Логопедичне заняття "Диференціація звуків [Й᾽]-[Й᾽І] і букв Й-Ї. Моя Батьківщина – Україна".

Про матеріал

Логопедичне заняття з учнями-дисграфіками 3-4 класів. Мета уроку: формувати вміння співставляти звуки [Й᾽]-[ЙІ] за артикуляцією, диференціювати їх на слух, у словах, реченнях; правильно читати й писати відповідні букви; удосконалювати фонематичний аналіз і синтез, розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Лексична: збагачувати словник з теми «Моя Батьківщина».

Перегляд файлу

 Логопедичне заняття з учнями-дисграфіками 3-4 класів

 

Тема:Диференціація звуків [Й᾽]-[Й᾽І] і букв Й-Ї.

          «Моя Батьківщина – Україна»

Мета:

Корекційна: формувати вміння співставляти звуки [Й]-[ЙІ] за артикуляцією, диференціювати їх на слух, у словах, реченнях; правильно читати й писати відповідні букви; удосконалювати фонематичний аналіз і синтез, розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.

Граматична: закріпити навички узгодження слів у реченні, написання великої букви у власних назвах.

Лексична: збагачувати словник з теми «Моя Батьківщина».

Розвивати зв'язне мовлення, уміння висловлювати свою думку.

Виховна: виховувати любов до своєї країни.

Обладнання: карта України, таблиці, роздатковий матеріал, картки, таблиця настрою, ілюстрації  видів Миколаєва,

 

Хід заняття

 

І. Орг. момент.

Психологічна настанова. Складання картини настрою (Діти співвідносять свій настрій з певним кольором.)             

 

ІІ. Основна частина.

  1. Гра «Комп'ютер»: край-краї.

-   Якими звуками відрізняються ці слова? (відповіді дітей)

  1. Оголошення мети заняття.

     - Будемо продовжувати розрізнювати звуки [Й᾽]-[ЙІ] і відповідні букви.

  • Дайте характеристику звуку [Й᾽]. (приголосний, дзвінкий, м'який)
  • З яких звуків складається звук [ЙІ]? (з голосного І та приголосного Й)
  • Як правильно вимовляти звуки?(аналіз таблиці)
  • Яка артикуляція звука [Й᾽]? (профіль артикуляції)
  1. Гра «Піймай звуки» (почувши звуки [Й]-[ЙІ] у словах, діти піднімають відповідні букви)

їжа                              мрійте

доїхати                       герої

гаї                                героїчний

працюйте                   флейта

гербарій                      поїзд

трамваї                      соловейко

приїхати                    зустрічай

  1. Вправа з розвитку уваги. Порахувати кількість букв Й і Ї. (індивідуальні картки з буквами)
  2. Читання слів з Й і Ї ланцюжком (дидактичний матеріал). Повторення написання великої букви.
  3. Читання загадок.

а)                                       Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься…  (Україна)

 

б) У світі одна всім потрібна вона  (Батьківщина). (Діти читають загадку по таблиці. Слова у загадці розташовані неправильно.)

                -   Як називається наша Батьківщина? 

Оголошення лексичної мети: Сьогодні ми поговоримо і дізнаємось більше про нашу Батьківщину. Зробимо невелику заочну екскурсію по Україні. (Діти пишуть тему «Моя Батьківщина – Україна»)

  • Як по-іншому можно назвати Батьківщину? (країна, держава, Вітчизна)
  • Як пишуться слова Батьківщина, Вітчизна, Україна? (з великої букви)
  • Як називаються такі слова?  (синоніми)
  1. Бесіда про Україну. (карта України)
    • Подивіться на карту України. Вона скидається на великого птаха, скажімо, орла, який розправив крила. Наша Україна – молода держава, вона теж розправляє крила, міцніє. Будемо сподіватись, що вона буде сильною, як орел.
    • Люди яких національностей живуть в нашій державі?
    • Яка найбільша  річка нашої країни?
    • Які природні багатства є в Україні?  (гори, гаї, Чорне море, видатні місця, чудові міста)
    • Як називають українську мову?  (солов'їна)
  2. Вставити букви Й-Ї у слова.  (на дошці написаний текст)

Укра..на – чудовий кра... Зелені безкра..  степи, квітучі сади, високі гори – усе то моя Укра..на. Любими.. усіма сиви.. Дніпро. Укра..нська мова гарна, солов'..на. В усьому світі добре відомі укра..нськи.. корова.., укра…нські пісні. Землі нашо.. країни дають багатий урожа...  (діти по черзі вставляють букви у слова, пояснюють і читають речення)

9. Самостійна робота за індивідуальними картками. (На картках написані слова з пропущеними буквами Ї-Й. Діти самостійно вставляють букви у слова.)

10. Звуко-буквенний аналіз слова «Україна». (Один учень розбирає це слово біля дошки)

11. Зібрати слова зі складів. (Дається таблиця зі складами. Діти збирають з них слова. В кожному слові є склади з буквами Й-Ї.)

12. Фізхвилинка з м'ячем. (Логопед кидає м'яч і говорить звуки [Й]-[ЙІ], а діти вигадують слова з цими звуками.)

13. Бесіда про міста України.

  • Які міста України ви знаєте?
  • Прочитайте речення, зібравши намистинки з меншої до самої великої.  (таблиця)

Київ – серце України.

  • Чому Київ називають серцем України?
  • Чому він так названий?

14. Читання тексту про заснування Києва. (ілюстрація пам'ятника засновникам Києва)

Розподільний вибірковий диктант. (діти в два стовпчики виписують слова зі звуками Й і Ї)

Було це за давніх-давніх часів. Широкою рікою у човні пливли три брати та їхня сестра. То були Кий, Щек, Хорив і Либідь. Вони шукали місце для поселення. Дуже сподобався їм мальовничий куточок землі з рікою. На високій кручі над Дніпром вони побудували місто з глибоким ровом, високими мурами і валами для оборони від ворогів. Кий був мужній і хоробрий. Він довго княжив у своєму роду. Тому його ім'ям названо столицю нашої держави.

15. Бесіда про Миколаїв.  (ілюстрації видів Миколаєва)

  • Ви дізналися, чому так називається Київ. Львів був названий на честь сина князя Данили Галицького Лева. Полтава розташована на річці Лтава, Ужгород – на річці Уж.
  • А чому наше місто називається Миколаїв?
  • Яке наше місто?
  • Чи подобається воно вам?
  • Що виробляють в нашому місті?
  • Які видатні місця є в Миколаєві?

-   Які річки протікають через Миколаїв?

16. Складання речень про Миколаїв. (Діти в парах працюють за картками. Слова в реченні розташовані у неправильному порядку.)

 1гр. Миколаїв   гарне   місто   велике 

Він   на   знаходиться   Україні   півдні

 

 

2 гр.Миколаїв   край   це  корабелів   хліборобів

Миколаївський   багатий   край   дає   врожай

 

3 гр. У   є   музеїв   багато   Миколаєві    театрів   зоопарк

Миколаївці   свою   люблять   Буг   річку   Південний

17. Самостійне складання по одному реченню про Миколаїв за ілюстраціями.  (ілюстрація у кожної дитини)

18. Складання вірша про наш край.  (діти доставляють пропущені слова)

Навчила мене мати

Любити рідний  (край)

Батьківські білі (хати),

(Зелений) тихий  (гай)

19. Казка В. О. Сухомлинського «Без Батьківщини життя – не життя».

  • Послухайте казку про журавлика, який теж любив свій край, свою Батьківщину.

Після читання – бесіда за запитаннями.

          -    Як журавлик поводив себе на півдні?

  • Чому журавлик сумував у вирії?
  • Як ви зрозуміли вислів «Без Батьківщини життя – не життя»?

20. Гра «Чарівна паличка»

         -   І птахи, і люди люблять свою країну. Кожен з нас хоче, щоб вона кращала щодня. Уявіть собі, що ви чарівники, і у вас є чарівна паличка. Передаючи паличку один одному,  кажіть, якою б ви хотіли бачити нашу країну.

 

ІІІ. Підсумки заняття.

          -    Які теми ми сьогодні розглядали?

  • Що ви дізналися на занятті?
  • Чи змінився ваш настрій?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самборик Тетяна
    Дякую колезі за гарний, змістовний урок про наше місто.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
2672
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку