Тема: Автоматизація звука [шч]
Мета: Відпрацьовувати правильну вимову звука [шч] в складах, словах та реченнях. Розвивати фонетичні уявлення, слухову увагу. Збагачувати словник дітей. Виховувати любов до природи. Корекція злитності вимови.
Обладнання: дидактичний матеріал, малюнки, дзеркало, картка із символом звукосполучення [шч].
Розповідь про погоду
Яка погода тобі подобається найбільше? Чому?
Що потрібно одягнути, якщо йде дощ?
Як ти думаєш, чому взимку падає сніг, а не дощ?
Чи бачив ти коли-небудь веселку? Які кольори ти пам'ятаєш?
Як ти зрозумієш, що скоро буде гроза?
Які звуки можна почути, коли йде дощ?
Що відбувається зі снігом, коли стає тепло?
Як ти думаєш, чи завжди сонце видно на небі? Чому?
«Шипіння змії»
Мета: Формувати правильний потік повітря для шиплячого звуку.
Зробіть глибокий вдих через ніс, а на видиху повно вимовляйте звук "ш-ш-ш».
"Корабель у морі"
Мета: Навчитися направляти силу повітряного потоку.
Покладіть легкий паперовий корабель у воду й дмухайте на нього, щоб він плавно рухався за допомогою повітря. Дмухайте довго, і на видиху спробуйте вимовити звук [шч].
4.ГОЛОСОВІ ВПРАВИ
а-а-а-а-а ТИХО
о-о-о-о-о
А-А-А-А-А
О-О-О-О-О ГОЛОСНО
А-А-А-А-А НОРМАЛЬНО
О-О-О-О-О
А ________________
О_________________ ДОВГО
А.А.А.А.А.
О.О.О.О.О. КОРОТКО
5. РОБОТА З ПРОФІЛЕМ ВИМОВИ
Знайти профіль вимови звука [шч]
Губи посміхаються, між зубами маленька щілинка, язичок сховався за верхні зуби, на долоні ми відчуваємо тепле повітря.
Показуємо як працює зубна щітка – «Шч – шч – шч».
6. АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [ШЧ] У СКЛАДАХ
ЩА — ЩІ — ЩО — ЩУ
ЩУ — ЩЕ — ЩО — ЩЕ
ЯЩ — ЕЩ — ИЩ — ОЩ
УЩ — ІЩ — АЩ — ЮЩ
УЩУ – ЮЩУ – ЯЩА
АЩА – ІЩІ – ЕЩЕ
7. АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [ШЧ] В СЛОВАХ.
Щука, щастя, щур, дощик, кущик, ущелина, ліщина, ящик, лящ, борщ, плащ, плющ, хрущ, дощ, ласощі.
8. АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА [ШЧ] У ЧИСТОМОВКАХ. ПРОМОВЛЯТИ ЧИСТОМОВКИ ГОЛОСНО, ТИХО, ПОШЕПКИ.
Щі-щі-щі – знайду ягідки в кущі.
Щу–щу-щу – хочу я борщу.
Ощ-ощ-ощ – знову піде дощ.
Ящ-ящ-ящ – упіймався лящ.
Щіп-щіп-щіп- виріс у нас кріп.
Ще-ще-ще – хочу каші ще.
Ющ-ющ-ющ – поливаю плющ.
Ущ-ущ-ущ – ліщиновий кущ.
9. ПРОЧИТАЙ МАЛЮНКОВІ РЕЧЕННЯ.
Ащ – іщ – ощ - щодня періщить .
Іщ – ищ – ащ – у юшці великий .
Ещ – ощ – ущ – гуде щоночі .
10. СКЛАДИ РЕЧЕННЯ ЗА МАЛЮНКОМ.
Я щедро пригощаю …
11. ПОСЛУХАЙ УРИВОК ВІРША ТА ПОРАХУВАТИ СЛОВА ЗІ ЗВУКОМ [ШЧ]
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
У новому горщику.
Мені каша, тобі борщ,
Щоб густіший падав дощ.
12. ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ. ПРИДУМАЙ НАЗВУ. ПЕРЕКАЖИ ЙОГО ЗА ДОПОМОГОЮ ОПОРНИХ МАЛЮНКІВ.
Дощик – це справжнє диво природи! Коли він починається, здається, ніби небо вирішило вмитися. Крапельки дощу падають на землю і тихенько нашіптують: «щ-щ-щ». Вони стукають по вікнах, перетворюючи їх на музичні інструменти.
Дощик дає водичку всім: і траві, щоб вона стала ще зеленішою, і квітам, щоб вони яскраво розквітли. А як радіють калюжі! Вони стають більшими й запрошують дітей стрибати по них у гумових чобітках. Під ногами – «шльоп-шльоп», а дощик нашіптує: «щ-щ-щ».
Іноді дощик тихий, як котик, що муркоче. А іноді веселий, швидкий – стукає по даху: «щ-щ-щ».
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13.ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:
1