієте розв’язувати рівняння.
  • Давайте згадаємо, як знайти не відомий  множник? (треба добуток поділити на 1 множник)
  • Як знайти  невідомий дільник? (Треба ділене поділити на частку)
  • Як знайти невідомий ділене? (треба частку помножити на ділене)

4 · x = 44 824      

x = 44 824 : 4               

x = 11206               

4*11206=44824                               

44824=44824   

  • Давайте перевіримо ,чи правильно ви виконали завдання?
  • Підніміть руку, у кого інші відповіді.
  • Чому?
  • Як знайти другий множник?
  • Оцінюю учня.
  • Дякуємо вам!
  • Слухаємо наступну групу.

5 група-  інформатори. Дізнатися, цікаві факти про Австралію.

План відповіді

  1. Невідома південна планета.
  2.  Складається з 6 штатів.
  3. Немає активних вулканів.
  4. Найменший континент у світі.
  5. Найбільше найотруйніших змій.
  6. Одногорбні дикі верблюди.
  7. Символи австралійського герба.
  8. Втричі більше овець ніж людей.

 Назва Австралія, з латинської «Terra Australis Incognita», що означає «Невідома південна земля» з'явилася ще за часів правління Римської імперії.

- Австралія складається з 6-ти штатів: Квінсленд, Новий Південний Уельс, Вікторія, Тасманія, Південна Австралія, Західна Австралія. Крім того тут є дві головні материкові території: Північна територія та Австралійська столична територія, а також ряд досить незалежних островів.

- Австралія – єдиний континент, де немає активних вулканів.

- Столиця Австралії – місто Канберра.

- Австралія – найбільший острів і найменший континент у світі.

- Австралія – найсухіший населений континент на Землі, ще більш сухий – Антарктида. Одна третина Австралії – це пустеля, інша частина теж досить посушлива.

- Грандіозна футбольна перемога належить Австралійській збірній, яка у 2001 році обіграла збірну Американського Самоа з рахунком 31:0.

- В Австралійських сніжних горах щорічно випадає більше снігу, ніж у швейцарських Альпах.

- 6 з 10 найотруйніших видів змій у світі мешкають в Австралії. Австралійський прибережний тайпан - найотруйніша змія у світі. Отрута від одного укусу може вбити 100 людей.

- В австралійських пустелях блукають понад 750 000 одногорбих диких верблюдів. Це одне з найбільших стад на Землі.

- У Південній Австралії є ферма Anna Creek Cattle Station, яка за площею своєю перевершує Бельгію.

- Кенгуру та ему були обрані у якості символів австралійського герба, оскільки, на відміну від більшості тварин, рідко можна побачити що вони рухаються назад.

- В Австралії живе втричі більше овець ніж людей.

- Будинки в Австралії погано ізольовані від холоду, тому в зимові місяці при температурі нижче +15 градусів в приміщеннях досить прохолодно. Не дивно, що саме з Австралії пішла мода на «уггі» — тепле, м'яке та затишне взуття. Австралійці носять їх прямо вдома.

- Хоча багато корінних австралійців є нащадками ув'язнених, на генетиці це ніяк не позначилося: за статистикою, населення Австралії є найзаконослухнянішими у світі.

- Коали та шимпанзе – єдині тварини у світі, у яких є унікальні відбитки пальців. Відбитки пальців коали практично неможливо відрізнити від відбитків пальців людей.

- Дякую!

-Який висновок можна зробити?

Висновок. Що в Австралії живе більше овець ніж людей, кенгуру та ему були обрані у якості символів австралійського герба та найсухіший населений континент на Землі,  тому що одна третина Австралії – це пустеля.

-Заповніть ментальні карточки.

-Прошу продемонструвати командирів команд ,я к вони заповнили свої ментальні карточки.

-Оцінюю групи.

D:\ФІшбоун\01005evr-855c.jpgIV. Підсумок уроку

1. Прийом «Фішбоун»

-Які висновки ви можете зробити, познайомившись із материком Австралія?

-Пропоную вам скласти фішбоун.

Тема. Австралія.

Причини:                                                 

  1.          Географічне положення              

    (близько до екватора) .                                  

  1.          Половину материка займають пустелі, отже сухий і жаркий клімат,

нестача вологи.

  1.          Часті лісові пожежі.                  
  2.         Глобальне потепління, забруднення океану.          
  3.          Знаходиться в протилежній, південній півкулі.

Наслідки:

  1.          Теплий і жаркий клімат.
  2.         Найсухіший материк.
  3.          Гинуть тварини і рослини.
  4.          Гине Великий Бар’єрний риф.
  5.          Коли в Україні зима, в Австралії літо. Коли в Україні ранок. В Австралії вечір.

Висновок. Материк «навпаки»

2.Вправа «Мікрофон»

- Який материк ми сьогодні досліджували?

-Де він розташований?

-Як його називають?

-Яка пора року зараз в Австралії?

-Які цікаві факти ви для себе відкрили?

3. Вправа «Кубування»

-Чим корисний був урок?

-Яке завдання було найцікавішим?

-Яких тварин Австралії ви хотіли б побачити?

-Чим ми можемо вплинути на екологічний стан планети?

-Якою інформацією про материк ви поділитеся з батьками?

- крім інформації про Австралію, що ми з вами робили з математики?

VІ. Домашнє завдання.  

Виготовити візитну карточку материка Австралії.

- Так, як наша експедиція підходить до кінця, будемо повертатися додому. Покажіть будь ласка, ту валізу, яку ви понесете додому з експедиції.

-Бачу, ви повертаєтеся з гарним настроєм.

-Це добре!

- На цьому наш урок закінчено. Прошу вийти всіх з класу.

-Дякую за плідну роботу на уроці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку