Автоматизація звука [ш] в словах і реченнях

Про матеріал
Мета логопедичного заняття: закріплювати вміння дітей вимовляти звук [ш] в словах, реченнях, розвивати фонематичний слух, артикуляцію, дикцію, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логопедичне заняття у 2 класі

Тема: «Автоматизація звука [ш] в словах, реченнях»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Закріплювати вміння дітей вимовляти звук [ш] в словах, реченнях. Розвивати фонематичний слух, артикуляцію, дикцію, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати у дітей культуру мовлення, бажання красиво, правильно говорити.

Обладнання: Різник Г.Е. «Логопедичні таблиці. Органи мовлення. Артикуляція звуків» Наочний посібник для логопедів, дефектологів, педагогів і батьків.; Г.Е. Різник «Звуконаслідувальні та голосові вправи» Наочний посібник для логопедів, дефектологів, педагогів і батьків.; Белавіна Н.М. «Логопедичні картки для обстеження звуковимови дітей та складової будови слів» Наочний посібник для логопедів, вихователів та батьків.

 

                                                  Хід заняття

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань. Відгадування загадки:

По садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості. /Осінь/

Повторення назв осінніх місяців. Яке сьогодні число, місяць, день тижня?

ІІІ. Основна частина.

  1. Звукова зарядка. Подорож різними видами транспорту.

Сядемо на пароплав і попливемо морем. Дісталися пристані і сигналимо: у-у-у-у-у-у.

А зараз ми пересядемо на поїзд і поїдемо: чух-чух-чух.

Добре було їхати поїздом, але захотілося нам прокотитися з вітерцем на мотоциклі: ррррр.

Дуже захотілося на конику поскакати: цок-цок-цок.

Потім пересіли на велосипед: день-дзень-дзень.

І так ми потрапили у наш клас на заняття.

  1. Робота перед дзеркалом.

А) Повторення назв органів мовлення. Таблиця 1.

Б) Артикуляційна гімнастика.

Вправи для губ:

«Бубличок»

Парканчиком зуби і бубличком губи.

 «Хоботок»

Наче хобот слоненяти губи буду випинати.

«Повітряна кулька».

Кулька надулася – щоки надули,

Здулася кулька – щоки втягнули.

Вправи для язика:

 «Гойдалка»

Ми на гойдалці гойдались,                       Язик піднімається за верхні зуби, потім                                    

Піднімались, опускались.                        опускається за нижні.

Як летіли вгору : «Ух!» -

Перехоплювало дух.

«Грибочок»

Ось грибочок сироїжка:                             Присмоктати широкий язик до твердого

Зверху – шляпка, знизу – ніжка .               піднебіння.

«Чашечка»

Підгорнули краї язика,

Вийшла чашка , чудова яка!

Г) Звуконаслідувальні вправи. Таблиці 12,13.

 «Вітер, вітерець, вітрище»

Подуй на маленьке ведмежа тихенько, ніжно, наче легкий Вітерець.

Подуй сильніше й голосніше, як дме Вітер, нагинаючи до землі дерева.

Подуй, мов злий, дужий Вітрище, що дме з величезною силою.

 «Заспокоїмо малят»

Приклади пальчик до губ, випнутих «бубликом», і промов тихенько кожному малюкові «Шшш! Тиша!», щоб вони заспокоїлися і слухняно вляглися спати.

  1. Робота з малюнками (назвати, прочитати назви, вставити пропущену букву)

Малюнки: шпак, шафа, шоколад, шаровари, ромашка, мишка, душ, Попелюшка.

  1. Гра «Докажи слівце».

Шпак, шпак, шпак - на південь відлітає…(шпак).

Лад, лад, лад – я люблю… (шоколад).

Шари, шари, шари – вдягни…(шаровари).

Шафу, шафу, шафу  – одяг вішають у …(шафу).

Ишка, ишка, ишка – кішка ловить… (мишку).

Уш, уш, уш – іди помийся в …(душ).

Юшка, юшка, юшка – потребує допомоги …(Попелюшка).

  1. Пальчикова гімнастика «Кішки-мишки».
  2. Робота в зошитах.

Записування назв малюнків, речення.

Шпак, шафа, шоколад, шаровари.

Попелюшка потребує допомоги.

Підкреслити букву ш зеленим олівцем.

  1. Гра «Допоможи Попелюшці».

- Пригадайте казочку про Попелюшку. Зла мачуха дала нову роботу Попелюшці. Давайте їй допоможемо! Потрібно назвати малюнки і відібрати окремо посуд і одяг, які переплутала зла мачуха. (Називання малюнків повним реченням і визначати місце звука [ш] в слові. Наприклад, Шуба – це одяг. Звук [ш] стоїть на початку слова.)

Малюнки: шуба, шапка, пляшка, тертушка, шорти, чашка, штани.

  1. Вивчення скоромовки.

Тишком-нишком вийшла мишка із нори,

В шкребетушки ніс і вушка догори.

ІV. Підсумок заняття.

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку