Конспект комплексного заняття з використанням логоритміки для дітей старшого дошкільного віку «Казкою ми мандрували, Попелюшку на бал проводжали»

Про матеріал

Інноваційна ідея заняття: ефективне використання логоритміки дає можливість

розвивати у дітей загальні мовленнєві навички: темп, дихання, ритм; артикуляцію, міміку; регулювати процеси збудження і гальмування; формувати координацію рухів, орієнтування в просторі; розширювати словник дітей; вправляти в правильній вимові звуків; розвивати фонематичне сприйняття; активізувати одночасно всі види пам'яті: слухової, зорової, рухової та мозкову діяльність.

Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) №4 «КАЗКА»

 

 

 

 

 

 

Конспект

комплексного заняття з використанням логоритміки

 для дітей старшого дошкільного віку

 «Казкою ми мандрували, Попелюшку на бал проводжали»

   

 

 

                                                                                                       Підготувала: 

                                                                                                      вчитель-логопед 

                                                                                                      Ірина Фетисенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Шостка, 2021 р.

Тема заняття: «Казкою ми мандрували, Попелюшку на бал проводжали»

Характеристика заняття:  групове, сюжетно-ігрове, логоритмічне.

Інноваційна ідея заняття: ефективне використання логоритміки  дає можливість

розвивати у дітей загальні мовленнєві навички: темп, дихання, ритм; артикуляцію, міміку; регулювати процеси збудження і гальмування; формувати координацію рухів, орієнтування в просторі; розширювати словник дітей; вправляти в правильній вимові звуків; розвивати фонематичне сприйняття; активізувати одночасно всі види пам’яті: слухової, зорової, рухової та мозкову діяльність.

Мета: продовжувати формувати мовленнєву і комунікативну компетентність дітей  з порушенням мовлення; сприяти виробленню у дітей чітких та координованих рухів у взаємозв’язку з мовленням та музичним супроводом; удосконалювати загальну та дрібну моторику; закріплювати поняття «звук», «голосний», «приголосний», «глухий», навички диференціювання звуків [с], [ш], поділу слів на склади; збагачувати словниковий запас дошкільників з теми «Посуд»;  познайомити дошкільнят з новим словом балетки, розвивати мовленнєво-слухову пам'ять, мовне дихання, артикуляційну моторику, почуття ритму; підтримувати емоційно-вольовий стан під час виконання спільних ігор; виховувати стійкий інтерес до занять з логоритміки.

Матеріали: ноутбук, телевізор, запис відеозвернення Попелюшки,  скринька, чарівна паличка, іграшковий посуд, дві картонні посудомийні машини,  шість склянок,  наповнених крупами, на яких наклеєні звуки-символи, каструля з ложкою, паперові стаканчики та пластикові ложки на кожну дитину, атрибути до кухонного оркестру та оркестрової озвучки,  рамка для вправ на дихання «Балерина» (на кожну дитину), мультимедійна дидактична гра  «Піднімись чарівними сходами».

Попередня робота: постановка та автоматизація звуків [с],[ш], поділ слів на склади, вивчення слів пісень, читання казок: «Попелюшка», «Чарівна паличка», «Снігова Королева», «Спляча красуня».

 

Список використаної літератури:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти / / Науковий керівник: А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф, д-р пед. наук; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. ― К.: Видавництво, 2012.
  2. Я у Світі. Програма розвитку дитини від народження до шести років/О.П.Аксьонова, А.М.Аніщук, Л.В.Артемова[та.ін.]; наук.кер. О.Л. Кононенко. – Київ : ТОВ «МЦФЕР-Україна», 2019. – 488 с.
  3. Логоритмічні заняття в ДНЗ. 5-6 років / В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 160 с.
  4. Сухар В.Л. Музично-рухові вправи. – М.: 1991 р.
  5. Федорович Л.О., Пищалка Я.О. Конспекти логоритмічних занять із дітьми дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2011. – 288 с.
  6. Чистякова М.І. Психогімнастика. – М.: 1990 р.
  7. Чеснокова Л.В. Заняття з логоритміки для дітей з вадами мовлення. / Л.В. Чеснокова, О.І. Золотарьова. – Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 160 с.
  8. https://repository.sspu.sumy.ua/bitstream/123456789/5643/1/Solodovnyk.pdf
  9. https://korektolog.com/logoritmikamnu/89-vykorys-loglrytmstat

 

Хід заняття

                                                         І. Вступна частина

Вчитель-логопед:   В залі музика лунає,
                                   Чути спів і чути сміх.
                                   Нас сьогодні запросила

                              Логоритміка усіх!

Діти під музику заходять до музичної зали.

 

Комунікативне привітання

Добрий день! ( тричі плеснути в долоньки)

Всі ми раді вас вітати! (в ритм музики розкривання долоньок від себе на рівні грудей)

Добрий день!
Щастя й радості бажати!
Добрий день!
І пісень нових співати.

 Добрий день!

Вчитель-логопед: Любі діти! У мене для вас є сюрприз: ось ця скринька. А що знаходиться у ній, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Цей предмет буває тільки в казці!

Взявши  його у руки,

Вимовляйте чарівні слова!

Змахніть предметом цим разів зо два.

Між заметів там і тут

Миттю квіточки зростуть.

А можна дощ начарувать,

Тістечок відразу штучок п’ять,

А ще замовити банкет.

Назвіть ви цей предмет!

-         Що це, діти, як ви гадаєте? (Чарівна паличка)

Вчитель-логопед: Так. Дійсно, це чарівна паличка.  Я пропоную вам за допомогою чарівної палички здійснити подорож до казки. Ви згодні? (Так) Коли до вас доторкнеться паличка, виконайте будь- який рух (можна підстрибнути, присісти, покружляти…) (Звучить мелодія пісні «Маленька країна» слова та музика І. Ніколаєва)

Вчитель-логопед: Чуєте! Лунає музика. Ось і наша героїня. Дошкільнята, як ви вважаєте, до якої казки ми потрапили? ( «Попелюшка») Діти, мені здається, що Попелюшка чимось стурбована, схвильована вона якась. А як ви вважаєте, яка вона? А хочете дізнатися, що сталося з казковою героїнею? (Так)

Відеозвернення Попелюшки до дітей: Доброго дня, любі діти! Сьогодні в Казковому Королівстві відбудеться святковий бал, на який запрошені всі жителі Казкової країни. Тільки я не зможу поїхати, адже зла мачуха та сестри наказали мені стільки всього зробити, що я і за тиждень не встигну.  А чарівна паличка моєї хрещеної мами знаходиться у вас, тому  допоможіть мені, будь ласка, виконати роботу та потрапити на бал.

Вчитель-логопед: Діти, ми допоможемо Казковій Героїні виконати її роботу та потрапити на бал? (Так)

                                                     ІІ. Основна частина

Вчитель-логопед:  Перше завдання для Попелюшки. Необхідно розставити посуд в посудомийні машини для миття. В машину з буквою «С» ставимо посуд, в назви якого є звук «С», а в машину з буквою « Ш» ставимо посуд, в назві якого є звук «Ш». 

Вчитель-логопед: Надайте характеристику звука С і Ш.  Діти, давайте  пригадаємо як правильно вимовляються ці звуки.

Вчитель-логопед:  А як можна показати на пальчиках  букву, яка позначає звук «С»? А тепер покажіть букву «Ш». Молодці.  Щоб гарно ці звуки вимовляти, треба  з язиком пограти.

Артикуляційна гімнастика під музичний супровід. («Кулька», «посмішка»-«хоботок», «бегемот», «посмішка» - «хоботок», «лопатка», «чашечка», «годинник», «футбол», «змія»).

Промовте звуки «С», «Ш» і відтворіть їх рухами.

 Вчитель-логопед: Діти, тепер ми готові виконати завдання. Розкладіть, будь ласка, посуд (дошка, пляшка, чашка, ківш, тертушка, сито, сковорода, каструля, склянка).         

                                                 Д/г «Миємо посуд»

 Вчитель-логопед:  Друге завдання Попелюшки. Необхідно створити мелодію, але     музичних інструментів у нас немає. Пригадайте, що ми з вами використовуємо замість музичних інструментів? ( шишки, долоні, каштани, палички, папір …) . Так, а сьогодні ми  створимо кухонний оркестр і використаємо посуд.

                                         Кухонний оркестр

  Вчитель-логопед:  Третє завдання Попелюшки. Необхідно зварити кашу.   На      склянках символи голосних звуків. Під час співу голосного звуку,  дитина бере склянку з відповідним символом і висипає крупу у ємність. В цей час інша дитина перемішує кашу. І такі дії  ви виконуєте на кожен звук.

 Музично-логопедична гра «Варимо кашу»

Варимо нашу солоденьку кашу,

Додаємо смачний звук а-а-а.

Варимо нашу солоденьку кашу,

Додаємо смачний звук о-о-о.

Варимо нашу солоденьку кашу,

Додаємо смачний звук і-і-і.

Варимо нашу солоденьку кашу,

Додаємо смачний звук у-у-у.

Варимо нашу солоденьку кашу,

Додаємо смачний звук е-е-е.

Варимо нашу солоденьку кашу,

Додаємо смачний звук и-и-и.

Вчитель-логопед: Молодці! А тепер давайте перейдемо до хатніх справ. Четверте завдання. Необхідно прибрати у кімнаті.

Музична руханка «Прибери в кімнаті»  (діти виконують рухи відповідно до тексту)

Миєм, миєм вікна.

Стелі білимо.

Усі речі поперем,

Підлогу метемо.
Перемелимо ми каву,

Зліпим пиріжки.

Хлоповкою вибиваєм з пилу килимки.

Ну а потім, всі ми чхаєм: чхи - чхи – чхи.  

Усі ми класні – класні!

Ми супер – молодці!

Вчитель-логопед: Любі діти! Ви молодці, швидко та гарно виконали всі завдання.  Але Попелюшка ніколи не бачила, як танцюють бальні танці. Давайте за допомогою наших балерин покажемо, як можна кружляти в танці.

Вправи на дихання  «Танцюють всі!» («Вальс квітів» П.І. Чайковський)

Вчитель-логопед:

-         Діти, настав час відправити Попелюшку на бал.

-         Як ви вважаєте, на чому можна поїхати на бал? (на лижах, на санчатах, на кареті, машиною, полетіти літаком…)

-         А якщо намело багато снігу і нема чим проїхати, то яким транспортом ми можемо скористатися, щоб дістатися до палацу.

-         Який транспорт ходить по снігу? Так, це снігохід.

Дошкільнята, давайте разом з Попелюшкою сядемо на снігохід і поїдемо на бал, а по дорозі послухаємо звуки природи.

 

Оркестрова озвучка

Снігохід, снігохід

Швидко Попелюшку мчить.

А сніжок – рип-рип, (гребінець)

В лісі чути – скрип-скрип. (рубель)

Летять сніжиночки – «с-с-с» (циліндр з наповнювачем)

Сніжиночки-пушиночки – «с-с-с».

Із вітерцем кружляють (протяжний [ш] – малюємо посмішку, шуршунчики)

З метелицею грають (гучний довгий [ф] – целофан)

Сніжиночки співають – «с-с-с» (циліндр з наповнювачем)

Підспівують крижиночки (хрусткий звук [кх])

Приїхали нарешті. Вийшла Попелюшка.

Спочатку захвилювалась  – «у-у-у»

 А потім здивувалась – «о-о-о» (емоції обличчя)

І зраділа, що вона  потрапила на бал  – «а-а-а».

Вчитель-логопед:  Попелюшка вже приїхала до палацу. Але, щоб потрапити до танцювальної зали, потрібно піднятися чарівними сходами. Щоб піднятися на першу сходинку, треба назвати слово, в якому один склад. Щоб піднятися наступними сходинками, треба називати слова, відповідно до кількості складів.

Дидактична гра «Піднімись чарівними сходами» (бал, балет, балетки, балерина; балетки – професійне взуття для танців).

Вчитель-логопед: Ось і бал! Час для танців вже настав.  Давайте затанцюємо в колі.

Танок «Менует»

Вчитель логопед: А ще пограємо.

Музична гра (діти виконують рухи відповідно до тексту)

Підемо разом ми направо – раз, два, три.

Потім підемо наліво – раз, два, три.

Швидко в купку ми зберемось – раз, два, три.

Потім швидко розійдемось – раз, два, три.

Покружляємо ми трішки – раз, два, три.

І присядемо на ніжки – раз, два, три.

Вчитель-логопед: Дошкільнята, скажіть, будь ласка, до котрої години Попелюшці потрібно повернутися додому? (Попелюшці потрібно пам’ятати про одну умову - повернутися додому не пізніше півночі). Давайте нагадаємо Попелюшці про час.

Музично-рухова композиція «Годинник»

Б’є годинник, б’є годинник. (хитання головою праворуч-ліворуч)

Бом-бом-бом!  (відстукування ритму правою ногою, руки на поясі)

Нам показує години (хитання головою праворуч-ліворуч)

Бом-бом-бом!  (відстукування ритму правою ногою, руки на поясі)

Стрілки ходять щохвилини (руки в сторони, руки  під кутом 135˚, 180˚ і навпаки)

Бом-бом-бом! 

Щосекунди, цілу днину (руки в сторони, руки  під кутом 135˚, 180˚ і навпаки)

Бом-бом-бом!

Відеозвернення Попелюшки до дітей: Любі діти дякую за можливість відвідати Казковий бал при Королівському дворі. Я дуже хочу вас почастувати смаколиками, якими раніше пригощали тільки на королівських прийомах. А що це за смаколики відгадайте, будь ласка, загадки.

Перша загадка

Солоденьке, як медок,

Холоденьке, як льодок,

Дітлахи, я з магазину

Принесла в обгортці зиму. (Морозиво)

 

Танок - гра «Морозиво» (Діти двома рукам тримають відерце з морозивом перед грудьми, в відерці лежить ложка.)

  1. Погляньте, що у мене є-   (напівприсідання  з одночасним поворотом

Воно солодке, запашне-              тулуба праворуч-ліворуч)

Морозиво, суничне,

Бананове, чорничне.

 

Приспів:

Ням-ням, ням-ням-ням,           (ритмічне постукування ложкою по бічній

ням-ням,              стороні склянки)

Сма-ко-та! 

Ням-ням-ням-ням,                 (ритмічне постукування ложкою по бічній

Кра-со-та!       стороні склянки)

  1. Велику ложечку тримаю      (ритмічно повертаємо зап’ястя правої руки

      І швидко нею набираю         з ложкою зігнутої в лікті)

Морозиво суничне, 

Бананове, чорничне.

 

Приспів:

Ням-ням, ням-ням-ням,        (ритмічне постукування ложкою по бічній

ням-ням,              стороні склянки)

Сма-ко-та! 

Ням-ням-ням-ням,                 (ритмічне постукування ложкою по бічній

Кра-со-та!       стороні склянки)

 

  1. Усе морозиво поїли,               (руки вперед, перевертаємо склянку  дном           

      Пустим відерце залишили.    догори разом з ложкою, вихідне положення)

      Морозиво суничне,

      Бананове, чорничне.

 

Приспів:

Ох-ох, ай-яй-яй, ох-ох,           (ритмічне постукування ложкою по бічній

Ай-яй-яй!                                   стороні склянки)

Ох-ох-ох-ох,                             (ритмічне постукування ложкою по бічній

Ай-яй-яй!      стороні склянки)

Попелюшка:

-                Діти, я задоволена, що вам сподобався цей гостинець. А тепер послухайте другу загадку і дізнайтесь, що за другий смаколик я вам підготувала?

З какао цукерка ця і з молока,

Буває солодка, буває гарна,

Буває начинка: ізюм чи горіх,

Поділимо плитку велику на всіх!

Якщо запитаємо, навіть у малят,

Усі нам підкажуть, що це… (Шоколад)

ІІІ. Заключна частина

Вчитель-логопед: Діти, давайте подякуємо Попелюшці за гостинці.  І  вже час  повертатися до дитячого садочку. А допоможе нам  чарівна паличка. Повертатися ми з вами будемо по-іншому, з гарним настроєм, бо ми допомогли Попелюшці потрапити на бал. Я пропоную вам закрити очі  і згадати, що ми з вами робили для того, щоб потрапити на бал? (Звучить мелодія пісні «Маленька країна» слова та музика І. Ніколаєва)

Вчитель-логопед:

Ось ми і повернулися до дитячого садочка з чарівної країни казок.

-         А кому ми допомагали потрапити на бал?

-         Яким чином ми це робили?

-         Яке завдання вам найбільше сподобалося виконувати?

Пісня «Прощання»

Довго з вами ми займались, ( відстукування ритму каблучком правої ноги)

Танцювали, забавлялись.

Відпочити час настав, (долоні разом під  лівою щічкою)

До побачення! (підняти вгору праву розгорнуту долоньку від себе, ліва рука на поясі, махи праворуч – ліворуч)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
8 січня
Переглядів
739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку