Логопедичне заняття з учнями-дисграфіками 3-4 класів. Мета уроку: формувати вміння співставляти звуки [Й᾽]-[Й᾽І] за артикуляцією, диференціювати їх на слух, у словах, реченнях; правильно читати й писати відповідні букви; удосконалювати фонематичний аналіз і синтез, розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Лексична: збагачувати словник з теми «Моя Батьківщина».
Логопедичне заняття з учнями-дисграфіками 3-4 класів
Тема:Диференціація звуків [Й᾽]-[Й᾽І] і букв Й-Ї.
«Моя Батьківщина – Україна»
Мета:
Корекційна: формувати вміння співставляти звуки [Й᾽]-[Й᾽І] за артикуляцією, диференціювати їх на слух, у словах, реченнях; правильно читати й писати відповідні букви; удосконалювати фонематичний аналіз і синтез, розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.
Граматична: закріпити навички узгодження слів у реченні, написання великої букви у власних назвах.
Лексична: збагачувати словник з теми «Моя Батьківщина».
Розвивати зв'язне мовлення, уміння висловлювати свою думку.
Виховна: виховувати любов до своєї країни.
Обладнання: карта України, таблиці, роздатковий матеріал, картки, таблиця настрою, ілюстрації видів Миколаєва,
Хід заняття
І. Орг. момент.
Психологічна настанова. Складання картини настрою (Діти співвідносять свій настрій з певним кольором.)
ІІ. Основна частина.
- Якими звуками відрізняються ці слова? (відповіді дітей)
- Будемо продовжувати розрізнювати звуки [Й᾽]-[Й᾽І] і відповідні букви.
їжа мрійте
доїхати герої
гаї героїчний
працюйте флейта
гербарій поїзд
трамваї соловейко
приїхати зустрічай
а) Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься… (Україна)
б) У світі одна всім потрібна вона (Батьківщина). (Діти читають загадку по таблиці. Слова у загадці розташовані неправильно.)
- Як називається наша Батьківщина?
Оголошення лексичної мети: Сьогодні ми поговоримо і дізнаємось більше про нашу Батьківщину. Зробимо невелику заочну екскурсію по Україні. (Діти пишуть тему «Моя Батьківщина – Україна»)
Укра..на – чудовий кра... Зелені безкра.. степи, квітучі сади, високі гори – усе то моя Укра..на. Любими.. усіма сиви.. Дніпро. Укра..нська мова гарна, солов'..на. В усьому світі добре відомі укра..нськи.. корова.., укра…нські пісні. Землі нашо.. країни дають багатий урожа... (діти по черзі вставляють букви у слова, пояснюють і читають речення)
9. Самостійна робота за індивідуальними картками. (На картках написані слова з пропущеними буквами Ї-Й. Діти самостійно вставляють букви у слова.)
10. Звуко-буквенний аналіз слова «Україна». (Один учень розбирає це слово біля дошки)
11. Зібрати слова зі складів. (Дається таблиця зі складами. Діти збирають з них слова. В кожному слові є склади з буквами Й-Ї.)
12. Фізхвилинка з м'ячем. (Логопед кидає м'яч і говорить звуки [Й᾽]-[Й᾽І], а діти вигадують слова з цими звуками.)
13. Бесіда про міста України.
Київ – серце України.
14. Читання тексту про заснування Києва. (ілюстрація пам'ятника засновникам Києва)
Розподільний вибірковий диктант. (діти в два стовпчики виписують слова зі звуками Й і Ї)
Було це за давніх-давніх часів. Широкою рікою у човні пливли три брати та їхня сестра. То були Кий, Щек, Хорив і Либідь. Вони шукали місце для поселення. Дуже сподобався їм мальовничий куточок землі з рікою. На високій кручі над Дніпром вони побудували місто з глибоким ровом, високими мурами і валами для оборони від ворогів. Кий був мужній і хоробрий. Він довго княжив у своєму роду. Тому його ім'ям названо столицю нашої держави.
15. Бесіда про Миколаїв. (ілюстрації видів Миколаєва)
- Які річки протікають через Миколаїв?
16. Складання речень про Миколаїв. (Діти в парах працюють за картками. Слова в реченні розташовані у неправильному порядку.)
1гр. Миколаїв гарне місто велике
Він на знаходиться Україні півдні
2 гр.Миколаїв край це корабелів хліборобів
Миколаївський багатий край дає врожай
3 гр. У є музеїв багато Миколаєві театрів зоопарк
Миколаївці свою люблять Буг річку Південний
17. Самостійне складання по одному реченню про Миколаїв за ілюстраціями. (ілюстрація у кожної дитини)
18. Складання вірша про наш край. (діти доставляють пропущені слова)
Навчила мене мати
Любити рідний (край)
Батьківські білі (хати),
(Зелений) тихий (гай)
19. Казка В. О. Сухомлинського «Без Батьківщини життя – не життя».
Після читання – бесіда за запитаннями.
- Як журавлик поводив себе на півдні?
20. Гра «Чарівна паличка»
- І птахи, і люди люблять свою країну. Кожен з нас хоче, щоб вона кращала щодня. Уявіть собі, що ви чарівники, і у вас є чарівна паличка. Передаючи паличку один одному, кажіть, якою б ви хотіли бачити нашу країну.
ІІІ. Підсумки заняття.
- Які теми ми сьогодні розглядали?
1