: Автоматизація звука [ Р ] в кінці слів . Виділення даних слів в ряду інших слів . Лексична тема : "Професії" .

Про матеріал

Мета : Закріпити правильну та чітку вимову звука [р] у складах та словах , словосполученнях , чистомовках ; учити відповідати на питання педагога повним реченням , правильно узгоджувати числівники та прикметники з іменниками . Сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики , фонематичного сприймання та мовленнєвого дихання , інтонаційної виразності мовлення .

Перегляд файлу

Тема  :  Автоматизація  звука  [ Р ] в  кінці  слів  .  Виділення  даних  слів  в  ряду  інших  слів  .  Лексична  тема  :  "Професії"  . 

Мета  :  Закріпити  правильну  та  чітку  вимову  звука  [р]  у  складах  та  словах  ,   словосполученнях   ,  чистомовках  ;  учити  відповідати  на  питання  педагога  повним  реченням  ,  правильно  узгоджувати  числівники  та  прикметники  з  іменниками  .  Сприяти  розвитку  артикуляційної  та  дрібної  моторики  ,  фонематичного  сприймання  та  мовленнєвого  дихання  ,  інтонаційної  виразності  мовлення  .

Обладнання  :  дзеркальця,   предметні  картинки  до  теми  : "Професії"( « плутанина»  -  хто  взяв  не  свої  речі  ?)  Індивідуальні  картки  із  завданнями  для  складання  словосполучень  .

                                                          Хід  заняття

Організаційний  момент.

Артикуляційні  вправи  .  Будемо  виконувати  вправи  і  побачимо  в  кого  язичок  слухняніший  :"Посмішка",

"Трубочка",  "Покарати  неслухняний  язик",  "Конячка"  ,  "Зупинимо  конячку",  "Пензлик"  ,  " Дощик-дддд".

Дихальні  вправи  :  "Хто  вище  підніме  прапорець"-  здування  папірчика  широким  язиком  з  носа  , Дихальна вправа "Футбол"Губи витягнуті вперед. Здувати ватну чи пінопластову кульку на протилежний край столу. Слідкувати, щоб видихуваний струмінь повітря був цілеспрямованим, а щоки не надувались.

Основна  частина  .

Сьогодні  знову  будем  мандрувати  та  тільки  тему  потрібно  відгадати  .  Відгадування  теми  дня  .

  Який  перший  звук  у  слові  помідор  ?  (  перший у сл.. ракета ? 2-й у сл.. робот, і  т . д. Запиши   літери  та  відгадай  слово  . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Так  сьогоднішня  наша  тема  : " Професії".

     Учитель  ,  лікар  чи  геолог  , 

                   Письменник  ,  слюсар  чи  кресляр- 

                    Всі  називають  головною 

                    Одну  професію-  школяр! 

                   Бо  всім  відомо  ,  що  без  школи  , 

                   Без  знань  ,  що  мусиш  там  набуть  ,

                   Не  станеш  у  житті  ніколи 

                    Тим  ,  ким  в  дитинстві  мрієш  буть  !    (  А.  Костецький ) 

                             ***Які  професії  згадуються  у  вірші  ?  

Відгадайте  ,  хто  це  ? Перша  зупика  .

У  нас  цю  професію  знають  усі  : 

Сидить  за  кермом  вантажівки  й  таксі  , 

Вантаж  і  людей  він  по  місту  розвозить  .

У  літню  спеку  та  зимові  морози  . Так  це     Шофер.  А  що  потрібно  шоферу  для  роботи  ?  Авто  ,  уважність  ,  знати  правила  дорожнього  руху  .  А  як  дізнатись  коли  можна  їхати  чи  стояти  ?  Світлофор  допоможе  нам  . 

Світлофор

Світлофор  -  наш  вірний  друг  ,  він  завжди  моргає  . 

Пильно  дивиться  навкруг  ,  про  безпеку  дбає  .

На  червоний  -  зачекай  ,  на  зелений – вирушай !

Друга  зупинка . Загадка2 . 

У  театрі  грає  ролі  : 

Нині  :  вчителя  у  школі  ,

завтра  буде інша  роль  -

То  бідняк  він ,  то  король…Це      актор  .Яким  він  має  бути  ?  Назвати  риси  характеру  на  кожну  літеру  професії.    А---артистичний .

                     К  -  креативний ( творчий)

                      Т -  товариський

                     О  -  оригінальний 

                    Р  -  рухливий,  розумний

Зупинка 3.  Загадка 3.

З  понеділка  по  суботу  він  ходить  на роботу  .

Якщо  раптом  захворію  ,  може  вийти  і  в  неділю  .

Він  мені  приносить  ліки  ,  перевірить  горло ,  ніс ,

Скаже  їсти  борщ  і  кашу  ,  щоб  одужав  я  й  підріс    ?  Це…лікар. 

Що  лікарю  потрібно  для  роботи  ?  Підбери  картинку  .  Знайди  зайві  картинки  .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова  для  перевірки  :  слухавка ,  ліки  ,  пластир  ,  укол  ,  градусник  ,  сумка на  інструменти .

  Складання  словосполучень  .  Лікар  має  :   пігулки(ліки) ..і  т  .  д  .  

Фізхвилинка. 

Треба  нам  перепочити  свої  сили  освіжити.

Тож  часу  негай  чистомовки  повторяй.  .  Повторення  чистомовок  з  рухами  .

Ар – ар -  ар – летить  комар.  ( показ рухів) .                         Ір – ір – ір  - солодкий  зефір (  облизатись) .

Ор – ор – ор – я  їв помідор  . (жування)   .                        Атер – атер  - пливе  катер    .

Ар – ар – ар – зірки  рахує   звіздар  .  ( рахувати зірки).        Ар  -  ар – ар  -  це  сильний  удар  ( ногою) .

Ур – ур – ур – сидить  снігур ( присісти).                     Ир – ир – ир -  я ходив   стріляти  в  тир  ( показ  стрільби) .

 

  Зупинка 4. Загадка4. 

Прокидається  він  рано  і  пече  нам  хліб  духм'яний  ,

Бублики  і  пиріжки  ,  пряники  й  медівники  .  Це   пекар  .

А  що  потрібно  пекарю  для  роботи  ? Скажи  так  чи  ні  .

 

 

 

 

Зупинка 5. Загадка5.

Там  де  він  чудові  пахощі  ,  на  дітей  чекають  ласощі  : 

Шоколадки  і  цукерки  із  начинками,  тістечка  із  кремом  і  родзинками   .  Це  кондитер  .

Що  випікає  кондитер?   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Слова  для  перевірки  :  кекс,  пиріг  з  вишнями  ,  макаруни  ,  рулети  ,  пончики  ,  торти  ,  морозиво  .

Зупинка6.Загадка6.

Спеціальність є смачна Серед всіх професій: Розбиратись у супах прянощах і спеціях.

Хто ж нам їсти куховарить. Пече, жарить, варить, парить? На гаряче дмуха. Хто це, діти? – Кухар! Павло Браницький.

 

 

Що  готує  кухар?  Кухар  готує….. рибу, суп, борщ, салат, курку,вареники  .

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Які ще  страви  може  приготувати  кухар   ?  Якими  інструментами  користується  кухар    ? 

Зупинка7 .  Загадка7.

У фільмах трюки виконує,

З висоти на дно пірнає

Підготовлений актор.

Швидкий, сміливий... (каскадер)

 

 

 

 

 

 

 

Подивіться  на  картинки  і  скажіть  ,  яким  треба  бути  щоб  це  зробити    ?Сміливим  .  Всі  трюки  каскадера -  дуже  небезпечні  ,  тому перш  ніж  стрибати  треба  добре  подумати  .  Оскільки  небезпечні  трюки  зможе  виконати  тяльки  професійний  каскадер  ,  який  має  багато  досвіду  .

Підсумок  заняття  .

Яку  тему  сьогодні  вивчали?  Що  вам  сподобалось? 
Домашнє  завдання  :  намалювати  малюнок  ким я  хочу  стати  в  майбутньому  ?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Артеменко Руслана Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
1640
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку