Мета : Закріпити правильну та чітку вимову звука [р] у складах та словах , словосполученнях , чистомовках ; учити відповідати на питання педагога повним реченням , правильно узгоджувати числівники та прикметники з іменниками . Сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики , фонематичного сприймання та мовленнєвого дихання , інтонаційної виразності мовлення .
Тема : Автоматизація звука [ Р ] в кінці слів . Виділення даних слів в ряду інших слів . Лексична тема : "Професії" .
Мета : Закріпити правильну та чітку вимову звука [р] у складах та словах , словосполученнях , чистомовках ; учити відповідати на питання педагога повним реченням , правильно узгоджувати числівники та прикметники з іменниками . Сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики , фонематичного сприймання та мовленнєвого дихання , інтонаційної виразності мовлення .
Обладнання : дзеркальця, предметні картинки до теми : "Професії"( « плутанина» - хто взяв не свої речі ?) Індивідуальні картки із завданнями для складання словосполучень .
Хід заняття
Організаційний момент.
Артикуляційні вправи . Будемо виконувати вправи і побачимо в кого язичок слухняніший :"Посмішка",
"Трубочка", "Покарати неслухняний язик", "Конячка" , "Зупинимо конячку", "Пензлик" , " Дощик-дддд".
Основна частина .
Сьогодні знову будем мандрувати та тільки тему потрібно відгадати . Відгадування теми дня .
Який перший звук у слові помідор ? ( перший у сл.. ракета ? 2-й у сл.. робот, і т . д. Запиши літери та відгадай слово .
|
|
|
|
|
|
|
|
Так сьогоднішня наша тема : " Професії".
Учитель , лікар чи геолог ,
Письменник , слюсар чи кресляр-
Всі називають головною
Одну професію- школяр!
Бо всім відомо , що без школи ,
Без знань , що мусиш там набуть ,
Не станеш у житті ніколи
Тим , ким в дитинстві мрієш буть ! ( А. Костецький )
***Які професії згадуються у вірші ?
Відгадайте , хто це ? Перша зупика .
У нас цю професію знають усі :
Сидить за кермом вантажівки й таксі ,
Вантаж і людей він по місту розвозить .
У літню спеку та зимові морози . Так це … Шофер. А що потрібно шоферу для роботи ? Авто , уважність , знати правила дорожнього руху . А як дізнатись коли можна їхати чи стояти ? Світлофор допоможе нам .
Світлофор
Світлофор - наш вірний друг , він завжди моргає .
Пильно дивиться навкруг , про безпеку дбає .
На червоний - зачекай , на зелений – вирушай !
Друга зупинка . Загадка2 .
У театрі грає ролі :
Нині : вчителя у школі ,
завтра буде інша роль -
То бідняк він , то король…Це актор .Яким він має бути ? Назвати риси характеру на кожну літеру професії. А---артистичний .
К - креативний ( творчий)
Т - товариський
О - оригінальний
Р - рухливий, розумний
Зупинка 3. Загадка 3.
З понеділка по суботу він ходить на роботу .
Якщо раптом захворію , може вийти і в неділю .
Він мені приносить ліки , перевірить горло , ніс ,
Скаже їсти борщ і кашу , щоб одужав я й підріс ? Це…лікар.
Що лікарю потрібно для роботи ? Підбери картинку . Знайди зайві картинки .
Слова для перевірки : слухавка , ліки , пластир , укол , градусник , сумка на інструменти .
Складання словосполучень . Лікар має : пігулки(ліки) ..і т . д .
Фізхвилинка.
Треба нам перепочити свої сили освіжити.
Тож часу негай чистомовки повторяй. . Повторення чистомовок з рухами .
Ар – ар - ар – летить комар. ( показ рухів) . Ір – ір – ір - солодкий зефір ( облизатись) .
Ор – ор – ор – я їв помідор . (жування) . Атер – атер - пливе катер .
Ар – ар – ар – зірки рахує звіздар . ( рахувати зірки). Ар - ар – ар - це сильний удар ( ногою) .
Ур – ур – ур – сидить снігур ( присісти). Ир – ир – ир - я ходив стріляти в тир ( показ стрільби) .
Зупинка 4. Загадка4.
Прокидається він рано і пече нам хліб духм'яний ,
Бублики і пиріжки , пряники й медівники . Це пекар .
А що потрібно пекарю для роботи ? Скажи так чи ні .
Зупинка 5. Загадка5.
Там де він чудові пахощі , на дітей чекають ласощі :
Шоколадки і цукерки із начинками, тістечка із кремом і родзинками . Це кондитер .
Що випікає кондитер?
Слова для перевірки : кекс, пиріг з вишнями , макаруни , рулети , пончики , торти , морозиво .
Зупинка6.Загадка6.
Спеціальність є смачна Серед всіх професій: Розбиратись у супах прянощах і спеціях.
Хто ж нам їсти куховарить. Пече, жарить, варить, парить? На гаряче дмуха. Хто це, діти? – Кухар! Павло Браницький.
Що готує кухар? Кухар готує….. рибу, суп, борщ, салат, курку,вареники .
Які ще страви може приготувати кухар ? Якими інструментами користується кухар ?
Зупинка7 . Загадка7.
У фільмах трюки виконує,
З висоти на дно пірнає
Підготовлений актор.
Швидкий, сміливий... (каскадер)
Подивіться на картинки і скажіть , яким треба бути щоб це зробити ?Сміливим . Всі трюки каскадера - дуже небезпечні , тому перш ніж стрибати треба добре подумати . Оскільки небезпечні трюки зможе виконати тяльки професійний каскадер , який має багато досвіду .
Підсумок заняття .
Яку тему сьогодні вивчали? Що вам сподобалось?
Домашнє завдання : намалювати малюнок ким я хочу стати в майбутньому ?