Автоматизація звука [р] в складах, словах і реченнях .

Про матеріал
Тема:Автоматизація звука [р] в складах, словах і реченнях . Мета: Освітня: - Закріпити правильну вимову звуку [р] в складах, словах і реченнях ; - Закріпити навички утворення іменників зі зменшувально – пестливими суфіксами ; - Продовжувати вчити утворювати іменники, що позначають назву професій ; - Закріпити вміння визначати наявність і місце звука [ р ] у словах ; - Формувати навик самоконтролю за власною мовою . Корекційно - розвиваюча : - Розвивати мовне дихання , фонематичний слух , загальну , дрібну і артикуляцiйну моторику , цілісне сприйняття . Виховна: - Виховувати вміння уважно слухати логопеда , посидючість і інтерес до заняття , комунікативні навички.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема:Автоматизація звука [р] в складах, словах і реченнях .

Мета:

Освітня:

- Закріпити правильну вимову звуку [р] в складах, словах і реченнях ;

 - Закріпити навички утворення іменників зі зменшувально – пестливими суфіксами ;

- Продовжувати вчити утворювати іменники, що позначають назву професій ;

- Закріпити вміння визначати наявність і місце звука [ р ] у словах ;

- Формувати навик самоконтролю за власною мовою .

Корекційно - розвиваюча :

- Розвивати мовне дихання , фонематичний слух , загальну , дрібну і артикуляцiйну моторику , цілісне сприйняття .

Виховна:

- Виховувати вміння уважно слухати логопеда , посидючість і інтерес до заняття , комунікативні навички.

Обладнання:

Повітряні кулі ; «Лист» від артистів цирку ; картинки для артикуляційної гімнастики; звукова доріжка ; розрізна картинка «Автобус » з 6 - 7 частин ; картки з цифрами 2 і 3 ; « Сухий басейн» ( миска з горохом , іграшки зі звуком [р] ) ; іграшка слон , три « тумби» ( різнокольорові кубики) ; картинки зі звуком [р] на початку , в середині , в кінці слова ; комп'ютер; мультимедійна презентація « Цирк» ; дзеркало ; м'яч , рахункові палички.

Словникова робота :

дресирувальник , барабанщик , трубач , гармоніст .

Методи і прийоми:

 словесний , наочний , практичний ; Сюрпризний момент - лист від артистів цирку , створення проблемно - ігрової ситуації , художнє слово , показ практичної дії з використанням iнформацiйнно - комп'ютерних технологій , дидактичні ігри та вправи: «Склади малюнок» , «Звукова доріжка» , « Сухий басейн », «Великий - маленький » , « Буває - не буває » , « Визнач місце звука в слові ».

 

 

 

Хід заняття:

I. Вступна частина(слайд 1)

Емоційний настрій(слайд 2)

-Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку , у небі пташки!

Доброго ранку, маленькі дубки!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Бо ми живемо в одному краю!

1.Сюрпризний момент:

Логопед : ​​Доброго гості! Ми раді вас бачити .(слайд 3)

Логопед : ​​Таня, зверни увагу , як багато тут повітряних кульок. Вони яскраві , красиві. Подивися , одна кулька злетіла вгору , а кулька не проста - чарівна .На ниточці лист. Цікаво від кого?Немає тут адреси на ньому?Давай подивимося , що ж у ньому ?

Логопед відкриває лист :

В цирк мерщій, там чудеса,
лине сміх під небеса.
Клоун публіку вітає
та малечу розважає.
Він потішний відчайдуха,
рот — від вуха і до вуха,
розсмішити всіх мастак.
Ну й кумедний! Чи не так?

 

II.Основная частина

1 . Артикуляційна гімнастика:

Розвиток артикуляційної моторики.

Логопед : ​​Таня , які тварини виступають в цирку ?(слайд 4)

Таня : У цирку виступають коні , носороги , корови , тигри , кенгуру.

Давай , разом з ними виконаємо гімнастику для язичка.

Дитина дивиться на картинку і виконує вправи.

Вправа « Бегемотик »

Всім відомо: бегемот превеликий має рот.

Ми з тобою,я і ти, теж відкриємо роти,

Порахуєм до п'яти і закриємо роти.

Вправа « Жабка »

Живуть в болоті жабки,зелені скрекотушки,

А посмішка у жабок-від вушка і до вушка.

Вправа « Хоботок»

Подивися ти на нас, слоненятко любе,

Ми навчились хоботком утримувати губи.

Вправа « Жаба » - « Хоботок »

Тягнем губи аж до вушок, як веселі скрекотушки.

Можемо, як слоненята, губи хоботком тримати.

Вправа «Смачне варення»

Смачне варення, солодкий медок.

На верхнiй губi лишилась краплина.

Злиже її наш язичок, а потiм перепочине.

 

Вправа « Конячка»

Скаче коник по стежині, б'ють копита об каміння:

-Цок-цок-цок, цок-цок-цок.

Ми на коників сідаєм, вирушаємо у путь,

Їдем полем, їдем гаєм.

-Цок-цок-цок,-копита б'ють.

Логопед : ​​Молодець, Таня , ти правильно виконувала всі вправи.

2.Дидактична вправа «Склади малюнок» .

Розвиток цілісного сприйняття, мотивація.

Логопед : ​​Таня ми з тобою вирушимо в цирк. Нас чекає цікава вистава . Ми пригадаємо назви диких тварин, музичних інструментів. Будемо виконувати вправи , щоб навчитися правильно вимовляти звук [р] в словах, складах, реченнях.

Логопед : ​​Як ти думаєш , на чому можна поїхати в цирк ? Збери картинку , і ти дізнаєшся , на чому ми поїдемо в цирк. ( Дитина збирає з частин картинки - автобус. )

- Так на чому ми поїдемо?(слайд 5)

Дитина : На автобусі.

 

3 . Ізольована вимова звуку . Розвиток мовного дихання.

Логопед : ​​Завели мотор! Поїхали! Спочатку доїхали до першої квіточки , потім до другогої  і до цирку. А тепер тобі треба на одному диханні вимовити звук «Мотор гарчить Р -Р -Р ...» ( Дитина голосно вимовляє звук [р] . Використання « звукової доріжки ».

 

4 . Характеристика звука [ р ] за акустичними ознаками .

Логопед : ​​Який звук ти вимовила ? (р). Дай характеристику звуку , який він?

Дитина : приголосний , твердий , дзвінкий , буквою « Р».

 

5 . Автоматизація звуку.

 

1 ) в складах

Логопед : ​​Таня ми з тобою в цирку (слайд 6 ) . Як ти думаєш, які артисти працюють в цирку ? Вистава починається . Виступають дресировані собачки. ( Слайд 7 )

- Вони знають цифри: назвуть їм цифру , і собачки гавкають стільки ж разів.

Логопед : ​​Я вимовлю склад, а ти його повтори , відповідно цифрі кількість разів:

 

пра - 2 дри - 3 бро - 2 тро - 3

 

пру - 3 дро - 2 бра - 3 тру - 2

 

- Молодець !

 

2 ) у словах

Вправа « Чия тінь?»

Логопед : ​​На арені виступає дресирувальник . ( Слайд 8 ) . Але тварини від нього сховалися . Давай допоможемо знайти їх. Називаючи іграшку чітко вимовляй звук [р] .

Таня : тигр , корова , порося , жираф , носоріг , зебра.

Дидактична гра «Великий - маленький» з м'ячем.Утворення іменників з зменшувально - пестливих суфіксами .

Логопед : ​​На арені виступає фокусник . ( Слайд 9) Він намагається показати фокус: великі предмети перетворити на маленькі. Допоможемо йому ?

- Так.

Логопед : ​​Велике відро , а маленьке ... відерце ,

Дитина утворює іменники при цьому чітко промовляє слова виділяючи звук [р] .

помідор - помідорчик , картина - картиночка , сорочка - сорочечка , коробка - коробочка , троянда - трояндочка .

 

3 ) в реченнях

Логопед : ​​На арену цирку виходить клоун. ( Слайд 10 ) . Як ти думаєш , що робить клоун в цирку ? (Відповідь дитини). Клоун смішить в цирку дітей , ось і тебе він теж хоче розсмішити .

 Послухай , чи правильно він говорить і виправи , якщо потрібно помилки.(слайд 11)

 Гра « Буває , не буває» :


 - Дровами рубають сокиру.

 - Цукор гризе Іру .

 - Дорога їде по вантажівці .

 

 - Градусник несе лікаря .

 - Кришка накрита відром.

 - Паркан фарбує Рому .


Дитина виправляє деформовані речення , виділяючи в словах звук [р] .

Логопед : ​​Як ти думаєш , вийшло виправити помилки.

Таня : так , вийшло.

 

6 . Розвиток фонематичного слуху .Утворення іменників, що позначають назви професій.

Логопед :

- Під час вистави голосно грає цирковий оркестр. ( Слайд 12)

Давай подивимося , які інструменти в ньому є. ( Слайд 13 )

Дидактична вправа «Назви слова зі звуком [р] ».

- Назви інструменти , в назвах яких є звук [р].

Таня : Барабан , труба , гітара , гармошка .

- Молодець ! Правильно назвала інструменти ! Як назвемо людину, яка грає на трубі?(слайд 14:1,2-3) (трубач),на барабані ? (слайд 15:1,2-3)(барабанщик ) . Грає на піаніно?(слайд 16:1,2-3)(піаніст), на гітарі? (слайд 17:1,2-3)( гітарист ) . Як назвемо людину, яка грає на гармошці ?(слайд 18:1,2-3) Скажи , будь ласка , повною відповіддю. ( Гармоніст ).

 

7 . Динамічна пауза .

( слайд 19 ) .                          «Веселі хлоп’ята»

Дружно разом піднялись, (Встати з-за парт).

Вліво, вправо подивились.(Нахилити голову ліворуч, праворуч).

Потім хутко повернулись, (Руки на пояс, зробити поворот).

Всім навколо посміхнулись,

Поплескали в долоні (Поплескати в долоні).

І побігали як поні. (Біг на місці).

«Хай лунає всюди сміх, (Ці слова всі вимовляють хором).

Ми хлоп’ята кращі всіх!».

 

8 . Розвиток звукового аналізу .

 

Д / і «Визнач місце звука в слові »

Логопед : ​​Наша вистава в цей час триває. На арену виходить дресирований слон. ( СЛАЙД 20 )

 

- Йому по команді потрібно посісти одну з трьох тумб . Командою для нього служить картинка. Якщо звук [р] на початку слова , слон встане на першу тумбу , якщо в середині - на другу , а якщо наприкінці слова - на третю тумбу .

 

Логопед показує картинку , дитина її називає , визначає місце звуку в слові і поміщає слона на потрібну тумбу . (картинки : ромашка , комар , риба , баран , сокира , корова )

Таня : У слові риба звук [р] на початку слова .

 

9 . Вправа в правильному проголошенні звуку [р] .

Логопед :

- Вистава закінчується. Артисти прощаються з глядачами. ( Слайд 21 )

 

Ра - ра - ра - радіє дітвора.

 

Ри - ри - ри - кулі в руках у дітвори.

 

Ру - ру - ру - в цирку тигри , кенгуру.

 

Ра - ра - ра - до побачення , дітвора.

 

Ра - ра - ра - артистам відпочивати пора.

 

Дитина промовляє чистомовки за логопедом.

 

10 . Розвиток дрібної моторики

Вправа « Виклади букву Р »

Логопед :

- Прощаючись , артисти подарували нам кульки «марблс» , давай з тобою викладемо букву Р.

Дитина викладає з кульок «марблс»букву Р.

 

III.Заключна частина

 Підсумок заняття :

Логопед : ​​Пора повертатися до школи . Автобус нас чекає(слайд 22) , заводь  мотор , ми вирушаємо в дорогу (звукова доріжка ) . Ізольоване вимова звука [ р ] .

Ось ми і на місці.

- Таня , скажи , виступ яких артистів тобі сподобався? Відповідай , будь ласка , повною відповіддю.

Таня : Мені сподобався виступ слона , клоуна.

- А який звук ми брали з собою в цирк ?

Таня : Брали з собою звук [р] .

Логопед : ​​Правильно звук [р] . Артисти цирку на пам'ять подарували тобі книжку - розмальовку .

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 січня
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку