"Диференціація звуків [з] – [с]" Клас: 2 Програма: Трофименко Л.І. "Корекційно-розвиткова робота для дітей з тяжкими порушеннями мовлення" Мультисенсорний підхід .

Про матеріал
Матеріал для диференціації звуків [з] і [с] для роботи з дітьми з ООП 1. Мета заняття: Розрізнення звуків [з] і [с] на слух. Формування правильної артикуляції цих звуків. Автоматизація вимови в складах, словах, реченнях і текстах. Розвиток фонематичного слуху, уваги та дрібної моторики.
Перегляд файлу

Розробка уроку логопедії

Тема: "Диференціація звуків [з] – [с]"

Клас: 2 Програма: Трофименко Л.І. "Корекційно-розвиткова робота для дітей з тяжкими порушеннями мовлення"

Мета уроку:

  • Навчити учнів розрізняти звуки [з] і [с] на слух, візуально та під час вимови.
  • Закріпити правильну артикуляцію звуків [з] і [с].
  • Розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, дрібну моторику.

Обладнання:

  • Картки для мультисенсорного підходу (синя – пригоросна, дзвіночок – дзвінка, ушко – глуха).
  • Дзвіночок.
  • Зображення предметів із звуками [з] і [с].
  • Звукові схеми.
  • Дзеркальця.
  • Ігровий матеріал (розмальовки, пазли).
  • Листи для письма та малювання.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент (2 хв.)
    1. Привітання з учнями.
    2. Психологічна підготовка: вправа "Веселий настрій" (діти передають усмішку по колу).
  2. Актуалізація знань (5 хв.)
    1. Повторення раніше вивченого матеріалу (звуки [с] і [з]).
    2. Демонстрація дзвіночка для показу дзвінкого звуку [з].
    3. Гра "Відгадай звук": логопед вимовляє звуки, а діти вказують на відповідні картки (ушко – глуха, дзвіночок – дзвінка).
  3. Постановка мети уроку (2 хв.)
    1. Ознайомлення учнів із завданнями уроку: навчитися розрізняти звуки [з] і [с] у словах та реченнях.
  4. Основна частина (20 хв.)

1. Артикуляційна гімнастика (5 хв.)

  • Вправа "Посмішка і трубочка" (для правильної позиції губ).
  • Вправа "Змійка" – імітація шипіння змії для звука [с].
  • Вправа "Дзвіночок" – імітація дзвону дзвіночка для звука [з].

2. Фонематичне розрізнення (7 хв.)

  • Гра "Почуй і покажи": діти слухають слово і показують картку (дзвіночок – дзвінка, ушко – глуха).
  • Робота з парними словами (сік – зік, коса – коза).
  • Завдання на підбір малюнків до відповідних звуків.

3. Диференціація на рівні слова і речення (8 хв.)

  • Гра "Збери слово": учні складають слова з поданих складів, виділяючи звуки [с] і [з].
  • Розподіл карток із малюнками за групами (звуки [с] і [з]).
  • Читання речень із підкресленням звуків.
  1. Закріплення матеріалу (7 хв.)
    1. Розфарбовування малюнків зі словами на [з] і [с].
    2. Вправа "Знайди звук": учні знаходять слова із звуками в тексті.
    3. Логопедичне доміно з картками.
  2. Підсумок уроку (4 хв.)
    1. Повторення вивченого матеріалу.
    2. Оцінювання роботи учнів.
    3. Домашнє завдання: скласти речення з трьома словами, в яких є звуки [с] і [з].

Очікувані результати:

  • Учні зможуть чітко розрізняти звуки [с] і [з] на слух та під час вимови.
  • Закріплять правильну артикуляцію звуків.
  • Покращать фонематичне сприйняття та навички диференціації звуків.

 

docx
Додав(-ла)
Старкова Инна
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 січня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку