Автоматизація звука [шч]

Про матеріал
Конспект корекційно - розвиткового заняття для дітей з вадами слуху на тему: "Автоматизація звука [шч] ". Мета: Відпрацьовувати правильну вимову звука [шч] в складах, словах та реченнях. Розвивати фонетичні уявлення, слухову увагу. Збагачувати словник дітей. Виховувати любов до природи. Корекція злитності вимови.
Перегляд файлу

Тема: Автоматизація звука [шч]

Мета: Відпрацьовувати правильну вимову звука [шч] в складах, словах та реченнях. Розвивати фонетичні уявлення, слухову увагу. Збагачувати  словник  дітей. Виховувати любов до природи. Корекція злитності вимови.

Обладнання: дидактичний матеріал, малюнки, дзеркало, картка із символом звукосполучення [шч].

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

 

Розповідь про погоду

  Яка погода тобі подобається найбільше? Чому?

  Що потрібно одягнути, якщо йде  дощ?

  Як ти думаєш, чому взимку падає сніг, а не дощ?

  Чи бачив ти коли-небудь веселку? Які кольори ти пам'ятаєш?

  Як ти зрозумієш, що скоро буде гроза?

  Які звуки можна почути, коли йде дощ?

  Що відбувається зі снігом, коли стає тепло?

  Як ти думаєш, чи завжди сонце видно на небі? Чому?

 

  1. ПІДГОТОВКА ДИХАЛЬНОГО АПАРАТУ

«Шипіння змії»

Мета: Формувати правильний потік повітря для шиплячого звуку.

Зробіть глибокий вдих через ніс, а на видиху повно вимовляйте звук "ш-ш-ш».

"Корабель у морі"

Мета: Навчитися направляти силу  повітряного потоку.

Покладіть легкий паперовий корабель у воду й дмухайте на нього, щоб він плавно рухався за допомогою повітря. Дмухайте довго, і на видиху спробуйте вимовити звук [шч].

  1. ПІДГОТОВКА АРТИКУЛЯЦІЙНОГО АПАРАТУ
  • Виконайте вправи для гнучкості мови:
    • "Гірка"
    • "Голочка"
    • "Маляр"
  • Виконайте вправи для губ:
    • "Трубочка"
    • "Усмішка"

4.ГОЛОСОВІ ВПРАВИ

 

    а-а-а-а-а          ТИХО

о-о-о-о-о

 

А-А-А-А-А

О-О-О-О-О              ГОЛОСНО

 

А-А-А-А-А              НОРМАЛЬНО

О-О-О-О-О  

 

А ________________

О_________________      ДОВГО   

 

А.А.А.А.А.

О.О.О.О.О.          КОРОТКО 

    

5. РОБОТА З ПРОФІЛЕМ ВИМОВИ

 

Знайти профіль вимови звука [шч]

Губи посміхаються, між зубами маленька щілинка, язичок сховався за верхні зуби, на долоні ми відчуваємо тепле повітря.

Показуємо як працює зубна щітка – «Шч – шч – шч».

 

 

 

 

6. АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [ШЧ] У СКЛАДАХ 

ЩА — ЩІ — ЩО — ЩУ

ЩУ — ЩЕ — ЩО — ЩЕ

ЯЩ — ЕЩ — ИЩ — ОЩ

УЩ — ІЩ — АЩ — ЮЩ

УЩУ – ЮЩУ – ЯЩА

АЩА – ІЩІ – ЕЩЕ

 

7. АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [ШЧ] В СЛОВАХ.

Щука, щастя, щур, дощик, кущик, ущелина, ліщина, ящик, лящ, борщ, плащ, плющ, хрущ, дощ, ласощі.

 

8. АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [ШЧ] У ЧИСТОМОВКАХ. ПРОМОВЛЯТИ ЧИСТОМОВКИ ГОЛОСНО, ТИХО, ПОШЕПКИ.

Щі-щі-щі – знайду ягідки в кущі.

Щу–щу-щу – хочу я борщу.

Ощ-ощ-ощ – знову піде дощ.

Ящ-ящ-ящ – упіймався лящ.

Щіп-щіп-щіп- виріс у нас кріп.

Ще-ще-ще – хочу каші ще.

Ющ-ющ-ющ – поливаю плющ.

Ущ-ущ-ущ – ліщиновий кущ.

 

9. ПРОЧИТАЙ МАЛЮНКОВІ РЕЧЕННЯ.

Ащ – іщ – ощ  - щодня періщить C:\Users\user\Desktop\дощ.jpg .

Іщ – ищ – ащ – у юшці великий  Лящ купити в Черкаси.

Ещ – ощ – ущ – гуде щоночі 19,575,036 стоковых иллюстраций по запросу Майский жук | Depositphotos.

 

10. СКЛАДИ РЕЧЕННЯ ЗА МАЛЮНКОМ.

Борщ: история и рецепты | Самые вкусные блюда русской, европейской и  грузинской кухни из меню ресторанов BAHROMAЛіщина звичайна, посадка і догляд за ліщиною на ділянціЖитомирские ласощи» отправятся в Китай. Економіка. Інформаційно-аналітичний  портал Inpress.uaЯ щедро пригощаю …

11. ПОСЛУХАЙ УРИВОК ВІРША ТА ПОРАХУВАТИ СЛОВА ЗІ ЗВУКОМ [ШЧ]

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику,

У новому горщику.

Мені каша, тобі борщ,

Щоб густіший падав дощ.

 

12. ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ. ПРИДУМАЙ НАЗВУ. ПЕРЕКАЖИ ЙОГО ЗА ДОПОМОГОЮ ОПОРНИХ МАЛЮНКІВ.

Дощик – це справжнє диво природи! Коли він починається, здається, ніби небо вирішило вмитися. Крапельки дощу падають на землю і тихенько нашіптують: «щ-щ-щ». Вони стукають по вікнах, перетворюючи їх на музичні інструменти.

Дощик дає водичку всім: і траві, щоб вона стала ще зеленішою, і квітам, щоб вони яскраво розквітли. А як радіють калюжі! Вони стають більшими й запрошують дітей стрибати по них у гумових чобітках. Під ногами – «шльоп-шльоп», а дощик нашіптує: «щ-щ-щ».

Іноді дощик тихий, як котик, що муркоче. А іноді веселий, швидкий – стукає по даху: «щ-щ-щ».

 

Садок повного дня ДИВО

Як мусять поводитись дітлахи у дитячому садочку - Заклад дошкільної освіти  (ясла-садок) "Струмочок" м.Охтирка

Найкращі музичні інструменти для дітей різного віку

C:\Users\user\Desktop\images.jpg

СИМВОЛ ВЕСНИ | НБУшка

Калюжа: векторна графіка, зображення, Калюжа малюнки | Скачати з  Depositphotos

Гумові чоботи картинки, стокові Гумові чоботи фотографії, зображення |  Скачати з Depositphotos

C:\Users\user\Desktop\Без названия.jpg

 

13.ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:

  •          Вимовляйко. Вчуся вимовляти звуки [ц], [ц’], [ч], [шч]. Зошит для логопедичних занять з використанням мнемотехніки/ В.М. Рожнів. – Харків: Вид-во «Ранок», 2022. – 32 с.
  •          Ілюстрований матеріал взято із відкритих джерел мережі Інтернет

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
28 грудня 2024
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку